19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O veřejnoprávním kretenismu a duchu plebejském

Nevím přesně, co se dělo v Českém rozhlase 2, že byl zrušen dobrý a úspěšný pořad Kupředu do minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Bílý 24.12.2016 11:32

Hezký článek, pane Frýborte ! Dík!

Do Neviditelného psa píšu od ledna 2010. Za tu dobu jsem se nikdy nevyjádřil hrubě (sprosté slovo si ponechávám pro sebe, když se v kuchyňce bouchnu o otevřená dvířka skříňky do hlavy, ale nesmí u toho nikdo být a musí to hodně bolet). Jistě se všichni shodneme v tom, že by naše společnost měla být lepší, než je. Ale jak na to?

COŽ TAKHLE ZAČÍT SE SLUŠNÝM VYJADŘOVÁNÍM TADY NA PEJSKOVI.

Vždyť vulgárnost nic neřeší. A Vánoce jsou pro to vhodný čas.

Kolik diskutujících se ke mně přidá?

J. Chaloupka 24.12.2016 11:16

Soudím, že pan Budil nemá dlouhé vlasy a nohy,

aby zaujal ty, co rozhodují o redaktorech ve veřejnoprávních médiích.

J. Chaloupka 24.12.2016 11:13

Jsme národ plebejců, buďme na to hrdí.

Jen to plebejství nás přeneslo jako národ přes všechny ty "bouře historie". Přežili jsme všechny ty armády, které pochodovali ze západu na východ, ze severu na jih a zpět. Udrželi jsme se na rozdíl od Lužických Srbů, kterým nenapíšete-li jméno v němčině, ani dopis nedoručí. Naše poslední elita byli Přemyslovci. Pak už jsme jen buď hledali vládce v cizině, nebo emigrovali. Takže zůstali jen "hrubí" plebejci, ale zůstali. Schopnost přežít bude asi v příští historii rozhodující, na rozdíl od salonů.

Z. Lapil 24.12.2016 10:27

Re: Kupředu do minulosti byl výborný nápad, ale bohužel

Dovolím si dva přípodoteky.

Řešit komplexně a řešit jednotlivý pořad není totéž (vím, že víte), ale nelze řešit buď a nebo. Počítám, že je zhruba stejně pravděpodobné, že v komplexně blbém rádiu bude solidní pořad, a naopak.

Trochu se zastanu paní moderátorky; mimochodem - dost pěkně zpívá (zpívala?) klasiku. O pořadu slyším prvně, ale připadá mi, že popsaný posun témat bude spíš dílem vedení než jejím, ať dostala přímý befél nebo se na poradách opakovaně řešila sledovanost. Osobně totiž nemám o sledovanosti inteligentních pořadů nijak dobré mínění (jako že je moc lidí nesleduje), a mám dojem, že Vy na tom nejste jinak.

M. Prokop 24.12.2016 10:10

Re:

Jestli Vy na té lodi spíš neplujete ... :-P

D. Polanský 24.12.2016 9:56

Osobně hrubost unesu,

ale víc mi vadí, když se neargumentuje fakty, ale slová se ohýbají tak, aby cíl byl zasažen tak, jak si přeje autor bez ohledu na realitu. Přesně tak dnes mluví především politici. Uhlazeně a nepoctivě a navíc moralisticky. Zoufalý únik před realitou. Ale jak chcete před realitou trvale utíkat? Dohoní vás a nakonec zničí nejen vás, ale vše kolem, co jste měl rád.

P. Lenc 24.12.2016 9:34

Re: ono prijde na to

Přidávám se a dík za jeho moudro.

P. Štěpánek 24.12.2016 9:06

Ano zajiste jsrm vas poslouchal

Pamatuji, ze jste rikal neco o psiku a pani v parku, ja se vsak v komentarich o tom inteligentovi, typickem nemocnicnim kulichu, co jediny ma pravdu, neudrzel, pac mi sahnul na top porad. zdravim moc do muslimskeho Hanoveru.

M. Drašner 24.12.2016 9:00

Re: ono prijde na to

Nakolik znám články p. Frýborta, vím zcela přesně, že nic takového nikdy neučinil a je dlouhodým kritikem Frau Merkel. byť ji nenazývá Makrelou ani jinak. Jinak mu přeji krásné vánoce a dobré zdraví při psaní.

F. Matousek 24.12.2016 6:50

ono prijde na to

mnohdy bylo by lépe nazvat vec tzv. "pravym jménem " , ctenár lépe pochopí.

Tak napr. pocastovat paní nemeckou kanclérku vrozenym kreténismem, bylo by jiste vystiznejsí, nez opatrne napsat, ze napr. " jedná v dobrém úmyslu ".

