3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Práva žen

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LOJR 23.8.2006 10:00

Re: Re: vlastní gheto

Ale sakra, "vo tom to je". Já jsem si pořídil  na české poměry luxusní bydlení, jenom mi prodávající "zapomněl" říct, že vzhledem k jeho úmyslům se o žádné luxusní bydlení fakticky nejedná a byt bude v budoucnu prodejný za mnohem méně, než kolik já za něj zaplatím.

LOJR 23.8.2006 9:52

Re: Svůj soukromý e-mail jsem Vám už posílal.

Ten mail mám, ovšem nezlobte se Sašo, já o tom diskutovat nechci. I ten první příspěvek jsem jenom překopíroval z jiné diskuze. To není nic proti vám, jenom se domnívám, že vlastně není o čem diskutovat.

Pamětník I. 23.8.2006 9:50

Re: vlastní gheto

Je nekorektní a nefunkční posílat společensky nepřizpůsobivé do gheta. Korektní je naopak zavřít se do svého vlastního společenského gheta sám - tak jak to plánujete, přesně podle amerického vzoru. Jen na to mít ty prachy vybudovat si své malé Beverly Hills. Gheta pro jiné sociální skupiny už vzniknou sama - např.Chánov. No a pak bude samozřejmě nezbytná soukromá ochranka, ozbrojený vrátný v každém lepším společném domě a vození dětí do školy vlastním autem resp. šoférem. V českých poměrech zn í tato perspektiva hrozně, ale skýtá jedinou naději, že do těchto "vybraných ghet" se budou chtít dostat i společensky se pozvednuvší přizpůsobiví a my pak přestaneme házet všechny do jednoho pytle, tak jak se to za relativně krátkou dobu několika desítek let podařilo v USA. A v New Yorku už existují smíšené ulice a čtvrtě, kde se dá jít i v noci pěšky domů, které vznikly  na dříve děsivých místech.

Edmont Dante 23.8.2006 9:49

Re: Nesouhlas

pozor, já nejsem ani se nechci vydávat za odborníka na cokoliv, natož na romskou problematiku, proto nemohu vždy souhlasit respektive odporovat, přesto si všechny komentáře pozorně přečtu.

Andula 23.8.2006 9:45

Proč se nemluví o příčinách "rasismu"?

Ten kdo nebydlel poblíž romského gheta, neví, o co jde. V dětstvi mě Cikánka poplivala, protože jsem si dovolila jít kolem ní a byla bílá, hordy cikánů nás honily s kovovými tyčemi, když jsme si dovolili jít do školy přes "jejich" náměstí, tak jsme chodili oklikou, me prarodice okradly tri Cikanky lsti o celozivotni uspory a deda nekolik tydnu pote zemrel, protoze to trauma nevydrzel, jineho pribuzneho pobodla Cikan nozem - za tri roky byĺ z vezeni (nebyl to poku vrazdy, jen ublizeni na zdravi) a nasledne nekoho postrelil, dvakrat se me pokusili okrast kapsari - vzdy to byli podle vzheldu Cikani, zazila jsem, jak revizor mavl rukou nad Cikankou, ktera nemela listek, platim na ne ze svych dani, aniz by oni byli ochotni posilat deti do skoly a starat s o ne tak, aby mely lepsi zivot.

Velmi si vazim vsech cikani - pravniku, hercu, novinaru, muzikantu, prodavacu, remeslniku ...., a fandim jim, protoze dokazali prekonat tezke podminky prostredi, ve kterem vyrostli. Ale nikdo se na me nemuze zlobit, jestlize si na ulici davam na Cikany podvedome pozor.

LOJR 23.8.2006 9:38

Re: Re: Zafušuji do řemesla "copy -paste" Janečkovi

Policii jsem nevolal proto, že účinek by byl zřejmě nulový. Nebo si skutečně myslíte, že kde není co exekuovat, je hrozba uložení pokuty od přestupkové komise za rušení nočního klidu skutečnou hrozbou?

Saša 23.8.2006 9:18

Svůj soukromý e-mail jsem Vám už posílal.

Potěšila by mne tedy neveřejná diskuse k tomuto tématu.

rejžek II. 23.8.2006 9:17

Re: Re: Zafušuji do řemesla "copy -paste" Janečkovi

Pane, neskládá se stát náhodou z jednotlivců, tedy i z vás?

