29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nejde jen o sexuální výchovu

Argument, který používají propagátoři sexuální výchovy, usilující zavést ji již na prvním stupni základních škol, zní, že rodiny nejsou kvalifikované a často schopné svým dětem tuto výchovu poskytnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 6.10.2011 12:59

Re: Me by to nevadilo

Jak by jste do toho varování zahrnul i děsivá moderní pseudonáboženství, které se jak správně předpokládal už Nietche po "smrti Boha" nevyhnutelně rozšířila jako např. Marxismus (bolševismus), nacismus, enviromentalismus (Pol-Pot), Maoismus, ...(ty nejděsnější spolu s přicházejícími "léty hubenými" teprve přijdou, protože v lidské, morálkou neregulované přirozenosti spí ta nejkrutější šelma).

B. Rybák 6.10.2011 12:45

Orwelova totalita

Pronikání státu do odvěkých práv rodiny, tedy do oblasti obecně respektované i krutovládci dávné minulosti je neklamnou známkou blížící se totality. Nemůže být obecně ospravedlněno výjimečnými případy týrání dětí a už vůbec ne rodičovskou nekompetentností, protože nic nemůže nahradit láskyplnou přirozenou, autoritu většiny rodičů, která je takto ohrožena. Není dost vážným varováním skutečnost, že tam kde se ujala státní sexuální výchova, začala společnost fyzicky vymírat a mravně degenerovat? Je opravdu dobré, vést boj proti křesťanské morálce až do úplného zničení této civilizace?

PS. Jestli existuje větší trápení dítěte, než je ztráta lásky jeho matky, pak je jím určitě nenávistný rozvod jím milovaných rodičů.

S. Rehulka 5.10.2011 12:05

Pane Drápale,

krásný článek a krásná je i Vaše rodina ! Zaplat Pán Bůh, že ještě nějací takoví lidé existují.

Kdo tvrdí, že je děti od malička vychovávat o sexu, je pravděpodobně pedofil a jistě nemorální člověk.

Mluvíte jistě o dění v České republice, ale podobné tlaky jsou i v Austrálii, kde se to snaží prosadit homosexuálové, kteří jsou už i ve federální vládě.

Rodina je to nejdůležitější v lidském životě a její rozpad je začátek konce !

R. Langer 5.10.2011 10:26

Re: sexuální výchova ve Švédsku

Ano, ono o tomto přístupu si i já myslím, že to není žádné "cpaní". Kéž by to tak ovšem bylo obecně. Ale mám bohužel horší zkušenosti.

R. Langer 5.10.2011 9:54

Re: Me by to nevadilo

To já tvrdím odjakživa, že komunisté jsou úplně stejně věřící, jako vyznavači kterékoliv jiné víry. Kdepak ateisté... :-D

J. Kanioková 4.10.2011 18:35

Jak je země stará?

Tohle podléhá výzkumům a měření - poslední upřesnění je -  "Dnes je respektován čas 4.56x10 na 9 let, těch pět miliard let je nejkratší doba existence Slunce (dle akreční teorie). "

V uvozovká je to proto, že to napsal člověk, jemuž v tomto věřím absolutně, protože je opravdu skutečný odborník

P. Sulc 4.10.2011 18:19

Re: na okraj

Co deti bavi ci nebavi, to snad neni dulezite. Pokud pamatuju, nikoho nebavilo vubec chodit do skoly.Vsak to ukazal ''''revisor'''' Vlasta Burian.

J. Tachovský 4.10.2011 16:39

Re: kreacionismus

jo stari zeme je jenom domenka, ale podeprena spoustou velmi presnych mereni. Na rozdil od kreacionisticke viry, ktera je podeprena jen spoustou hlasitych blabolu

F. Matousek 4.10.2011 15:14

Re: Me by to nevadilo

Socialistická spolecnost nebyla nenábozenská ba naopak. Vyznávala svoje Marxisticko-Leninské nábozenství a proto se nesnesla s nábozenstvím jiným.

J. Anděl 4.10.2011 15:07

Re: Me by to nevadilo

Souhlasím. To je obrovský problém.

J. Anděl 4.10.2011 15:05

Re: sexuální výchova ve Švédsku

Děkuji, mně se taky s vámi dobře debatuje a jsem rád, že ač v něčem zastáváme jiný názor, je to diskuze a ne přestřelka.

