3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Přemalovaný kravín a ničení životů

Hned na začátek uvádím, že nejsem fandou masové muslimské imigrace. Zároveň jsem ale podporovatelem záchrany křesťanů ohrožených pronásledováním v jejich domovském muslimském prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 18.2.2016 10:40

Re: Kašlu na křesťany i muslimy i ostatní náboženské fanatiky,

Četl jste někdy české klasiky ? Němcovou, Jiráska, Nerudu, ....... ta katolická "pohádka" lidem hodně pomáhala v těžkém životě.

K. Křivan 18.2.2016 10:38

Re: Můj názor

"..a z jejích výroků v bolesti.." Aha, tak jejich život byl zachráněn, místo v arabské pr... jsou v civilizované Evropě, stojí na jihlavském náměstí před krásným zrenovovaným bytem, po kterém by si polovina Jihlavanů olízla všech deset,... a on si "v bolesti" splete krásný byt s kravínem. Tohle nechápu. To mi prosím vysvětlete.

K. Janyška 18.2.2016 10:36

Kašlu na křesťany i muslimy i ostatní náboženské fanatiky,

mě zajímají jen normální, civilizovaní nezpitomělí lidé a neptám se, čemu věří nebo ne, když mě neohrožují a nevnucují mi ty svoje blbé dětinské pohádky... Dzp.

K. Vážný 18.2.2016 10:35

Re: Meritum věci

Za mé peníze je vybrali dobře, můj názor ;). Za Vaše špatně?

K. Vážný 18.2.2016 10:34

Re: hrozně ohrožený Arab

Dost jsem to sledoval: Nadace od počátku prosazuje zajištění asylu z prostředků vlastních přispěvatelů. Nicméně status těch lidí musí být dán i vůči státu a VZP i kvůli zdravotní bezpečnosti. Odtud jejich rovnocenný vstup do systému ZP jako každého jiného imigranta.

M. Starý 18.2.2016 10:34

Prima je ještě větší hnůj než Nova

Nejen politické strany, ale i bulvární média se budou předhánět, kdo se více trefí do "vkusu" a nálad občanů. Obojím jde o to stejné. Získat peníze za hlasy těch "jednodušších" občanů. A Prima v tomto hraje prim.

K. Vyšata 18.2.2016 10:27

Skutečně se točí celá kauza kolem podtatného?

K. Vážný 18.2.2016 10:27

Re: hrozně ohrožený Arab

Zdravotní pojištění na jednoho státního pojištěnce, (jimiž asylanti jsou až do začátku práce a také důchodci, děti, maminky na MD, nezaměstnaní atd.) je méně než 900 Kč/měsíc.

K. Křivan 18.2.2016 10:27

Re: Meritum věci

Jo, to máte recht. Kterej bl... je vybíral ?

K. Křivan 18.2.2016 10:25

Re: Můj názor

"..Základního ohrožení, které pro křesťany znamená nejen IS, ale i islamistická opozice v Kurdistánu..." Pro křesťany je ohrožením islám. Proto žádný islám v Evropě ! Vyčistěte Evropu a vraťte muslimy tam, odkud přišli.

K. Vážný 18.2.2016 10:25

Re: Jste úplně mimo, autore.

Majetek jeho poměrně široké rodině umožnil prchnout z nebezpečnějšího Erbílu do méně nebezpečného Bejrútu (i když i tam operují mnohé fanatická seskupení). Ale cokoliv takového je jen provizoriem, zde měl status uprchlíka UNHCR, čili nemohl pracovat, podnikat atd. A peníze (kromě opravdu extrémních, zvláště pro rodinu) vám nezajistí uprchlický status v bezpečné zemi.

Dan v některých odpovědích přiznal, že vliv na výběr měl i orientální rodový faktor (tj. pokud nejede hlava rodu, nejedou potřebnější) a i požadavky vlády na status uprchlíka, kterého se paradoxně opět snadněji domůžou ti, co dorazili letecky až do Libanonu.

K. Křivan 18.2.2016 10:20

Re: TV Prima tomu Iráčanovi nic neukazovala,

byla jenom u toho, když mu nový byt ukazovali zástupci Jihlavy a lidi z pseudohumanitárního spolku.

