Pátek 17. 5. 2024Aneta polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 94
  • Poslední: 18.2. 2016 23:25
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
K. Křivan 18.2.2016 10:25

Re: Můj názor

"..Základního ohrožení, které pro křesťany znamená nejen IS, ale i islamistická opozice v Kurdistánu..." Pro křesťany je ohrožením islám. Proto žádný islám v Evropě ! Vyčistěte Evropu a vraťte muslimy tam, odkud přišli.

K. Křivan 18.2.2016 10:38

Re: Můj názor

"..a z jejích výroků v bolesti.." Aha, tak jejich život byl zachráněn, místo v arabské pr... jsou v civilizované Evropě, stojí na jihlavském náměstí před krásným zrenovovaným bytem, po kterém by si polovina Jihlavanů olízla všech deset,... a on si "v bolesti" splete krásný byt s kravínem. Tohle nechápu. To mi prosím vysvětlete.

K. Vážný 18.2.2016 11:01

Re: Můj názor

Zaprvé i překladatel Primy zpochybnil souvislost výroku o kravínu s jihlavskými byty. Zadruhé, ani vyžadovaná vděčnost není principem výběru přestěhovaných, i když v dalších výrocích, nepublikovaných Primou, ji bylo dost a dost. (Na okraj, vyžadování vděčnosti dárcem, nadto kolektivním, nebo dokonce nezúčastněnými, je také značná morální trhlina, že...)

Ale dokážu si i představit, že by i nabídnutý byt byl pro pána šok. Ostatně náš nevelký byt byl vždy šokem pro děti z výměn ze západní Evropy, co měly naše děti zde a naopak ony byly šokované poměry středostavovské rodiny.

Na okraj: Žena měla na přednáškách ve škole zajímavý postřeh, že česká společnost je strašně rovnostářská od doby komunismu, ale i třeba Masaryka. Máme +- stejně velké byty a domy, stejné dovolené, podobná auta (alespoň co do luxusu), málokdo má služebnictvo atd.

Podle mne, správná reakce nadace měla být taková, že prostě pánovi umožní si najmout byt dle svého uvážení(možná by značně zkrotl). Ale na druhou stranu, Prima z nich něco takového mámila prý dvě hodiny.

K. Křivan 18.2.2016 11:42

Re: Můj názor

"..si najmout byt dle svého uvážení.." spíš podle jeho možností. Já bych si podle mého uvážení najal vilu Tugenhat. Jen ty možnosti mi v to překážejí. :-(((

V. Novák 18.2.2016 13:08

Re: Můj názor

Promiňte, pořád mi z toho vychází, že tomu pánovi v Libanonu nic moc nechybělo, když takto úkorně vzal standardní (a možná nadstandarsdní, protože nově zrekonstruovaný) byt v centru města. Už jsem to psal - Židy, kterým se podařilo přes okupovanou Evropu a britskou blokádu proniknout do Britské mandátní Palestiny, ani nenapadlo si stěžovat na obtížné životní podmínky. Věděli - nebo aspoŇ tušili - že v Theresienstadtu nebo Auschwitzu - natož Birkenau - jsou životní podmínky mnohem horší.

Pánm necht si přestane stěžovat, za své peníze nechť si pořídí prvorepublikovou vilu na Ořechovce, má-li na ni - a taky by mohl přispět na ty své souvěrce, kteří jsou mnohem potřebnější.

V. Novák 18.2.2016 10:13

Jste úplně mimo, autore.

Málokomu vadí zachraňování arabských křestanů a dokonce si troufnu tvrdit, že ten zlomek promile z rozpočtu, který na ně stát spotřebuje, veřejnost s klidem přehléne.

Problém je v zom, že vyjádření onoho (uznávám jednoho) "zachráněného" křesťana ukazuje spíše na to, že jeho ani manželku nebylo třeba zachraňovat, když mu byt v patře bez výtahu připadal hroznější, než nebezpečí, jemuž (ne)byl vystaven tam, odkud přišel.

Pokud žil v podmínách, po nichž mu běžný český zrekonstruovaný byt připadal nepřijatelný - pak je nepochybně natolik bohatý, že žádnou solidaritu nepotřebuje a spíše by mohl být ON solidární se svými chudšími a ohroženějšími souvěrci. Nikdo mu nebrání převést si peníze do Česka - a koupit třeba některý z restituovaných zámků... Karlštejn mu asi stát neprodá, i když...

