26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MR 27.2.2009 10:21

Re: To myslite vazne?

Omlouvam se za nepresnost,nejednalo se o benatskeho knizete,ale o byzantského císaře Manuela II. Paleologa.Zde je odkaz na zminovanou "Rezenskou" prednasku:http://bigydan.blog.cz/0609/vira-rozum-a-univerzita

joe 27.2.2009 10:16

Všichni mají dojemnou starost o blaho katolické církve

Přečtěte si evangelium Jan 8:1-11.

MR 27.2.2009 10:10

To myslite vazne?

Zaujal mne termin "rada provokacnich aktu vuci jinym nabozenstvim"Autor zde jmenuje dva.Jednim je "slavnostnim pokrtenim muslima".Co je na tom provokacniho?Kazdy krest je svym zpusobem slavnost,at uz se krti clovek ktery byl do te doby bezvercem,hinduistou,zidem.Neslysel jsem o zadnem jinem "provokativnim pokrteni" krom tohoto tvrzeni autora v clanku.Muslimu kteri prestoupili na krestanskou viru je samozrejme mnoho,jednim z nich je mimojine i syn zakladatele Hamasu ktery dnes zije v USA.Jedinym specifikem v pripade "pokrteni muslima" je to,ze mu za jeho konverzi hrozi smrt od jeho byvalych souvercu,ale to ze jakysi samozvany "prorok" kdysi prohlasil ze za odpadlictvi od islamu je trest smrti,za to papez ani kdokoli jiny z zadne krestanske cirkve nemuze.Druhym provokacnim aktem je tzv.urazka Mohameda v roce 2006.Papez tehdy na pude Rezenske univerzity ve sve prednasce okrajove zminil rozmluvu benatskeho knizete s jakymsi muslimskym ucencem,kde se tazal co jineho krome nasili a prikazu sireni viry mecem prinesl islam svetu.Asi pul roku pote se dostal tento uryvek z papezovi prednasky z pudy Rezenske univerzity do svetovych a zejmena muslimskych medii,coz k nepricetnosti rozzurilo miliony vyznavacu tzv.nabozenstvi miru.Soudny clovek by cekal ze muslimsti ucenci snesou priklady co vsechno noveho krome tohoto diskutabilniho prikazu islam lidstvu prinesl,ale kupodivu to pouze vyvolalo vlnu nasili a bourlivych demonstraci po celem muslimskem svete,v jejichz prubehu shorelo nekolik kostelu a rozzureny dav zavrazdil kdesi v Etiopii radovou sestru ktera nejspis nikdy ani neslysela nejen o teto prednasce,ale ani o existenci jakesi univerzity v Rezne.Jinymi slovy,sami muslimove svymi skutky potvrdili slova benatskeho knizete,ktere po nekolika staletich ve sve prednasce zminil soucasny papez.

joe 27.2.2009 10:06

Naprostý souhlas

Pokřtění muslima, který se pro křest rozhodl dobrovolně, nemůže být bráno jako provokace. Co jsou potom akce sekulárního světa jako zveřejnění karikatur Mohameda v dánském časopise (za který se mstili muslimové v Turecku a Africe násilím na věřících křesťanech?

Anonym 27.2.2009 9:51

Re: hledá smíření

Souhlasím, že v některých dobách svého života si člověk třeba moc vybírat nemůže. To bych opravdu současnému Papeži nevyčítal.

Co mi však vadí je skutečnost, že v celé katolické církvi se nenašel nikdo, kdo by si nezadal, a to ani ve věcku 12 - 18 let. To se mi opravdu zdá na pováženou! Jeho předchůdce žil možná ve složitějších poměrech než p. Razinger, a přece k jeho minulosti nebyly výhrady.

J. Ryba 27.2.2009 9:18

Re: Je jen jeden bůh

Opravdu? A co bohyně Kvakev, jediná to bohyně rodu mužského?

vita 27.2.2009 9:07

Takže vznikla další odštěpenecká církev

a Lefébvre je něco jako Luther?

Jara 27.2.2009 8:59

Docela dobrý

Článek je docela dobrý. Aspoň oproti první článkům na toto téma, které byly psaly jenom že "papež podpořil popírače holokaustu" a čtenáři řvali "hanba papežovi" atd. Tento článek se více snaží o vyváženost, ale podotkl bych:

1. papež v roce 2006 Mohameda neurazil, stačí si jeho projev přečíst. Ta reakce od muslimů, kteří samozřejmě nic nečetli, jenom jim šéfikové předhodili "urážku", svědčí o nich samých (zavražděná sestra v nemocnici, vypálené kostely).

