7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nemáš QR kód? Pak sem nepatříš

Slovo covidpas zdomácnělo dříve, než se covidpasy objevily. Myšleno doklady potvrzující, že dotyčný je očkován, testován či uzdraven po covidu (má protilátky). Dříve, než byl stanoven úřední název dokumentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 1.6.2021 12:41

O tom nepochybuji. :-P

M. Boháček 1.6.2021 9:52

J. Lukavský. Ste vystrašený hlupák. Pred 15timi rokmi by ste sa covidu nebál, lebo bola iná definícia pandémie. ;-D

"Strašná covidémia" by v 2008 nemohla byť vyhlásená, lebo nespĺňala kritérium pandémie - vysokú smrtnosť.

Skúmaniu Európskej komisie pritom predchádzali aj vyjadrenia viacerých individuálnych odborníkov, ktorí poukazovali na to, že WHO zmenila definíciu pandémie, aby ju tentoraz mohla vyhlásiť. Upravil sa ten bod, ktorý v pôvodnej definícii pandémie určoval, že pandemický vírus sa vyznačuje vysokou úmrtnosťou.

https://www.tyzden.sk/casopis/6125/hadky-o-virus/

Doktor Wodarg pred desiatimi rokmi obvinil Svetovú zdravotnícku organizáciu (WHO) z toho, že podľahla tlaku farmaceutických firiem, ktoré sa na falošnej pandémii napakovali. Zistil totiž, že tesne pred vyhlásením pandémie WHO účelovo zmenila kritériá pre vyhlásenia tohto výnimočného stavu tak, aby mohol byť nastolený.

https://www.armadnymagazin.sk/2020/03/23/ako-sa-robi-pandemia-nemecky-lekar-poukazuje-na-nebezpecenstvo-paniky-okolo-koronavirusu/

J. Vintr 1.6.2021 9:56

Proč pořád všichni hlupáci operují s těmi třiceti tisíci mrtvých? Vždyt i předminulý ministr zdravotnictví ve slabé chvilce veřejně přiznal, že toto číslo je minimálně třikrát nadsazené. Člověka s mozkem musí napadnout, že když se ZÁMĚRNĚ nezjišťuje skutečná příčina úmrtí lidí "pozitivně" testovaných", musí to mít nějaký důvod. A tím důvodem zcela zaručeně nebude to, že by nechtěli veřejnost strašit vysokou úmrtností na ten hrozný virus, ale bude to pravě naopak.

R. Langer 1.6.2021 10:12

Přesně tak.

M. Boháček 1.6.2021 10:20

„My víme, že zhruba 30 procent ze smrtí, které vykazujeme, je jednoznačně spojeno s koronavirem. Deset procent, kam patří například i ta autonehoda, je bez spojitosti s koronavirem, protože opravdu můžete umřít na něco úplně jiného, včetně té citované autonehody,“ řekl v Otázkách Václava Moravce ministr Blatný. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/otazky-vaclava-moravce-ministr-zdravotnictvi-jan-blatny-sef-lekarske-komory-kubek.A210124_110502_domaci_vank

J. Jurax 1.6.2021 11:44

I kdybyste se nemýlil, užíváte příliš silná slova. Leč po mém soudu se mýlíte.

R. Vacek 1.6.2021 6:21

V Číně QR kód zavedli okamžitě a díky tomu se viru zbavili. A kdo nemá mobil, může si certifikát s QR kódem i tam vytisknout na papír. A jak tam pandemie pominula, pominulo i časté vyžadování QR kódu nebo i roušek.

To jen v Evropě mají lidi raději vir a lockdowny než normální život.

L. Hančar 1.6.2021 6:45

V číně se v rámci stále probíhající kulturní revoluce zbavili už spousty věcí a lidí! QR kód je prostě nařízená cesta k nesmrtelnosti!

R. Vacek 1.6.2021 6:51

Ale to se mýlíte. V Číně probíhá technologická revoluce. Kulturní revoluce probíhá na západě.:-)

R. Langer 1.6.2021 7:11

Jo, bolševická technologická revoluce. Stejně jako na tom západě. A bude hůř. :-P

B. Jech 1.6.2021 7:42

Očkování nebo lockdown je falešné dilema. Lockdown žádné životy nezachránil. Korelace mezi přísností opatření a počtem mrtvých je téměř neznatelná, viz zde:

https://ibb.co/sHR23XW

Jinými slovy - všechno může zůstat otevřené a na počet mrtvých to nebude mít žádný vliv.