Mablung 23.8.2006 9:03

Re: Zafušuji do řemesla "copy -paste" Janečkovi

Divím se, že jste coby právník nezavolal policisty. Pokud by nechtěli aby se jim oslava prodražila, po napomenutí by předpokládám zchladli.

Co se cikánského problému týče, bez skutečně systematické práce státu a společnosti nemá řešení. Řešením není poslat je do sociálních bytů a doufat, že si vezmou ze sousedů příklad. A řešením také není poslat je do ghét. Ale tohle je věc státu, ne jednotlivce který se bude snažit ochránit sám sebe ...

bitaxe 23.8.2006 9:00

Re: Neležela tam cigánka ale Romka

Myslím že docela zásadní, cikán je obvykle člověk který se snaží zaintegrovat do společnosti a výhod užívá jen sporadicky (po zaintegrování se z něj stává obvykle rasista nemající romy vůbec rád) , rom je naopak klasický "dojič" dávek, netáhlo které se samo nijak nesnaží svou situaci změnit a žije v pocitu že "stát se má postarat aby žil lépe" . Mluvnicky je správnější slovo cikán, protože jde o slovo české (přejaté z němčiny před několika sty let) , slovem rom se označují cikáni sami ve své řeči, něco jako když angličan řekne I´m englishman, politicky korektní (nebo předposraná) reprezentace to přejala a zavedla, kupodivu němci jim dél říkají zigeuner, angličani gipsy a tak dále, jen u nás si někteří myslí že když přejmenují etnikum zmizí problémy.

Bohužel i tenhle případ (sterilizace) je ukázkou nízkého právního vědomí u nás, pokud dotyčná podepsala dobrovolně (což myslím nikdo nezpochybňuje) je za SVÉ rozhodnutí plně zodpovědná, alespoň pokud nebyla v době podpisu nesvéprávná. Bohužel jde o příklad kdy klasičtí "dojiči" zkouší něco vyrazit ze státní kasy. Příklad kdy kladný rozsudek bez finanční náhrady dotyčné nestačí přes halasně vykřikovanou větu o "morální satisfakci" , zřejmě si slovo morální plete s finanční (osobně to považuji za termíny rozdílné, ale třeba se mýlím)

Andy 23.8.2006 8:57

Re: Nesouhlas

té Ančině historce moc nevěřím. V těch letech jsem v nemocnicích pracovala a občas ležela jako pacient a měla tam desítky, možná stovky známých. O ničem podobném jsem nikdy neslyšela. Taková kampaň by nemohla probíhat bez centrálního požehnání z MZ a to by se neutajilo.  Že se ale sterilizace cikánkám dělaly, aniž by se jich někdo nějak moc ptal, to si pamatuji velmi dobře. Zejména, pokud byly operovány na gyndě, ať už z jakéhokoliv důvodu, když už měly aspoň dvě děti, sterilizace následovala bez ptaní.

Dnešní cirkus je bezpochyby částečně veden touhou po penězích a částečně stádním pudem ( když jde Eržika, jdu taky demonstrovat, i když jsem tenkrát tu sterilisaci sama chtěla), ale to je problém jednotlivých zdr. zařízení, pokud nemají nastavenu takovou metodiku, aby něčemu podobnému jako je podezření z vnucených  sterilizací nebo nedostatečnému informování pacientů předešly. Na to stačí vydat pokyn, jak má poučení, které pacientky podepisují, znít- česky, s vysvětlením důsledků. Podpis před svědkem. Prevence je nejlepší léčba.

Sterilisace je dobrý způsob, jak zabránit nechtěnému početí. Ovšem- nechtěnému, ne obtížnému pro společnost.

A nikdo kromě zvrhlých Číňanů snad nemůže obhajovat něco takového, jako jsou vnucené sterilisace, zákrok nevratný a závažným způspbem zasahující do integrity člověka, i když se jedná o líné, příživnické cikány. Je problém společnosti, že se neumí s takovými lidmi vyrovnat po dobrém.

Že se okolo toho dělá mediální humbuk je jistě špatné, na problém se navalí hromada Uhlů a ženských aktivistek protivšemu.