Solidaritou by se nemělo plýtvat na nepotřebné - určitě je dost křesťanů, kteří žijí ve stanových táborech s frontou u kohoutku na nepitnou vodu, s frontou na příděl stravy, s frontou u latrín - proti pomoci takovým bude těžko kdo co namítat. Proč si G21 vybrala nepotřebného - to svádí k lecjakýms úvahám...

Hloupě žvanil - a G21 ještě hloupěji lhala a ostouzela. TO vadí.

K. Vážný 18.2.2016 10:25

Re: Jste úplně mimo, autore.

Majetek jeho poměrně široké rodině umožnil prchnout z nebezpečnějšího Erbílu do méně nebezpečného Bejrútu (i když i tam operují mnohé fanatická seskupení). Ale cokoliv takového je jen provizoriem, zde měl status uprchlíka UNHCR, čili nemohl pracovat, podnikat atd. A peníze (kromě opravdu extrémních, zvláště pro rodinu) vám nezajistí uprchlický status v bezpečné zemi.

Dan v některých odpovědích přiznal, že vliv na výběr měl i orientální rodový faktor (tj. pokud nejede hlava rodu, nejedou potřebnější) a i požadavky vlády na status uprchlíka, kterého se paradoxně opět snadněji domůžou ti, co dorazili letecky až do Libanonu.

M. Moravcová 18.2.2016 11:00

Re: Jste úplně mimo, autore.

provizoriem ano, ale vždyť ta rodina má příbuzné v Kanadě, Německu a taky ve Švédsku, a všude se o ně tak dobře postarali, tak pro kruci ti zatracení Češi je chtějí nacpat do pěkného činžáku na náměstí, když většina Čechu žije na sídlištích v panelácích?

P. Harabaska 18.2.2016 9:33

Veřejnost není iritována "dovozem" křesťanů,

ale nepoctivým vyjadřováním a jednáním zástupců oné Generace 21 vůči české veřejnosti. A uvážíme-li překvapení dovozených Arabů nad poměry, jež je tu očekávaly, nadace nejednala poctivě a na rovinu patrně ani s nimi. Nadace si chce vysloužit ostruhy pro sebe, ale za cizí peníze a námahu.

Z. Rychlý 18.2.2016 9:18

Trochu poučení azylantům měla nadace

poskytnout. Třeba o tom, že mezi Čechy to není samý Andělín Merkel, a že existují televize ekonomicky tlačené k bulváru. A co je to bulvár. Hloupá věta, která pose*e celý projekt. Nemuselo by se tu šermovat Wintonem, soucitem a vynucenou solidaritou. Článek zavání citovým vydíráním a vydírání je jeden z nejhoších zločinů.

A vůbec - neziskovky odříznout od státních zdrojů zákonem. Dělejte si za své peníze co chcete, ale zaplaťte také i náklady vaší činností vyvolané. Jinak jste lakomí krasoduši za cizí peníze. Klidně při páchání dobra trpte, ale nezatahuujte do toho nedobrovolně jiné.

J. Sova 18.2.2016 9:05

Meritum věci

je zcela jiné - byli vybráni nepraví křesťané. Odpovědnost padá na toho, kdo tyto lidi vybíral.

K. Křivan 18.2.2016 10:27

Re: Meritum věci

Jo, to máte recht. Kterej bl... je vybíral ?

K. Vážný 18.2.2016 10:35

Re: Meritum věci

Za mé peníze je vybrali dobře, můj názor ;). Za Vaše špatně?

J. Fleiszner 18.2.2016 8:48

hrozně ohrožený Arab

Jasně, že lidem vadí nadace, která vozí do ČR lidi, kteří jsou doma tak hrozně ohroženi. Arab z Primy byl například doma tak ohroženej, že se víc bál bytu bez výtahu, než návratu domů! Hádat se jestli použil výraz kravín v tomhle případě nemá smysl.

Další věc je, že nadace je sem prý tahá za svoje peníze. Ha, ha. Už přiznala, že zdravotní jim platí stát a za pár se dozvíme (jestli to cenzura povolí) i další platby státu. Stát je platí z mých peněz a já tu pana ohroženého nechci a tudíž tu nechci ani nadaci.

