22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
doxa 24.7.2006 11:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A celé to monstrum vyprodukuje energii nanejvýš na tři kávovary

Přece tam kvůlí vám nebudou pít kafe potmě.

jonáš 24.7.2006 12:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A celé to monstrum vyprodukuje energii nanejvýš na tři kávovary

To je fakt, zvlášť pokud rádi turka.

I když, zase jak praví klasik: "a kávu pili, když jim bylo černo .." ;-)

krmič 24.7.2006 11:35

Re: Re: Re: Re: Re: A celé to monstrum vyprodukuje energii nanejvýš na tři kávovary

300 kW to jsou tak dva autobusy. Nic moc.

jonáš 24.7.2006 11:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A celé to monstrum vyprodukuje energii nanejvýš na tři kávovary

Máte-li pro ně k dispozici naftu k nepepřetržitému provozu zadarmo, neni co řešit ;-D

doxa 24.7.2006 12:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A celé to monstrum vyprodukuje energii nanejvýš na tři kávovary

Obávám se, že ani ten vítr nefouká nepřetržitě.

jonáš 24.7.2006 12:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A celé to monstrum vyprodukuje energii nanejvýš na tři kávovary

Ale fouká zadarmo, a těch 300 kWh je už průměrnej výkon při 15% využití .. to  byste i těch autobusů potřeboval dvaníct.

doxa 24.7.2006 12:32

12 autobusů ?

Neuvěřitelné !

480 míst k sezení!

jonáš 24.7.2006 13:03

Re: 12 autobusů ?

A nad každym lustr se šesti stovkama 8-o

Medvídek 24.7.2006 9:53

Re: Re: A celé to monstrum vyprodukuje energii nanejvýš na tři kávovary

Má prostě rád pořádně horký kafe, no.;-D

R 24.7.2006 9:21

Ať se točí, když to je jinde.

Doufám, že Severomoravský kraj a hlavně Beskydy takovéhle zrůdnosti jako ty větrníky nezprzní.

ok 24.7.2006 8:12

chtelo by to preciznejsi mysleni...

Autore, chtelo by to trochu preciznejsi mysleni. Nejde o vetrniky, jde o jejich blbe umisteni v krajine. Tady nekdo blbe umistil vetrniky, jinde nekdo nevhodne umistil antenu mobilniho operatora - oboje je stejne SPATNE. Az bude treba v Ceskem Krasu na kazdem kopecku antena mobilniho operatora, bude to stejne hnusne, jako kdyby to byly vetrniky.

Zkratka neskryvejte vasi skutecnou motivaci, proste lobujete za jadernou energetiku, jako vsichni Neffovi kamaradi tady na psu, jen se to stydite rict naplno. Jdete do haje, jste pokrytci a lhari.

V soucasne dobe jsou po Cechach v krajine umistene stovky anten mobilnich operatoru - a na Psu ani jeden clanek. No comment.

V soucasne dobe jsou po Cechach v krajine umistene stovky nevkusne umistenych bilboardu, vynika v tom predevsim Mattoni, ktera umistuje obrovske bilboardy podel dalnic vzdy na nejake pekne misto, kde bilboard Mattoni znici kus pekne krajiny, treba vyhled na Rip - a na Psu ani jeden clanek. No comment.

Medvídek 24.7.2006 8:23

Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Autor může psát o čem chce, to račte respektovat. Já třeba jeho nechuť sdílím a to nejen z estetických důvodů. O reklamách Mattoni v krajině (souhlasím že jsou děsný) si napište článek třebas Vy.

Karel Kocourek 24.7.2006 11:11

Re: Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

No, tak zrovna ty reklamy Mattoni (jestli myslite toho orla) jsou jeste jedine prijatelne. Obrovsti orli na pozadi lesa pusobi docela romanticky.

Jinak BTSku je mozne postavit take v maskovane podobe (udajne se vyrabi v provedeni "borovice" a "palma" s ohledem na klimaticke pasmo nasazeni) a myslim, ze by mely urady operatorum narizoval takove provedeni daleko casteji. Sveho casu byla v CR jedna, psalo se o tom na mobil.cz. Zato vetrny mlyn takhle zamaskujete tezko.

Zajimave je, ze zpravidla stoji tesne u hranic. Vysvetleni je dvoji: a) hranice casto vede po nejvyssim horskem hrebenu, takze je logicke postavit vetrnik prave tam, b) odpadne dohadovani s polovinou majitelu prilehlych pozemku; zasahovat do stavebniho rizeni pres hranici muze byt komplikovane.

zirje 24.7.2006 14:02

Re: Re: Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

ó ano, obří modrobílý orel na pozadí Krušných hor vypadá fakt sqěle.  Taková orlice, vítající do Sudet, že??

qwert 24.7.2006 14:03

No, tak zrovna ty reklamy Mattoni vypadaj jak fašistická orlice

No, tak zrovna ty reklamy Mattoni vypadaj jak fašistická orlice. Fuj!

Autor 24.7.2006 8:43

Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Odhalil jste mou pravou tvář. Já nejen, že lobuji a stydím se to říci naplno. Ještě ke všemu píši v žoldu mezinárodních atomových trastů. Napřiklad za tento článek jsem dostal dvě tužkové baterie a odznáček. Přišlo mi to z USA.

Pavel Pávek

ok 24.7.2006 12:21

Re: Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Nebojte autore, vy jste v tom nevinne, opravdu nic proti vam nemam, Neff si jen vybral vas clanek k publikaci. S vasim nazorem vpodstate souhlasim. Sumava je poklidna, ticha, vlnici se od obzoru k obzoru, a vetrniky ji skutecne narusuji - na rozdil treba od industralizovane severoceske krajiny, kde muzou byt vetrniky docela pekne, urcite peknejsi nez povrchove doly.

