30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nestyďme se za vlastenectví

Nikola Schmidt kritizoval v článku „Humanismus či vlastenectví?“ (LN, 29.3.2018) předsedu TOP 09 Jiřího Pospíšila za to, že o francouzském policistovi Arnaudu Beltramovi napsal, že jeho oběť (nechal se vyměnit za jedno rukojmí islámského teroristy a následně byl tímto teroristou zabit) byla aktem „služby své zemi a jejím občanům“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Lunák 11.4.2018 0:01

Re: Naprosto přesně, také striktně odmítám tuto tezi.

Máte to popletené, nakonec jako vždy. Pokud je to něco přirozeného, jak tvrdíte, pak vás snad nemusí trápit, co se kde učí, protože to s nikým nehne, že.. Nicméně, jak zřejmě ne zcela vědomě tušíte, to samozřejmě nic přirozeného není.

J. Kanioková 10.4.2018 22:09

Souhlas

J. Kanioková 10.4.2018 22:00

Národ znamená společenství, ke kterému přináležím

v němž mám své kořeny, společný jazyk, hodnoty, tradice, historii.

J. Kanioková 10.4.2018 21:52

Přesně..!

J. Kanioková 10.4.2018 21:47

Levicový liberalismus

http://www.katopedia.cz/index.php?title=Levicov%C3%BD_liberalismus

Levicový liberalismus je syntézou socialismu a liberalismu. Bývá označován také jako kulturní marxismus, neomarxismus, nebo nová levice. Je to ideologie, která se zakládá na materialismu, kolektivismu a etickém relativismu. Ke svému prosazení využívá politickou korektnost. Snaží se od základů změnit tradiční společnost.

J. Kanioková 10.4.2018 21:43

Ano

J. Kanioková 10.4.2018 21:42

Zaspal jste

J. Kanioková 10.4.2018 21:38

Naprosto přesně, také striktně odmítám tuto tezi.

Humanismus, či vlastenectví? - https://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20180329/281724090102782

Autor toho hloupého článku v Lidovkách, to je už dnes druhý cvok, o němž čtu - Autor působí na Fakultě sociálních věd UK. Brrr..

Jistě "liberální demokrat" ! Ať si to "liberálové" přejí, nebo nepřejí, vlastenectví je jedním z přirozených rozměrů lidské mentality. Tvrdit, že národní princip je překonaný, nebo dokonce že je v protikladu s ideí občanství, je nepochopení reality sociálního a politického života společnosti. K základním rysům skutečného vlastenectví patří každodenní drobná práce pro rodinu, obec či komunitu, město, pro národní pospolitost. Tedy i pro jiné lidi..

„Levicový liberalismus“ vidí člověka JEN jako občana. Ve všech případech popírá kolektivní identity. Člověka definují jen jako individualitu.. Jenže každý člověk má i svůj rodinný/sociální i národní "rozměr". Úspěšní z "pražské kavárny" či ČT svoji národní a sociální identitu asi nepociťují jako součást svých osobních prožitků, zvláště když nejsou schopni se vcítit do problémů jiných lidí. Což je ještě povyšováno mediální byrokracií s pořádnou arogancí.

Je to děs, co dnes vyučují na VŠ "humanitních směrů".

J. Anděl 10.4.2018 21:31

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Omlouvám se, já to nevidím. Mám heterosexuální rodinu, nějaké starosti řešíme, homosexualita mezi ně nepatří. Nejsem ideolog, abych řešil, jak mají žít ostatní.

J. Kanioková 10.4.2018 21:06

Naprosto přesně, také striktně odmítám tuto tezi.

Autor toho hloupého článku v Lidovkách, to je už dnes druhý cvok, o nichž čtu - Autor působí na Fakultě sociálních věd UK. Brrr..

