30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Liberta 23.1.2010 17:32

Re: alence

...pardon...technická chyba při vkládání reakce níže...

Izák 23.1.2010 17:19

Vidíte to také tak

Velice se bavím, když vidím v telvizi, jíst příbory naše "CELEBRITY".U některých mám obavu, aby si neublížily.

T. Šmilauer 23.1.2010 15:56

30 Kčs za vyšetření dítěte?

Od dubna 2009 dle vyhlášky MZ děti do 18 let regulační polpatek neplatí.

Libor.w 23.1.2010 15:46

Nebude tak zle.

Jen klid.obdobné nářky se objevují co svět světem stojí.Zkrátka"TAKOVÝ SNÍH UŽ NEPADÁ CO PADÁVÁVAL ZA MLADA".

alena 23.1.2010 15:40

Nechápu ani zbla

co chtěl svým článkem básník říci. Už titulek Problém se seniory - v textu pak nijak konkrétně není rozebírán, nepochopila jsem přesně, o jaký problém tu vlastně jde. A věty v úvodu - perly, jen se třpytí! Každý člověk má dva dědečky a dvě babičky, tudíž je jich dvakrát víc než lidí - co to je??? To jakože babičky a dědečci nejsou lidi???  

Vzpomínky na autorovy prarodiče a nostalgický vzdech nad dávno ztracenou kulturou 1. republiky jsou zajímavé - a pravdivé - jenže už se to nikdy nevrátí. Je jiná doba. Stejně si však myslím, že lidé a mezilidské vztahy zůstávají stejné v každé době a podstatné je, že máme (měli jsme) babičky a dědečky a máme a měli jsme se vzájemně rádi.

Co se týče finančního zabezpečení seniorů: mám v širší rodině také nějaké důchodce a podle mého pozorování soudím, že kdo trochu hospodaří a nežije nad poměry, tak vyjde. Jistě že to není žádné hogo fogo - ale já za jen o málo vyšší plat denně vstávám, jak už jsem zde kdysi se slzami v očích prezentovala, ve 4.30 a od 6 h jsem v práci - zatímco důchodci, zaslouženě si užívající odpočinku (toto není myšleno v žádném případě ironicky!!) vstávají třeba v 9. Když odečtu náklady na dojíždění, tak jsem na tom skoro podobně s penězi. 

Každý člověk má šanci stát se seniorem, pokud osud nerozhodne jinak -  a každý má šanci se na to po dosažení  určitého věku pomalu začít připravovat - aby pak z toho nebyl překvapený. Tak to abych už začala.... brrr... pomalu končí leden... za 11 měsíců tu zase bude nový rok... čas běží... každému... a vůbec, "tamti" pořád straší, že v kase nejsou peníze, už je totiž všechny roztočili, roztoči jedni prachmizerní, s tím jejich "hospodařením"... dostanem jednou vůbec ten důchod, nebo se půjdeme pást????

Liberta 23.1.2010 17:19

Re: Nechápu ani zbla

Alenko, Vaše reakce také není bůhvíjak konsistentní. - Pan autor prostě nejdříve trochu zavzpomínal na noblesu dávných let, která se v osobách předků dochovala i do socialistických dnů, ale v dnešních dnech je už nenávratné pryč. No a pak zanadával na kdeco, co je důsledkem absence této úrovně, chováním na silnicích počínaje, politikou konče.

Pokud jde o dvojnásobný počet babiček nebo dědečků, není to žádný útok proti seniorům, je to známý snad už prvorepublikový vtip - paradox ("jak je to možné: každý máme dvě babičky, takže babiček je dvakrát tolik než lidí").

alena 23.1.2010 18:10

Re: Nechápu ani zbla

pro Liberta-

vidíte, takže správně píšu, že jsem to nepochopila - netuše, že jde o vtip, já trouba!

Fakt jsem myslela, že to myslí vážně... No, co se týče reakcí na články: člověk by to kolikrát chtěl tak perfektně, tak výstižně napsat - a vyleze z toho slepenec nějakých myšlenek, popřípadě ještě něco horšího, slátanina.

Zdravím!!