P. Eugel 24.12.2016 5:16

Ano, ano. NenĂ­ nad korektnost v jakĂ©koliv diskusi. HlavnÄ› v pracovnĂ­ch vztazĂ­ch. KdyĹľ Vás HolanÄŹan, NÄ›mec nebo AmeriÄŤan s ĂşsmÄ›vem a korektnostĂ­ ujistĂ­, Ĺľe všechno v pohodÄ›. Ale jakmile opustĂ­te mĂ­stnost. Nebo mĂ­stnost opustĂ­ tĹTMetĂ­ osoba a "korektnik" se na Vás otoÄŤĂ­ a zaÄŤne pomlouvani dotyÄŤnĂ©ho, tak si rád uvÄ›domĂ­m, Ĺľe povÄ›dÄ›t nÄ›komu upĹTMĂ­mnÄ› do oÄŤĂ­ co si myslĂ­m je prostÄ› ÄŤestnĂ©. Nejsem emigrant, pouze dvacet let jezdĂ­m na lodi a mám vážnÄ› bohatĂ© zkušenosti s kontaktem lidi v rĹŻznĂ ̋ch profesĂ­ch a rĹŻznĂ ̋ch kultur. A drsnÄ›jší vyjadĹTMovánĂ­ v pracovnĂ­m hovoru nenĂ­ jen ÄŤeská specialita jak nám tvrdĂ­ kdejakĂ ̋ emigrant kalejici do vlastnĂ­ho hnĂ­zda. A ejhle i po bourlivejsi vĂ ̋mÄ›nÄ› názorĹŻ si podáme ruce s tĂ­m, Ĺľe je jasno! Ale z nÄ›kterĂ ̋ch rádoby korektnich hovorĹŻ si !obcas! nesu pocit, Ĺľe je nÄ›co špatnÄ›. A vážnÄ› se problĂ©m záhy ukáže. Autorovi by asi praskla Ĺľilka v kontaktu s temperamentnĂ­m pracovnĂ­kem jiĹľnĂ­ch zemi. Ne všude se chovajĂ­ servilne. JistÄ› slušnost, je sakra dĹŻleĹľitá. Ale nechat si "dÄ›lat" na hlavu je cesta do zatracenĂ­.

P. Eugel 24.12.2016 5:16

Ano, ano. Není nad korektnost v jakékoliv diskusi. Hlavně v pracovních vztazích. Když Vás Holanďan, Němec nebo Američan s úsměvem a korektností ujistí, že všechno v pohodě. Ale jakmile opustíte místnost. Nebo místnost opustí třetí osoba a "korektnik" se na Vás otočí a začne pomlouvani dotyčného, tak si rád uvědomím, že povědět někomu upřímně do očí co si myslím je prostě čestné. Nejsem emigrant, pouze dvacet let jezdím na lodi a mám vážně bohaté zkušenosti s kontaktem lidi v různých profesích a různých kultur. A drsnější vyjadřování v pracovním hovoru není jen česká specialita jak nám tvrdí kdejaký emigrant kalejici do vlastního hnízda. A ejhle i po bourlivejsi výměně názorů si podáme ruce s tím, že je jasno! Ale z některých rádoby korektnich hovorů si !obcas! nesu pocit, že je něco špatně. A vážně se problém záhy ukáže. Autorovi by asi praskla žilka v kontaktu s temperamentním pracovníkem jižních zemi. Ne všude se chovají servilne. Jistě slušnost, je sakra důležitá. Ale nechat si "dělat" na hlavu je cesta do zatracení.

B. Uhlich 24.12.2016 1:35

Kupředu do minulosti byl výborný nápad, ale bohužel

velmi špatný pořad. Myslím, že to byla právě chyba autorky a moderátorky, které z poměrně vemi atraktivního tématu udělala "pejsko-kočičkovský" nepoživatelný dort. Autorka a moderátorka Martina Kociánová se zmocnila poměrně interdisciplinárního tématu jako je situace, ve které se může společnost potažmo lidstvo ocitnout v případě společenské, ekologické, živelné či přímo planetární katastrofy ocitnout... potud by bylo všechno dobře. První díly byly velmi zajímavé, otázky blackoutu (pominu-li maličkost, že nikdo z pozvaných hostů neměl ponětí co to blackout je..), otázka přežití, energetická soběstačnost, možnost přežití ve městech bez jakéhokoliv zásobování, léčba v nemocnicích v případě rozpadu společnosti a pod... To jsou všechno naprosto úžasná témata, které určitě zaujmou.... nojo, ale po čase se autorka, z nějakého důvodu začala zabývat tématy spíše ideologicko-vědeckými a esoterickými a tím se z pořadu stalo něco velmi prapodivného. konec konců byl zde i ohlas v podobě "bludných balvanů" udělených sdružením Sysifos, které shledali některé díly tohoto pořadu natolik přihlouplými, že už to nešlo nijak pominout. Jestli je adekvátní nazvat takový pořad veřejnoprávním kretenismem, nevím..., ale vím velmi dobře, že se pořad zhruba po roce stal neposlouchatelným a řada lidí, která tento pořad měla ráda jej přestala sledovat....

Můj názor je takový, že by spíš místo jednoho pořadu a jedné moderátorky se měla řešit komplexní úroveň veřejnoprávních médií, které je opravdu velmi trisní... To , že jedna moderátorka, které disponuje praxí ze soukromých televizních stanic, není schopná zvládnout poměrně jednoduché téma je spíš širší problém lidí působících v médiích... konec konců dokážu si představit, že třeba pan Ivo Budil, který řadu let na Praze připravoval pořad Meteor by se jistě takového souboru témat zhostil nepoměrně lépe... Ale nakonec pořad dopadl jak dopadl a už cokoliv řešit je zbytečné.... Možná, že příště s někým jiným bude výsledek lepší....:-)