J. Schwarz 10.4.2018 20:55

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Rodinu ohrožuje trvání homosexuálů na názvech "sňatek" a "manželsví". K čertu, už je přece nikdo nekamenuje ani "nediskrimunuje" , tak co ještě chtějí? Je to stejná pitomost jakoby beznohej měl "nárok" na přidělení závodních tretrů a na oslovení "sprinter".

J. Anděl 10.4.2018 19:46

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Hele, přiznám se, že ne. Na jedné straně - na téhle planetě se v lidském světě děje věcí, že by mi pukla hlava, kdybych se jimi měl nechat zneklidňovat. Dětem se dějí strašné věci. Nějaká témata jsem si už pro zneklidňování vybral, tohle se mi do repertoáru nevejde.

Na druhé straně - a proto jsem tomu dal menší prioritu při výběru, čím se budu zneklidňovat - vcelku věřím v sílu přírody. Zní to asi dost banálně a jako klišé, ale když vidím, co se mnou dělá na jaře pohled na holky, a vím, že nejsem jediný, tak prostě pochybuju, že tohle nějaká ideologie dlouhodobě dokáže eliminovat.

Jo, napáchat nějaké škody samozřejmě může. Ale nic nevratného. A lidé ještě vymyslí hrůzy, které nás dneska ani nedokážou napadnout. Čistě statisticky, jestli tu budeme ještě pár tisíc let.

K. Janyška 10.4.2018 19:29

Co je to levicově liberální ?

To je pravo-levá ? Liberalimus je totiž skvělým výsledkem vývoje lidského světa a je výsostně pravicový... Dzp.

V. Braun 10.4.2018 18:41

Všude se najdou lidé různí.

Nevím proč bych, jako autor, musel k některým národům mít větší či menší sympatie nebo antipatie, všude se najdou lidé různí. Byl jsem v Bělorusku, zemi to stále pod autoritativní vládou, a lidé, které jsem potkal byli příjemní. Byl jsem v Teheránu, metropoli to "osy zla" a s nikým jsem neměl problém. O státním zřízení a vedení daných zemí se ovšem nedá říci, že mají moje sympatie. Obdobně to jistě platí i naopak, mohu mít nějakou zemi rád jako celek, ovšem někteří jednotlivci z dané země mohou být pěkné .....

Z. Čábelka 10.4.2018 18:02

Re: No jo, ale

Ale rozhodně ne víc než sebe a své blízké ..... bližší!

Z. Čábelka 10.4.2018 17:57

Re: Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Možná vaše kruhy neruší představa soudní adopce dítěte homosexuálním "manželům", "rodičům", které samo neví do čeho jde, s kým skutečně půjde a jak to v průběhu dospívání zvládne. Mně to zneklidňuje, Vás ne?

Z. Čábelka 10.4.2018 17:43

Re: tak si rikam, soudruhu farari Drapale

Píšete a uvažujete jako levicový extrémista a názorové vaše odpůrce oslovujete soudruhu? Nehulíte tu trávu moc?

Z. Čábelka 10.4.2018 17:36

Re: Autorova teze

Moc to vaše tvrzení neladí a kulhá. Chybí i Marťani.

A. Alda 10.4.2018 16:33

Pan Drápal není ani soudruh, ani farář.

Když nevíte, co slovo farář znamená, neužívejte ho, soudruhu Pešate.

A. Alda 10.4.2018 16:32

Již samotné jméno

Nikola Schmidt jasně ukazuje, že jeho nositel neví, čí je. Neví, kam se zařadit. A proto chce, aby se nikdo nikam nazařazoval, aby nebyl odchylkou. I on chce být součástí vyššího celku - ale protože takový celek neexistuje, snaží se zničit vyšší celky jiné.

Podobné postoje má či měl např. ministr Zieleniec. A řada jiných lidí, kteří se nemohou rozhodnout, zda jsou Čechy nebo Poláky nebo Němci nebo Slováky...