Sumo 24.1.2010 20:32

Re: Nechápu ani zbla

aleno, vy jste blondýna ?

alena 24.1.2010 21:01

Re: Nechápu ani zbla

Proč? Vadí vám blondýny, nebo vám vadím já?

A vy jste ten strašně tlustý a s mrňavým pin....kem zalezlým do břicha - japonský zápasník sumo?

Dobrou noc!

jana 23.1.2010 17:49

Re: Nechápu ani zbla

také to nechápu,já jako důchodce ještě nějaký rok bez valorizace vydržím,pokud se nehorázně nezvednou ceny potravin,ale fakt lituji naše děti,ty už by si měli začít šetřit, s nima to bude horší,lituji je předem,já si myslím,že s námi problém být nemusí.

děteněkam 24.1.2010 7:53

Re: Nechápu ani zbla

Alenko, ono už to (s tebou) lepší nebude.

Tak alespoň rada: lepší bude, když nebudeš psát.

alena 24.1.2010 11:22

Re: Nechápu ani zbla

autocenzura - nemusíte to přece číst a... děteněkam

Ludva 23.1.2010 13:48

Jistě by se našlo lepší řešení

jak ty prachy účelněji rozkrást.

doktor 23.1.2010 12:20

Pojem 13. důchod

nevymyslela ČSSD, ale novináři z MF Dnes. Jejich "nestranní" kolegové to teď do omrzení opakují, aby se zavděčili svým topolánkovským chlebodárcům.

Dodo 23.1.2010 14:17

Re: Pojem 13. důchod

Ne, slyšel jsem Paroubka mluvit o 13. důchodu. Protože ale jejich voliči nemají paměť nebo nesledují zprávy, stačí dnes mluvit jinak a zabírá to.

Jsem důchodce, ale na Paroubkovu almužnu kašlu, děti mi to dají přímo a nebudou z toho platit úroky ještě mí vnuci.

V. Kain 23.1.2010 17:14

Re: Pojem 13. důchod

Takových jako Vy moc není.Znám osobně několik důchodcú a ti i když mají vnoučata,tak mají ruku nastavenou pro ten 13.důchod.Jaké to mají ti lidé myšlení mě není jasné.

Jura Jurax 23.1.2010 20:25

Re: Pojem 13. důchod

Jaké mají ti lidé myšlení - a proč předpokládáte, že nějaké vůbec mají?

jirka.s. 24.1.2010 9:20

Re: Pojem 13. důchod

Zajímavé, tak ty jsi, soudruhu doktore, nikdy neslyšel  velkého pingla mluvit o 13. důchodech. No, to máš ale závažné nedostatky v ideologickém vzdělávání! Nejspíše by sis měl doplnit své znalosti intenzivním studiem přímo na Masarykově dělnické akademii v liháči!

http://www.ct24.cz/predcasne-volby/65366-cssd-jde-do-voleb-s-bojem-proti-krizi-ci-korupci-podpori-rodiny-a-duchodce/  (Stačí prvních 45 vteřin, díle jsem to stejně nevydržel.)

JaS 23.1.2010 11:35

"jezdit jako prasata umožňují svině, které je chrání"

No přece "Pomáhat a chránit", ne?

ranbow 23.1.2010 9:23

Posun o jednu generaci

No právě  v článku je v úvodu napsáno,  měl jsem dědečka co měl vyznamenání za vzornou službu, měl jsem babičku co byla dáma. Jenomže, tahle generace už povětšinou v důchodu není. Ale si to neuvědomujeme, ale v důchodu je teď právě ta generace, co se narodila za války a prožila své mládí v presu komunismu 50.let. To už byla ta generace která rušila buržoazní přežitky decentního chování, šlechtiických mravů a hlavně úcty ke starším, vzdělanějším a schopnějším. To byla ta generace, která, v svazáckých krojích hodnotila lidi nikoliv podle schopností a slušného chování, ale podle kádrového posduku. Jistěže, ne všichni byli viníky. Ne, to bych si nedovolil, spíše naopak, většina z nich byli oběti. Ale oni už byli první generace, pro kterou neplatilo Masarykovo "Nebát se a nekrást", ale Krylovo "Třásti se strachem a tiše si krást"....My jsme přišli po nich, a nemůžeme jim splatit nic víc než oni dali nám. V tom finančním i v tom morálním slova smyslu...

