30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Liberta 10.8.2008 14:21

Re: Re: Je to článek o přístupu k informacím, nikoli o kultuře

Já s Vámi, Paru, souhlasím. Ale hrajete s autorem společnou hru - prohlášení "kultura upadá /neupadá" transformujete na dostupnost  psaného textu (+ snad ještě i o hudbě je řeč) na internetu.

- Chtěla jsem (možná ne moc šikovně) zdůraznit, že pod pojmem "kultura národa" si představuji daleko komplexnější věc: národní kulturní ÚROVEŇ, celkovou VZDĚLANOST národa , a společenskou MORÁLKU. To jsou kategorie, pro které je internet (a televize, a film, a hudební scéna, a výtvarné umění, a veškerá média, zejména periodický tisk) jen NÁSTROJEM. Nástrojem moderním a určitě skvělým. Určitě bych ho však nepovyšovala na měřítko růstu této úrovně (když nota bene víme, že úroveň upadá).

O kulturní úrovni národa denně pochybuji na D1 v život ohrožujících situacích mezi bezohlednými řidiči, jako 3x okradená matka s kočárkem na Václaváku, jako mlčící naslouchající v autobuse, kde si lidé s obdivem povídají o Vyvolených, jako divák Krampolova "Nikdo není dokonalý", kde na vlastní oči vidím i slyším tu děsnou bídu v základních vědomostech o čemkoli. (napříč generacemi)...

Nejsem pesimista a ty "diamanty" také nacházím, ale nejen na internetu. Překvapuje mě generace dnešních 15letých, kteří mají už dobré vzdělání, na svůj věk skvělý rozhled (jsou zcestovalí, např.) a dokonce mají i docela zralé názory: něčím chtějí být, něco vyřešit, něco dokázat, a přitom chápou, že musí tvrdě makat. A postarat se. Do nich vkládám velkou naději, ale tuším, že pokud to vezmeme zase "z průměrného hlediska",  výsledek bude i v této kategorii podprůměrný.

JH 10.8.2008 11:49

Ano, pane Paru, ale trochu bych to upřesnil

>Ale dík ji patří za to, že mnoho dětí z jedné generace čtenářů poznalo krásu čtení

Díky Rowlingové a reklamě.

krmič 10.8.2008 11:39

Re: Díky Andy

Havel se omluvil. Tak co ještě? Jó, ty majetky...

jirka.s. 10.8.2008 10:39

Re: Národ je čím dál kulturnější.

Zkus to, álfons, zde: http://www.fnol.cz/main.jsp?id=841  Máš to nejblíž ! Ale tady: http://www.plkm.cz/  tě budou přímo rozmazlovat! ;-D

jirka.s. 10.8.2008 10:29

Re: Re: To je dnesni spolecnost..

Je to otrava, takhle brzo po ránu muset polykat ty prášky, viď, álfons ??? Zkus nějaké tablety "retard" ! Ty budou tobě obzvláště vyhovovat!!! ;-)

jirka.s. 10.8.2008 10:15

Re: Pan Neutrál IP: 84.146.238.xxx vyvrací Ruščákovo tvrzení o kultuře

"...nekulturním, arogantním a vulgárním ..."  Proboha!!!8-o Tolik cizích slov!!!8-o

jirka.s. 10.8.2008 10:10

Re: Jak bych zjistil

Správně, álfons! Možná že jsi na dobré cestě k vyléčení! Základním předpokladem správné psychoterapeutie je totiž získání pacientovy důvěry ve schopnosti jeho psychiatra! A to se doc. Chocholouškovi v tvém případě již evidentně podařilo, neboť zařazuješ duševní zdraví před četbu Reportáže psané na oprátce! Jen tak dál a třeba se z tebe stane v dohledné době zcela běžný konzument sociálních dávek! ;-)

mAGNUm 10.8.2008 9:31

d a r k

V

ne

...upadlo Vám? )

mamina politicko-kulturně občasn 10.8.2008 7:48

.

