2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Matematik 13.1.2010 17:27

Re: Opět jeden přiblblý článek o ČD

Zkuste si koupit jízdenku do Paříže třeba v Říčanech. :-))

liberal shark 12.1.2010 13:04

omyl

To o čem píšete nejsou ČD, ale ČD Cargo. Ti pěkně fungují v tržním prostředí s konkurencí, snižují náklady a jsou pěkně potichu. Také rekonstruují staré lokomotivy a nakupují nové vagony.

gnomon 12.1.2010 13:56

Re: omyl

ČD Cargo je dceřinná společnost ČD

liberal shark 12.1.2010 17:31

Re: omyl

Ano, ale obchodně i účetně oddělená. Odstranily se tak ty proklínané křížové dotace.

Kylchap 12.1.2010 9:31

Na Liberecku

bude konkurence vpuštěna od roku 2011, ČD budou dotovány 105,- Kč/km (nové soupravy), konkurence bude dotována 114,- Kč/km (zachovalé soupravy). Spokojen?

Jaryk 12.1.2010 9:53

Re: Na Liberecku

Fakt? Nekecééééj!!

jonatan 12.1.2010 9:30

dobré myšlenky

ale volby nic nevyřeší, neboť socialistů a komunistů je v tomto státu tolik, že by je ani České dráhy nepřepravily. A tito lidé ovládají politiku i instituce o kterých se zmiňujete. Takže volby snad tento marasmus změní, ale nejdříve tak za padesát let, až tato společnost vyhnije.

Lojza 12.1.2010 10:23

Re: dobré myšlenky

Myslíte, že za 50let vyhnije bl_bost, stádní chování, rovnostářství a závist? Z tohoto pohledu jsou levicové myšlenky skutečně věčné.

Pamětník 2 12.1.2010 10:26

Re: dobré myšlenky

Jonatane,jste asi příliš  naivní,že doufáte ve vyhnití socialistů a komunistů.Není sporu o tom,že o těchto stranách už nebude nikdo vědět,možná se budou jmenovat jinak,bohužel nespokojenost bude trvat neustále,Nejedná se vůbec o závist proti bohatým,ale přiměřenou životní úroveň těch,kteří budou zodpovědně pracovat.To není žádný výmysl ani  politiků jediné strany,ale pokud bude stát skákat,jak bude lid pískat,lépe nebude nikdy.Jak si vysvětlíte nespokojenost státních zaměstnanců,kteří si vydupali toi,že snížení jejich platů  o 4% bylo zrušeno?To není jen otázka Paroubka,ale i dalších.Jediní,kteří "souhlasili" s   nenavýšením byli starobní důchodci.Aby  mohla vcházet do života opravdu  úsporná opatření,bude se muset změnit zákon,který dovoluje politickým stranám zasahovat do rozpočtů,které mohou radikálně ovlivnit celou naši ekonomiku.Jinak přece nechcete tvrdit,že když sáhnete na peníze i lidem smýšlející pravicově,že budou se vším souhlasit.To je ovšem proti demokracii.Ale jak vše řešit?

Kylchap 12.1.2010 9:20

Pane autore,

na jedné straně se chlubíte, že vlakem nejezdíte a na druhé straně jste chytrej jak rádio.

Naposled jsem zažil zpoždění po Vánocích, když se chtěl nějaký automobilista přetlačovat s rychlíkem. Už to nikdy neudělá. Kdyby ten rychlík provozovala konkurence, tak by se to nestalo, že?

vakjan 12.1.2010 9:19

TO

je už naše klasika, takové diskuse. To se to pak s námi dobře manipuluje a dělají volební  agitace. Jsem pochopitelně pro konkurenci na dráze, pro zrušení (či minimalizaci) koncesí pro televizi a rozhlas, jsem pro kontrolu hospodaření armády, Sazky, letiště, lesů, pozemkového fondu. Jsem pro vymahatelnost plnění záknů alespoň u soudů a vím, že svoboda bez řádu a autority je fraška. Ale co vím určitě, je posun globálního světa v inciativě islamizmu k  likvidaci vyčerpaných sociálních kultur. A to my dokonale předvádíme. Myslím, že se budeme brzy divit, jaké zbytečné diskuze jsme ještě nedávno vedli.