Vy jste pane Šejno dokonalým příkladem zmanipulovaného důvěřivého uvědomělého hlupáčka, který věří všemu, co mu vyžírky z NGO nakecaj.

K. Vážný 18.2.2016 10:15

Můj názor

Jsem jedním z těch, kteří na erbílské křesťany přispěli: Některé lidi z nadace znám předem - Dana Drápala, jiné jsem si vyhledal (například jejich kázání, texty apod.) U některých mám teologické i filozofické výhrady, ale co do poctivosti úmyslu a činů jim věřím.

A tak jsem i sledoval jejich reakce, články, dění atd. Co se týče závěrů o tom, jak byl dělán výběr - no jako vždy to byl kompromis možného: Základního ohrožení, které pro křesťany znamená nejen IS, ale i islamistická opozice v Kurdistánu. (Proto zřejmě zrovna zmiňovaný pan B. odvezl rodinu do Libanonu.) Osobní nouze. Ale také reálné ochoty odjet z místa (mnozí se živí nadějí, že se to třeba zase nějak obrátí a vrátí se domů). Dál také orientální rodové mentality, že nelze rozdělit široké rodiny, tj. všichni poslouchají patriarchu rodu. Také status uprchlíků hrál roli, kdo uprchl až do Libanonu, měl už status uprchlíka UNHCR. Kdo na to neměl, byl pouze vnitřní irácký uprchlík a s tím byl větší problém...

Zrovna pan B. patřil k bohatší, byl hlavou úspěšné podnikatelské rodiny. Svým odchodem vlastně přiznal, že prohrál. (Uvědomme si přitom, že ne vlastní vinou, křesťané válku nevyvolali a po staletí ani nesmí držet zbraně.) Takže si podle mého pohledu na těch pár poznámek v Primě i v záběrech z místa prostě pustil pusu na špacír a snažil se dodat si ztracené vážnosti, zvláště v jejich očích.

Z jednání Primy i reakce lidí prosvítá mnohé: Reakce TV, zdánlivě neutrální, je při malém přemýšlení vlastně hluboce perverzní. Jednají S OBĚTMI jako s podezřelými vetřelci. Jakoby našli oběť dopravní nehody a z jejích výroků v bolesti vyvozovali nějaký soud o charakteru oběti. Hrají na českou závist a rovnostářství: Kdo má více, je podezřelý. (Přitom o stavu uprchlíka nerozhoduje majetek, ale to, že byl/je pronásledován a vyhnán.) A četl jsem vyjádření Primou přizvaného překladatele, že sice věta o kravínu zazněla, ale nikoliv ve vztahu k bytům v Jihlavě, jak bylo sestříháno. Ale i kdyby, tak nadace dělá dobrou práci.

V. Novák 18.2.2016 10:13

Jste úplně mimo, autore.

Málokomu vadí zachraňování arabských křestanů a dokonce si troufnu tvrdit, že ten zlomek promile z rozpočtu, který na ně stát spotřebuje, veřejnost s klidem přehléne.

Problém je v zom, že vyjádření onoho (uznávám jednoho) "zachráněného" křesťana ukazuje spíše na to, že jeho ani manželku nebylo třeba zachraňovat, když mu byt v patře bez výtahu připadal hroznější, než nebezpečí, jemuž (ne)byl vystaven tam, odkud přišel.

Pokud žil v podmínách, po nichž mu běžný český zrekonstruovaný byt připadal nepřijatelný - pak je nepochybně natolik bohatý, že žádnou solidaritu nepotřebuje a spíše by mohl být ON solidární se svými chudšími a ohroženějšími souvěrci. Nikdo mu nebrání převést si peníze do Česka - a koupit třeba některý z restituovaných zámků... Karlštejn mu asi stát neprodá, i když...

Solidaritou by se nemělo plýtvat na nepotřebné - určitě je dost křesťanů, kteří žijí ve stanových táborech s frontou u kohoutku na nepitnou vodu, s frontou na příděl stravy, s frontou u latrín - proti pomoci takovým bude těžko kdo co namítat. Proč si G21 vybrala nepotřebného - to svádí k lecjakýms úvahám...

