7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ohrožuje nás populismus a strach

Podíváme-li se na Českou republiku trochu z odstupu, třeba po párdenní návštěvě sousedního Německa, zahlédneme zřetelněji ohrožení, která na nás tady čím dál častěji číhají:

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 8.2.2019 12:04

Re: Nějvětší populisté nedávné minulosti.

Správně. Cosmesi tosmesi, už je jiná doba. :-) Žádná debolsevizace nebude, nalezli do OF a Havel a jeho melodyboys to přikryli.

F. De Winter 8.2.2019 12:03

Re: Tak hlavně

Souhlas.

M. Mikulec 8.2.2019 12:03

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

Levičáci nechtějí nic řešit. Kdyby předvedli, ze řešení existuje a je jednoduché, ztratili by na své dobře placené židli opodstatnění. Tak plivaji po těch, kdo nabízejí osvědčená řešení, jako hranice nebo zdi.

F. De Winter 8.2.2019 12:01

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

Trefa, pane Hašku :-)

J. Vlček 8.2.2019 11:47

Re: Ohrožují.

Jak to dělá? Šťourá se v nose, a protože nemá v neziskovce do čeho píchnout, vymýšlí kraviny a posílá je na Psa.

J. Vlček 8.2.2019 11:42

Re: Nějvětší populisté nedávné minulosti.

Dobře připomenuto, pane Hajský.

P. Grigar 8.2.2019 11:40

Re: Ohrožují.

.. mě by spíš zajímalo, jak to děláte, že dokážete rozesmát všechny, bez ohledu na případnou frustraci?

J. Vlček 8.2.2019 11:39

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

Pane Stirský, stačilo sledovat pana Pitharta při lavírování s jeho pověstným dvojdomkem. Říkám znovu, stačilo. Že bych od toho pána toužil něco číst, nota bene ještě složitějšího než ten dvojdomek, to ani náhodou. Znám spoustu lepších autorů, ve kterých si rád počtu. V životě nemusíme číst všechno, že, ani bychom to nestihli. Vše je jen otázka vkusu. Přeji vám dobré počtení.

J. Hajský 8.2.2019 11:36

Nějvětší populisté nedávné minulosti.

Autor píše: populista prezentuje své hnutí jako politické uskupení, které je pro všechny. Pak tedy největší populisté byli zakladatelé Občanského fóra v čele s Havlem. Možná si ještě někdo pamatuje na slogan: Strany jsou pro straníky, OF je pro všechny.

P. Grigar 8.2.2019 11:35

Re: Čte-li člověk reakce zde,

.. nemůže.

S. Netzer 8.2.2019 11:35

Re: Ohrožují.

:-)))

P. Grigar 8.2.2019 11:34

Re: Nesmysly. Největší populistka je Merkelová.

.. čím je vůdce bez národa?! Tradice, která zavazuje.

J. Václavíková 8.2.2019 11:33

Re: Ohrožují.

Přesně! Mimochodem, jak to děláte, že vydráždíte všechny frustráty ze Psa? :-)

O. Uživatel 8.2.2019 11:33

Uživatel požádal o vymazání
P. Grigar 8.2.2019 11:28

Re: Ne, neohrožují.

.. Sybilluše Síťovaná, například Bolševník velkolepý (Heracleum mantegazzianum) byl kdysi "převelikou vzácností", jeho semena údajně daroval car Alexandr I. knížeti Metternichovi během Vídeňského kongresu(1815). Dnes je tento invazivní druh "převelikým problémem". Jaká to změna, viďte?

"Co není, může bejt, pane obrlajtnant.." pravil pochmurně Švejk.

S. Netzer 8.2.2019 11:26

Re: Ne, neohrožují.

"Dělali kriminalitu ...".

Aha.

F. Navrátil 8.2.2019 11:25

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

Přečetl jsem si Češi v dějinách nové doby, odporný suděťácký pamflet, který Pithart spolu s Otáhalem a Příhodou pod hlavičkou Podiven sesmolili na zakázku svých sponzorů. Tato publikace obsahuje fňukání nad tím, že se Němcům nepodařilo český národ vymazat z dějin. V Polsku, kde jsou lidé vlastenci, by takového prznitele národních dějin nikdy nemohli zvolit předsedou vlády nebo senátorem. Pithart je příkladem politika, který se z aktivního bolševika přetavil na křesťana, procestoval kvůli osobnímu zisku a mocichtivosti několik politických stran a nyní se staví na piedestal morálky a humanity.

