26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jarik 27.1.2006 11:54

Lety

Vážený pane vedoucí kanceláře pana prezidenta,otázka Letů je velmi vážná věc.Mě pouze udivuje,že se o tuto otázku staráte právě Vy.Jsem přesvědčen,že se máte starat o věci ke kterým jste byl jmenován a mnou jako daňovým poplatníkem placen.Chceteli se k tomuto vyjadřovat vyjadřujte se jako občan a ne jako vedoucí kanceláře.
gerontusinza 27.1.2006 12:13

Ale pane Jariku, copak je funkce něco o tom, aby nemohl vyjádřit svůj názor. Berte to jako bližší identifikaci autora. Hezký den.Re: Lety

Taraszátaras 27.1.2006 11:43

Řekl bych,

že to, co na Letech nejvíc dráždí, jsou asociace, které se nevysloveny vznášejí v pozadí: výrobnu vepřového by někdo mohl přirovnat k životnímu stylu značné části jistého etnika. Je pochopitelné, že je to pobuřuje, měli by se však snažit změnit podstatu věci tak, aby asociace byly zcela nepřípadné.
honzak 27.1.2006 11:41

jeden signifikantní

Jede Cikán po dálnici a píchne kolo. Vyleze a sundavá ho z nápravy. Za ním zastaví další Cikán a začne z prvního auta rvát rádio.
1C. "Co blbneš?"
2C. "Co bych blbnul! Ty kola, já rádio!"
jepice 27.1.2006 13:37

Re: jeden signifikantní

Ten vtip je opravdu signifikantní, honzaku.
ok 27.1.2006 11:11

Weigel vcelku seriozne zehli to, co Klaus zvoral

Weigel vcelku seriozne zehli to, co Klaus zvoral. Nesouhlasim jen s tou nemeckou "vetickou". Jinak 100% souhlas s Weiglem.
František 27.1.2006 10:56

Link na informace o táboru v Letech, zajímavý článek

http://www.sprcha.com/story/2005/12/28/02434/151
Charlie 27.1.2006 10:07

Hurvínkova koloběžka

Pumpescu – Lotrescu,
Ne slečna ale paní Edelmannová to opravdu řekla dřív a řekla to tak, že ani ty proti tomu nenajdeš argument. A že se snažíš !
 
V poslední větě (“Zlá, ošklivá slovíčka koncentrák a plynová komora nahradíme “vznešenými” - pracovní tábor a skvrnitý tyfus. A je vymalováno. Jak prosté.”)   jsi nevědomky vystihl rodíl mezi pokrokovými blbečky a rozumnými lidmi. Pracovní tábor Lety opravdu není koncentrák Osvětim, a skvrnitý tyfus opravdu není plynová komora. Hurvínkova koloběžka opravdu není Schumacherovo Ferrari, i když oboje má kolečka !   ozumní lidé tento rozdíl vidi, pokroková přiblbla mají vymalováno.
VLK 27.1.2006 10:29

Re: Hurvínkova koloběžka

Ale v koncentracich vetsinou vic lidi zemrelo udrenim k smrti ci na obycejne nemoci vyvolane ovsem nelidskymi zivotnimi podminkami a hladem nez v plynovych komorach. Jen nektere z koncentracnich taboru byly tzv. vyhlazovaci.
Ludva 27.1.2006 13:38

Re: Re: Hurvínkova koloběžka

Tak bacha, za tohle můžete jít sedět, to zavání Osvětimskou lží!
VLK 27.1.2006 16:21

Re: Re: Re: Hurvínkova koloběžka

Vam tyhle druhy smrti pripadaji lidstejsi nez plynova komora? Pro ty vkoncentracich to byla stejne kruta realita.
Čumil 27.1.2006 10:34

Hm, Charlie, hezky se ztrapňujete. Ale klidně pokračujte...