Jelínková 12.1.2010 8:48

ČT a ČRo

Se článkem souhlasím jen bych se přimlouvAala za ČT II,to je totiž jediný program, na který se dá koukat - občas

Lojza 12.1.2010 10:32

Re: ČT a ČRo

Komerční televize nevysílají hnůj pro nic za nic. Jejich marketingové oddělení rozhodně ví, pro koho vysílání připravují. Není to ostuda tv, ale diváctva.

intoš 12.1.2010 8:44

ČT a ČRo

Ačkoli s celým článkem souhlasím, je tu jeden argument pro poplatky, který není od věci zvážit. Privatizace či komercializace ČT znamená, že jsme přišli o jediný (ano, já vím, ne příliš dobrý) zdroj zpráv, které se snaží informovat a ne prodat reklamní prostor. Představa, že tu místo toho máme další Novu se zprávami podle vzorce "krádež, vražda, zmačkaný plechy, úchyl, půlminuta na zahraničí a nakonec koloušek" se mi zamlouvá ještě méně než ta položka na inkasu...

VL 12.1.2010 10:13

Re: ČT a ČRo

Privatizace či komercializace ČT znamená, že by politici zasedající v Radě ČT a jejich strany přišly o hlásnou troubu jejich politických názorů zdarma.

Jardys 12.1.2010 8:44

Rádoby vtipná kritika

  Autor rádoby vtipnými nadsázkami kritizuje ČD, aniž by  alespoň trochu zapátral po příčinách popisovaných situací. Je pravda, že jako řadového cestujícího ho to nemusí zajímat, ale pak jeho "kritika" sklouzává do formy hospodských keců. Ví např. autor, že "dráha" prošla v uplynulých letech antimolochovskou reformou, takže dnes patří koleje někomu jinému než budovy a ty zase jinému vlastníkovi než který zaměstnává výpravčí a strojvedoucí, a že např. i strojvedoucí patří pod minimálně dvě organizace ( ČD a ČD Cargo), jiný vlastník pak provozuje telekomunikační zařízení dráhy atd. V důsledku tzv.racionalizačních úspor dnes v malých a menších žel.stanicích nenajdete více jak jednoho nebo dva zaměstnance. Myslí si tedy autor, že nástupem konkurence se zde objeví opět lidé, kteří se budou starat o provoz pokladen, čekáren, záchodků ,kteří budou zajišťovat úklid peronů a operativně zasáhnou při sněhových kalamitách ( výhybky) ? Já osobně jsem s cestováním vlakem spokojený - denně dojíždím z Kladna do Prahy a zpět . Ostatně současné počasí ukazuje, jak zranitelné jsou všechny druhy dopravy. Jak jednoduché, vybrat si zrovna ČD ...     

  

R.J. 12.1.2010 8:50

Re: Rádoby vtipná kritika

"Zlé jazyky " tvrdí, že na GŘ je počet pracovníků stejný, jako přímo ve výkonu na trati. Ale to budou určitě pomluvy.  

jirka.s. 12.1.2010 10:05

Re: Rádoby vtipná kritika

Nebudou, pokud mezi nimi bude stále soudruh ředitel odboru komunikace ing. Zbyněk Honys - zde smradlavá dyšna Kylchap - bude jejich počet v dohledné době určitě převyšovat počet pracovníků na tratích!

jirka.s. 12.1.2010 9:45

Re: Rádoby vtipná kritika

"dráha" prošla v uplynulých letech antimolochovskou reformou, takže dnes patří koleje někomu jinému než budovy a ty zase jinému vlastníkovi než který zaměstnává výpravčí a strojvedoucí, a že např. i strojvedoucí patří pod minimálně dvě organizace ( ČD a ČD Cargo), jiný vlastník pak provozuje telekomunikační zařízení dráhy atd.“

