16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Otázka kouření

Co vypoví zdánlivě jednoduchá otázka na zákaz kouření v restauracích o podstatě myšlení dotázaného? Co vypověděla o našich presidentských kandidátech? Je dobré kouření zakazovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Ondrejkovič 29.1.2013 21:07

Re: Smog v malém

My se opravdu nemůžeme shodnout a ani se už o to nesnažím - i když jste narozdíl od mnoha jiných zdejších diskutérů spíše slušným člověkem. Já skutečně chápu, co se mi snažíte říci ohledně soukromých prostorů, ale NESOUHLASÍM s tím. Prostě se osobně domnívám a považuji to za správné, že by soukromé aktivity typu provozování podniku veřejného stravování mělo mít o tento jeden parametr navíc, neboť současný stav do značné míry porušuje rovné podmínky v přístupu ke zboží a službám - obdobně jako by majitel restaurace odmítl obsloužit třeba Číňany - to je jedno, že NEZAKAZUJE nekuřákům vstup dovnitř - on jim ho znemožňuje jinými prostředky. Ideální by bylo, kdyby kuřáckých a nekuřáckých restaurací byl přibližně stejný výběr, ale to se z principu nemůže podařit - kuřáci jsou mnohem agresivnější a bezohlednější.

A nyní mne již prosím omluvte - dělal jsem dnes poslední z 11 zkoušek v tomto semestru na VŠ a jelikož - jak jste správně rozpoznal - jsem ducha mdlého - dalo mi to pořádně zabrat a cítím se již nyní znatelně unaven (nikoli z alkoholu - toho jsem se ani nedotkl) a jdu spát.

T. Hudeček 29.1.2013 20:58

Re: Smog v malém

Alkohol (samozřejmě ve větším množství) má negativní vliv na zdraví populace a tedy zvyšuje finanční nároky společného zdravotnictví (tedy škodí všem, co do něj přispívají a nepijí alkohol), škody na veřejném majetku v důsledky konzumace alkoholu jsou do desítek miliónů, svým příkladem mladým můžete způsobit jejich závislost, alkohol za volantem zvyšuje razantně možnost nehody s katastrofálními následky, allkohol umnoha konzumentů podněcuje skryté sklony k agresivitě, kterou potom mohou použít proti okolí a mimo jiné třeba může střízlivé okolí skončit s pozvracenými zády (jak píšete). To je několik příkladů OBTĚŽOVÁNÍ OKOLÍ v důsledku konzumace alkoholu. Ale to jen tak mimochodem.

Nepíšu o uzavřených prostorech, ale o soukromých prostorách (reakce na:" Pokud jde o uzavřené prostory (a je jedno komu patří), obtěžujete několikanásobně více."). Nemám nic proti omezování kouření na veřejných místech. Ale uvědomte si prosím (což je fakt asi marná snaha, protože vaše snaha si něco uvědomit je nulová), zakazovat kouření v soukromých restauracích není daleko od příměru zakazování soulože v soukromých domech a bytech (když si předtavím některé jednotlivce při této činnosti, začínám mít zdravotní problémy).

A mimochodem pokud jste z Prahy (kam pravidelně jezím - nabídka setkání platí stále)  napište lokaci, budu na vás laskav a najdu vám v okolí někoik nekuřáckcýh restaurací. Sám toho zcela evidentně nejste schopen a začíná mi vás být opravdu líto.

T. Hudeček 29.1.2013 20:42

Re: Další hvězda z TOP 09 pan Heger

Zdegenerovali jsme. Je to smutné, ale pozoruji to na každém kroku. Už i dříve rozumní lidé přijali hypotézu, že stát nás ochrání od všeho zlého. Je to pohodlné. Člověk se tak zříká vlastní odpovědnosti a přehazuje ji na stát. Nemusí se starat, nemusí přemýšlet, má takříjaíc svoje jistoty. Brrrr! Hnus. Jen jsem zvědav, kam to všechno zajde.

D. Ondrejkovič 29.1.2013 20:41

Re: Smog v malém

Alkoholem NEOBTĚŽUJETE OSTATNÍ - tedy když se jim potom nevyzvracíte na záda. Kouřením OBTĚŽUJETE ostatní KDEKOLI jste oni i vy pohromadě. Pokud jde o uzavřené prostory (a je jedno komu patří), obtěžujete několikanásobně více. Pokud jste dostatečně bezohledný, tak vám to dokonce přijde i normální. To je jako ve vězení - všichni jsou tam nevinní.... S tím nic nenadělám a nepřesvědčím vás (a ani se o to nesnažím, protože to je zbytečné) - ani v Praze, ani v Brně.

