5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Před politickým násilím nás lepší bodyguardi neochrání

Páteční útok na prezidenta republiky v Chrastavě je široce mediálně popisován a komentován především z jednoho jediného pohledu – jako selhání prezidentovy ochranky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kraus 4.10.2012 15:02

Není to pravda

že "poprvé v moderní historii naší republiky vztáhl někdo ruku na hlavu státu". Vzpomínám na buřlivé období po roce 1989, kdy eskalovaly česko-slovenské spory o budoucím státním uspořádáním. Tehdy se jednou tehdejší prezident Václav Havel v Bratislavě ocitl v těsné blízkosti slovenské nacionalistické demonstrace. Padaly tam nějaké hanlivé výkřiky, došlo k nějaké strkanici a dokonce tam Havla kdosi zezadu nakopl. To byla mnohem nebezpečnější situace, než ve které se teď ocitl prezident Klaus v Chrastavě. Z pochopitelných důvodů se tento bratislavský incident prezidenta Havla příliš nerozmazával.  

F. Eliáš 4.10.2012 12:52

Jistě, vztáhl ruku,

ale šlo o naprostého blbečka a tudíž i nevzdělance  Blbečkům se nikde nevede dobře. Měli by být policejně podchyceni, aby se nemohli volně kdekoli pohybovat.

P. Skřivan 4.10.2012 14:56

Re: Jistě, vztáhl ruku,

Abych řekl pravdu, tak mám problém trochu s tím blbečkem. Přiznejte, že normální jedinec tu moc jiných šancí protestovat nemá. Myslím protestovat tak, aby se jeho věcí vůbec někdo zabýval. Nezlobte se, ale já jako slušný občan, který na nikoho nebere flintu, když napíšu na nějaký úřad a do 30 dnů dostanu možná odpověď, ale nejlépe na něco jiného, než jsem se ptal, mám chuť občas tu flintu vzít do ruky taky. A ještě víc jí mám chuť vzít do ruky po dvou letech, kdy uznají, že jsem měl na začátku pravdu. Nikdo mi samozřejmě ten čas nenahradí.

Fakt nevím, kdo je větší blbeček, zda ten, kdo bere špuntovku na prezidenta nebo ten, kdo si myslí, že žijeme v zemi, kde slušnost něco znamená ... .

J. Václavíková 4.10.2012 19:38

Re: Jistě, vztáhl ruku,

Pravdě nejvíce podobné mi přijde, že to bude ten, kdo tímto termínem označuje jinak smýšlející občany. Nemáte také ten pocit?

J. Jurax 4.10.2012 21:21

Re: Jistě, vztáhl ruku,

No dobře.  Nebyl to blbeček. Byl to mešuge :-)

V. Václav 5.10.2012 10:46

Re: Jistě, vztáhl ruku,

PAne, díky, trefil jste hřebík na hlavičku

V. Václav 5.10.2012 10:45

Re: Jistě, vztáhl ruku,

PAne, podle vaešeho projevu vám doporučuji, abyste zažádal o podchycení.

V. Petrová 4.10.2012 9:27

Jak se do lesa volá,

tak se z něj ozývá.  Václava Klause lidé rádi nemají, Havla rádi měli. Lidé nemají rádi ani pana Weigla, ani pana Jakla ( který chce dokonce kandidovat na prezidenta, čímž dovršuje frašku).Samozřejmě si Jakl, ani Klaus, ani Weigl nemyslí, že by Jakl mohl uspět, něco tím sledují, ale to je téma na jiný článek. Klaus neměl pravdu v ničem, v čem mu W. za pravdu dává. Samozřejmě, věci se vyvinuly, přišly další události, vlivy a teď se to jeví, jakože měl. Ale kdybychom např. nevstoupili do EU, potáceli bychom se dnes stejně jako Ukrajina nebo Bělorusko. Pámbu zaplať, že máme stejné starosti jako Rakousko, Německo, Polsko a Slovensko...