Velmi správně: " Mnoho psů, zajícova smrt!!!:

jonatan 12.1.2010 9:57

Re: Rádoby vtipná kritika

A já se tedy ptám, kdo byl autorem této nesmyslné reorganizace? Vždyť od nepaměti je známo, že mnoho psů, zajícova smrt! Komunistiští papaláši, kteří dráhu od roku 1948 vedou dělají dnes vše pro to, aby ji zlikvidovali! Víte jak se potom napakují? To je nějakých pozemnků, objektů a ostatního materiálu. Řeči o tom, jak si váží cestujících, jsou farizejské žvásty. Jinak by nezavírali čekárny a WC! Dnes dráhu využívají nejvíce lidé ve velkých aglomearcích, ale v regionech, vzhledem k úrovni drážních služeb a spojů, nikoliv!

R.J. 12.1.2010 8:33

Jó, "Modrá armáda".

Nejlepší je, když chcete jet hlemýžděm na kolejích s kolem a nechat na něm tašky. Loni jsme se dozvěděli, že se má platit za každou tašku na kole zvlášť, místo třiceti korun. To by zruinovalo i Rotschilda. Krásné je také,že musíte objednat přepravu kola dvě hodiny dopředu, jinak musíte platit větší částku za přepravu. Nevím, na co mají tedy v pokladnách počítače, asi pro srandu. Přitom cestování vlakem má své kouzlo, nevím proč to lidem chtějí ajznboni zhnusit, nejraději by jezdili bez rušivého elementu, cestujících. Prachy mají každý rok , tak nač cestující, jen votravujou, vobejdové. A nějaký šmejd chce přepravit i kolo, drzost nebetyčná.  Sebekriticky přiznávám,že koloťuk by mně měl praštit kladívkem přes držku , kolo nechat  sešrotovat a tašky s věcma by si měli rozdělit pracovníci drah, zasloužilí samozřejmě.  Tedy pokud se dostanu na peron, když mně nevypíchla oči již pokladní a nevyhnala mně z nádraží smetákem.

vicenzo 12.1.2010 15:13

Re: Jó, "Modrá armáda".

No když už s někym jedete, mladej pane, taak si prohlídněte tarif a nekrmte nás povídačkama co jedna pani povídala. Jančura vám určitě rád bicykl vezme ..

MeGab 12.1.2010 8:23

Všechno by šlo...

Zrušme demokracii a zaveďme katedokracii. Chceš-li mít volební právo, vystuduj vysokou školu nebo minimálně obor s maturitou, měj čistý trestní rejstřík. Sice nechci tvrdit, že co magistr, to inteligent, ale aby o budoucnosti země rozhodoval póvl, který chodil 10 let za školu, než konečně udělal aspoň ten sedmej ročník, to je trochu moc.

Petr 12.1.2010 8:36

Re: Všechno by šlo...

MeGabe je to pravda s tím poovlem,ale jsou tam i študovaný.Hodně jich tam má plzeňskou učňovsou právnickou,a je jich tam hodně,co mají titul RsDr

Sumo 12.1.2010 8:39

Re: Všechno by šlo...

Ne, volební právo musí mít jen ten, kdo se zasloužil o stát bez ohledu na vzdělání: dřív si odsloužil něco v armádě a přežil. Dnes bych navrhoval např.: volit nebude kdo sedí, kdo byl za život větší dobu příjemcem peněz z pokladny než plátcem, kdo je na pracáku delší dobu než šest měsíců, kdo není v produktivním věku, jedny volby by nesměl volit ten, kdo vynechal dvoje  v kuse, atd. Až budou volby výsadou těch, kteří si je zasloužili, pak budou o něčem vypovídat.

R.J. 12.1.2010 8:45

Re: Všechno by šlo...

To vše tu již bylo, například za I Rep. dokonce nemohl volit ten , kdo neměl "domovské právo" . Nikam to stejně nevedlo.

Pejsátko 12.1.2010 8:47

Re: Všechno by šlo...