S těma dětma a vírou je to zajímavé - synovec se mě kdysi v řekněme sedmi letech zeptal, co je s dědou a babičkou po smrti. Řekl jsem mu, že nevím, ale že si myslím to a to. Synovec si to přebral po svém, už nevím jak, buď, že jsou tam, kde byl on, než se narodil, nebo tak, že už jsou zase na světě. A to si nemyslím, že bych to do něj nějak "cpal". Je jasný, že doma se tomu vyhnu ještě méně. Dcera si tuhle prozpěvovala Hurá hurá hurá amen. Stejně si zpívá o hadech, o pavoucích, koledu Půjdem spolu do Betléma (už mi lezla krkem)... prostě věci, které jsou kolem ní. Jestli do ní něco cpeme, tak asi to čištění zubů, to je boj veliký. Stejně tak si nemyslím, že by naší dceru čekal nějaký šok, až zjistí, že se spolu rodiče milují. Resp. ona to asi ví, i když u toho převážně hodně tvrdě spí a my, co je větší, jsme ve vedlejším pokoji. Ani s nahotou doma nejsme zvlášť prudérní.

R. Langer 4.10.2011 15:01

Re: Předpokládám,

Ano, tak.

R. Langer 4.10.2011 14:58

Re: Me by to nevadilo

Jediný problém je vždycky v tom, co, nebo koho konkrétně "vedení" za toho ďábla označí, pane Anděli. Jedině v tom. Ale to je obrovský problém.

R. Langer 4.10.2011 14:51

Re: Že o tom dnes píše i pan Matějka...

Ale to víte, že se navrhuje, aby se ve školách učilo, jak si správně utřít zadek. A navrhuje se to z toho důvodu, že existují i takoví rodiče, kteří nedokážou naučit své děti ani takové základní věci. A navrhuje se to i z toho důvodu, že takoví potom klidně rodí ve 13. Nemyslím si, že by zrovna v těchto případech "povinná" výuka něco změnila, nicméně nemyslím si ani, že je to zbytečné.

J. Anděl 4.10.2011 14:37

Re: Že o tom dnes píše i pan Matějka...

Ale to se zamotáváme. Já se ptám, proč o tom učit a proč to nenechat na rodičích, vy se ptáte, proč o tom neučit. Mám sice nějaké názory (níže), ale ty nejsou tak podstatné. Taky doma učíte své děti čistit si zuby, utírat  či oplachovat si zadek a pohlaví či vůbec zásadám hygieny. Nikdo nenavrhuje, že by se ve školách mělo učit, jak si správně utřít zadek.

Já bych chápal (nesouhlasil, ale chápal), kdyby nějaké chování způsobovalo závažné společenské problémy, že by se to řešilo výukou ve školách. Ale nemyslím si, že dnešní mladí lidé nevědí, co je to sex a jak si s ním poradit.

Na sexualitu jsou různé názory. Ne na to, jestli je jako taková přirozená, ale na různé aspekty sexuálního chování. Znám lidi, co považují časté střídání a zkoušení sexuálních partnerů v mladém věku za žádnoucí a zdravé, znám lidi, co to považují za škodlivé. Výuka o tom, kam si dát kondom, když jdu na rande (podle mě to není až takový extrém) se prostě některým rodičům nemusí zamlouvat, protože podporuje ten pohled, že časté střídání sexuálních partnerů je žádoucí.

Stejně jako mohou být toho názoru, že pro jejich desetiletou dvanáctiletou ratolest není vhodný seriál Sex ve městě.

R. Langer 4.10.2011 14:29

Re: sexuální výchova ve Švédsku

Jinak, pane Anděli, velice dobře se mi s vámi debatuje. Abyste mi rozuměl, já osobně nemám nic proti víře, ale přiznám se, že náboženská seskupení mi připadají spíše jako cesta do pekel, než k víře. Víte, zrovna jsem četl takový vtip, který můj vztah k víře docela dobře vystihuje:

"Víra je jako penis! Je dobrý to mít, je dobrý být na to hrdej, ale neni dobrý to vytahovat na veřejnosti, ohánět se s tím kolem sebe a rozhodně neni dobrý cpát to do svých dětí."