Klause nemají lidi rádi, protože on nemá rád je. Je to tzv. " studený čenich", na rozdíl od pejsků bez lásky. Je chytrý, bez skrupulí, jde bezohledně za svým. Rozhodl se odstavit Nečase a jmenovat někoho jiného (Kubu ?), ačkoliv Nečas poslouchá jak to jen jde. Ale Klaus chce vyhrát volby v roce 2014 a "lid" - tedy odbory, soc.dem., komunisti, - zahájili proti Nečasově vládě nesmiřitelný boj a Klaus ví, že musí co nejdříve tuto vládu vyměnit, jinak se v roce 2014 úspěchu nedočká. "Lid" si zapamatuje, že "držel" s Nečasem. Teď jde jen o to, jestli Nečasova vláda vydrží do prezidentských voleb. Neměla by, protože ponečasovskou vládu musí jmenovat Klaus. Nový prezident jistě nezačne s odvoláním vlády (  ono to není tak snadné ) a navíc není jasné, kdo bude prezidentem...     

F. Michek 4.10.2012 10:05

Re: Jak se do lesa volá,

Milá paní, já měl rád Havla a mám rád i Klause. Proč by se to mělo vylučovat?

F. Eliáš 4.10.2012 12:53

Re: Jak se do lesa volá,

Také jsem měl rád Havla pro jeho lidumilnost a Klause obdivuju pro jeho moudrost, kterou bohužel lidé nevzdělaní nedokáží ocenit.

J. Kanioková 4.10.2012 13:00

Souhlas...

lidi opravdu nevnímají, že Klaus patří k minimu politiků, kteří svá rozhodnutí nedělají na základě jedné věci. Už Tigrid o něm říkal, že je jako šachista, který má každý tah promyšlený na několik tahů dopředu. Lidským jazykem řečeno, že před každým rozhodnutím má promyšleny a zhodnoceny důsledky toho, co schvaluje či odmítá.

Havel lidumil byl, ale jen bez špetky pochopení, že aby bylo dobře, je především potřebná dobrá hospodářská situace.  Ekonomiku vnímal jako něco podružného..

P. Skřivan 4.10.2012 15:00

Re: Jak se do lesa volá,

Nevím v čem spočívá moudrost pana Klause ... . Zatím jsem si nevšiml, že by se choval moc moudře. Uvidíme ale za chvíli, až pan Klaus nebude prezidentem, kdo měl pravdu.

Pokud se choval moudře, tak bychom měli poznat, že tu něco chybí ... . Pokud nikomu chybět nebude, pak byl jen další "kremlofilní bába".

V. Václav 5.10.2012 10:43

Re: Jak se do lesa volá,

PAne, srovnávat Havla s Klausem, to podle mne jaksi nejde. Havel a první politici udělali mnoho chyb, jako lidi, keří neměli předtím žádné zkušenosti s politikou. Kritizovat z povzdálí je jednoduché. Avšak Kaus hned po jeho příchodu do politiky začal škodit. JAk moc, to nikdo z nás neví, jednou se to naše děti dozvědí. Ale hlavní chyba je v nás, že to stále dokola volíme, vědomi si podrazů a situace.

K. Pavlas 4.10.2012 10:11

Re: Jak se do lesa volá,

Václava Klause rád mám - a celá moje rodina. Havla jsem postupně přestal mít rád - a ani dobrý dramatik nebyl, natož prezident. Ale nikdy, nikdy bych o něm neřekl nic hanlivého, urážlivého, vulgárního. Byl přece prezident DEMOKRATICKÉHO státu. A proto s Vámi paní Petrová hluboce nesouhlasím a věřím, že až Václav Klaus odejde z funkce, pak snad ona vlna nenávisti k němu postupně na základě spráně vyhodnocených všech konsekvencí jeho jednání pomine. Snad, snad i většina médií k tomu přispěje. Šířená nenávist je zlá.