Mura 23.8.2006 8:57

Re: Sterilizace se prováděly více-méně rutinně

hloupý Hohza 23.8.2006 8:49

Pracují jen hlupáci a Gadžové.

V jednom městě nedaleko Plzně je  početná komunita Cikánů,kolik jich opravdu je lze poznat v den kdy se vyplácí socialní dávky.To je chodník před radnicí plný dobře živených.  nevkusně  oblečených do značkových tepláků  našich spoluobčanů Cikánů.Na druhé straně je zde náborová kancelář hledající pracovníky do výroby na směny.Zde jsem nikdy nespatřil ani náhodou žádného Cikána,který by měl zájem pracovat..Musím dodat,že ve městě je nedostatek pracovníků,  proto ve zdejších továrnách a prodejnách pracují muži a ženy ze Sllovenska. 

Honza 23.8.2006 8:09

Nesouhlas

Edmonte, já bych to tak jednoznačně neviděl. Za bolševika se s vámi v nemocnici moc nebavili, ať jste byl bílej nebo černej, a já si dovedu docela dobře představit zmatenou nevzdělanou ženskou, jak něco podpisuje, protože jí to pan doktor poradí, aniž by si uvědomovala, co to vlastně bude znamenat.

Pokud opravdu existovala státem organisovaná sterilisační kampaň určená jen pro romskou populaci (jak tady v diskusi tuším Alča píše), je to na hranici obvinění z genocidy. Pokud vím, naše vláda něco takového vehementně popírá a doufám, že má pravdu, jinak je to mezinárodní průšvih jako Brno, a budeme platit všichni a hodně, ať už ty paní na demonstraci vypadají směšně nebo ne. Stát nemá co organisovat sterilisaci části své populace na rasovém základě, to už je v Evropě nejmíň 60 let dost jasný. Jediná indikace ke sterilisaci může být zdravotní.

LOJR 23.8.2006 8:09

Re: Re: Zafušuji do řemesla "copy -paste" Janečkovi

No s tou kulturou byste měl pravdu. Skutečně jsem dosud nepochopil  a asi už sotva pochopím. Té zmíněné rodině už žádný předák pomáhat nemusí, ta  si díky sociálnímu cítění úředníků plzeňského magistrátu pomohla sama. Jenom bych dodal, že na český standard jde o byty luxusní, ty sociální se od mého liší jen velikostí. Já už jsem ale podnikl první kroky a nebude - li magistrát reagovat, podniknu i kroky právní. Pokud jsem mohl usoudit z reakcí ostatních nájemníků, nebudu sám.

A.S. Pergill 23.8.2006 8:07

Sterilizace se prováděly více-méně rutinně

U každé ženy s více než dvěma dětmi (respektive po druhém dítěti), pokud se vyskytly nějaké komplikace během těhotenství nebo pokud byl porod prováděn císařským řezem. Případně pokud hrozily komplikace, které by mohlo rychle následující těhotenství změnit na závažnou chorobu a bylo zřejmé, že pacientka není ochotna - schopna používat odpovídajícím způsobem antikoncepci. Dělalo se to bez ohledu na barvu kůže, i když je jasné, že u Rómky vyšlé se čtvrté - páté třídy zvláštní školy bude podmínka neschopnosti zvládnout antikoncepci (případně si přečíst návod na tabletkách a porozumět mu) splněna stoprocentně.

Edmont Dante 23.8.2006 7:58

Re: Zafušuji do řemesla "copy -paste" Janečkovi

Tady bych mohl i já zafušovat do řemesla nějakému idiotovi a oponovat Vám, že jste dosud nepochopil kulturu této národnostní nemšiny a jste typickým netolerantním představitelem majoritní společnosti.

A to je to o čem hovořím, že jde o špatný postoj romských předáků, kteří místo toho, aby se snažili pomoci svým lidém, což není snadné, zakrývaji svoji neschopnost, pod  jakoby zášť proti příslušníkům  majoritní společnosti, vyjádřené nekončicími vyčítkami a požadavky.

Radek2 23.8.2006 7:56

Re: Zafušuji do řemesla "copy -paste" Janečkovi

Tedy, pane LOJRe, upřímnou soustrast, pevné nervy a hodně štěstí.