(citováno z Magea)

Myslím si, že je na každém zvlášť, jak se s všehomírem vyrovná, a že zrovna ta víra je podstatně intimnější věc, než přirozená lidská sexualita, která je dána každému a ve svém konečném důsledku je prostě potřebná pro zachování rodu. Kdyby s vírou (náboženstvím) zacházel každý tak, jako s tou sexualitou, asi by znatelně poklesl počet potyček na celé zeměkouli.

J. Anděl 4.10.2011 14:23

Re: Me by to nevadilo

A mimochodem, to vyhánění ďábla není apriori špatnost, byť se to jistě někdy zvrhlo. Ale i ateisté se snaží zlé ze svého života vypudit. Třeba někteří ateisté třikrát zaklepou na dřevo, aby něco nezakřikli. A myslíte, že ty ošoupané sošky a ornamenty na všemožných místech světa, které mají tomu, kdo se jich dotkne, přinést štěstí či lásku, osahávají pouze věřící nějakých známých náboženství? Já bych o tom pochyboval.

J. Anděl 4.10.2011 14:19

Re: Me by to nevadilo

Nic ze zmíněného není vlastní všem církvím. Celibát mají katoličtní kněží, ale nikoliv laici katolíci. Třeba autor článku v celibátu nežije, zmiňuje to tam (není katolický kněz). Různé církve různě někdy v historii dělaly některé z uvedených či všechny špatnosti, to však platí i o nenáboženských společnostech, jako je třeba socialistická, navíc to mnohým není vlastní v přítomnosti.

Jakou pravdu chcete říct, když jí sám nepíšete?

R. Langer 4.10.2011 14:17

Re: Že o tom dnes píše i pan Matějka...

Nijak, ale proč tedy ve škole normálně neučit o přirozených věcech? To přece nevychází z nějaké "nutnosti".

F. Matousek 4.10.2011 14:13

Re: Me by to nevadilo

Nikdo církev nevymycuje, ani o to neusiluje.  Naopak vyhánení dábla, vrazdení jinovercu, celibát, ( kdyz uz jsme u autorova clánku ), to jsou speciality vlastní vsem církvím nevyjímaje.

Jenom jde o to ríct o vsech církvích pravdu. Jestli potom nekdo verí nebo nikoliv, je na jeho svobodném rozhodnutí.  

J. Anděl 4.10.2011 14:09

Re: Předpokládám,

Ne v zásadní, souhlasím, jen v detailech :)

J. Anděl 4.10.2011 14:08

Re: sexuální výchova ve Švédsku

Njn, chápu. Já si to nemyslím (ne o všech, ne všeobecně - a vidím spíš rozdíly mezi lidmi než mezi náboženstvími), ale chápu.

Jsem vcelku liberální a nepovažuji sexuální výchovu za nějakého strašáka. Spíš jde o ten pocit, že škola či systém možná až příliš zasahuje do soukromí a překračuje určitou, spontánně vyvinutou hranici. Jednak hranici věku dětí, kdy je s tím začít seznamovat, a jednak hranici toho, co prostě patří do hájemství rodiny a co už je záležitost veřejná.

Je to debata, tak debatuju. Když bude ve školách sexuální výchova, tak si s tím nějak poradím. Úrovně, co znám ze socíku a třeba z ozdravoven, kde bylo dítě naprosto vydáno na pospas systému, snad nedosáhneme, je opačný trend. Vznikají dost otevřené školy a systém už rodičům do výchovy nemluví zdaleka tak, jako dříve. Může to být ještě lepší, ale nechci se rouhat.

na okraj - já si nepamatuji totalitu katolickou, já si pamatuju tu ze svého

dětství, tu socialistickou. A o té katolické nás učili - komunisté, nepřátelé náboženství a ducha. Nechci tvrdit, že si to všechno vymysleli, ale... viděl jste film Otčina? Z Německa padesát let po druhé světové válce, kterou vyhrálo? Dějiny píší vítězové.

R. Langer 4.10.2011 14:05

Re: Me by to nevadilo

Víte, kdyby se tam popisovala opravdu všechna (důležitá) náboženství, tak by ta kniha třeba ani takový nadpis mít nemusela.