O. Uživatel 8.2.2019 11:23

Uživatel požádal o vymazání
H. Lukešová 8.2.2019 11:19

Re: Ne, neohrožují.

A víte že jo. Občas nějací darební Turci z Vídně k nám přeskočili a dělali kriminalitu. Muslimové a neomarxisté ohrožují kohokoliv a kdekoliv všude.

P. Grigar 8.2.2019 11:18

Re: Jmenovani

.. ono je to právě naopak, Moravec dělá seč může, aby občané už konečně sakra pochopili. A dělá to za jejich peníze.

S. Netzer 8.2.2019 11:17

Re: Ne, neohrožují.

Především vás.

Jejich výskyt na moravských vsích už přesahuje hranici únosnosti.

D. Stirský 8.2.2019 11:17

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

On totiž Pithart ve svých statích tvrdí, že náš svět není jednoduchý. Že je hodně barevný a že jednoduchá řešení většinou neexistují resp. že to jsou řešení tipu "cesta do pekla". Znovu se ptám, kdo od něj něco četl? Já mnoho ne, spíš jsem opravdu listoval, tu odstavec, tam jiný. Jako předsedu vlády jsem jej v nijak velké oblibě neměl, byl tak trochu panikář, chyběl mu Klausův pragmatismus. Ale to neznamená, že by jeho myšlenky musely být mimo mísu. A že byl komunista? No, byl. Zdejší idol Zeman, tuším, taktéž a nemýlím-li se, někteří prominenti z IVK rovněž.

P. Grigar 8.2.2019 11:15

Re: Ohrožují.

.. či ještě lépe Pavlík Morozov. Aby bylo jasno, kdo kde stojí..

J. Vlček 8.2.2019 11:13

Re: Ohrožují.

Přesně, pane Hašku.

P. Grigar 8.2.2019 11:10

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

.. zajímalo by mne, zda Pithart na konci svých složitých textů ví, kde začal a co vlastně chtěl říci. Většinou mi to připadá spíše jako krasotlachání, ovšem postrádající půvabu češtiny Vančurovy.

Š. Hašek 8.2.2019 11:08

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

Nesouhlas.

Četba od Pitharta pouze jako volitelný doplněk četby. Četby od echtovního komunisty s lidskou tváří. Jeho "nejednoduchost textu" spočívá částo v "okecávání".

Třeba i v okecávání toho, jak to tehdy "on, Dubček, Ruml, Smrkovský a Šiklová vlastně mysleli". Myslím jaro roku 1968, asi to složitě popíše, abych to musel číst dvakrát.

M. Mikulec 8.2.2019 11:04

Re: Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

Když dotyčný pan ani nebyl schopen pochopit vztahy mezi Čechy a Slováky? :-))

Š. Hašek 8.2.2019 11:03

Re: Jmenovani

Souhlas.

Chtít po Moravcovi, aby něco pochopil ........ to je zumoc.

H. Lukešová 8.2.2019 11:02

Re: Ne, neohrožují.

Nás ohrožují muslimové a neomarxisté.

D. Stirský 8.2.2019 11:02

Zajímalo by mne, kdo ze zdejších

mudrlantů četl třeba něco od Pitharta? Nyní vyšla knížka jeho textů (první díl). Já jí dlouho listoval při kávě v NEOLUXORu. On píše hodně složitě, což nemůže být pokrm pro mnohé konzumenty Parlamentních listů, Psa atd. Tam by Kanioková své hvězdičky, plusy či mínusy dávat nemohla, neb se obávám, že by vůbec nepochopila, o čem stať je. Přesně to je příklad nepopulistických, složitých a nejednoduchých textů, nad kterými se musí hodně přemýšlet a každou větu čísti několikrát. Samozřejmě, že jsem ne všemu rozuměl, ne se vším souhlasil, ale esej o vztazích mezi Čechy a Němci by měla být alespoň ve zjednodušené úpravě povinnou středoškolskou literaturou.