Marcela 27.1.2006 9:57

Pane Weigle

děkuji Vám, vyjádřil jste to přesně.
Martin 27.1.2006 9:55

Prosím, přečtěte si dnešní LN str.8

Dopisy redakci, článek Jana Urbana ad MALÁ ČESKÁ OSVĚTIMSKÁ LEŽ. Pan Weigl by se měl skutečně stydět, nebo doprdele aspoň nepsat, že dělá u Klause. Jak takového člověka může Klaus na Hradě držet, to je nad lidské síly pochopit!
Mirek F. 27.1.2006 11:04

Re: Prosím, přečtěte si dnešní LN str.8

V onom nepochybně zajímavém článku se mj. tvrdí, že za druhé republiky měli Židé  zakázáno jezdit parníkem, chovat holuby nebo chodit do parků. Docela lituji, že pan profesor nepřipojil odkazy pro takovéto zásadní tvrzení, nepochybně by si zasloužily pečlivého studia . Já osobně  vím o diskriminaci Židů pránickou a lékařskou komorou a  propouštění státních zaměstnanců židovského původu z práce, což je nepochybně hnus a ostuda, ale  ta prvně zmíněná opatření, neplete si je onen učenec až s dobou Protektorátu, ani na stránce holocaust.cz se nic takového o druhé republice netvrdí.
 
V podobné míchanici parciálně správných tvrzení se nese i zbytek článku. O táboře  v Letech bylo sice rozhodnuto ještě za druhé republiky, konkrétně 2.3.1939, ale už se nedodá, že kritériem tehdy nebyl etnický původ, že tam byly umísťovány "osoby práce se štítící". Rasová hlediska se rozhodnutím nacistických okupantů uplatnila pro Lety až v roce 1942.
 
No a konečně se nemohlo neobjevit oblíbené vypočítávání, co vše v souvislosti s Lety bylo v "českých rukou". Právě tohle už je hodně nechutné, ani pan Weigl ani nikdo jiný nepopírá, že se mezi Čechy našli kolaboranti, ale očividně je nutné stále a stále připomínat, že Protektorát nebyl dílem Čechů, nýbrž německých nacistů, že v něm  nerozhodovalo české společenství, nýbrž okupanti, kteří nesou i odpovědnost za rasistický charakter letského tábora. Mluvit o článku J. Weigla jako o formě "malé české osvětimské lži" je  obyčejná nechutnost.
 
 
 
 
Čumil 27.1.2006 9:47

Ach ano, zatímco se šéf Hradu snaží uhladit svůj trapný přešlap v kauze Lety tím, že

vysvětluje dodatečně Romům, že opravdu rozumí tomu, co se v Lech stalo a "vnímá utrpení lidí, kteří tam trpěli" (předseda sdružení Dženo, Ivan Veselý, po včerejší schůzce s Klausem), pan Weigel pokračuje v černobílých polemikách.
Prezidentova tragickou polopravdu, že podle jeho informací tvořily většinu zesnulých v Letch oběti skvrnitého tyfu a ne "to, co je  tradičně chápáno jako oběť koncentračního tábora," s gustem opakuje jistá paní Edelmannová ausgerechnet v Letech.
Hrad si bude muset vybrat: Z tohoto tance mezi vejci nelze vyjít nepotřísněn.  
 
honzak 27.1.2006 11:35

Re: Ach ano, zatímco se šéf Hradu snaží uhladit svůj trapný přešlap v kauze Lety tím, že

přečti si již 2x citovaný odkaz, který obsahuhje i statistiky mrtvých a pak něco kecej!
Čumil 27.1.2006 13:39

Pán bude zřejmě stoupencem zavírání nezletilých dítek, kojenců a novorozenců do pracovních lágrů...

No, ale hlavně že máme ty statistiky, že...  A jinak zdravíčko slouží?
jtv 27.1.2006 14:19

Re: Pán bude zřejmě stoupencem zavírání nezletilých dítek, kojenců a novorozenců do pracovních lágrů...

Správně Čumile. Hlavně se nenechte (jak je to u Vás obvyklé) rozptylovat fakty.
Čumil 27.1.2006 17:12

Re: Re: Pán bude zřejmě stoupencem zavírání nezletilých dítek, kojenců a novorozenců do pracovních lágrů...

Inu, milý jtv, ona ta dítka v Letech zavřená nebyla? A neumírala právě na tu skvrnivku? Voni jsou ale znalec!!! To se jen tak nevidí!
M. Zima 27.1.2006 9:18

