2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Orielle Caszzenello

85letá Orielle Caszzenello se rozhodla zaplatit 10 000 eur, aby mohla ve Švýcarsku zemřít. Život ukončila za pomoci asistované sebevraždy, ačkoli byla zcela fyzicky a psychicky zdravá. Připojila se tak k asi 200 Angličanům, kteří v posledním období odjeli do Švýcarska za tímto účelem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 28.2.2014 23:02

Re: autor je evidentně

Trest smrti ne. Nejsme přece barbaři a trest smrti byl už přece zrušen. Za dokonanou sebevraždu bych navrhoval minimálně pětadvacet let až doživotí. Za dobré chování by ovšem trest mohl být zkrácen,

J. Jurax 28.2.2014 22:56

Re: Jiný problém

Třeba skok z desátého patra - rychlé, spolehlivé a když necháte dopis i celkem nerozporné, takže i vyšetřování bude krátké a nenákladné. A nevyžaduje manuální zručnost jako řezání žil či tepen nebo oběšení.

J. Jurax 28.2.2014 22:48

Re: Geniální

Na pokladnu; a díky socanům ušetříte i ty tři pětky ...

J. Jurax 28.2.2014 22:46

Re: jak tak čtu ty příspěvky,

No, na podání tabletky nebo za zatažení za páku u gilotiny či elektrického křesla by snad mohlo stačit zaškolení... dneska už kat odborně nemučí. Ale i na to by stačil učební obor (maximálně s maturitou) a samozřejmě jako všude praxe ...

J. Jurax 28.2.2014 22:40

Re: Úplně by stačilo

No, v rámci lidského práva na pohodlnou sebevraždu za pár peněz zaručeně učínný, lehce použitelný jed v lékárně - to by se to vraždilo ...

J. Krásenský 28.2.2014 20:02

Re: V některých příspěvcích je to značně

Asi to bude ta poslední dávka, kterou bude zdravotní pojišťovna ochotná zaplatit.

Pojistky "na život" se nevztahují na sebevraždy včetně euthanasie.

Š. Šafránek 28.2.2014 18:16

Re: Nepřeji

Ale k tomu není třeba euthanázii, stačí prostě jen přestat léčit nevyléčitelné.

P. Válek 28.2.2014 16:55

V některých příspěvcích je to značně

přehnané - prostě ode zdi ke zdi. Autor to prostě bere z etického hlediska a asi má pravdu. Jinak dávám k zamyšlení co pojišťovny (mám na mysli životní pojistky), jak ty budou reagovat?

J. Kanioková 28.2.2014 16:40

Ano,

já si něco podobného "užívala" 7 let s mou maminkou.

Docela bych to těm zastáncům života "za každou cenu" přála zažít..

J. Rybenský 28.2.2014 16:21

Re: Geniální

Ne, to myslím tak, že se díky ní ušetří náklady na zdravotnictví

T. Vodvářka 28.2.2014 15:35

Re: Hodně pitomý článek.

Samozřejmě, ale požadavek na ukončení života požaduje jednu jedinou věc. Aby mě jej někdo zbavil, aby ukončil můj život. Právě pro uvedenou složitost je obtížné, ne-li nemožné dát tomu přesná pravidla.

T. Vodvářka 28.2.2014 15:34

Re: Hodně pitomý článek.

Zkuste být poněkud sdílnější s tím, jak to myslíte. Máte pocit, že by v těchto poměrně citlivých věcech mohl být pořádek? Vše dle zákona, vše dle regulí?

Víte třeba, že retrospektivně se přišlo na to, že takzvaný dobrovolný souhlas byl v Beneluxu zpochybněn asi v 1000 případech? Bohatě stačí jeden, abych to nazval tak, jak jsem udělal

T. Vodvářka 28.2.2014 15:31

Re: Lékař, který nedělá nic proti potratům,

nejspíše nemají, ale jsou nuceni to provádět třeba šéfem oddělení. Nebo z toho mají hromadu peněz v příhraničí Polska, kde jsou potraty zakázány.

Nevím.

O. Mayer 28.2.2014 14:06

Re: Lékař, který nedělá nic proti potratům,

... a vy si myslíte, že z toho mají nějakej plezír?

V. Vérosta 28.2.2014 14:05

Re: Lékař, který nedělá nic proti potratům,

to se mi ulevilo, že šlo o nadsázku. Asi nikdo u nás nad potraty nejásá, že, "řešení" nevidím v zákazu potratů, řešení vidím v tom, že ti lidé, kterým život dětí opravdu leží na srdci, se zaváží nechtěné dítě po narození adoptovat a vychovat do dospělosti. Jinak jsou pokřiky odpůrců potratů jenom prázdným salónním exhibováním se!

O. Mayer 28.2.2014 14:04

spáchat sebevraždu..

má samozřejmě každý právo už teď (a nemusí ani dělat žádné zvláštní nechutnosti). Jenom nevím proč by měl lékař mít povinnost v tom někomu pomáhat (což je zase jeho právo).