T. Hudeček 29.1.2013 20:36

Re: Smog v malém

Pane Ondrejkoviči, nabídl jsem vám osobní setkání, kde bych vám rád vysvětlil některé základní pojmy. Nepřijal jste a stále píšete stejné nesmysly, takže mne to vede k doměnce, že jste ducha mdlého. Nicméně se ještě jednou pokusím povzbudit váš mozek k činnosti, i když asi marně. Tak tedy naposledy: restaurace není PODNIK VEŘEJNÉHO STRAVOVÁNÍ. Jsou to soukromé prostory, jež mají svoje pravidla, se kterými vyjadřujete souhlas vaším vstupem do nich. Mimochodem škodlivost alkoholu jednotlivci a jeho nepříznivý vliv na okolí je rovněž prokázán. Takže zakážeme v restauracích i alkohol?

Sám kritizujete ve starším příspěvku někoho, že když mu dojdou argumenty slovíčkaří, ale vy jste nebyl smysluplně schopen reagovat ani na jeden argument můj. Prostě pořád melete svou a myslíte si, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Možná mezi vámi primitivy, ale rozumní lidé (kterých je na NP poměrně hodně) nepodléhají propagandě a nepřestanou přemýšlet. Nedělejte si naděje.

D. Ondrejkovič 29.1.2013 19:20

Re: Smog v malém

Nemůžu si svobodně vybrat, protože není z čeho. Kuřáci jsou natolik agresivní ve svých abstinenčních příznacích, že si prostě svými ostrými lokty vydobyli neodůvodněné a nespravedlivé privilegium okupace 99% všech podniků VEŘEJNÉHO stravování, neboť jsou to ONI a nikoli nekuřáci, kteří MĚNÍ původní stav vzduchu v místnosti.

D. Ondrejkovič 29.1.2013 19:20

Re: Smog v malém

Nemůžu si svobodně vybrat, protože není z čeho. Kuřáci jsou natolik agresivní ve svých abstinenčních příznacích, že si prostě svými ostrými lokty vydobyli neodůvodněné a nespravedlivé privilegium, neboť jsou to ONI a nikoli nekuřáci, kteří MĚNÍ původní stav vzduchu v místnosti.

D. Ondrejkovič 29.1.2013 19:17

Re: Smog v malém

Tak co si budete jíst je vaše věc pokud s tím nebudete obtěžovat lidi okolo vás - což bohužel u kouření není jaksi z podstaty možné.

S tou nákladovostí ve vztahu ke zdraví nemáte pravdu a dobře to víte, ale je mi jasné, že to prostě nepřiznáte.

Co je na současném stavu, kdy jsou diskriminováni nekuřáci svobodného? To je asi stejně svobodné, jako kdyby bylo možné bez následků kohokoli v hospodě zmlátit.

D. Ondrejkovič 29.1.2013 19:14

Re: Smog v malém

No když si to myslíte, tak v tom klidně pokračujte :-)

J. Jurax 29.1.2013 19:13

Re: Smog v malém

Vaši oponenti tu snesli rozumných a relevantních argumentů tolik, že byste je neunesl, i kdyby byly na toaletním papíře tištěny ...

No a to překrucovanání - nebylo třeba překrucovat, jen jsem Vás citoval a ukázal, že ve svatém nadšení holt nepřemýšlíte :-)  ... fanatikům se to stává :-)

Pravdu máte akorát v tom, že jsem Vás chytal za slovíčka - a úspěšně chytil :-)

B. Rybák 29.1.2013 13:31

Re: Smog v malém

Ano. K ničemu jinému ty "idiotské" předpisy o oddělených "cestách" např. masa, o zákazu tradičních a osvědčených "uleželých" a "ohřívaných" jídel... nesloužili. Touha byrokratů po moci je stejně velká, jako touha hlupáků po jednoduchých "pravdách".

B. Rybák 29.1.2013 13:10

Re: Smog v malém

Protože kuřáci mají přátele nekuřácké, kteří chápou, že abstinenční problémy kuřáka v nekuřácké hospodě jsou mnohem horší než problémy nekuřáka v kuřácké (větrané) hospodě. Nikdo totiž není tak netolerantní jako stát (byrokrat, dav, luza) a zamindrákovaný hlupáci.