R. Langer 1.6.2021 7:57

Přesně tak, je to nesmysl. Prostě to složilo všechny slabé kusy, a potom to odeznělo. Nějaké tanečky s lockdowny nebo očkováním na to nemají vůbec žádný vliv, a primární roli už zase hraje přirozená imunita. Ale to se bolševikům nehodí do krámu... ;-€

R. Vacek 1.6.2021 8:29

Samozřejmě, že přísnost opatření nemá vliv. Vir se totiž neřídí tím, jaká opatření se vyhlásí, ale jak se lidé chovají. A to nemusí korespondovat s vyhlášenými opatřeními. Zvlášť je to vidět tehdy, když se sice přísná opatření vyhlásí, ale nekontroluje se jejich dodržování.

R. Langer 1.6.2021 9:21

Aha, takže ta opatření měla vliv, a díky tomu nezemřelo mnohem více lidí, nebo se na ta opatření lidi vyprdli, takže kvůli tomu zemřelo mnohem více lidí? Schválně, dokážete mi na to odpovědět? Dost mě to zajímá.

Já sám osobně jsem se žádnými opatřeními nezabýval, a choval jsem se jako obvykle, kromě toho hadru na hubě ve veřejných prostorách, a o kovid jsem prakticky nezavadil, a nikoho mrtvého osobně také neznám. Pravdou je, že se nepohybuji až tak mezi ohroženými druhy, ale nejmladší už také nejsem (50+). Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu? :-P

R. Vacek 1.6.2021 9:32

Snad to víte. Někteří lidi opatření dodržovali a chovali se opatrně a jiní opatření nedodržovali a chovali se riskantně. A ten, co se choval riskantně, měl samozřejmě vyšší šanci, že se s virem setká a že onemocní. Tak to už bývá. Přijímaná opatření mají samozřejmě různý vliv na šíření viru. Opatření přijímaná u nás byla většinou taková polovičatá, protože vláda nechtěla vir potlačit, ale jen omezit aby se nemocní vešli do nemocnic.

Ta účinná opatření se používají v zemích, kde vir nechtějí vůbec. Tam důsledně trasují a když dojde ke komunitnímu přenosu, následuje místní lockdown. Ukázalo se, že jejich přístup je lepší, protože nepotřebují celoplošná omezující opatření jako u nás a i ekonomika u nich funguje lépe. Nakonec i těch mrtvých tam mají mnohonásobně méně než u nás, kde jsme zvolili promoření.

R. Langer 1.6.2021 9:49

Hm, z okruhu lidí, kteří se chovali normálně, se virem nakazili zejména ti, kterým to donesl domů někdo, kdo se choval naprosto zodpovědně, takže v tom jsem žádnou "příčinnou souvislost" fakt nezpozoroval. A taky jsem se od nich nenakazil. Mě to neměl domů kdo přinést, tak jsem zdravý.

Takže ta přijatá opatření byla podle mě úplně na houby. :-P

R. Langer 1.6.2021 9:58

Nicméně - neodpověděl jste konkrétně. Tak znovu, ta opatření měla vliv, a díky tomu nezemřelo mnohem více lidí, nebo se na ta opatření lidi vyprdli, takže kvůli tomu zemřelo mnohem více lidí?

Jak to je. Odpověď "Snad to víte." není žádná odpověď. Buď tedy těm opatřením věříte, a pokládáte je za opodstatněná, nebo si myslíte, že se nedodržovala, a tedy podstatná nebyla. Doržovala se moc, málo, nijak, úplně, vás omezovala jak, vy jste se omezoval jak...

Pravda je taková, ŽE VÍTE KULOVÉ, co mělo na to šíření vliv (třeba že se virus šířil nejvíce v zavřených hospodách a v prázdných školách). Ale tvářit se budete, jako byste sežral Šalamounovo houno. :-P

R. Vacek 1.6.2021 10:19

Je divné, že pořád nevíte základní věci. U nás se přijímala taková opatření, aby nedošlo k přeplnění nemocnic. Tedy aby opatření + reakce lidí na ně nevedly k přeplnění nemocnic. A to se povedlo.

