27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Práva nebo vděčnost, kořist nebo dar

Nedávno jsem čirou náhodou v rozhlase zaslechl mluvit jistou sociální pracovnici o pomoci bezdomovcům a o sociálním bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 26.12.2018 12:51

Re: Lidské právo.....

Afričanům nepomáhají jen křesťané. Ale na rozdíl od těch ostatních "pomahačů", kteří "respektují jejich kulturu a způsob života", se je křesťané snaží přivést ke křesťanské morálce, která vede k zodpovědnosti k sobě a ostatním.

J. Krásenský 26.12.2018 12:16

Re: Děkuji

Nebude to opravdu nic pěkného.

S tím vším bohatstvím světa si nejsem tak jistý, když porodnost klesá i v tak chudých zemích, jakými jsou Rusko a Ukrajina.

Z. Frys 26.12.2018 12:13

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Takový předpis ovšem neplatí obecně, ale pouze pro množinu lidí, indoktrinovaných konkrétní náboženskou doktrínou. Pro mě, ateistu a pastafariána, nevěřícího v žádnou magickou / supernaturální / transcendentní entitu, vyjma Špagetového monstra, platí něco naprosto jiného. Nemáme povinnosti, nýbrž doporučení. https://www.pastafariani.eu/ctime-tradice/

Vypálen budiž Lihus Špiritus.

J. Vintr 26.12.2018 12:08

Re: Děkuji

"Umořit Afriku blahobytem", který v Evropě během jednoho století snížil porodnost pod nutnou reprodukci, je neřešitelný úkol. Už dnes by na to nestačilo všechno bohatství ostatního světa a než by to začalo fungovat, tak by těch, kterým by bylo nutno dopomoci k blahobytu, bylo několikanásobně víc než dnes. V podstatě pro nás by existovalo jen jedno rozumné řešení. Izolovat se od Afriky (a jiných zemí, kde se lidé množí jako králíci) a nechat je a přírodu, ať to tam vyřeší sami. Ovšem to už jsme prošvihli, takže se v tom svezeme s nimi. A nebude to nic pěkného.

O. Uživatel 26.12.2018 12:05

Uživatel požádal o vymazání
J. Hruška 26.12.2018 11:56

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Matouš 22/37. "Miluj Hospodina, Boha svého jediného, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí". Jasná povinnost, že. Zdař Bůh.

Z. Frys 26.12.2018 11:45

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Takže nejsou argumenty, začne se urážet. Napište mi prosím, co z toho, co jsem napsal, je hloupost.

J. Fridrich 26.12.2018 11:40

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Dnes jste kandidát na první místo v hlouposti - držte se..

J. Fridrich 26.12.2018 11:36

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Vy se naučte oddělovat podstatné od nepodstatného.. Takovým, jak to chcete rozpitvávat se říká POTÍŽISTA..

Z. Frys 26.12.2018 11:32

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Přiznám se, že jsem to čekal. Ono to tak nějak nejde, že. Takže jinak: zkuste mi napsat nějakou konkrétní povinnost, kterou mám já vůči vám (nebo obráceně). Tvrdím, že vůči vám žádné povinnosti nemám.

A nebo možná chce ANOfert zavést pracovní povinnost? To už tady taky kdysi bylo...

Ony ty "povinnosti" jsou zhruba tak na stejné úrovni jako "sociální spravedlnost".

A co tak místo toho hloupého desatera NAP a přirozené právo?

J. Chaloupka 26.12.2018 11:21

Ještě, že jsem v několika generacích "nevěřící"

v jakéhokoliv Boha. Těmito problémy se nemusím otravovat.

J. Hruška 26.12.2018 11:19

Správnou cestou ....

Další možností je jít správnou cestou z Afriky přes Saharu.

Postupným zúrodňováním Sahary právě od jihu k severu a zúrodňováním deštných pralesů od severu k jihu za pomoci - pomoci - globálního oteplování, zvyšování výnosů užitkových plodin právě využitím zvýšeného obsahu CO2 v atmosféře, využití obrovských zásob všemožných zdrojů na neobydlených prostorách Sibiře, využití pobřežních oblastí zvyšující se hladiny oceánů k průmyslové produkci potravin, získávání tepelné energie ze 75% povrchu Země pokrytého teplejšími oceány: tudy vede cesta k uživení se 25 miliard lidí na Zemi ke svobodnému životu v bázni Boží. Nazdárek ochránci.