Hloupě žvanil - a G21 ještě hloupěji lhala a ostouzela. TO vadí.

P. Khail 18.2.2016 10:02

Re: Spolek Generace 21 lže a manipuluje

Máte pravdu, vy také lžete a manipulujete. A ještě k tomu hloupě.

R. Gramblička 18.2.2016 9:45

Re: hrozně ohrožený Arab

co se lékařského ošetření týče, se divím, že vám spíš nevadí financování léčby těžkých kuřáků, alkoholiků a vypasených prasat - těch jsou v ČR tisíce

P. Harabaska 18.2.2016 9:33

Veřejnost není iritována "dovozem" křesťanů,

ale nepoctivým vyjadřováním a jednáním zástupců oné Generace 21 vůči české veřejnosti. A uvážíme-li překvapení dovozených Arabů nad poměry, jež je tu očekávaly, nadace nejednala poctivě a na rovinu patrně ani s nimi. Nadace si chce vysloužit ostruhy pro sebe, ale za cizí peníze a námahu.

P. Boublíková 18.2.2016 9:19

Re: hrozně ohrožený Arab

Nemyslím si, že bychom zchudli, když se bude ze státní kasy platit pro 153 lidí zdravotní pojištění a z prostředků VZP jejich případně léčení (těžko budou všichni zdraví jak řepy, řádně na očkování atd.). Ale vadí mi, když nadace tvrdí, že vše bude platit že svého (tedy až na takovou maličkost jako je zdravotní péče :-) ). Navíc kritizuje všechny plátce do systému za neochotu pomáhat. Pak se diví, že jsou lidé naštvaní?

Všichni ostatní cizinci si buď musí platit velice drahé komerční zdravotní pojištění nebo veškerou zdravotní péči v hotovosti. Vzpomeňme na případy vietnamských novorozenců, jejichž rodiče u nás léta pracovali, odváděli daně (i když jak poctivě jest otázka) a při narození nedonosenych dětí, které potřebovaly extrémně drahý pobyt v inkubátoru, se dostali do milionových dluhů.

Z. Rychlý 18.2.2016 9:18

Trochu poučení azylantům měla nadace

poskytnout. Třeba o tom, že mezi Čechy to není samý Andělín Merkel, a že existují televize ekonomicky tlačené k bulváru. A co je to bulvár. Hloupá věta, která pose*e celý projekt. Nemuselo by se tu šermovat Wintonem, soucitem a vynucenou solidaritou. Článek zavání citovým vydíráním a vydírání je jeden z nejhoších zločinů.

A vůbec - neziskovky odříznout od státních zdrojů zákonem. Dělejte si za své peníze co chcete, ale zaplaťte také i náklady vaší činností vyvolané. Jinak jste lakomí krasoduši za cizí peníze. Klidně při páchání dobra trpte, ale nezatahuujte do toho nedobrovolně jiné.

M. Prokop 18.2.2016 9:12

Re: z TV Prima je mi na blití

Pokud jste Primu až dosud sledoval, vysvětluje to mnohé.

J. Sova 18.2.2016 9:05

Meritum věci

je zcela jiné - byli vybráni nepraví křesťané. Odpovědnost padá na toho, kdo tyto lidi vybíral.

J. Fleiszner 18.2.2016 8:48

hrozně ohrožený Arab

Jasně, že lidem vadí nadace, která vozí do ČR lidi, kteří jsou doma tak hrozně ohroženi. Arab z Primy byl například doma tak ohroženej, že se víc bál bytu bez výtahu, než návratu domů! Hádat se jestli použil výraz kravín v tomhle případě nemá smysl.

Další věc je, že nadace je sem prý tahá za svoje peníze. Ha, ha. Už přiznala, že zdravotní jim platí stát a za pár se dozvíme (jestli to cenzura povolí) i další platby státu. Stát je platí z mých peněz a já tu pana ohroženého nechci a tudíž tu nechci ani nadaci.