Bohužel měla být přijímaná taková opatření, aby opatření + reakce lidí na ně vedly k potlačení viru. A na příkladech zemí, které to udělaly víme, že naše volba byla špatná.

R. Langer 1.6.2021 10:48

Ano, přijímala se obrovská opatření, aby nedošlo k přeplnění nemocnic. V nejkrajnější nouzi zbývalo na JIP posledních 10 % volných lůžek, a bilo se na poplach. Hlasitě.

Tak jenom pro zajímavost, zkuste si zjistit, kolik těch volných lůžek tam bylo před kovidem, a kolik je jich tam teď. Pak mi dejte vědět, co jste zjistil. Možná, že to pro vás bude obrovské překvapení.

Mimochodem:

https://dfens-cz.com/na-jednotkach-intenzivni-pece-se-deji-podivne-veci-jenom-v-nemecku/

R. Vacek 1.6.2021 10:56

Můžete se podívat na vývoj třeba za celý rok. Jednotlivé nemocnice stavy pravidelně hlásily. Nevím, co se vám na tom zdá podezřelé:

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vyvoj-kapacit-luzkove-pece

R. Langer 1.6.2021 14:01

Podezřelé nic. Jak říkám, zjistěte si stav obsazení lůžek na JIP před kovidem a dnes, a pak mi řekněte, jestli jste přišel na něco podezřelého. Schválně.

J. Vintr 1.6.2021 10:09

V Číně se viru zbavili snadno, protože když ho vyvíjeli jako bakteriologickou zbraň, jistě zároveň vyvinuli i prostředek, jak ochránit vlastní populaci. To co se vloni u nich v omezeném vzorku populace dělo, byl zřejmě test a způsob, jak vystrašit ostatní svět a dát mu zároveň návod, jak "proti viru" postupovat, aby to napáchalo co největší škody.

R. Vacek 1.6.2021 10:14

A to tajemství sdělili i Taiwanu, Vietnamu, Austrálii.:-)

J. Vintr 1.6.2021 11:53

Řekl bych, že země, kde neproběhlo přirozené promoření obyvatelstva, to ještě čeká. To se týká těch ostrovních států. V případě Vietnamu, jako čínského satelitu, se dá čekat, že tam to Číňani ovlivnili.

R. Vacek 1.6.2021 12:00

Země, které se nepromořily "přirozeně" virem, se promoří vakcínou. Je jen málo zemí, které by jednaly tak hloupě jako my a kde by se našli "odborníci na pandemii", kteří by "přirozenou imunizaci" schvalovali jako odborně správnou:

https://csim.cz/wp-content/uploads/2020_PP_07_CSARIM_CSIM_COVID_pasivni_imunizace_final_120420_oprava.pdf

R. Langer 1.6.2021 5:47

Lidé to NECHTĚJÍ. Neposlouchejte poseroutky s kovidem na mozku, je jich NAPROSTÁ MENŠINA. Zdravý člověk o svém zdraví ŽÁDNÝ DOKLAD NEPOTŘEBUJE, to NENÍ NORMÁLNÍ!

P. Hatina 1.6.2021 3:28

Copak, stát se zachoval ještě poměrně slušně, jak se totiž lze dočíst dále, tak tenhle QR-fujtabl nemusíte mít naštěstí přímo ve smartphone. ale můžete si ho natisknout na tiskárně jako bumážku a tu nosit při sobě- Esli někdo neholduje ani tému internétu, tak mu s tím pomůže třeba někdo bližní, nebo v místní kníhovně.

Ale napsala mi teď moje milá banka, že pro potvrzování plateb kartou přes internét nebude stačit sms, ale prej nějakej Smart Key, a to už bez smartphone nepůjde vůbec..:(

R. Langer 1.6.2021 5:48

Jestli je ten nesmysl v telefonu nebo na papíru JE ÚPLNĚ JEDNO! ;-€

L. Hančar 1.6.2021 6:48

Požádal jsem manželku aby sehnala kousek žluté látky. Vystřihnu si to už sám a vyšiju písmenka: NEOČKOVANÝ. Bude to zřejmě trestný čin znevažování čehosi podobného, ale ať!

P. Hatina 1.6.2021 7:07

Tak ještě poproste manželku, ať Vám tam vyšije "Neočkovaný, a na testy taky nechodím", to v tom covid-pasu bude taky.;-D