B. Rybák 29.1.2013 12:58

Re: Smog v malém

Udržet současný stav je v zájmu každého kdo nechce vytvořit nebezpečný precedent (zbytečného) omezení svobody, protože má dost rozumu aby chápal, že brzy půjde i o jeho svobodu.

To, že by nekuřáci nechodili do nekuřácké hospody jste určitě nemyslel vážně. Kdyby kuřáci nemohli mít svoje hospody, brzo by je nemohli mít třeba ani "masožrouti", nesměli by se v nich podávat např. GMO potraviny a hrát ty zaostalé nacionální (národní) písně. A o tom to je.

P.S. Protože kouření je i při započtení všech nákladů na zdraví (a úspor např. důchodových) je pro stát silně ziskové (u nás cca 35 miliard Kč za rok), tak by to museli všichni nahradit na daních, což je cesta, která k bohaté klientele nevede.

B. Rybák 29.1.2013 12:07

Re: nekonečné tirády feťáků o regulaci a svobodě

Přesně tak. Trávit nás beztrestně smějí jenom EU-řetězce.

D. Ondrejkovič 28.1.2013 18:30

Re: Smog v malém

Vždycky mne hrozně potěší, když mým oponentům v diskusi dojdou skutečné argumenty a musí se uchýlit k překrucování a chytání za slovíčka :-)

J. Jurax 28.1.2013 15:34

Re: Smog v malém

Provozovatelé podniku veřejného stravování nebudou otevírat nekuřácké hospody dokud do nich nezačnou masivně chodit nekuřáci. A ti tam nezačnou masivně chodit do té doby, dokud se tam nepřestane kouřit.

Hm ... pane Ondrejkoviči, přečtěte si tuhle svou výrokovou perlu ještě jednou a smějte se s námi ... nekuřáci tam - z kontextu zjevně do nekuřáckých hospod - nezačnou masivně chodit, dokud se tam - v oněch nekuřáckých hospodách - nepřestane kouřit.

J. Jurax 28.1.2013 15:24

Re: Smog v malém

Tak to máte neskutečnou smůlu; zvažte, neměl-li byste se přestěhovat  ... já žiju v obdobně velkém městě a nalézám v něm čtvero hospod ryze nekuřáckých a pokud si vím toliko čtyři hospody, nemající nekuřáckou část ... cukrárny a mléčné bary pochopitelně mezi hospody nepočítám, stejně jako občerstvení u benzinky nebo vietnamský stánek s nudlemi ... a hospod či restaurantů je tu ke dvaceti ...

D. Ondrejkovič 28.1.2013 3:58

Re: Smog v malém

Ta "díra" je dvacetitisícové město ve kterém se nachází pouze 3 nekuřácké provozovny - z toho 2 cukrárny a 1 fastfood na benzínové pumpě. Ale děkuji za další důkaz věrolomnosti kuřáků - tady je důkaz, že není kam jít ani v mnohem větších aglomeracích: www.kdesenekouri.cz

J. Jurax 27.1.2013 23:41

Re: Smog v malém

Hm ... to zjevně žijete v pěkné díře ... kde to vlastně račte žít, kdeže je tak dramaticky kráceno Vaše právo jít do putyky?

D. Ondrejkovič 27.1.2013 21:21

Re: Smog v malém

Rád zopakuji již potřetí v této diskusi vyvrácení tohoto oblíbeného kuřáckého argumentačního klamu:

Provozovatelé podniku veřejného stravování nebudou otevírat nekuřácké hospody dokud do nich nezačnou masivně chodit nekuřáci. A ti tam nezačnou masivně chodit do té doby, dokud se tam nepřestane kouřit.

Takže je POUZE v zájmu kuřáků co nejdéle zuby-nehty udržet dosavadní stav. Majitelé restaurací by na změně tohoto stavu prokazatelně vydělali (jak ukazují JEDNOZNAČNĚ a PRŮKAZNĚ zkušenosti ze zemí které k plošnému zákazu přistoupily), protože by k nim začalo kromě kuřáků (kteří by tam chodit NEPŘESTALI) chodit i více nekuřáků, kteří navíc patří k bohatší klientele, protože si neproženou tolik peněz plícemi a mohou tedy v restauraci více utratit.

P. Han 27.1.2013 21:16

Re: Smog v malém

V nekuřácké hospodě se nekouří. To jaksi z definice. Takže si otevřete nekuřáckou hospodu a máte vystaráno. Všichni nekuřáci se natáhnou k vám a majitelé kuřáckých hospod přijdou na buben.