(v tak ironické době je těžko omlouvat se za překlepy: )

mamina politicko-kulturně občasn 10.8.2008 7:47

Špatné hry, soudruh kakao a commix

Když začalo být v ČR slovo „kakao“ více plesknivinou, než delikatesou, přeladilo přirozeně 62% uctívačů pravého kakaa zpět, blíž k pravým významům. Ani jevištní vystoupení „křesťanského“ ministranta, který rozdal vlastní břímě, ani vrchol kulturního festivalu - veřejnou prezentaci pana kulturního rady, vášnivě lízajícího (nikoliv líbajícího) svou hvězdně půvabnou přítelkyni na veřejné společenské akci plné fotografů, pár dní před tím, než bude vypisovat miliónovou odměnu z osobní kasičky za kulturní pomoc při odhalení autora pornokomixu, určeného lačnému nekulturnímu plebsu, nemůže soudný divák pokládat za vystoupení politické. Zbývá jen hodnotit umělecký dojem. A zamyslet se nad smyslem dotací: ))).

mamina vpravo 10.8.2008 7:37

VPRAVO

VPRAVO se animuje chutná reklama na „nový magnum ecuador dark“. K něčemu se oddaně hlásí a na něco se ptá. „Uctívám ho. A Ty?“

Odpovědi na otázku, co a zda přispívá k úpadku kultury, budou osobní povahy, vyjádří se jimi odpovídající, stejně jako v této, lákavé, esteticky chutné reklamě. ) Rozhodně však lze říci, že přispívá k destrukci mýtu, je konkrétním trilkem ve jménu magneticky předkládané mezinárodní magnUMické slasti - (která je ve skutečnosti jen přitažlivě nabídnutou dobrotou, poctivě průměrné úrovně. Je to v jistém smyslu potěšující zjištění, že je dnes umění našich babiček vydávané za luxus : ) - anebo spíše není : ) a je to důsledek pouhého zoufalství - nikdo nic neUMí, všichni jen obchodují a spekulují a špatně hrají.

Kultura se právě vřele globalizuje. Nemizí. Trans-mutuje se. Dobré jitro.

http://www.youtube.com/watch?v=m0p1fddg2FI&feature=related

(příklad globalizace radostí, ne krví : )

mamina 10.8.2008 5:54

Také jsem věřila americkému snu

o začátku na koleně. Ale pak jsem zjistila, že jsem v Čechách, kde NEVLÁDNE tu etika začí(na)t na svém (koleně).

Alfons 10.8.2008 5:06

Jak bych zjistil

jestli kulturně upadám? To, že mně mají všichni za blbce neznamená, že jsem kulturní mrtvola. Je pravda, že jsem neviděl kulturní trhák jak se čachtická paní šplouchá v krvavé vaně. Je mně ovšem milejší duševní zdraví, než sestoupit na kulturním stupínku a jeden níž. :-)

Alfons 10.8.2008 4:50

Re: To je dnesni spolecnost..

Dobrý den pane prezidente !!:-D

Abonent 10.8.2008 4:28

Vzpomínka na staré podělané časy

Tak v Polském institutu (Jindřišská ulice) jsem nakupoval především polskou hudbu.

Vzpomínám, že v celkovém součtu jsem v Supraphonu koupil mnohem víc LP se západní pop-music (u nás vydaných i jednorázově dovezených) než v PI.

V Kulturním středisku NDR se občas objevily dobré desky jazzové (např.Cannonball and Coltrane).

Ovšem časové rozhraní socialismus / kapitalismus jasně oddělilo dobu shánění + nakupování "co je na pultě" od doby svobodného výběru. Nejen nosičů hudby.

Paru 10.8.2008 2:04

Re: Mnoho čtenářů bez ohledu na národnost nemůže Ruščákovi odpustit

Ve všem kromě poslední věty můžete nebo nemusíte mít pravdu. Poslední věta je nefér. Dejte do Googlu autorovo jméno a pochopíte...  Btw, jeho jméno do Googlu dát můžu, Vaše ne... 