V. Vérosta 28.2.2014 14:00

Re: jak tak čtu ty příspěvky,

přesně tak!!

R. Langer 28.2.2014 12:09

Re: jak tak čtu ty příspěvky,

Kat = člověk se stejným vzděláním jako lékař, pouze BEZ lékařského slibu...

R. Langer 28.2.2014 12:05

Re: Hodně pitomý článek.

Že si to neumíte představit vy neznamená, že si to neumí představit nikdo jiný, a úplně jinak, než vy.

V. Braun 28.2.2014 11:59

Re: Hodně pitomý článek.

Nenapadlo vás, že to může být případ od případu jiné?

V. Novák 28.2.2014 11:07

Asi měla radši skočit pod vlak, že...

Zbavila se života s cizí pomocí.

V. Novák 28.2.2014 11:03

Má člověk právo rozhodnout o svém životě?

...

V. Novák 28.2.2014 11:00

Má člověk právo rozhodovat sám o sobě, tedy i o svém životě?

Já si myslím, že má.

Pak by měl mít i právo požádat třeba lékaře o pomoc v případě, že se rozhodl dál nežít. Bez ohledu na to, jak o něm rozhodne nějaká "komise moudrých" .

Nebo - ještě lépe - moci si nějaký ten "Euthanal" koupit v lékárně.

Chcete nutit člověka, který se rozhodl, že život mu už nemá co nabídnout, aby skákal z mostu, podřezával si žíly nebo dělal jiné nechutnosti? Usnout - spát a neprobudit se.

Vše výše samozřejmě platí za předpokladu, že člověku neupřete právo o sobě rozhodnout...

J. Schwarz 28.2.2014 10:51

Úplně by stačilo

kdyby se dal koupit přípravek, po jehož aplikaci by zájemce bez nepříjemných pocitů zemřel. Dnes každý klade důraz na pohodlí, takže japonské seppuku by se asi neujalo. Proč by ale měla být sebevražda kriminalizovaná? Kdyby měl každý právo si takový preparát vyžádat, nemuselo by to ani stát 10 000 EUR.

P. Papež 28.2.2014 10:30

Nepřeji

Nepřeji autoorovi, aby zažil to, když v rodině umírá člověk, rok na hadičkách, vnímající, ale neovládající svoje tělo, uvědomující si  a sám cítící svoji naprostou zbytečnost a ztrátu lidské důstojnosti  a který skutečně chce z tohoto světa odejít jako  svéprávná osoba, a ne jen trochu myslící lidská schránka. Až přiblížení ke skutečnému takto postiženému milovanému člověku by autorovi zřejmě mnohé změnilo  v pochopení jedné části euthanasie.

T. Vodvářka 28.2.2014 10:21

Re: Lékař, který nedělá nic proti potratům,

Bylo to spíše jen v nadsázce, neboť nevím, jak by měl lékař bojovat proti potratům. U nás to lze jen tím, že je odmítne dělat, nicméně gynekologů, kteří nedělají potraty, je jako šafránu

V. Vérosta 28.2.2014 10:07

Re: Lékař, který nedělá nic proti potratům,

Byl by odsouzen celkem oprávněně, protože podpálit kliniku, kde se rodí děti může akorát naprostý idiot.

T. Vodvářka 28.2.2014 9:40

Re: Lékař, který nedělá nic proti potratům,

Naprosto souhlasím. Bohužel, zákony tohoto státu umožňují provést potrat. Lékař, který by bránil provedení potratu třeba tím, že podpálí potratovou kliniku, bude odsouzen.

K. Křivan 28.2.2014 9:37

Lékař, který nedělá nic proti potratům,

nemá právo odsuzovat euthanasii.  Potrat je vražda dítěte v pranatálním stadiu, euthanasie je odborná pomoc při dobrovolném odchodu ze života.

J. Kovaříček 28.2.2014 9:29

Re: Jiný problém

Odpověď je snadná. Mne taková představa neděsí, jen mne udivuje proč mařit nad tím tolik času a politické energie. Když jest někdo při plném vědomí a síle, tak ať si z tohoto světa odejde aniž by někoho tím vzrušoval. Já patřím k lidem, kteří považují život za vzácný dar a chovám k němu respekt i úctu. Ne každý to tak musí nazírat. Zde je ale diskuze o euthanasii, a to je nedořešený problém jak mravní tak legální. Nevidím nějaký smysl v zabíjení oficiálně. Dobré amaterské pokusy jsou zdařilé a stává se tak v tisících případech denně po celém světě. Většina nezdařilých amatérských pokusů o sebevraždu není definitivním úmyslem, je to zoufalý pokus přivolat pozornost a pomoc. Tím bychom se měli zabývat, zde cynismus není na místě.