2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ohlédnutí za Václavem Klausem

Václav Klaus byl a je brilantní myslitel, schopný věcem porozumět a své porozumění brilantně formulovat. Lze říci, že je i vynikající řečník. A přece jsem nebyl rád, že se stal prezidentem, a přiznám se, že jsem rád, že už prezidentem není. Možná bych s ním souhlasil častěji než s Václavem Havlem, a přece mi byl Václav Havel bližší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Veselý 11.3.2013 14:21

Moc pěkné. Děkuji.

J. Stejskal 11.3.2013 11:05

Ví, že existuje též emoční inteligence?

Velmi dobře napsáno a vystihuje to i mé pocity. Obdivuji V. Klause pro jeho inteligenci a nezměrnou pracovitost, ale jako člověk je pro mne poslední šunt.

M. Martinovská 11.3.2013 17:46

Re: Ví, že existuje též emoční inteligence?

Beneš byl taky pracovitý. Dokonce byl taky naměkko, když opouštěl úřad.

V. Kusý 11.3.2013 10:20

V celé záplavě pokusů o zhodnocení Václava Klause

konečně řádky se snahou ( a myslím úspěšnou) o objektivitu.Myslím, že každý normálně uvažující člověk, to jest ani odpůrce za každou cenu, ani fanatický příznivec, nemůže nesouhlasit.

R. Brzák 11.3.2013 9:39

mám podobný vztah k VK, jako pan autor - a děkuji za upozornění, že existuje také inteligence sociální, kterou VK neoplývá

Také jsem mu vždy vytýkal aroganci, se kterou prosazuje svou (uznávám, že často pravdu). Možná je to však mojí malostí, možná odmítám vedení od někoho, kdo mne významně přesahuje a potřebuji mít pocit, že mi daná osobnost rozumí. Možná jsem "infikován představou o TGM i V. Havlovi, která také nemusí zcela odpovídat realitě.

Nezbývá, než se smířit s tím, že nic není černobílé - tedy že takový není ani V.Klaus.

M. Martinovská 11.3.2013 17:49

Re: mám podobný vztah k VK, jako pan autor - a děkuji za upozornění, že existuje také inteligence sociální, kterou VK neoplývá

Ale prosímvás. Já bych tu pravdu ráda viděla konkrétně. Kritika EU? Nechápu, proč jsme už nevystoupili. Tohleto slovní kverulování a zároveň pobírání všech dotací na kdejská dlážděná náměstí  je dost ubohé. Kritika EU je podle mě normální pokračování toho, nač byl občan zvyklý a co bylo tak pohodlné - věčné nadávání na jakousi vrchnost, která za všechno může, zejména z anaše hospodářské problémy.

J. Vyhnalík 11.3.2013 19:24

Re: mám podobný vztah k VK, jako pan autor - a děkuji za upozornění, že existuje také inteligence sociální, kterou VK neoplývá

Není to černobílé EU ano/ne. Rozpad EU je poslední možnost a já doufám, že k němu nedojde.

Otázkou je jakou EU potřebuje Evropa, aby konečně fungovala a ne se pořád potácela na hranici krize. Zatímco v Číně považují růst 8 % za kriticky nízký, v EU považovali růst 3 % za výborný výsledek a dnes se všichni modlí za kladnou nulu.

J. Ryba 11.3.2013 9:06

ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

věru to světoborné není. Klaus není žádný světlonoš, jen pilný kompilátor cizích myšlenek. Co se týče eura, tak konkrétně myšlenek Minforda, Dornbushe, Mundella, Heckmana, Coughlana, Grubela, McTeera, Jasaye, Kenena, Eichela aj.

To vše, aby se pak v roce 2003 vyslovil k budoucnosti eura takto: "Euro tady je a bude. Neočekávám jeho kolaps, byť dobře vím, že je relativně snadné měnovou unii rozdělit."

....očekávám komentáře dnešních klausofilů za pár let, a jak se jim bude zde na Psu psát to jejich: "Zase měl pravdu" :-)

P. Han 11.3.2013 10:23

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

Euro bylo od počátku politický, ne ekonomický projekt. Takže věřím, že Klaus neočekával jeho kolaps, který by byl kolapsem celého současného konceptu EU.