Paru 10.8.2008 1:46

Díky Andy

Ne že bych chtěl otevírat znovu diskusi na téma vyhnání, ale díky autorovi za článek o vyhnání nebo chcete-li odsunu. Odezva by zasloužila sociologickou studii. I bez ní je pro mne osobně velice nepříjemným faktem míra netolerance a nesvobody ve smyslu přetrvávání dogmat o "třískách, které létají, když se kácí les". Pokud 20 - nebo byť jediné procento lidí bylo odsunuto neprávem, pokud by to byl jediný člověk - tak zaslouží omluvu České Republiky. Bez ohledu na to, jestli se nám příslušný doplněk do 100% nebo jeho zástupce omluví za zločiny, které spáchal. Pak teprve budeme svobodní.  Odstranění Tuzexu bylo pouze prvním krokem ke svobodě :-(

Paru 10.8.2008 1:27

Re: Je to článek o přístupu k informacím, nikoli o kultuře

Liberto, problém není pojmenovatelný - podle mého názoru - na zaprvézadruhéazatřetí. Ne že bych vám v částech nedal zapravdu. To, co píšete ještě neznamená, že v hromadě hlušiny se nenajde diamant anebo třeba jenom kousek hezkého křemene pro nás, kteří se těší křemenem, protože víme, že diamantů je proklatě málo. Asi jste už navštívila výprodeje knih - možná v jiném poměru, ale totéž. A to všechny ty knihy prošly výběrem a posouzením. Jasně, komerčním. Když autor článku píše o literatuře a hudbě na internetu - bral bych to jako příklady, ne jako úplné vymezení. Víte, kolik hudby se nedostane do žádného vydavatelství a přitom si najde své posluchače jenom díky internetu? Víte kolik knih nikdy nevzniklo, protože prostě příslušná Rowlingová to vzdala po návštěvě sedmého vydavatelství a nevěděla, že kdyby navštívila to osmé.... Netvrdím, že Rowlingová je klenot zralý na Nobelovu cenu. Ale dík ji patří za to, že mnoho dětí z jedné generace čtenářů poznalo krásu čtení. O kolik takových autorů jsme přišli za posledních 100 let? Myslím že článek není o tom, že každé dílo na internetu je skvost. Je o tom, že když si budete myslet, že vaše dílo je skvost, máte šanci. Doufám, že jenom krátkost času a omezení prostoru vám zabránila uvést hlubší a druhoplánovou reflexi na článek. Souhlasím, že spousta lidí díla "konzumuje" - ale jednak bych jim - nám - to nechal jako zábavu o poznání lepší než se opíjet nebo jezdit jako vrah na motorce, jednak si myslím, že bez špatných děl by nebylo těch dobrých. Odpusťte zjednodušení v argumentaci. 

JH 10.8.2008 1:27

Mnoho čtenářů bez ohledu na národnost nemůže Ruščákovi odpustit

jeho neinformovanost, prohřešky proti logice a statistice a kálení do vlastního hnízda. Dnešní článek je ukázkou jeho neschopnosti udržet souvislost mezi nadpisem a obsahem článku, připomíná upadající kulturnost novinářů. S rozvojem internetu nenastal rozvoj kultury, pouze se zlepšila přístupnost k některým druhům kultury. Vzhledem k možné anonymitě internetu se začali projevovat agresivní a arogantní hlupáci, úděsné je to zvláště v politických, historických a ekonomických diskuzích, diskuze u novinových zpráv. Doufám, že to množství nekulturnosti není reprezentativní vzorek obyvatel, jinak by mi z toho bylo nevolno. Každý může publikovat svoje osobní dojmy kde chce, kde mu to otisknou, zvláště když má maminku v redakci NP.

Puk 10.8.2008 1:03

je to složitější

Milý Andrej  -  dyž vono to tak ve skutečnosi není.

Všechno je to následek tzv. Proletarizace světa. Ta má dvojí aspekt:  Pozitivní  -  čím dál tím víc lidí má přístup k informacím. Negativní  -  čím dál tím víc lidí mluví do věcí, o kterých mají informace jenom minimální  - politika, umění -cokoli se jich dotkne. A nemůžeš jim vzít právo do toho mluvit. Nebo chceš osvícenský absolutismus??

Tak co s tím chceš dělat?!?                     Napiš  mi:

                                                                                         Hankapuk@sbcglobal.net

JH 10.8.2008 0:59

Ještě bych připomněl

jako zdroj Polskou kulturu na rohu Václaváku. Mě ale nešlo přesne o časové rozhraní socialismus/kapitalismus, ale před- internetová a internetová doba, protože o tom asi Ruščák píše.