R. Gramblička 18.2.2016 8:41

Re: z TV Prima je mi na blití

to víte, je to médium, živí se produkcí afér a tato ji bude nějakou dobu udržovat sledovanost. O tu jde v první řadě

R. Gramblička 18.2.2016 8:39

Mám zato, že

výroku pána Batty se připisuje přílišná důležitost. Je to marginálie. Dovoz imigrantů tady řeší Gen21 a ta by si případné stížnosti imigrantů vyřešit sama. Spor neziskovky s Primou je nešťastný a neziskovka se nezachovala úplně nejlépe, ale stále ji fandím a doufám, že se jí těch křesťanů povede zachránit více

M. Šejna 18.2.2016 8:30

pane Červeňáku

tihle uprchlici nejsou nelegálové. Dostali už azyl od českého státu a byli předtím prověřeni českými úřady. Proto ani nejsou v detenčním táboře, ale v ubytovacích zařízeních, kde se intenzivně učí češtinu.

A cpou se tam českým vepřovým.

M. Šejna 18.2.2016 8:23

pane Křivane

Vy jste dokonalým příkladem zmanipulovaného diváka, který věří všemu, co mu v TV ukážou.

TV Prima tomu Iráčanovi nic neukazovala. Pouze odvysílala jeho odpověď na "přísně tajnou otázku". Pak odvysílala jen odpověď Iráčana a sdělila že to bylo jeho hodnocení bytu v Jihlavě. Prostě mediální manipulace jak prase.

Proto také TV Prima odmítá poskytnout kompletní záznam rozhovoru. Hlavně odmítá zvěřenit tu "přísně tajnou otázku" redaktora Primy, na kterou následně irácký uprchlík odpovídal.

M. Šejna 18.2.2016 8:07

z TV Prima je mi na blití

Včera ve zprávách znovu hnusně zaútočili na křesťanskou nadaci Generace 21. Už je nezajímá ten irácký křesťan. Teď už útočí jen na tu nadaci. Vypadá to, že Prima hraje o čas a že spoléhá na oblbnutí obyvatelstva, aby vzhledem k společenské atmosféře Primu co nejméně potrestala za manipulativní reportaž Rada pro televizní vysílání.

Od počátku TV Prima odmítá poskytnout nesestříhaný záznam rozhovoru. Ve všech verzích rozhovoru, které Prima zatím odvysílala, chybí otázka redaktora. Je tam pouze odpověď. Na jakou otázku tedy ten Iráčan odpovídal odpovídal?

Z uvedeného plyne, že Prima má velké máslo na hlavě. A já jsem se rozhodl od této aféry Primu nesledovat. Doufám že to udělá víc diváku a že následovat budou i zadavatelé reklam.

K. Křivan 18.2.2016 7:59

Re: Děkuji Vám za Vaši odvahu

Tak oni mu ukazují krásný zrenovovaný byt na náměstí, a na něj z toho přijde "nával zklamání a ponížení " ? To nechápu, to mi prosím vysvětlete !

Kolik je v Jihlavě a okolí mladých českých rodin, které by za takový byt líbaly ruce ? Jestli v Iráku bydlel ve vile s bazénem a zahradou, ... nemůže očekávat, že tady to bude mít (zadarmo) taky ! Pokud si na to vydělá, může si pronajmout i Mrázkovu vilu. Pokud si na to vydělá !!!!!!

Televize Prima je pro mě důvěryhodnější než jakékoliv humanistické NGO. Prima si může pravdu dovolit. NGO jsou tak profláknuté, že jihlavská pravda pro ně znamená ne-li konec, pak mnohem těžší existenci a tím i méně v korytě. Navíc jejich "vysvětlování" je nelogické a směšné.

M. Červeňák 18.2.2016 7:57

Spolek Generace 21 lže a manipuluje

A kdo lže, tomu není radno věřit. Kdo dnes může věřit tomu, že se v případě oněch 153 lidí z Irbílu skutečně jedná o křesťany? A jsou vůbec z Irbílu? Celé je to nevěrohodné a kdo ví, co je vlastně pravda...

K. Křivan 18.2.2016 7:44

Co mohou od nás arabští křesťani očekávat ?

Mohou očekávat, že zachráníne jejich život.

Nemohou očekávat, že zachráníme jejich životní úroveň.