Tomik 23.8.2006 7:53

Re: Re: Re: Z mých pamětí

Jenže označení Róm (Rómka) v podstatě má neexistující / neznámý význam. Ale spisovně to správně je. Správné označení nejen ze spisovného, ale i faktického hlediska je Cikán (s velkým C).

Netřeba 23.8.2006 7:48

Re: Neležela tam cigánka ale Romka

Je v tom rozdíl. Cigáni o sobě tvrdí, že jsou Romové. My všichni ale víme, že jsou to stejně jenom cigáni. V Brně jim říkáme morgoši. Cigánům i Romům.

ptakopysk moralista 23.8.2006 7:34

Neležela tam cigánka ale Romka

a on je v tom nějakej rozdíl, nebo co?

Pavla B. 23.8.2006 7:21

Re: Re: Re: Tu protestní akci zoranizovali IMHO rasisti.

Tohleto jednání - vytřískat na neštěstí skutečném nebo fingovaném peníze - nedokážu interpretovat:-/

LOJR 23.8.2006 7:21

Zafušuji do řemesla "copy -paste" Janečkovi

 Znáte nějaké příklady usilovné integrace? Já vám jedním posloužím přímo z našeho domu. Vloni jsem si pořídil nové bydlení. Jde o bytový dům ve vlastnictví města - abych se k bytu dostal, musel jsem se přihlásit do losování, mít štěstí a teď po dobu dvacet let splácím poměrně vysoké částky, poté ještě doplatím několik set tisíc a byt bude můj. Při prezentaci projektu nám zájemcům ovšem magistrát "zapomněl" sdělit, že část bytů si hodlá ponechat navždy ve vlastnictví jako tzv. byty sociální. Jednoho dne s námi takhle začala bydlet cikánská rodina. Po několika dnech jsme se správcem zjistili, že kradou proud ze společných prostor domu, jejich děti považují dvorek s hřištěm a parkovou úpravou za alternativní WC. Naposledy mne potěšili včera. Zřejmě zrovna zabrali sociální dávky (že nikdo z nich nepracuje snad ani nemusím dodávat), takže přišla na návštěvu řada příbuzných a popíjelo se a řvalo, do pozdních nočních hodin, proč taky ne, když se nemusí vstávat do háku, že. Ostatní, co vstávat musejí, chtějí spát? Jejich problém. Ve 22.30 je manželka dořvala, protože jejich děti venčily psa přímo v dětském pískovišti. O půl hodiny později si děti  stále hrály na hřišti a řvaly jako v poledne, navíc jedno z nich si ulevovalo přímo do pískoviště. Včerejškem mi definitivně došla trpělivost a udělám všechno pro to, aby tahle svoloč byla odstěhována, kam patří, to znamená do některého z vámi tolik kritizovaných ghet. V oněch ghetech totiž svojí asociálností nikoho pohoršovat nebudou, tam se podobně chovají všichni. Půjdu ještě dál, budu se snažit, abychom my, budoucí majitelé bytů v domě, měli přímý vliv na výběr nových "sociálních" nájemníků. Pokud totiž magistrát bude vybírat takovéhle, naše byty (mne ten můj bude stát se vším všudy cca 2,5 mega) se stanou prakticky neprodejnými a to nemohu připustit. Prodej bytu někdy za třicet let je totiž kromě penzijního připojištění mojí jedinou nadějí na důstojné stáří.

 

Edmont Dante 23.8.2006 7:08

Re: Re: Z mých pamětí

Ono je dle pravidel českého pravopisu správně Cikánka i Rómka, jinak Vaše otázka je správna i když je pojata jako řečnická, na kterou Alča nemůže znát odpověď.

Yarda 23.8.2006 7:02

Re: Z mých pamětí

Především: Neležela tam cigánka ale Romka ;-P

A dále: Zajímalo by mne z jakého titulu (a z jakých peněz) tehdy soudruh primář to té sousedce navrhnul.

Venda 23.8.2006 7:01

Re: Z mých pamětí

Samozřejmě je to diskriminace. Ovšem z ekonomického i demografického hlediska to má hlubokou logiku. 10 000 Kč paní na sousední posteli je investice do úspor na dávkách. ( řekl bych že hodně výhodná) Vy si buď zákrok zaplatíte a budou prachy hned, a nebo když motyka spustí, uživíte, slušně vychováte a zajistíte alespoň průměrné vzdělání i čtvrtému potomkovy. Že Vás to bude stát spoustu potu navíc už nikoho nezajímá. A tudíž i tenhle potomek bude v budoucnu přispívat do rozpočtu. Je to smutný, ale asi je to tak.