JaS 23.1.2010 11:39

Re: Posun o jednu generaci

Pěkně jste to popsal. Z těch důchodců, co píšete, pocházejí pak ti mladší, jako třeba ty dvě hlavní postavy ČSSD. Akorát strachem se asi netřesou.

Marat 23.1.2010 12:14

Re: Posun o jednu generaci

Ranbow, ty moresy které připisujete generaci narozené za války a po válce, tak ty moresy je naučili ti, kteří se narodili o třicet roku dříve. Narodil jsem se před válkou a za války začal chodit do školy a moc dobře si pamatují, že to c po válce dělo, tak ti kteří byly ještě dětmi, tak ty ještě nic  špatného dělat nemohli. Dělali to ti, kteří se narodili začátkem dvacátého století. Ovšem i ti si v sobě nesli to, co je naučila vlastenecká generace před ními. Jedna generace předává své hanebné moresy generaci další.

Piha 23.1.2010 13:59

Re: Posun o jednu generaci

To ě také zarazilo, že Ranbow "přišel po nich", ale odkud přišel, vyskytl se tady jako jediný čistý, neposkvrněný?

Jura Jurax 23.1.2010 20:28

Re: Posun o jednu generaci

A začalo to praotcem Čechem na Řípu - on a jeho příznivci vychlastali všechno mléko a někam zašantročili strdí ... Marate, Marate, a co naučila ta Vás předcházející generace právě Vás?

Baghíra 23.1.2010 9:12

Máte naprostou pravdu

Škoda, ž jsem vaši babičku nezpoznal, ale znal jsem jiné dámy, okouzlující i v sedmesátce, živořící z šesti stovek důchodu, ale vždy obědvající na čínském porcelánu. Dnes vládne Vulgarita. Ne že by lidé byli tak promiskuitní. Předstírají, že jsou, neboť je to cool. Chesterton napsal, že kdysi muži chodili v neděli na golf, předstírajíce, že jdou do kostela. Dnes, když byl muž v kostele, tvrdí svým známým, že byl na golfu.

Liberta 23.1.2010 17:31

Re: Máte naprostou pravdu

Ano, přesně. - A příznačné je, že říkáte "dámy, okouzlující i po sedmdesátce". Pokud někde noblesa zbyla, jsou to vesměs dámy. Páni moc málokdy... Nevím, proč.

exulant 24.1.2010 2:33

Re: Máte naprostou pravdu

Pani statisticky drive umrou. Ale znal jsem par, kteri zustali gentlemani i pri tech 6 stovkach duchodu.

Liberta 24.1.2010 14:19

Re: Máte naprostou pravdu

Argument statistikou jsem čekala :-), je to bohužel tak. A jedním z těch pánů - gentlemanů je v 83 letech i můj tatínek, ale kolem něho široko daleko fakt nikdo. 

Hugo 23.1.2010 9:06

Je zapotřebí zajistit nejen jednotné názory, ale i podchytit ty, co mají názory opačné !

Každý, kdo bude chtít diskutovat na Neviditelném psu, se musí

zaregistrovat pod skutečným jménem a adresou. Na ni odešleme

autorizační kód, pomocí něhož svoji registraci aktivujete. Pokud jste

si již vytvořili účet na Lidovky.cz, můžete ho automaticky použít i pro

Neviditelného psa.

Vodička-sapér 23.1.2010 10:35

Re: Je zapotřebí zajistit nejen jednotné názory, ale i podchytit ty, co mají názory opačné !

Milý Hugo, ráno jsem se, sice letmo, seznámil s diskuzními př. na Nev.. psu. Aniž bych Vám chtěl nějak lichotit, ale tento  disk.př.,  kterým vyslovujete svůj postoj  k autorovým babičkám a dědečkům (jeden dostal na památku , od kníž. pána, asi byl  jeho lokajíček,  cibule s věnováním) a  názor na ságu rodu Rottenbergů. Je to nejlepší a bezkonkurenční, s čím se může dnes na Nev. psu každý  "intelektuál" potěšit a duševně obohatit. Hugo, voni sou hlava!