J. Chaloupka 26.12.2018 11:17

Jestlipak existuje Všeobecná deklarace lidských povinností?

Tam by stálo, že člověk je povinen v rámci možností (zejména zdravotních) se o své bydlení postarat.

P. Lenc 26.12.2018 10:59

Re: ŘEŠENÍ PROBLÉMU NAZNAČIL UŽ PAN DARWIN

Ano, ale říkejte to absolventu nějaké sociální fakulty, který je zaměstnatelný pouze jako zaměstnanec nějaké "neziskovky", případně jako "úředník" mající na starosti "sociálně nepřízpusobivé".A máte dnes už armádu těch, kteří radostně uskuteční tuto sebevraždu naší civilizace a tragikomické je, že za naše peníze.Ano, kéž by jste se nejen vy mýlil!

M. Krátký 26.12.2018 10:45

Re: To vše již věděl

přesto, že se řítíme z kopce a brzdy již dávno shořely tak taky peču kachnu - žena k tomu uvaří bramborové knedle a dva druhy zelí - hezké vánoce

O. Uživatel 26.12.2018 10:29

Uživatel požádal o vymazání
V. Kolman 26.12.2018 10:26

ŘEŠENÍ PROBLÉMU NAZNAČIL UŽ PAN DARWIN

1.) - Nekontrolovaně se do Evropy (a jinam) hrnou připrchlíci, toužící po pohádkově krásném a snadném bezpracném životě.

2.) - Budou se milovat a množit - počet lidiček "utěšeně" poroste.

3.) - Začne být nedostatek potravin, vody, energie, prostoru.... Připrchlíci nám sem přivezou vlastní bídu, bída bude všeobecná.

4.) - Začne vzrůstat agresivita, nesnášenlivost, nemoci, války, svrab a neštovice..... Lidé se budou vzájemně vyvražďovat, umírat na nemoci, hlad a množství lidí na Zemi se sníží na PODSTATNĚ nižší počet. Zbudou tu pouze nejodolnější, nejzdravější a nejdravější jedinci.

5.) - Historie může začít znovu. Kéž bych se mýlil!!!

J. Sova 26.12.2018 10:16

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Ježíš v Lk 18,20 uvádí jen Patero: Přikázání znáš: Nezcizoložíš, nezabiješ, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, cti otce svého i matku.“

Pokud myslíte Desatero, které dostal Mojžíš na kamenných deskách, tak to je něco úplně jiného. Vy ho snad dodržujete?

Možná byste měl tu knihu sám znovu přečíst, když ji tak doporučujete.

J. Anděl 26.12.2018 10:14

Re: vina a vděk

Tak právě proto se blbečci potřebují pocitu viny zbavit, aby nebyli za blbečky :-).

Je to smutné, ale i oni cítí vinu z kořistnictví, ačkoliv úplně jiného rozměru.

J. Fridrich 26.12.2018 10:12

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

" Můžete popsat ty povinnosti? Nějak netuším, jaké by to měly být " - pak je zbytečné a ztráta času vám něco vysvětlovat..

J. Schwarz 26.12.2018 10:02

Re: vina a vděk

Jenže ti, co opravdu hodně kořistí většinou pocity viny netrpívají, popřípadě je přenesou na ostatní prostřednictvím zmanipulovaných nebo zaplacených aktivistických blbečků z neziskovek. Sami si z kořisti ponechají dost, aby byli do smrti "za vodou" jako například pánové Soros a Bakala.

D. Polanský 26.12.2018 9:57

To vše již věděl

František z Assisi. A ten šílenec to dokonce praktikoval ve svém životě. My, včetně autora, si jenom o tom pokecáme a za chvíli di dáme všichni dobrý oběd, když už si máme vážit každé chvíle. Peču kachnu.