JH 10.8.2008 0:52

Pan Neutrál IP: 84.146.238.xxx vyvrací Ruščákovo tvrzení o kultuře

svým nekulturním, arogantním a vugálním příspěvkem. A teď si představte, že takový člověk sedne za volant nebo jde volit. ...  :-(

Jakub S. 9.8.2008 22:55

Re: Re: Internet je dobrý sluha, ale špatný pán . . .

Zas jeden absolutní sebevědomý spokojený blb... ten mu to ale nandal, co?!

Neutrál 9.8.2008 22:29

Re: Internet je dobrý sluha, ale špatný pán . . .

Za par měsíců půjde tam kam patří blbeček Bush. Doufám, že ho budes následovat kkokkotte.

Liberta 9.8.2008 20:52

Re: Národ je čím dál kulturnější.

Milý vidláku Alfonsi, Váš příspěvek jen dokládá, jak svoboda projevu (= Vaše svobodné leč přiboudlé vyjádření) pohřbívá upadající kulturu české společnosti zase o píď  hlouběji. - V Praze se neukazujte, Pražané by omdleli z Vaší kulturnosti, svobody a hlavně čistotnosti :-/

Liberta 9.8.2008 20:36

Re: Jasny dukaz....

R^, mluvíte mi z duše.

Liberta 9.8.2008 20:33

Je to článek o přístupu k informacím, nikoli o kultuře

Ten článek je neobyčejně povrchní a hlavně je o něčem úplně jiném než hlásá titulek. Nejde totiž ve skutečnosti o zamyšlení nad tím, zda kultura upadá či neupadá, nýbrž o plytkou úvahu maturitního formátu na téma snadnějšího přístupu k informacím a "demokratického" vyjadřování se k čemukoli či exhibování svými "literárními" výkony před celým světem (=na world wide web). Obhajobou názoru, že kultura neupadá (co také jiného čekat od mladého pisatele, že), je důkaz, že dnes může kdokoliv, kdo sestaví větu, publikovat své výrony a tisíce konzumentů jej mohou hodnotit. - Svatá prostoto.

Za prvé - kultura není jen literatura a psané slovo. Zdaleka ne. I kdyby autor tímto článkem obhájil, že v literatuře to není tak zlé, jsou po ruce tisíce příkladů i z jiných oborů, které jsou výmluvné.

Za druhé - napláskat něco písání na internet je na hony vzdáleno od literární tvorby. Autoři jsou v naprosté většině nekontrolovatelní grafomani (výjimky nechť odpustí, také jsem četla pár zajímavých blogů), frustrovaní psychopaté nebo prostě jen středoškolsky povídaví pisálkové, testující okolí v ochotě číst produkty jejich "nitra".

Za třetí - masový konzument se vyznačuje tím, že neví, co konzumuje. Nedokáže rozeznat slušný text od blábolu či dokonce od vynikající literatury. Všimněte si, jaké pitomosti lidé čtou v časopisech, sledují v televizi a na co chodí do kin - a ještě Vám to druhý den v práci prezentují jako lahůdku. Zda literární dílo za něco stojí či ne umí posoudit odborník nebo hodně zkušený a sečtělý laik. A chce to i špetku talentu, jako u každého umění (nejen to psaní, ale i to posuzování).

www racek 9.8.2008 20:04

Re: Re: Re: Re: Nemáte pravdu pane Ruščáku :-)

frank zappa se téměř nedal poslouchat za všech režimů. snad zpočátku ...:-D

brána 9.8.2008 17:16

Kdo umí konzumovat je spokojen.

Konečně uspokojivá obhajoba informačního přehlcení. Schopní mezi námi jsou šťastni.

possum 9.8.2008 17:08

Re: Jasny dukaz....

Jiste, internet ma sve slabiny, ale na druhou stranu nedava nam jen informace. Chvilku Gooogluj a uvidis. Najdes tu cele knihy, filmy, koncerty.........a jiste, neni to obleci se a jit na koncert. Ale v dnesni dobe, vem rodinu na kocert? Kolikrat do roka muze prumerne vydelavajici clovek vzit rodinu na koncert a nebo i jen do kina?