Je hezké, jak vy jako eurohujer najednou s radostí saháte po drobném Klausově omylu - jenom proto, že Klause nenávidíte o kus víc, než adorujete EU a podporujete ztrátu suverenity tohoto státu. Z tohohle hlediska bych byl rád, kdyby se tady Klaus opravdu mýlil.

M. Martin 11.3.2013 11:00

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

Pane Han od bývalého poslance a vyhozeného člena ODS žádnou jinou reakci nečekejte.

J. Kombercová 11.3.2013 12:59

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

Od vás se dá očekávat jen plivanec.

Jinak k autorovi článku - děkuji.

J. Ryba 11.3.2013 14:13

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

je to blábolista, co slovo to lež

M. Trhlík 11.3.2013 15:15

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

Pane Martine,Vy zase spolu s panem Hanem a dalšími, patříte mezi ty, co na Klause nedají dopustit,tak to beru také, že nic jiného se od Vás nedá očekávat.

J. Kanioková 11.3.2013 17:37

Nápodobně..

J. Ryba 11.3.2013 14:12

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

drobný omyl? On kolaps neočekává ani dnes... :-) ale je pěkné, jaké věcné argumenty opět přinášíte :-)

J. Brunner 11.3.2013 18:41

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

Kompilátor cizích myšlenek je každý, stačí chodit do školy. Vaše příspěvky do diskusí se jen hemží odkazy na cizí myšlenky a do kompilátorů Vám  zatím nikdo nevynadal. I kompilovat se dá různě.

J. Vyhnalík 11.3.2013 19:17

Re: ad "Ovšem sám fakt, že euro kritizoval, ničím světoborným není. "

Zapomněl jste dodat, že to říkal v souvislosti s tím, že euro je politický projekt, do kterého jeho autoři investovali tolik politického kapitálu, že ho nemohou nechat padnout.

Navíc v ekonomii hraje obrovskou roli očekávání účastníků. Bankéř nemůže dát najevo, že bance hrozí problémy, protože kdyby to udělal, banka padne. Politik, který přizná, že jeho země na tom není nejlépe, objektivně vyhazuje oknem peníze občanů, protože jeho zemi se okamžitě propadne rating.

V. Němec 11.3.2013 8:32

Já vím

Autor dá více na dojmy než na skutečnost a a není zdaleka sám a právě toho využívají manipulátoři kteří vědí jak se vlichotit

J. Mannheim 11.3.2013 13:35

Re: Já vím

stejné pocity jako autor jsem měl už začátkem 90. let, a tehdy byli všichni "manipulátoři" jednoznačně na straně VK, z pocitů se stala jistota, když se v roce 97 stala ze zkorumpovaného hajzlíka oběť puče ve straně...

F. Eliáš 11.3.2013 7:16

Souhlasím s autorem

Ve vztahu k panu Klausovi mám stejné pocity.

P. Čulík 11.3.2013 7:43

Re: Souhlasím s autorem

Už jsme dva:-)

J. Šimák 11.3.2013 16:35

Re: Souhlasím s autorem

Už jsme tři

J. Kanioková 11.3.2013 2:08

Nesouhlasím s vámi, autore,

Každý jsme nějak naprogramováni už geneticky, tudíž nemohou být všichny typem p. Havla, kamarádský, vždy náchylný k humoru a filozofování. Každého člověka je nutno brát takového, jaký je, pokud to není vyložený podvodník, gauner.

I vědci z různých oborů jsou většinou technokratické typy, kteří svět vnímají ze svého úhlu pohledu, což neznamená, že to jsou špatní lidi. Klaus je taky typem technokrata, který hodnotí každý pohled, každou informaci hned ze svého založení ekonoma. Je jím tělem i duší, tak jako jiní jsou nastaveni jinými směry. Na rozdíl od vás, autore, je mi mnohem bližší technokrat, který ze svého odborného pohledu hodnotí problematiku suchopárně, nestranně, objektivně, racionálně. Pro praktický život. Daleko bližší, než filozofující utopisti, kteří jsou realitě na hony vzdáleni a vzbuzují v lidech přehnaná očekávání. To považuji za škodlivější, protože to pak v důsledku přináší hodně zklamání a frustrace..