V. Václav 4.10.2012 11:28

Re: Jak se do lesa volá,

PAne, souhlasím s vámi ohledně nenávisti a její dopady. Ale Klaus je personifikace zla, které přišlo v době jeho vstupu do vysoké politiky. Samozřejmě dějiny ani ekonomiku jeden člověk nedělá, avšak ten jedinec je představitel nějakého hnutí, nebo filosofie, nebo politiky. A to, bohužel, klika V.K. zavinila, že jsme ujeli někam jinam, že někdo strčil hřebík pod kompas a původně myšlená  demokracie se změnila v gaunerkracii.

 Nebo se vám líbí, v čem to žijeme? Měli jsme ohromnou šanci, ale ta už se nemůže opakovat

J. Kanioková 4.10.2012 12:54

" Klaus je personifikace zla, které přišlo v době jeho vstupu do vysoké politiky. "

a kdo s tím začal? A pečlivě to tahle parta šířila do společnosti? http://jdem.cz/t8822

Jaká klika V.K. ?  Prostě se rozdělilo OF, kde část realisticky myslících lidí měla racionálnější představy o demokratických principech a prosperující ekonomice.

Havel a jeho "klika" měli představy zcela jiné, jsou to vizionáři realitu odmítající, pohybující se v "nepolitické politice", ve vládnutí Osobností, které by oni vybírali. Obrovská část OF s těmito představami nesouhlasila, proto se chtěli stát stranou. A tito lidé si zvolili Klause. On se o to nedral, byl tou částí OF zvolen.

Havlovi sympatizanti, takto přitlačeni k realitě, byli vlastně nechtě nucení stát se stranou, takže vzniklo OH. Jednou do PS prošli, v dalších volbách propadli. Takže se tato část veřejsnosti postupně sdružovala a přejmenovávala do dalších a dalších straniček, které vždycky po prvním volebním období propadly. Byly to SD, EDU, ODA (vlastně tito byli jiná část), US, ze zbytku pak se sdružili ve Čtyřkoalici, pak jako Zelení a dál...

Někdo snad tvrdí, že se mu ty kauzy zamlouvají, že ho neštvou průšvihy? Proč jste neobjektivní? Tohle se děje i všude jinde za hranicemi, jen snad v menší míře, což není divu, protože tam nikdo neničil morálku půl století... A vážený, p. Havel nadělal dost intrik... pro něž jsem si jej přestávala vážit... docela zákulisních...

F. Eliáš 4.10.2012 12:56

Re: Jak se do lesa volá,

Klaus se mimo jiné postaral o to, že se nám daří mnohem lépe, než dříve. Taky nemám rád tuto demokracii, kdy mohou volit lidé bez vlastního názoru, kteří papouškují názory novinářů, nejčastěji z Blesku. Dal bych přednost monarchii

P. Skřivan 4.10.2012 15:05

Re: Jak se do lesa volá,

Netvrdil bych, že se o to postaral Klaus. Hlavně proto, že dost možná poslouchal něčí rady či pokyny či rozkazy ... .

Kromě toho je otcem kleptokapitalismu, což je otázka, zda je přínos nebo průšvih. V každém případě naše situace nijak moc nevybočuje se situace ostatních východních ekonomik, takže nevidím nějaký zásadní důvod rozdávat metály za zásluhy ... .

Jo, pokud bychom byly "dravcem" v Evropě, to by byla jiná ... . To by ovšem Kalousek neměl díru v pokladně ... .

J. Kanioková 4.10.2012 19:38

Bolí paranoia?

V. Václav 5.10.2012 10:57

Re: Jak se do lesa volá,

PAne Eliáši, vám se daří lépe? To navádí k tomu ,abych si vás představil jako jednoho z těch, kteří využili díry v zákonech a bez jakékoli morálky se obohatili na úkor jiných, poctivých lidí. Pravda je, že několik let po roce 1989 byla šance pro všechny poctivé a pracovité lidi se mít lépe a hlavně s pocitem svobody, což byl úžasný pocit. Ale máte ten pocit v současnosti? Líbí se vám,. co se tady děje? Nevím, kolik je vám let a co jste dělal za bolševika. Já, na příklad, jsem byl, ač vysokoškolsky vzdělaný, po roce 1968 léta" vládnoucí třídou" jako pomocný dělník a řidič náklaďáku u geologických vrtů. TAkže jsem s nadšením vítal listopad 1989. Ale nadšení se poněkud vytratilo. Vám ne? V něčem je to v současn době i horší, než za těch prokletých bolševiků, jejichž značná vina je i to, co se děje dnes.