Někde jsem se dočetla, že za R-U byli voliči (muži starší 24(?) let) rozděleni do 4 skupin podle toho, jak vysoké platili daně. Minimum nejnižší třídy bylo 5 zlatek za rok, reformou na počátku století sníženo na 4 zl. Co to - v trochu upravené podobě - obnovit? Nejde o nijak závratnou sumu (v dnešní měně asi tisícovka) a prokazování se u vobleb by bylo jednodušší než podmínky, které navrhujete vy (příliš mnoho potvrzení).

jirka.s. 12.1.2010 10:10

Re: Všechno by šlo...

Ottova encyklopedie:

 

Okolnosti, jež pokládají se za dostatečné, aby odpíráno bylo určitým osobám právo volební, označují se jako důvody vylučovací. Takovými důvody vylučovacími jsou všeobecně:

A) Nezralost věku Pravidelně klade se za podmínku volebního práva dosažená svéprávnost neb určitý věk; tak žádá se v Dánsku dosažený věk 30 let, v Německu, Španělsku, Belgii, Nizozemí, Norsku, Portugalsku, Švédsku 25 let, v Rakousku 24 let, v Nizozemsku 23 let, ve Francii, Anglii, Rumunsku, Srbsku, Bulharsku 21 let, v Uhrách 20 let, ve Švýcarsku podle kantonálních ústav 17 až 20 let B) NEZRALOST ÚSUDKU Z této příčiny vylučují se všeobecně osoby, jež nejsou s to, aby obstarávaly své záležitosti, tedy osoby duševně choré a pod., a vůbec osoby nacházející se pod mocí poručnickou neb opatrovnickou. C) Pohlaví Až posud až na skrovné výjimky všeobecnou je zásada, že ženy nemají se účastniti voleb. D) NEDOSTATEK VZDĚLÁNÍ Někde vylučují se z volebního práva ti, kdo neprokáží aspoň znalost čtení a psaní (v Italii a Portugalsku). E) Pohyblivost pobytu Obyčejně žádá se jistá trvanlivost v pobytu na místě, na kterém má občan odevzdati volební lístek; tak žádá se ve Francii, Italii pobyt aspoň po půl roku, v Rakousku, Belgii, Dánsku, Anglii aspoň po rok, ve Španělsku po dva roky, v Norsku dokonce po pět let před volbou v místě volebním. F) NEZACHOVALOST MAJETKOVÁ Všeobecně odpírá se právo volební těm, na jejichž majetek uvalen byl konkurs, pokud trvá konkursní řízení. G) ÚHONNOST OBČANSKÁ Osoby, které trestány byly pro trestní skutky, nepřipouštějí se k volebnímu osudí, pokud trvají následky odsouzení pro takový skutek. H) ZÁVISLOST HOSPODÁŘSKÁ OSOBY, JEŽ ŽIVÍ SE NA ÚČET VEŘEJNÉ DOBROČINNOSTI, NEMAJÍ OBYČEJNĚ VOLEBNÍHO PRÁVA. Konečně pokládá se činná služba vojenská za důvod vylučující z volebního práva, aby vojsko, majíc stříci veřejný pořádek, nebylo strženo do vírů politických zápasů.

 

Sauron 12.1.2010 13:00

Re: Všechno by šlo...

Ono by možná stačilo, kdyby se za vhození lístku do urny platilo- ze zkušeností s posledními volbami by nejspíš stačil 30-korunový poplatek k výrazně odlišným volebním výsledkům.

Zajímavější mutace: V týdnu před volbma nechť si každý volič vyzvedne na MÚ volební lístky se stovkou (pětistovkou..) od státu. V den voleb vhodí lístek s bankovkou do urny. Bankovka poslouží jako volební odměna volené straně. Ti co nechtějí volit, nechť bankovku ponechají sobě.

Sumo 12.1.2010 18:55

Re: Všechno by šlo...

Neděle te mi tiskového mluvčího a vymyslete si svůj nick, třeba jirka.s