J. Schwarz 26.12.2018 9:54

Ten příměr s

kořistí a darem je sice hezký, ale nedotažený. S "nároky" by byl každý v (_!_) jako Baťa s dřevákama, kdyby neexistovaly společenské síly které s bůh ví jakých důvodů tyto nároky, mnohdy vůbec ne pro sebe, prosazují. Jde vlastně o násilné vnucování určité formy společnosti, protože nikdo jiný než "ti druzí" nemůže tato nároková "práva" uspokojit. Nemám nic proti, pokud jeden může bez nátlaku zůstat vně takových spolků, podobně jako v Izraeli nemusíte být zrovna členem kibucu. Podle mého názoru je "nezadatelným lidským právem" jen to, co by dotyčný měl i na pustém ostrově - tedy právo nebýt ze strany druhých otravován. Dalším problémem "nároků a práv" je pak právě absence vděku. Pokud je někomu v nouzi pomoženo má úplně jiné pocity pokud chápe, že mu okolí pomáhá z dobrého srdce než když se domnívá že se vlastně jen domáhá části toho, o co byl druhými okraden. Mimochodem v tom druhém prípadě se silně snižuje ochota potenciálních dárců pomáhat, protože obdarovaní mají namísto vděku na dárce ještě vztek že dali / vrátili / málo. Tyto pocity v lidech pěstuje právě levice svým žvaněním o "sociální spravedlnosti" a podobných bludech.

Z. Frys 26.12.2018 9:48

Re: Zjednoduším to - v naší době a na Západě se zapomíná na velm

Můžete popsat ty povinnosti? Nějak netuším, jaké by to měly být.

Z. Frys 26.12.2018 9:47

Re: Je všeobecně rozšířený názor,

Maximálně tak 3: 5.Nezabiješ / 6.Nepokradeš / 7.Nevydáš proti svému bližnímu křivé svědectví. Ostatní jsou buď redundantní, nebo úplně nesmyslná.

Z. Frys 26.12.2018 9:46

Ve skutečnosti neexistují

žádná "lidská práva", a už vůbec ne pozitivní, nároková. Existují jen práva negativní, která v konečném důsledku můžeme redukovat na jediné právo: (negativní) právo na svobodu.

Např. zmíněný bezdomovec má nepochybně právo na bydlení (negativní): nikdo mu nemůže branit v pořízení bydlení. Současně ale neexistuje žádné nárokové právo na bydlení, podle něhož by byl někdo povinnen bezdomovci bydlení obstarat.

K. Janyška 26.12.2018 9:15

Tzv. levicoví liberálové jsou socialisté.

Musíte všichni ke kompozitivní teorii, popletové... Dzp.

J. Skála 26.12.2018 8:02

Je všeobecně rozšířený názor,

že desatero je obecným řešením všeho zla "kdyby jej všichni dodržovali". Potíž je v tom, že pro "ateisty a jinověrce" se desatero smrskne na maximálně poslední ŠESTERO (v té starozákonní formě). Znám to z debat s lidmi, kteří o potřebě dodržování desatera zasvěceně hovoří a přitom ho nedovedou ani vyjmenovat.

I. Hendrych 26.12.2018 7:44

No comment ...

Ano...v písmu svatém lze nalézt odpovědi prakticky na všechny zásadní a základní otázky lidského bytí na tomto světě.

J. Anděl 26.12.2018 7:27

Re: vina a vděk

Ono i to "desatero" je otravné jen tehdy, chápe-li se mě právě za háčky viny (to je manipulace, již všichni známe třeba z historie křesťanství). S dodržováním nějakého souboru zásad se to má podobně, jako s tím placením. Jako se liší splátka dluhu od investice (do budoucnosti), liší se dodržování desatera z pocitu viny (za trest) od sebekontroly pro svobodu (i do budoucna, či vtípek, "po projevu"). Liší se dobré chování ve vězení od dobrého chování, aby člověk do vězení nepřišel. Je to nakonec vcelku banální. Na to není třeba se vězení bát, stačí vědět, kam chci jít - a jít tam (jdu-li "tam", nejdu "jinam", strachu z "jinam" netřeba). A stačí.