To jen Neff publikuje jako kolovratek cokoliv proti vetrnym elektrarnam - a ani jedine slovo proti stozarum mobilnich operatoru - a ani jedno slovo proti nevkusnym mega-giga-bilboardum firmy Mattoni.

Petr 24.7.2006 9:11

Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Kolik jsi videl vysilacu pro mobily (BTS), ktere maji vysku jako vetrna elektrarna? A ktere navic maji desitky metru velke otacive prvky? Ja ani jednu...

ok 24.7.2006 12:23

Re: Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Vite, me vadi i ty z vaseho pohledu "male" vysilace mobilnich operatoru.

pavel 99 24.7.2006 9:15

Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Jak již bylo výše řečeno - ono existuje nějaké Vaše právo, že cokoli VY cítíte jako problém, tak o tom někdo musí napsat článek?

A mimochodem - znáte nějaké antény operátorů, které jsou vysoké cca 150m a občas hrozivě mávají "lopatami" a "hlučí"? Zkuste si nechat od odborníků (nejlépe ornitologů) vysvětlit rozdíl mezi nehybným stožárem a takovýmto monstrem.

A za další - antény operátorů plní po téměř 100% času funkci, pro kterou byly postaveny (a která je rovněž deklarována jako jejich smysl). Větrníky akorát občas rozkolísávají síť. O jejich skutečném smyslu vypovídá to, že ani jejich majitelé sami nevyužívají jejich proud. (viz. Jindřichovice).

Radek J. 24.7.2006 9:55

Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

"Autore, chtelo by to trochu preciznejsi mysleni. Nejde o vetrniky, jde o jejich blbe umisteni v krajine. Tady nekdo blbe umistil vetrniky, jinde nekdo nevhodne umistil antenu mobilniho operatora - oboje je stejne SPATNE. Az bude treba v Ceskem Krasu na kazdem kopecku antena mobilniho operatora, bude to stejne hnusne, jako kdyby to byly vetrniky. "

Mily pane, stometrovy vetrnik tezko muzete schovat do nejakeho zavetrneho doliku a jeste si myslet, ze bude vyrabet elektrinu. To musite stavet bud nekde na kopci, nebo v rovine, kde hodne fouka - v kazdem pripade vam z toho vyleze dominanta krajiny. Uz z povahy te stavby je skoro vyloucene, aby byla krajinove "vhodne" umistena. Az bude v Krusnych horach na kazdem kopecku vetrna elektrarna, bude to stejne hnusne, jako.....

jonáš 24.7.2006 10:03

Re: Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Jako Temelín, kterej je coby dominanta krajiny vidět snad z celých jižních čech ?

Medvídek 24.7.2006 10:28

Re: Re: Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Temelín jistě není ideál romantické krásy, ale schválně kolik bys musel mít fofrníků abys nahradil jeden Temelín ? Najdi si to ve starších diskusích, už to tu bylo řečeno. Jaký má vliv na životní prostředí takové množství větrníků a jaký jedna jaderná elektrárna ? Najdi si to ve starších diskusích, už to tu bylo řečeno. Jak spolehlivé jsou větrníky a jak jaderná elektrárna ? Najdi si to ve starších diskusích, už to tu bylo řečeno. Jonáši nevím jestli jenom provokuješ nebo jsi tak natvrdlý (myslím že spíš to první ale můžu se mýlit  protože jak říkám, mnohé už tady bylo vysvětlováno).

jonáš 24.7.2006 10:37

Re: Re: Re: Re: chtelo by to preciznejsi mysleni...

Medvídky rád .. vony ty větrníky ale nedělaj žádnej odpad a daj se po vyřazení jednoduše odmontovat od základu a kompletně odvézt, na rozdíl od těch milionů kubíků betonu. A repasovat skoro do nekonečna. Fakt mě ta anikampaň docela nahlodává, i když chápu že MUS si musí hlídat odbyt. Prostě nejdřív jsme krajinu zadrátovali, vydlabali a vybetonovali, teď je doba dálniční a stožárová, s tim moc nenaděláme. Peníz všady pán jest --

bara 24.7.2006 10:51

Jonáši,

když vylezu na kopec, vidím Dukovany. Čtyry obrovský věže a z nich stoupá pára, působí to majestátně, jde z toho svým způsobem strach, ale taky jakási úcta a pokora. Nevadí mi a docela ráda se na ty hrnce dívám. Mít za barákem vrzající vrtuli by mě štvalo, nemůžu si pomoct. :-/ 

jonáš 24.7.2006 11:05

Re: Jonáši,

Já nevim, když jsem tudle jel kolem dvou u Protivanova, tak se tam majestátně a velebně točily a vůbec nevrzaly .. ono to fakt má čtyrt sekundy na otáčku, ne jak to celuloidový chrastítko z pouti ;-) ona je to trochu technologie ve vývoji, takže ty patnáctiletý prototypy budou jak tatrovka s kopřivnickýho muzea, ale dneska frčí golf čtvrtý generace. Ale taky mam kopce radši holý a údolí bez betonu .. blbej svět.

jonáš 24.7.2006 11:07

Re: Re: Jonáši,

Ale zas v tom devatenáctym století bychom si asi nepokecali ;-D

bara 24.7.2006 11:19

Re: Re: Re: Jonáši,

No jo, ale budou to udržovat? a mazat? ...    

jonáš 24.7.2006 11:35

Re: Re: Re: Re: Jonáši,

Myslíš jestli si nechaj u mašiny za šedesát milionů vylágrovat ložiska a převodovku?

bara 24.7.2006 11:41

Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

určitě:-D