2. pokřtění muslima rovněž není provokace. Když může dnes kdokoliv s hrdostí vykřikovat, že vystoupil z církve, může i jiný s hrdostí říci, že do ní vstupuje. 

Krhut 27.2.2009 8:49

Je jen jeden bůh

Není dobr ani zel bůh kanálů Lomikel

Amen

Milano 27.2.2009 8:46

kacíři

Jak definujete svobodu projevu (slova) ? Tak, že pouze media smí beztrestně překrucovat fakta, kdežto my nesmíme veřejně projevit své názory ? Tady nejde o to, zda je to pravda, ani zda všechna fakta mluví proti nějakému tvrzení, jde o to, že politická korektnost nám přinesla další omezení demokratických svobod. Lhát mohou pouze media, jednotlives ne !

Liška zrzavá 27.2.2009 7:53

Re: Odpuštění nedostane

To byl ten nešťastný heretik (Hus) skutečně tak malicherný ?!!! Dal celému světu podmínku, aby ho přesvědčili, jestli má/nemá pravdu. Jeho zatvrdilá pýcha živila a dodnes živí mnohé exoty a extrémisty.

Baghíra 27.2.2009 6:50

Re: V článku bylo několik nepřesností

Ne: Lefebvre měl moc světit biskupy, a tu moc předal svým svěcencům. Všichni byli vysvěceni nedovoleně, ale platně.

Paul Sulc 27.2.2009 3:01

Re: Nynejsi papez

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

Papez , flandaci  i politici muzou lezt do riti muslimum jak chteji. Ono to stejne nic nepomuze, ti by nas vsechny chteli zislamizovat a nebo pomordovat.

Dick 27.2.2009 2:12

Re: hledá smíření

Vy vole, už toho s tím HJ nechte, neboť papežovi bylo za války 12-18 let a členství bylo povinné! Vy jste (pokud máte jistý věk) byl dojista v Pionýru, kam Vás přihlásili pokakaní rodiče, byť toto členství ze zákona povinné nebylo! ;-€

Vodník 27.2.2009 1:33

Odpuštění nedostane

Leda od křesťanů, protože ti musí. Ale ti, které o odpuštění žádá, nemusí a neodpustí.

I jinak je toto sypání popela na hlavu (tolik připomínající pokání pomýlených politiků, umělců a dalších v době nástupu normalisace) nedostatečné: Williamson své názory dosud neodvolal (patrně se studiem dosud "nepřesvědčil", jak avízoval), pouze se omluvil za evt. duševní újmu, kterou jimi způsobil.

"Odvolej!" 

"Neodvolám! Dokud mě nepřesvědčíte, že nemám pravdu!"

(O.Vávra: Jan Hus)

Jenda 27.2.2009 1:24

Tyyy voe, von pokrtil muslima, to si teda dovolil dost!

To je potreba ho okamzite ukamenovat. Teda voba.

ze života... 27.2.2009 1:22

Re: V článku bylo několik nepřesností

moc to nerozmazávejte, protože něho by mohlo napadnout, že ty biskupy ( bez ohledu na jejich názory) z nich udělal teprve tím šnětím exkomunikace....

Marko 27.2.2009 1:08

Nynejsi papez

Nynejsi papez si ziskal moji uctu po svem projevo Islamu. Ztratil moji uctu kdyz se za ten projev muslimum omluvil.

Kodiak 27.2.2009 1:06

V článku bylo několik nepřesností

1. Důvodem exkomunikace čtyř biskupů, bylo to, že byli vysvěceni bez souhlasu papeže. Tedy neuposlechli, byli potrestáni exkomunikací. Snětí exkomunikace se týkalo jen tohoto nepovoleného svěcení, ne jejich názorů (např. na holokaust).

2. Za posledního papeže považují obvykle Pia XII ne Pia X. Některé skupiny uznávají i Benedikta XVI.

3 Snětí exkomunikace znamená nabídku návratu, nabídku obnovení plného společenství. Záleží na daném jedinci, jestli tuto nabídku příjme a obnoví plné společenství s církví. 

Papež usoudil, že předešlý stav neprospívá ani jedné  ze stran, nabízí dialog a nabídku smíření. I za cenu toho , že v bratrstvu Pia X jsou lidé ze svéráznými nazory a lidé, jejichž některé postoje nejsou v souladu s postojem dobrého křesťana.  

ze života... 27.2.2009 0:58

hledá smíření

protože má pochopení !