J. Jurax 4.10.2012 21:32

Re: Jak se do lesa volá,

Klaus je personifikace zla - jojo, Klaus může i za povodně.

A to, v čem žijeme, je demokracie. Akorát se projevila nemoc (zastupitelské) demokracii vrozená ... pošetilý lid si zvolí ty, kdož mu nejvíc naslibují. Ti, chtějíce se udržet u koryt, jednak sliby částečně plní, ať to stojí co to stojí (někoho jiného samozřejmě - a až dluhy přerostou přes hlavu, způsobí to krizi sociálního státu), jednak slibují další. A k tomu, aby mohli být zvoleni, potřebují prachy - a ty nemají jako kdysi z příspěvků členů svých stran (členů je málo, kdo by taky platil příspěvky, že), nýbrž od kmotrů - pardon sponzorů - v pozadí. No a kdo platí, poroučí a vodí si volené zastupiče na špagátku ...

P. Pavlovský 4.10.2012 13:00

Re: Jak se do lesa volá,

Pane Pavlasi, nežvaňte askavě do toho, čemu nerozumíte!

V. Havel je OBJEKTIVNĚ nejleoší český dramatik 2. pol. XX stol, je celosvětově daleko nejhranější. Nebo snad víte o lepším? Rád se nechám poučit!

Petr Pavlovský, už 50 let teatrolog..

J. Jurax 4.10.2012 21:36

Re: Jak se do lesa volá,

No, při vší úctě k Václavu Havlovi - není to ve stylu mezi slepými jednooký králem? A jak se vlastně dostal do světa? 

M. Vrzal 4.10.2012 10:40

Re: Jak se do lesa volá,

Ty asi nebudeš moc chytrá viď.

J. Kadeřábek 4.10.2012 11:01

Milá paní,

je jistě věcí diskuse jestli Václav Klaus má nebo nemá pravdu v otázkách fotovoltaiky, hokejkového grafu a pod. Co mu však asi těžko můžete upřít je jistá úroveň vystupování a slušnost. To co by jsme marně hledali u Zemana, Paroubka nebo Ratha je podle Vás důvodem k odstřelu "studeného čenichu". Také Vaše teorie, že vše co podřezává větev této vládě je řízeno V.K. je úsměvná. Jestli nakonec ten lišák Klaus nesestavoval ty maturitní otázky Cermatu aby položil ministra školství.

F. Eliáš 4.10.2012 13:00

Re: Milá paní,

Fotovoltaika není věcí diskuse. To je otázka vzdělání. Dobeš byl skvělý ministr, kterého pochopitelně nemohli mít rádi lidé z vysokých škol ani ouřadové na ministerstvu školství. To stačilo k tomu, aby se v jednodušších lidech vyvolala nenávist k tomu ministrovi.

P. Novák 4.10.2012 16:18

Re: Milá paní,

to není otázka vzdělání ale obyčejných počtů.Na to snad stačí jasná mysl a matika základní školy.

V. Václav 5.10.2012 11:01

Re: Milá paní,

PAne Kadeřábku, co považžujete za slušnost? Klausovui aroganci, povýšené chování? V současné době, když už je prezidentem a ne nejvyšším stupni žebříku, tak si už může dovolit jistou blahosklonnost. Ale kde jste byl, když vystupoval jako ministr nebo ministerský předseda?

P. Lenc 4.10.2012 8:59

Co dodat?

Snad jenom k tomuto pravdivému článku přiřadit článek pana Vlka.

J. Kanioková 4.10.2012 13:20

Naprostý souhlas...