30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nestyďme se za vlastenectví

Nikola Schmidt kritizoval v článku „Humanismus či vlastenectví?“ (LN, 29.3.2018) předsedu TOP 09 Jiřího Pospíšila za to, že o francouzském policistovi Arnaudu Beltramovi napsal, že jeho oběť (nechal se vyměnit za jedno rukojmí islámského teroristy a následně byl tímto teroristou zabit) byla aktem „služby své zemi a jejím občanům“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 10.4.2018 10:04

Nacionalismus je neutrální evoluční hodnotou a je pojivem

skupin, které označujeme za národy. Nic umělého na těchto entitách není a civilizace obchodema a spontánní řád lidského světa je vyvinuly jako jediné možné své prvky a správce zemského povrchu.

Samozřejmě, že zneužitý nacionalismus socialisty, tedy nacismus, je svinstvo, jako všechno na co socialisté, tedy hloupí organizátoři nezorganizovatelného, tedy lidského světa, sáhnou... Dzp.

M. Krátký 10.4.2018 10:00

České vlastenectví chápu a přijímám i na základě

naší státní hymny Kde domov můj.... Prosím aby si všichni ráčili všimnout, že naše hymna česká je snad jediná na celém světě, která vychvaluje krásy země České a neútočí brutálními výrazy na okolní národy jako absolutní většina cizích státních hymen. A taky proto protestuji proti současné snaze naši hymnu jakkoliv rozšiřovat a upravovat samozvanými jElitami z okolí zkorumpovaného Kejvala.

V. Student 10.4.2018 9:24

Re: Souhlasím. A mám pár připomínek:

Ano, za přátele možná...nevím. Ale má se křesťanský otec rodiny se čtyřmi dětmi, které živí a vychovává, dát jako rukojmí třeba... za bláznivou feťandu? Starou babku?

J. Anděl 10.4.2018 9:15

Re: Jenom je tak trochu paradox

Není to nelogické. Po pádu železné opony přestalo být nutné vnímat onen levicový internacionalismus jako komunistického nepřítele. Nicméně úplně nové to není a kořenilo to dlouho v různých, ne zcela nepochopitelných, emancipačních hnutích.

P. Dvořák 10.4.2018 9:15

Re: V naší současné době chybí-vytrácí se vyváženost

Snad změna v Americe bude mít dost sil a času, aby vrátila chod našeho světa do normálu.

Zatím mám pořád dojem, že zbytky šeďochovin mají dost síly na to, aby využily nějaké větší zaškobrtnutí k návratu do "normálu" podle jejich scénáře. Bohužel.

J. Zaorálek 10.4.2018 9:03

Re: Souhlasím. A mám pár připomínek:

Myslím, že máte pravdu, asi to není automatická povinnost křesťana. Ale sedí to k tomu verši, kde je napsáno, že největší lásku má ten, kdo položí život za své přátele.

J. Zaorálek 10.4.2018 8:54

Re: Vlastenectví? Proč?

O žádné adoraci v článku řeč není.

J. Anděl 10.4.2018 8:53

Dokud proklamace vlastenectví není povinnost, zcela souhlasí

Vlastenectví jako ideu lze zneužívat jako jiné ideologie, velice jednoduše poměřováním, jak jsou druzí málo vlastenci.

To ale jen k pojmu jako takovému. K jádru článku nemám výtku, souhlasím, na vnímám to stejně. Myšlenka, že kdo miluje celé lidstvo, může mít problém milovat jednoho člověka, je přesná. Celé lidstvo totiž nikdy nemá jedinečné vlastnosti, tu milé, tu nemilé, v nichž by se lišilo od jiných lidstev, přičemž zejména ty obtížné je třeba u bližního přijmout, mám-li ho milovat jako jednotlivce.

V závěru autor píše o homosexuálních sňatcích apod jako útoku na rodinu a národ. Trochu to podle mě ředí intenzitu sdělení. Pak Drápal to tak asi nemyslel, ale podotkl bych přesto, zdůraznil, že nepřítelem či hrozbou není homosexuál, toužící po statusu manžela či rodiče. Je jím ideolog, snažící se veřejnost indoktrinovat, co jediné si smí myslet a říkat.

Nemyslím si, že nějaký sňatek homosexuálů ohrožuje moji rodinu a mé vnímání "soustředných kruhů"o kterých pan Drápal píše.

J. Zaorálek 10.4.2018 8:53

Souhlasím také, samozřejmě

Mám za to, že jen opravdový vlastenec, který miluje svůj národ, může zároveň respektovat jiné národy a chápat ostatní vlastence. Pokud není člověk vlastenec, jsou mu všichni putna, jede si jen svoje. Je to stejné, jako když člověk musí mít určitým způsobem rád sám sebe a smířit se sám se sebou a s Bohem, aby mohl mít rád i lidi kolem. On to v článku pan Drápal vlastně říká, jen trošku jinak. :)

J. Rechnovský 10.4.2018 8:50

Vlastenectví? Proč?