V. Lunák 10.4.2018 15:46

Autorova teze

"Zdá se mi, že když někdo miluje „celé lidstvo“, má problémy milovat konkrétního člověka." funguje stejně dobře, pokud se za "celé lidstvo" dosadí "národ". Jedno i druhé jsou již dostatečně velké a abstraktní celky na to, aby k nim člověk měl nějaký přirozený (citový) vztah. Alespoň autor nepodává žádný argument pro to, že by to v případě národa mělo fungovat jinak. Naopak se jednoznačně odvolává na výchovu. Jestliže však chce někoho vychovávat k vlastenectví (či národovectví, ne nutně v negativním slova smyslu), může je stejně tak vychovávat k lásce k celému lidstvu. V principu se neliší, neboť ani s jedním ani s druhým celkem jedinec žádné přímé vztahy nemá.

P. Vaňura 10.4.2018 15:13

Národ/stát je něco, co Vám oblékne uniformu a pošle

Vás do války proti jinému národu. A v minulosti to bylo dokonce tak, že právo přežít měl jen vítěz! A tato možnost se stává opět aktuální! "Nic nepomůže ovcím hlásat vegetariánství, když je tu spousta vlků, kterým chutná maso." (tento citát je z roku 1937!)

P. Lenc 10.4.2018 14:02

Re: Nemám

Přesné! Zdravím.

M. Valenta 10.4.2018 13:43

Celkem souhlas,

i když "provozovat" vlastenectví dá někdy dost zabrat.

Příklad : jsem věrný stále stejné značce (např. auta) a jako na potvoru je ten současný model samá porucha. Motor - moc chlastá a hulí, řídící jednotka - nefunguje a nejde ani vyměnit, řízení - táhne stále k východu, ovládání - příliš složité, mnoho součástek - převzato z předchozího modelu.......

M. Pesat 10.4.2018 13:27

tak si rikam, soudruhu farari Drapale

"Když Bible říká, že kdo se nestará o svou rodinu, je horší než nevěřící, pak to rozhodně neznamená, že bychom jinými lidmi pohrdali. Pokud neplníme své povinnosti vůči svým nejbližším, těžko je budeme plnit vůči „celému lidstvu“

tak si rikam, soudruhu farari Drapale, potkal jste nekde/nekdy nejake neverici, kteri klepou na cizi dvere za ucelem nabadani vericich aby se zrekli sveho boha/viry. Ja tedy ne, ovsem opacne, aby panbickari klavirovali do nevericich, resp. je rovnou zabili/protoze jsou neverici/ tak takovych prikladu jsou v historii lidstva miliony. Obecne, soudruhu farari Drapale, verici, lhostejno zda religiozne/politicky/sportovne, jsou obvykle fanatici, kteri nejsou tolerantni k nazorum jinych. Podivejte se napr. na komentare soudruhu modrobolseviku/tzv. ceska "pravice" zde, ze soudruhu nenavist k jinym nazorum/narodum/nabozenstvim primo kape. Znate to, soudruhu farari: po ovoci poznate je.

Cest :-)

V. Student 10.4.2018 12:12

Re: No jo, ale

taky je tam napsáno "Milujte své nepřátele!" Jak si v tom má jeden vybrat? :-)

F. Houžňák 10.4.2018 12:06

Ano, jak říká známá píseň,

"man turns his back on his family, he ain't no good". A to jsou všichni "pokrokoví" zelení, eurofilové a podobná svoloč.

J. Zaorálek 10.4.2018 10:58

Jistě. Právě zajímavé je, že v tom verši je napsáno přímo "přátele". Tedy je to celkem solidně specifikovano a ne nějak nemožně, jako právě třeba za cizí a neznámé lidi. To si moc představit neumím.

S. Rehulka 10.4.2018 10:39

Re: Nemám

Zdravím a souhlasím ! Dovolím si připomenout, že v přímé opozici k vlastenectví, je bolševický internacionalismus !

P. Lenc 10.4.2018 10:11

Nemám

problém s chápáním článku a dík za něj.