R. Langer 4.10.2011 13:52

Re: Předpokládám,

No potom ovšem nejsme ve při a mám na to stejný názor...

R. Langer 4.10.2011 13:48

Re: sexuální výchova ve Švédsku

Víte, pro mne je hlavní problém v tom, že nevidím rozdíl mezi křesťanem a muslimem. Já vidím věřícího. Tedy - věřícího v organizovanou skupinu. A ne v "dobro rodiny". Oni jsou ti věřící pro "dobro rodiny" často ochotní i spáchat hromadnou sebevraždu. Otázkou je, jestli by jim do toho někdo měl, nebo neměl kecat...

J. Anděl 4.10.2011 13:41

Re: Me by to nevadilo

No vidíte, rád byste z toho udělal protináboženskou propagandu. Nic z uvedeného nemůžete jednoznačně a univerzálně dokázat. Tohle mám na mysli, když hovořím o totalitě. O snaze vymýtit jiné názory než nějaké oficiální či nějakou autoritou oblíbené. Samozřejmě tuto metodu dříve používaly také církve, dnes tutéž metodu používají odpůrci církve.

F. Matousek 4.10.2011 13:22

Me by to nevadilo

ale v záhlaví takovéto ucebnice by muselo stát, ze  " vsechna nábozenství jsou výmyslem pouze lidí, nikoli Boha " ! 

A ze tito lidé meli jediný zámer. Získat nad jinými a verícími lidmi svou moc, obrat je o majetek, svobodu, vlasní názor ....  a mohlo by se pokracovat i tou sexualitou. I do ní kazdá církev ráda mluví a daleko víc nez stát .

Pak by takové podrobné vzdelání o nábozenstvích splnilo své, a vyvarovalo záky pred vsemi nábozenstvími, jako takovými!

E. Heusinger 4.10.2011 13:16

Když rodiče zakáží škole

zmiňovat se o evoluci tak by mne zajímalo jak dlouho to před nimi udrží v tajnosti.

J. Anděl 4.10.2011 13:15

Re: sexuální výchova ve Švédsku

Jednak si myslím, že nám do toho, jak to mají v muslimských zemích, nic není. Tam si musejí, pokud chtějí, svojí emancipaci vybojovat sami(y). Jednak jsem hovořil, ač nezdůraznil, o ženách v Čechách. I tady jsou samozřejmě také nějaké týrané ženy, ale nevím, jestli to nějak vyřeší, když si budu umět nasadit kondom.

Nepleťte si dítě s dospělým člověkem. Dítě se rodí do rodiny matce. Nevyskakuje z písku na pláži, ani se nelíhne z kokonu. Dlouhou dobu je na matce naprosto závislé a i později se učí v rodině různá pravidla. A Vám nic není do toho, jak to dělají v jiné rodině. Řekněme možná s výjimkou jasného násilí. Ale nic není černobílé, nelze stanovit stoprocentně platná obecná pravidla, kdy ještě ne a kdy už jo. Já tady říkám, že se člověk do záležitostí druhých nemá plést, ale taky jsem zazvonil na sousedy, když tam na sebe manželé moc řvali a bylo slyšet rány. Neřeknu Vám pravidlo, ale v danou chvíli jsem "věděl", že to tak mám udělat.

Já chápu, že je to těžké, ale podle mě se Vám uleví, když připustíte, že nemáte co řešit sexuální výchovu v jiných rodinách. Že se to Vás osobně nijak netýká. A stejně tak se musíte smířit s tím, že člověk se rodí bezbranný a zcela vydaný na pospas svým rodičům, tak je to v přírodě zařízené.

R. Langer 4.10.2011 13:01

Re: sexuální výchova ve Švédsku

No vida, to jste uvedl docela dobrý příklad. Dnešní ženy? Víte, jak to vypadá s ženami v muslimských zemích? To jsou také "dnešní ženy". A představte si, rodina jim v rámci "slušné domácí výchovy" zakazuje vzdělání úplně. Je to přece rodina, ta ví nejlíp, co je pro její členy dobré. Přece byste jim nechtěl nařizovat, jak mají muslimové své ženy vychovávat, že? Co mi to jenom připomíná? Hmmm....