P. Boublíková 18.2.2016 9:19

Re: hrozně ohrožený Arab

Nemyslím si, že bychom zchudli, když se bude ze státní kasy platit pro 153 lidí zdravotní pojištění a z prostředků VZP jejich případně léčení (těžko budou všichni zdraví jak řepy, řádně na očkování atd.). Ale vadí mi, když nadace tvrdí, že vše bude platit že svého (tedy až na takovou maličkost jako je zdravotní péče :-) ). Navíc kritizuje všechny plátce do systému za neochotu pomáhat. Pak se diví, že jsou lidé naštvaní?

Všichni ostatní cizinci si buď musí platit velice drahé komerční zdravotní pojištění nebo veškerou zdravotní péči v hotovosti. Vzpomeňme na případy vietnamských novorozenců, jejichž rodiče u nás léta pracovali, odváděli daně (i když jak poctivě jest otázka) a při narození nedonosenych dětí, které potřebovaly extrémně drahý pobyt v inkubátoru, se dostali do milionových dluhů.

R. Gramblička 18.2.2016 9:45

Re: hrozně ohrožený Arab

co se lékařského ošetření týče, se divím, že vám spíš nevadí financování léčby těžkých kuřáků, alkoholiků a vypasených prasat - těch jsou v ČR tisíce

K. Vážný 18.2.2016 10:27

Re: hrozně ohrožený Arab

Zdravotní pojištění na jednoho státního pojištěnce, (jimiž asylanti jsou až do začátku práce a také důchodci, děti, maminky na MD, nezaměstnaní atd.) je méně než 900 Kč/měsíc.

P. Vaňura 18.2.2016 10:59

To je sice pravda, ale "státní" pojištěnci jsou v reálu

dotovaní ostatními pojištěnci, včetně např. živnostníků ve ztrátě!

P. Boublíková 18.2.2016 11:48

Re: hrozně ohrožený Arab

Je to o něco víc - asi 1200 Kč/měsíc, ale to není podstatné.

Podstatné je, že jakmile budou uprchlíci potřebovat jakoukoliv zdravotní péči (včetně vstupní prohlídky), platí jim cokoliv VZP - i kdyby to měla být operace za stovky tisíc.

Všichni vámi výše jmenovaní buď sami, nebo jejich rodiče někdy zdravotní pojištění platili, takže je v pořádku, že čerpají prostředky pojišťoven, jakmile potřebují nějaké ošetření.

U cizinců, kteří nikdy do systému nepřispívali, je to obecně jinak - viz výše. Odkud se vzala výjimka pro letošní přistěhovalce netuším.

Ale hlavně mně vadí prfohlášení G21 "stát za ně nic platit nebude - kromě této maličkosti". Je to ohlupování.

K. Vážný 18.2.2016 10:34

Re: hrozně ohrožený Arab

Dost jsem to sledoval: Nadace od počátku prosazuje zajištění asylu z prostředků vlastních přispěvatelů. Nicméně status těch lidí musí být dán i vůči státu a VZP i kvůli zdravotní bezpečnosti. Odtud jejich rovnocenný vstup do systému ZP jako každého jiného imigranta.

R. Gramblička 18.2.2016 8:39

Mám zato, že

výroku pána Batty se připisuje přílišná důležitost. Je to marginálie. Dovoz imigrantů tady řeší Gen21 a ta by si případné stížnosti imigrantů vyřešit sama. Spor neziskovky s Primou je nešťastný a neziskovka se nezachovala úplně nejlépe, ale stále ji fandím a doufám, že se jí těch křesťanů povede zachránit více

M. Šejna 18.2.2016 8:07

z TV Prima je mi na blití

Včera ve zprávách znovu hnusně zaútočili na křesťanskou nadaci Generace 21. Už je nezajímá ten irácký křesťan. Teď už útočí jen na tu nadaci. Vypadá to, že Prima hraje o čas a že spoléhá na oblbnutí obyvatelstva, aby vzhledem k společenské atmosféře Primu co nejméně potrestala za manipulativní reportaž Rada pro televizní vysílání.

Od počátku TV Prima odmítá poskytnout nesestříhaný záznam rozhovoru. Ve všech verzích rozhovoru, které Prima zatím odvysílala, chybí otázka redaktora. Je tam pouze odpověď. Na jakou otázku tedy ten Iráčan odpovídal odpovídal?

Z uvedeného plyne, že Prima má velké máslo na hlavě. A já jsem se rozhodl od této aféry Primu nesledovat. Doufám že to udělá víc diváku a že následovat budou i zadavatelé reklam.