D. Ondrejkovič 27.1.2013 20:38

Re: Smog v malém

Opět jsme u podniku VEŘEJNÉHO stravování......

V souladu s § 23 odst. 4 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších zákonů, je každý provozovatel potravinářského podniku provozující stravovací službu povinen nejpozději v den jejího zahájení oznámit příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví den zahájení činnosti........

D. Ondrejkovič 27.1.2013 20:37

Re: Smog v malém

V souladu s § 23 odst. 4 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně VEŘEJNÉHO zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších zákonů, je KAŽDÝ provozovatel potravinářského podniku provozující stravovací službu povinen nejpozději v den jejího zahájení oznámit příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví den zahájení činnosti.......

No, řekl bych, že byste měl důkladněji hledat :-) Nebo žeby to byl záměr?

T. Hudeček 27.1.2013 20:36

Re: Smog v malém

"VNĚ SOUKROMÉHO MAJETKU". Umíte vůbec číst, nebo z několika známých písmenek jen odhadujet význam slov?

T. Hudeček 27.1.2013 20:34

Re: Smog v malém

Živnost se jmenuje "Hostinská činnost" (Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon)). O vaší omezenosti hodně vypovídá i to, že si nejste schopen vyhledat takto triviální informaci. Jsem ochoten vám podat informace ohledně základního vzdělání osobně. Písemné reakce na vaše perly jsou velice unavující. Nechcete v Brně a okolí zajít do hospody? Vyberu nekuřáckou, slibuji.

D. Ondrejkovič 27.1.2013 20:17

Re: Smog v malém

No vidíte - u jódlování byste požadoval odhlučnění a když u kouření někdo požaduje odfiltrování, tak vám to vadí. Zjevně nevíte co chcete :-)

T. Hudeček 27.1.2013 20:16

Re: Smog v malém

Co to, proboha, melete? Máte nějaký problém se soustředěním? Psal jsem, že si můžete zřídit VLASTNÍI NEKUŘÁCKOU RESTAURACI. Rozumíte předchozí větě? Ano? A kde je řečeno, že kuřáci by měli mít větší práva než nekuřáci? Vyhledejte lékařskou pomoc, než se to rozjete! A Neodkazujte prosím na Hellera, tan psal s nadhelem a humorem, jehož vy nejste zcela zřejmě schopen.

A s bezohledností a agresivitou si ne mne nepřijdete, jsem nekuřák a chodím většinou do nekuřáckých restaurací. Když nemám volbu, popíjím doma a nevadí mi to.

Ale máte pravdu, fandětet si komu chcete. Nemohu a ani nechci vám v tom bránit. Popravdě řečeno si byt/dům vymalujte třeba výkaly, nic mi po tom není. Stejně tak vám není nic po tom, když se u někoho v soukromí kouří nebo třeba jódluje (v případě dobrého odhlučnění, aby nebyli rušeni lidé VNĚ soukromého majteku).

D. Ondrejkovič 27.1.2013 20:10

Re: Smog v malém

Obávám se, že tomu co je veřejné a co soukromé spíš nerozumíte vy. Když si pozvete hosty k sobě do obýváku, můžete klidně prokouřit týden nepřetržitě v kuse dokud se neudusíte. Klidně také můžete připravit svým soukromým hostům ve svém soukromém bytě třeba i steaky ze zkaženého masa a je to vaše věc. Pokud ale provozuje podnik VEŘEJNÉHO stravování, je vaše postavení jiné.

D. Ondrejkovič 27.1.2013 20:07

Re: Smog v malém

Proč se tedy ta živnost, kterou hostinští provozují jmenuje (tuším podle OKEČ) "Podnik VEŘEJNÉHO stravování"? Jen pokračujte, ať všichni vidí kam vede tabakismus ? :-)

T. Hudeček 27.1.2013 20:05

Re: Smog v malém

Zakouřeným soukromým prostorem nikoho neomezujete. Nikdo ten prostor nemusí navštěvovat. Je to soukromý prostor. Soukromý! To není veřejný statek! Rozumíte rozdílu soukromý vs. společný (sdílený)? Z vašich demagogických argumetů soudím, že v tom nemáte jasno. Soukromý prostor má někdo ve vlastnictví a ten vám dovolí takový prostor navštívit. Nemůže vás k návštěvě nutit.

Ještě bych pochopil argument, že když zakouřená hospoda otevře okna, otráví vzduch ve sdíleném prostoru, ale na takový argument je váš obzor příliš omezený, že?