27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lucinapes 20.11.2009 10:43

Re: Ví Bůh, že

Na rozdíl od kobylky máte blíž k hovězímu, jak jste prokázala vysoce erudovaným zabučením. 

lucinapes 20.11.2009 11:03

Re: Ví Bůh, že

vzhledem k tomu, že "králíkárna" byla jediným (a ne každému dostupným) řešením situací, kdy v jednom starším OPBH bytě žily tři generace, a to si ještě museli ten panelák svépomocí odpracovat, je pohrdání příliš laciné. Jak jsem záviděla kamarádům, kteří si byt odpracovat mohli a mohli bydlet SAMI! My jsme žili s rodiči, babičkou, sestřinou rodinou - a to jsme na tom nebyli nejhůř, ten byt nebyl úplně malý a daly se v něm zbudovat různá patra. Ti "králíci" jsou lidé, jimž je dnes obvykle přes 60 a ten panelový byt je často jejich jediným majetkem. A jsou to velmi slušní lidé, mnohdy na rozdíl od těch, co staví "podnikatelské baroko" a další paneláky naležato.

Pamětník 2 20.11.2009 18:37

Re: Ví Bůh, že

Jak vidím Kobylko Lajdo,diskuse je opravdu lidová zábava našeho státu.Ano nastavěly se paneláky,protože bylo nutné urychleně řešit bytovou otázku.Stejně tak se stavěly provizoria ve Zlíně,sice jako rodinné domky,ale na 30 let.A jak dlouho stojí?Mne také trochu překvapil Havel s paneláky a nějak opoměl pavlačové domy v Praze,či dělnické kolonie.Ne každý měl peníze,aby si postavil rodinný domek.Pokud sleduju současné hodnocení "blahobytu",neměl by být problém požádat o hypotéku a rodinný dům si postavit.Nevím sice jak tento problém vyřeší většina starších lidí,ale mladí mají možnost.Ale asi to bude zase chtít odepřít si řadu věcí,jako je dovolená,tvrdá dřina a možná i nedopřát dětem tolik vymožeností.Jinak souhlasím stím,že průběh dvacátého výročí Sametové revoluce ,toho až tak mnoho nepřinesl.Přiznám se,že jsem toho až tolik nesledoval,protože všemám ještě v živé paměti.

pepe 20.11.2009 10:23

Re: Ví Bůh, že

Pokud jste nevyvážená, tak i teoreticky dobře vyvážená televize bude pro vás stejně nevyvážená.

lucinapes 20.11.2009 11:05

Re: Ví Bůh, že

k vyváženosti ovšem mají VŠECHNY naše televize sakra daleko, a ta veřejnoprávní nejdál.

jamna 20.11.2009 15:22

Re: Ví Bůh, že

Souhlasím,a když se chci podívat na debatu,musím přepnout na slovenskou stanici.

Standa 20.11.2009 7:32

Pořád

chybí pro a proti, takže se jen vede monolog a ne diskuze, protože diskutovat se prostě neumí. Neumí to novinář a ani publicisté, ostatní jsou na tom stejně.

Moučínek 20.11.2009 7:31

ČSSD

předchůdkyně i současná spolupracovnice KSČ. Ti byli spasiteli našeho národa odjakživa. Už Žižka a Mistr jan Hus byli podle nich přece komunisté a levičáci. ;-D 

Kobylka Lajda 20.11.2009 9:02

Re: ČSSD

R^R^

IvaA 20.11.2009 10:00

Re: ČSSD

Dejte si seno a běžte dementně řehtat jinam

lucinapes 20.11.2009 10:45

Re: ČSSD

viz výše.

abc 20.11.2009 7:24

Pravda a láska si zřejmě privatizovala tzv veřejnoprávní ČT

Za kolik? Dostali ji zdarma.

Kobylka Lajda 20.11.2009 9:04

Re: Pravda a láska si zřejmě privatizovala tzv veřejnoprávní ČT

Hodně lidí se kroutí, že si museli chtíce nechtíce připomenout, jací jsme byli srabi. A diskuse se vedla i stěmi, kteří by už nikdy neměli ani pípnoutRv, spíš měli viset.Rv Prominentů z bývalé KSˇČ tam bylo hodně, až byli blijno.;-O;-O;-O

IvaA 20.11.2009 9:59

Re: Pravda a láska si zřejmě privatizovala tzv veřejnoprávní ČT

Dejte si seno a běžte dementně řehtat jinam

lucinapes 20.11.2009 11:07

Re: Pravda a láska si zřejmě privatizovala tzv veřejnoprávní ČT

tak vtipné to není, abyste to musela tolikrát znovu bučet.

lucinapes 20.11.2009 10:44

Re: Pravda a láska si zřejmě privatizovala tzv veřejnoprávní ČT

nedostali, zůstala jim.

mv 20.11.2009 6:27

ČSSD si uzurpovala Chartu....

Mám spíše pocit, že poměrně velká část chartistů inklinuje k ČSSD anebo tyto chartisty  ČSSD umí prodat...