R. Gramblička 18.2.2016 8:41

Re: z TV Prima je mi na blití

to víte, je to médium, živí se produkcí afér a tato ji bude nějakou dobu udržovat sledovanost. O tu jde v první řadě

M. Prokop 18.2.2016 9:12

Re: z TV Prima je mi na blití

Pokud jste Primu až dosud sledoval, vysvětluje to mnohé.

M. Červeňák 18.2.2016 7:57

Spolek Generace 21 lže a manipuluje

A kdo lže, tomu není radno věřit. Kdo dnes může věřit tomu, že se v případě oněch 153 lidí z Irbílu skutečně jedná o křesťany? A jsou vůbec z Irbílu? Celé je to nevěrohodné a kdo ví, co je vlastně pravda...

M. Šejna 18.2.2016 8:30

pane Červeňáku

tihle uprchlici nejsou nelegálové. Dostali už azyl od českého státu a byli předtím prověřeni českými úřady. Proto ani nejsou v detenčním táboře, ale v ubytovacích zařízeních, kde se intenzivně učí češtinu.

A cpou se tam českým vepřovým.

P. Khail 18.2.2016 10:02

Re: Spolek Generace 21 lže a manipuluje

Máte pravdu, vy také lžete a manipulujete. A ještě k tomu hloupě.

K. Křivan 18.2.2016 7:44

Co mohou od nás arabští křesťani očekávat ?

Mohou očekávat, že zachráníne jejich život.

Nemohou očekávat, že zachráníme jejich životní úroveň.

L. Dočekal 18.2.2016 7:19

Vážený autore.

Vážený autore.Také nejsem příznivcem přílivu "uprchlíků" do naší země.Proti této rodině nemám nic,i když je to provázeno různými excesy.Ale rozhodně nesouhlasím se vnucováním neidentifikovaných migrantů do republiky o nichž nevíme lautr nic.Dalším problémem je postoj premiéra,který na jedné straně "bojuje"proti kvótám a přijímání migrantů,na straně druhé za zády občanů potichu ustupuje Merkelové.

Další věc je postoj různých tzv.neziskovek,které pomalu ale jistě začínají suplovat politiku.Nehledě k tomu,že se chovají arogantně ke každému kdo zrovna nesouhlasí s jejich světonázorem.

Některá média,respektive server Britské listy,který uráží každého,kdo nestojí s otevřenou náručí na hranicích,dokonce se diví,že odpůrci migrace ještě nejsou v kriminálech,fotografa,který zveřejní fotky ze zemí které migrouši prošli,nazve "odporným redaktorem" No taková média věci neposlouží.ČT,snad nemá cenu zmiňovat.

Pokud jde o ubytování imigrantů,pokud se občané dotčených měst a obcí o tom dozví náhodou z médií a ne od svých volených zástupců,potom se nedivme odporu.

B. Rudolf 18.2.2016 6:25

Děkuji Vám za Vaši odvahu

Protože k napsání takového článku v dnešní nenávistné a hysterické době je potřeba hodně odvahy.

Situace, která vznikla kolem reportáže TV Prima, je zvláštní. V okamžiku, kdy jsem se dozvěděl, že uprchlík říká: "Než, abych bydlel v přemalovaném kravíně, to se raději vrátím zpátky do Iráku." pomyslel jsem si: "Ty asi doma nebudeš v ohrožení života. Protože život v kravíně v normální zemi je pořád lepší než život v normálním bytě v zemi, kde se běžně vraždí."

Ale v návalu zklamání a ponížení člověk řekne ledacos. Proto je velice překvapivé, že se TV Prima brání tomu, aby poskytnutím hrubého materiálu prokázala, co se přesně stalo. A, pokud s výrokem jakýmkoliv způsobem manipulovala, a zastírá to, je to odporné jednání. V časové tísni nebo pod emocionálním tlakem člověk může informovat zavádějícím způsobem. To se stává. Ale popírat to v takové situaci, by v případě, že by to byla pravda, bylo opravdu odporné. Proto by Prima měla hrubý materiál z natáčení poskytnout, aby prokázala, že se takto odporného jednání nedopouští.

B. Michal 18.2.2016 7:08

Re: Děkuji Vám za Vaši odvahu

Třeba jen Prima hraje o čas, aby se původní záznam mohl nedopatřením smazat, kdyby to nešlo uhrát do ztracena.