3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Práva žen

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alča 23.8.2006 6:27

Z mých pamětí

v roce 1986 jsem ležela po třetím porodu v jedné okresní nemocnici. Na vedlejší posteli ležela cigánka ve stejném věku, také po třetím dítěti. Jednoho dne přišel primář za sousedkou s návrhem: dostane 10.000,- Kčs, pokud bude souhlasit s podvazem vaječníků - stačí jí tři děti? Stačí, hlavně když dáte peníze! O dva dny později přišlo procesí: podepisovaly se papíry, suma byla předána v hotovosti, následně byl proveden zákrok. Měla jsem dotaz: mohu také já podstoupit tento zákrok, neboť již další děti nechci (a nechci ani žádné peníze)?

Odpověď zněla: nemáte nárok, ale můžete si podat žádost a následně si zákrok zaplatit ....

Pavla B. 23.8.2006 5:48

Re: Tu protestní akci zoranizovali IMHO rasisti.

V principu by každá ženská měla mít nárok na tolik dětí, kolik jich chce mít (tzn. uživit a vychovat), a pokud jí tuto možnost někdo vezme, může to cíti jako křivdu. Je úplně jedno, zda má dosud čytři děti, jedno nebo žádné.

V případě sterilizovaných romských žen mám dojem, že snad nevěděly, co termín sterilizace znamená, prostě to slovo neznaly. Jinak si nedovedu vysvětlit jejich posléze odvolaný souhlas. Snad by měly podepisovat zdravotní záznam, kde by byl význam toho slova naprosto srozumitelně vysvětlen (např. beru na vědomí, že po zákroku už nikdy nebudu moci porodit další dítě).

A jestli byly všechny tyto operace opravdu nutné - jestli je např. 24letá žena po čtvrtém porodu v tak špatném zdravotním stavu - to by mě opravdu zajímalo. Možné to je - neříkám tak ani tak.

dzanny_213 23.8.2006 4:03

Re: Dante,

Demonstrování dědků mi nevadí, takto by demonstrovali v asi každé zemi, kde se to smí. Vadí mi následný čin vlády, která jim to vrátila z peněz těch, co do kampeliček nic nedali a dalším dodala odvahy, neb v Česku se za blbost už neplatí...

Yarda 23.8.2006 4:02

Tu protestní akci zoranizovali IMHO rasisti.

Když obyčejný člověk s průměrným IQ vyslechl romskou ukřivděnou ženu, že byla sterilizovaná když ve čtyřiadvaceti letech porodila čtvrté dítě a mohla jich porodit třeba deset, asi jej něco napadlo a zřejmě to nebyla myšlenka, že té romské ženě se stala křivda a takové křivdy by se romským ženám stávat neměly.

dulcibelka 23.8.2006 1:44

Morální zadostiučinění nebo odškodné?

Omluvy (i když za co?!) se již některým dostalo, a zjevně to nestačí. Jak se v článku píše, jde především o peníze, a já se nedivím. Vždyť ty ženy byly připraveny o pěkný zdroj příjmů!

Andy 23.8.2006 1:16

Dante,

napsal byste to stejně, kdyby tam demonstrovaly " bílé" ženy ? Nováková a Dantová a další ?  O způsobů podepisování reversů v nemocnici ví každý, kdo tam kdy měl co do činění.  Možná, že ty Romky přehánějí, možná ne, možná jen některé. Pokud nám nevadí demonstrování dědků za náhradu ztracených peněz v kampeličkách, kam si je sami uložili a pak se na všechnu správu vykašlali, tak nám nemůžou vadit ani cikánky před špitálem.

janabok 23.8.2006 1:05

Re: Pišto, dík!

uvažování onoho pozorovaného rómského etnika lze beze změn převést na uvažování českého socialistického voliče...

Pišta 23.8.2006 0:39

Re: Sociální dávky jako zdroj blahobytu?

"Já jsem Slovákům dala dvanáct dětí a vláda si toho neumí vážit," křičí na mě žena středních let. Následuje výhrůžka, že když jí nevrátí ztracené přídavky, přestane rodit. Ač je ta dáma opačného názoru, základní problém slovenských Romů je kvantitativního rázu. Cikánský kolorit je romanticky krásná věc a stál by za trochu té tolerance i peněz - kdyby toho koloritu nebylo tolik. V Bystranech jsem si ověřil, že trend pokračuje: zatímco do první třídy loni nastoupilo devadesát dětí, ve stejném roce zemřelo dvanáct obyvatel. Při pohledu na mračna dětí je jasné, že za patnáct let bude dnešní problém asi čtyřnásobný.

http://www.reflex.cz/Clanek15608.html

Pišta 23.8.2006 0:36

Sociální dávky jako zdroj blahobytu?

VEČERNÍ IDYLA

Setmělo se, venku sněží a rodina (otec, matka, sedm dětí s partnery a jejich děti) se stáhla do chýše. Sporák na dřevo, hrnec, dvě postele, jeden starý časopis, fotky na zdi, prázdná kredenc. Ptal jsem se, co budou celý večer dělat, ale nevěděli, nač se ptám. Posedávají, polehávají, dojedí polévku od oběda, televize hraje špatně, zato pořád. Malé děti nahé, puberťáci mají značkové džíny. Na sex si prý musejí počkat, až v lese roztaje sníh, protože v posteli spí s dětmi. Řeč se do dvou minut změní v křik na téma snížených dávek. To už znám. Souvislou rozpravu jsem zažil jen jednou, v jiné osadě.

Atmosféru v chýši ovládá zvídavá matka rodu. Vyprávěl jsem o levných dovozech z Asie, konečném množství příkopů a o tom, že jejich dávky jim nikdo nekrade, nýbrž že ostatní se jen rozhodli dát jim méně z toho, co vydělají. Měla doplňující dotazy a dlouze přemýšlela. Pak se zeptala: "Existujeme přece, my, Romové." "No jistě, že existujete." Nevěděl jsem přesně, kam míří. "Tak na nás vláda musí dostávat nějaké peníze." "Odkud?" "No dávky. Pro každého na světě jsou přece určeny nějaké dávky." "Myslíte, že všichni žijí z dávek?" "No a gadžové žijí líp, že si berou i část dávek, které jsou určeny pro nás." Konečně jsem pochopil, že romská ekonomická teorie o dávkách jako zdroji blahobytu má univerzální platnost a že celé to naše civilizační nedorozumění je zřejmě poměrně hodně hluboké.

(Celé si to přečtěte na http://www.reflex.cz/Clanek15608.html)