Tak nevím. Miluji svou partnerku, udělám vše pro své rodiče a mám rád své přátele. Ale národ? Beru jej jako označení skupiny lidí se společnými prvky, ale hromadou různých názorů, hodnot, schopností, chování... Pokud někdo adoruje svůj národ, neberu mu to, ale nerozumím mu. Za mnohem důležitější považuji konkrétní osobnosti. Mohu si jich vážit nebo naopak. Vážím si Masaryka, nevážím Beneše. Vážím si Havla, nevážím Zemana či Klause atp. Stejně tak se mohu vymezit k nějaké myšlence nebo postoji.

V. Student 10.4.2018 8:35

Souhlasím. A mám pár připomínek:

Díky za článek, pane Drápale. Mám jen připomínky k následujícímu:

Příkladnost znamená býti příkladem. Komu je tento policista příkladem? Já si souvislost s Kolbem uvědomil hned, jak se o křesťanství toho policisty začalo mluvit. Ale opravdu má být příkladem všem? Když se dostanu do stejné situace, mám se stát dobrovolným rukojmím za někoho jiného? Udělal by to pan Pospíšil? Vy? Proč? Mám tady trochu dilema. Řekl bych, že to je "povinnost" daná povoláním policisty, nikoli automatická povinnost křesťana. Ale neperu se o to, je to jen můj názor.

Druhá věc: "porucha identity" se řadí mezi tzv. disociativní poruchy a její diagnostikování je vyhrazeno psychiatrii. To, že někomu posloužila, aby ji v podobě urážky a ostouzení používal jako páku na vlastence (příště na někoho jiného), není žádné novum.

To nedávno běžela taková vlna, kdy nám "odborníci" vysvětlovali, že zamilovanost, to je jen taková chemie. Stav srovnatelný s přechodným šílenstvím, a láska prý na tom není lépe. Protože je schopná i oběti nejvyšší. Jenže oni prosazují názor, že zdravý biologický organismus má sklon vyhýbat se poškození, takže obětovat se za někoho podle nich není normální. Možná by vám pak nebylo divné, že oběti typu Palach jsou pro ně pouze poruchou.

J. Urban 10.4.2018 8:31

Mám takový neblahý dojem, že i komouši

vlastenectví potlačovali až nenáviděli, místo něj hlásali proletářský internacionalismus. Jestli ono to teď s tím vlastenectvím není podobné? No, neříká se "internacionalismus", ale "více Evropy" a "solidarita" (jo - tu omílali komouši taky, než jim Lech Walesa vypálil se Solidarnoszczí rybník).

P. Dvořák 10.4.2018 7:47

Re: Jenom je tak trochu paradox

To myslíte vážně???!!!

Že projevem vlastenectví je hopsání na náměstí před velkoplátnem a to ještě jedině v případě vítězství? Nebo vyřvávání, mlácení do bubnu nebo plechu a troubení na tribuně je projevem vlastenectví? Rowdies jsou potom ti nejvlastenečtější vlastenci.

:-)) Fakt jste mě pobavil.

J. Fridrich 10.4.2018 7:33

V naší současné době chybí-vytrácí se vyváženost

V naší současné době chybí-vytrácí se vyváženost mezi zdravým vlastenectvím, nacionalismem a příliš liberálním-kosmopolitním uspořádáním lidské společnosti - tedy nyní mám na mysli naší Západní křest'anské civilizace.. Snad změna v Americe vrátí chod našeho světa do normálu..

D. Polanský 10.4.2018 7:17

Jenom je tak trochu paradox

že tahle moderní hnutí začala až v době, kdy padly levicové režimy v Evropě. Přivál je vítr ze Západu. O vlastenectví bych ale obavy neměl, viz podpora národních týmů ze strany sportovních fanoušků. A Ježíše bych do toho až tak moc netahal, jelikož ten byl kosmopolita, přikázal šířit křesťanství po celé Zemi. Podobně jako to činí politici EU v Evropě.

V. Kotas 10.4.2018 6:38

Nejen za vlastenectví, ale i patriotismus k

vlastnímu městu, či vesnici. Příklad máme v 1.republice - TGM, SOKOL, Baťa, atd.. Najdou se lidé, kteří se nestydí za výše jmenované. Jen nám to kazí ta naše veřejnoprávní ČT ( kterou si při spacákové revoluci přivlastnili její zaměstnanci ). Ta by měla být nositelem, šiřitelem vlastenectví, patriotismu, od toho je/má být veřejnoprávní.