ODS - z rozpaků, protože s Chartou neměli ani Klaus, ani Topolánek, narosto nic společného - prostě Chartu bagatelizuje a tím vyklízí prostor..Faktem .že mnozí představitelé ODS byli v téže době vysokými svazáckými funkcionáři, brojícími proti chartě ( Nečas, bendl, Langer)

Robert 20.11.2009 8:36

Re: ČSSD si uzurpovala Chartu....

 Podle vyjadřování pana Havla v roce 89, tak určitě by ho za příznivce pravice nikdo neoznačil.

Kobylka Lajda 20.11.2009 9:07

Re: ČSSD si uzurpovala Chartu....

Vy hrdinové všech odbojů, nechte Havla na pokoji.

Eva D. 20.11.2009 10:18

Re: ČSSD si uzurpovala Chartu....

Kobylko,myslím, že Václava Havla stále máte na piedestalu a zbytečně prožíváte,  když se někdo vyjádří slušně, leč kriticky. Jak myslíte. Ale je to taky jen člověk a taky dělá chyby. Možná byste mohla začít rozlišovat, ne všichni na něj chtějí házet za každou cenu hnůj.

vltava 20.11.2009 9:51

Re: ČSSD si uzurpovala Chartu....

Václav Havel je nepochybně silně levicově orientován.

Dost lidí možná poplete to, že ho komunisti pronásledovali a věznili. Stačí si ale uvědomit, že Husáka komunisti věznili taky a Slánského dokonce popravili. Přesto o levicovosti těchto dvou pánů není sporu.

lucinapes 20.11.2009 10:51

Re: ČSSD si uzurpovala Chartu....

Salónní levičák, už z odporu k silně "buržoazní" rodině, která se marně snažila ho vychovávat ke svému obrazu, a spousta dalších kamarádů jak by smet - unus pro toto: Ruml (je jedno, který). Koneckonců - chartisté byli valnou většinou 68níci, reformní komunisté, kterým prozření přišlo draho.

Jarda 20.11.2009 6:19

Slo to-ne ze ne

Slo to to dostat se na Zapad? Jak komu, gentlemanovi zrejme bez problemu, me ne. abych se vyhnul zadosti o devizovy prislib chtel jsem jet do tehdejsi Jugoslavie s Cedokem. Na zadost o0 vyjezdni dolozku me policie odpovedela: "vase vycestovani neni v souladu se statnimi zajmy."

Eva D. 20.11.2009 9:08

Re: Slo to-ne ze ne

Ano, tohle jsem chtěla napsat taky. Šlo, jak komu a jak kdy. Mnoha lidem ne.

Svého času jsem byla řadovou pracovnicí banky. Nešlo si nevšimnout, jak po chodbách za soudruhem ředitelem chodili téměř v předklonu a s dárečky  žadatelé o devizák. Pak zase paní soudruhová ředitelová chodila například do masny zadem pro to nejlepší masíčko, třeba o polední přestávce.

Mnozí z nás, kteří v té bance dělali, jezdili akorát do Bulharska a Rumunska, vlakem s CKM. Západ jsem viděla prvně v r. 90.

vltava 20.11.2009 9:36

Re: Slo to-ne ze ne

Šlo, ale musel jste být důchodce. Ti mohli jezdit, jak chtěli.

Eva D. 20.11.2009 9:48

Re: Slo to-ne ze ne

R^;-D  Kdyby tam zůstali, ušetřilo by se na penzi.

vltava 20.11.2009 9:59

Re: Slo to-ne ze ne

Ano. Přesně tak.

Ale byly i vyjímky. Bývalí letci měli s vycestováním problémy i jako důchodci, z prozaického důvodu. Za jejich službu v RAF jim britská královna platila penzi v librách, a komunisti potřebovali devizy.

Eva D. 20.11.2009 10:07

Re: Slo to-ne ze ne

To je logické. Spousta lidí dodnes netuší, jak materialistický to byl režim.

Hana 20.11.2009 5:47

Souhlas

  Stejně jako autora mne zlobí ono ukazování panelákových bytů,mody,atd. v totalitě.Moda mého  mládí se již několikrát vrátila a většině se opět líbila.Já jsem např.zakázala dětem,aby je ani nenapadlo přihlásit náš byt do soutěže na zmodernizování bytu.Když vidím ty výtvory,ve kterých se nedá bydlet,bílé sedačky/!/,dekorace,které za pár měsíců musíte vyhodit,protože je nemůžete udržovat v čistotě,absolutně žádné ukládací prostory atd.Mně se dobře bydlí v Mém bytě s nábytkem z roku 1968 a nevyměnila bych ho.Tento nábytek je stále v perfektním stavu,což se nedá říci o nábytku mých dětí,který je mladší o 25 let.Každá doba a s ní lidé,kteří v ní žijí je jiná a nevidím důvod se tomu starému posmívat.

 

Stanislav H. 20.11.2009 6:46

NAPROSTÝ SOUHLAS!!!

Ono zlehčování a posmívání se nedávné minulosti pramení z neznalosti (estetiky, umění, historie...) a spíše ukazuje na bezradnost pisatele, který neví co jiného, než tzv, "humorně" popsat věci a jevy, jež nezažil (či zažil ale nepochopil).