S. Vaněček Šauerová 11.3.2013 2:49

Vás musí strašně bolet srdce, viďte, pani Kanioková. :-)

Je to a byl ale jenom politik, náš zaměstnanec, nezapomeňte. A co byl Václav Klaus "tělem a duší", opravdu, ale opravdu nevíte. Krom jeho nejbližších lidí to neví nikdo. Vy jste se nechala jen zmást obrazem, který se sám o sobě snažil vykreslit. To jsou ale jenom iluze, politické mimikry, hry, které se s námi snaží hrát všichni politici, a nechávají se na ně opakovaně nachytat jenom určité typy lidí.

Tak to neberte úkorně, klausovská éra je u konce. Po 23 letech bylo na čase. Jinak bychom se museli stydět, že je to u nás jako na Kubě, ve Venezuele nebo v Súdánu. Demokracie je také střídání, paní Kanioková.

:-)

J. Kanioková 11.3.2013 17:33

Jo, jo.... podle sebe, soudím tebe...

Hlavně že víte, co já vím..  A hlavně mi dělejte školení o demokracii.... vy.... která nikdy nebyla mnou oslovena, přesto máte pocit, že mě musíte poučovat. Odkud ta potřeba, "demokratko" ?

A o to, co já vím, se nestarejte. Možná mnohem víc než vy. Určitě po mně zůstane dost důležitého a dobrého.. Nemusím se za svůj život ani trochu červenat..

J. Kanioková 11.3.2013 17:35

A ještě, jestli je Klaus u vesla, na tom můj život a činnost vůbec nestojí.. opravdu posuzujete asi podle sebe..

F. Eliáš 11.3.2013 7:18

Re: Nesouhlasím s vámi, autore,

Klaus je nějak naprogramovaný. Jako každý. To ale není omluva třeba pro zločince. klaus skutečně pohrdá lidmi. nezajímá ho jejich názor a je ufňukaný, když klesá jeho obliba. Má tendenci svalovat svoje chyby na jiné.

B. Hudzieczek 11.3.2013 7:29

Paní Kanioková,

Kdyby Václav Klaus st. byl takový, jak zde líčíte, asi by pan Drápal ten článek nepsal. Jestli byl VK technokratem, pak  byl především technokratem moci. Na jeho postojích mi ani tak nevadilo co říkal, protože s mnoha jeho pohledy jsem souhlasil, ale vadilo mi jak to říkal; z pozice mentora, který potřebuje nejen posluchačům sdělit informaci, ale ještě jim dát najevo, oč nemožně  jsou hloupější než VK. Tím, jak se obklopoval pochlebovači a nikoli skuečnými osobnostmi, pokazil mnoho věcí, v první řadě "svou" ODS, v níž nedal příležitost vyrůst osobnostem, a mimo jiné i proto je ODS tam kde teď je. Mezi jeho významné nedostatky patřila neschopnost dialogu a nedostatek sebereflexe.

Ale nemějte obavy, p. Zeman je v tomto ohledu stejný s tím rozdílem, že svoji povýšenost nebude svým posluchačům sugerovat, ale verbálně to "Těm tupcům" vpálí rovnou do očí.

Možná se potom mnohým zasteskne po kultivované jízlivosti VK.

M. Trhlík 11.3.2013 15:21

Re: Paní Kanioková,

Já si myslím, že většině lidí se po Klausovi určitě stýskat nebude.

V. Kusý 11.3.2013 10:25

Re: Nesouhlasím s vámi, autore,

Jsem sice také technicky založený, ale lidé, studení jako psí čumák a bez kapky smyslu pro humor, jsou mi nesympatičtí. Ve funkci prezidenta je sociální inteligence nepostradatelná.Pro pana Klause je charakteristická spíš sociální idocie.To prosím bez urážky, je to terminus technicus.