Pane Weigl, popírat jako šéf Profesorovi kanceláře

"národní koliktivní vinu" je nejenom pikantní s ohledem na Benešovi dekrety, ale jistě i správné. Použitím slova "koncentrák" se dostáváte do konfliktu právě s Vaším chlebodárcem, který Vámi kritisovanou debatu společně s Ransdorfem inicioval. Měli byste možná s tím Jaklem méně psát do novin a více se starat o Profesora, aby se dále nezahušťovaly ty jeho nemožné úlety. 
Nehledě na to myslím, že jste zcela nepochopil problém. Pokusím se o vysvětlení na dvou krátkých příkladech.
Paní Claasfeld, ano ta, která jako mladé děvče dala s výkřikem "odstup nacisto" facku kancléřovi, o desítky let později, reagovala na francouzskou národní odbojářskou hrdost upozorněním, že přes 95¨% francouzských Židů bylo zatčeno a transportováno Francouzi.  
Před časem mluvil v německé TV Holanďan, který se slzami v očích litoval, že tehdy, při sčítání obyvatel udal do Hollerith karty od IBM po pravdě, že není Žid. 
Jistě, vnímání viny může být různě graduováno, ale účelová trivialita, jakou předvádí kLaus je v civilisované zemi neakceptovatelná. A to také proto, že jejím následkem je současný tupý český rasismus, který bohužel vypovídá pro Zaorálka a proti Vám. Pokoušíte se alespoň něco z kLausových blábolů obhájit, ale nejde to.
J. Mach 27.1.2006 13:32

Re: Pane Weigl, popírat jako šéf Profesorovi kanceláře

Zimo, už jsem se vám snažil několikrát naznačit, že vaše komentáře jsou kvůli překlepům, pravopisným chybám, podivnému slohu a špatně použitým cizím slovům poněkud nesrozumitelné. Ale bez výsledku. Co vás to nutí psát, když to neumíte?
M. Zima 27.1.2006 15:13

Re: Re: Bylo to sice pro pana Weigla, ale

nemám nic proti tomu, když si to přečtete i Vy a když reagujete, ale měl byste vyvodit z vlastní mentální limitace důsledky a neutíkat se k agresivitě, když nechápete o co jde.
Stredocech 27.1.2006 9:16

Ještě bych připomenul, že pověstná "Věž smrti" jinak také "elko,"

kde vězňové bez jakýchkoliv ochranných prostředků museli drtit uranovou rudu stojí dnes uprostřed továrny, je na ní pamětní deska a všichni to považují za normální.
honzak 27.1.2006 9:44

Re: Ještě bych připomenul, že pověstná "Věž smrti" jinak také "elko,"

A nějak podobně by to mělo vypadat v Letech a ostatních místech. Ostatně pamatuji, jak pod pamětními deskami obětí Pražského povstání běžně stávaly popelnice. A byly v nich i zbytky vepřového...
Ať jde diskriminace Cikánů (pozitivní i negativní) do prdele! Však oni se postarají sami, jen to bude trvat pár desítek let.
Jan 27.1.2006 11:14

Re:"Věž smrti" jinak také "elko,"

Rozdíl mezi Věží smrti a Osvětimí, nebo Lety je v tom, že za Osvětim a další nacistické zločiny bylo popraveno pár nácků, ale za Věž smrti a jiná komunistická zvěrstva žádný komunista ani nesedí v chládku. Dokonce se naparují v Parlamentu. Popravovat je snad rovnou nemusíme, ale nějaký ten pracovní tábor, kde by komunistu naučili pracovat, by byl prospěšný.
onlooker 27.1.2006 9:13

jiný kraj, jiný mrav

Autor pravděpodobně nezná gesto dánského krále, který v den, kdy si museli dánští Židé podle německého nařízení připnout žlutou hvězdu, vyšel na ulici rovněž s touto hvězdou.
Stredocech 27.1.2006 9:33

Re: jiný kraj, jiný mrav

Dánský král nebyl sám, ovšem svým činem příliš neriskoval. Možná, že větší ocenění zasluhují lidé, kteří po celou války skrývali někde na Moravě režiséra Miloše Formana (coby dítě). Za to byl i trest smrti. Ti také nebyli, po celé Evropě sami.
dulcibelka 27.1.2006 10:03

Re: jiný kraj, jiný mrav

Tuto roztomilou historku ovšem popřela dcera zmíněného krále, nynější dánská královna Margrethe, ve své životopisné knize.
portwyn 27.1.2006 16:52

Re: jiný kraj, jiný mrav

Nojo, ale Němci měli k Dánům poněkud vřelejší vztah, než k Čechům - především pro svůj manifestovaný obdiv k vikingům těžko mohli germánské Dány označit za hábrmenše. Takže okupaci prezentovali jako "sousedé přijeli na návštěvu". Takhle mi to vyprávěli sami Dánové...