Edmont Dante 23.8.2006 6:53

Re: Z mých pamětí

Alčo velmi zajímavý poznatek, vznáší do diskuse světlo, takže šlo o děti nebo o peníze? Mužeme prohlásit, že je špatné, když žena je připravená o svoje právo rozhodovat o sobě o svém zdraví, o svém životě. Ať jde třeba  i o zákaz potratů a na druhé straně je nucená do těhotenství z důvodu financí, náboženstvím je ji vnucený partner, je ji přikazováno jak a co oblékat, nemá plnohodnotnou šanci  uplatnit se v práci a o tom to vše je. Mi vadí, že se neřeší práva žen globálně, ale jde se cestou nejmenšího odporu a náš stát může být uváděn jako exemplární případ pošlapání práva žen. A je tomu tak, i když neříkám, že u nás mají ženy na růžích ustláno. Takže neposuzujme celý problém z pohledu romských žen u kterých naprosto schází zodpovědnost, ale mají na tom vinu pouze ony?

Lone Star 23.8.2006 6:51

Re: Re: Tu protestní akci zoranizovali IMHO rasisti.

to "uživit a vychovat" bych podtrhnul...

Edmont Dante 23.8.2006 6:36

Re: Dante,

Andy, podívejte se, asi tak. Můj dědeček říkal, že blbcům peníze do rukou nepatří a to mluvím o kampeličkářích. Ale jestli si dobře vzpomínáte, tak do kampeličk je, použiji slovo nahnali, politici jako Ruml a podobně, kteří je ujišťovali o výhodách, no a jak vše dopadlo víte. A cikánky před špitálem mi skutečně nevadí. Tady jde o využití-zneužití, možnosti. Kdybyste poslouchala televizi, opět by jste věděla, že si stěžovala romka, která měla čtyři děti a celá rodina  byla bez práce atd. Moje sestra pracuje jako šefka oddělení v nemocnici,  před kterou demonstrovaly, mimo jiné měly demonstrovat před vítkovickou nemocnici,  ale to je vedlejší, proto znám pozadí, ale o něm si nedovolím psát. Článek je napsaný pro přemýšlející lidí a já jsem vše nevyslovil a doufám, že lidé mě doplní svými zkušenostmi a třeba někdo naznačí řešení. Jsem si vědom, že sterilizace ani další perzekuce ze strany státu nic nevyřeší, nerád to nazývam romskou otázku i když ona tady je. Ovšem ani plošné rozdávání peněz nic nevyřeší. Opět musím říci, že jsem si zjišťoval poměr nezaměstnaností majoritní a minoritní společnosti, zločinnost, počet chovanců v dětských domovech, počet dětí ve zvlášních školách a dodám podobné čísla jsem objevil na jedné internetové adrese. To vše zde nemohu uvést, protože NP patři k solidním sdělovacím prostředkům a nesmí se sledovat romská kriminalita, ani jiné údaje podobného charakteru. Takže já chci dát impuls k přemýšlení a neuvádím zde řešení. Vše by vydalo na velkou dikusi, ovšem jistě připustíte, že zde není pro ni prostor. Chtěl jsem naznačit veskrze negativní postoj majoritní společnosti k Romům a ten vychází skutečně jenom z toho, že mají o něco snědší pleť? Priority romských předáků jsou nastartované špatným směrem, místo aby svému etniku pomáhali z dlouhodobého pohledu, zaměstnanost, pokles kriminality, použití hygienických návyků atd, tak pro ně chtějí vybojovat prachy teď , ihned a výsledek je, že rozeštvou proti sobě Romy a neromy.

EVa 23.8.2006 6:30

Re: Re: Tu protestní akci zoranizovali IMHO rasisti.

Jestli to náhodou nebylo tak, že za nimi ex post někdo přišel a řekl - protestujte, vysoudíte peníze. Nebo jim začalo být líto, že už nemohou dostat stodvacetitisícové porodné...