29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Moudrá tečka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Mayer 26.12.2010 10:51

Re: kdyby aspoň

Co na tom chcete osvětlovat. Např. Slanský se přiznal k založení celého protistátního spikleneckého centra. Vy tomu snad věříte? 

M. Trhlík 26.12.2010 11:16

Re: kdyby aspoň

Pane Mayere.z dnešního pohledu to vypadá úplně jinak.Bohužel v té době byl tento proces "předhozen" lidu,který reagoval daleko výrazněji,než by měl.Když tomu věřilo tak málo lidí,proč chodila k soudu žádosti statisíců lidí,aby byl Slánský a spol. co nejtvrději potrestán.Kdo v té době věřil,že doznámí bylo vytlučeno? Promítněte si dnes daleko nesrovnatelnou kausu Drobil a co se k tomu vyrojilo názorů.Ten dotaz,který jste položil ,jsem si dovolil položit své učitelce občanské výchovy jako student a byl jsem tvrdě usazen.Každá doba přináší plno chyb a nepravostí.Nebo si myslíte,že lidé,kteří se narodili po listopadu 1989,mohou mít stejné pocity jako ti,kteří jej prožili přímo?Opakuji znovu,že tím neospravedlňuji chování tehdejších soudců,už k vůli nepřiměřeným trestům.Pokud by knížka vydaná k tomuto procesu byla předložena bez patřičného komentáře dnešním lidem,jaký by asi měli názor?Jen si připomeňme jak rozdílně byly vysvětlovány dějiny.Každý režim si dějiny vysvětluje podle potřeby a bohužel teprve čas ukazuje,že vše nebylo tak,jak bylo popisováno.A není to jen doba nedávná,ale celé úseky v letech dávno minulých.

J. Slanina 26.12.2010 14:54

Re: kdyby aspoň

"Ten dotaz,který jste položil ,jsem si dovolil položit své učitelce občanské výchovy jako student a byl jsem tvrdě usazen."

A za odměnu jsi byl vybrán hlídat vězně v uranovém lágru, viď, trhlíku?

M. Trhlík 26.12.2010 18:14

Re: kdyby aspoň

Pane Slanino,nevidím žádný důvod Vašeho napadání, v tomto směru.Jak jsem se k vojskům VS dostal,jsem Vám napsal.Žádný z nás nevěděl,kam je nasměrován.Prostě byl jsem na vojně a velice bych si přál,kdyby se ozval někdo z pamětníků,aby potvrdil,jak se dostali oni k této službě.Vy jste věděl u čeho budete sloužit?Tím jak jste se vyjádřil,jste znovu dokázal,jak jste jednoduchý a dá se říci mstivý.Co jste udělal Vy?Myslíte si,že k vojskům VS jsem šel za odměnu proto,že můj otec prožil skoro 4 roky v koncetráku?Vůbec se nedivím tomu,že jste v oblibě jen u lidí,kterým dělá dobře Vaše neustálé nadávání a napadání lidí,kteří mají jiný názor.Prostě jak už jsem psal jednou,zůstal Vám pozůstatek po komunistech na které neustále nadáváte,že t ten,kdo má jiný názor je darebák.Mým zvykem,není chlubit se nějakou činností,proti bolševikům,ale také jsem po celý život byl považován za kverulanta.Proto jsem skončil i vojenskou službu jako vojín,oproti řadě dnešních významných politiků,kteří se honosí hodnostmi major,i když je také získali v období ,kdy vládli komunisté.Ještě jednu připomínku.Pokud Vás otec naučil tomu,že koho si nevážíte,máte mu tykat,či psát s malým písmenem,já jsem byl veden vždy ke slušnosti.To asi nevíte co to je.Proto bych Vám doporučil,když už jste na té Moravě,zastavte se v Chropyni,tam se vždy chodilo na móresy.A myslím,že už mi nemusíte odpovídat.

J. Krásenský 26.12.2010 18:23

Re: kdyby aspoň

Ano věřím, a tato organizace se jmenovala KSČ, dnes KSČM.

A. Reček 25.12.2010 10:45

Re: kdyby aspoň

Máte pravdu a to se cítí teď být ukřivděná.  Nevím zda ve vězení ji napadlo přirovnání, jak ona prožívá nynější trest v cele a jak prožívali tehdy ti, které bezmilostně a tvrdě odsuzovala.  Jsem si jist, že to nepochopí.  Můj staříček v těch poúnorových letech říkával, že takoví se nikdy nezmění, až do smrti mají ďábla v duši.

K. Berka 25.12.2010 9:09

Milý pan Neff,

se vyrovnal s minulostí po svém. Prodal své akcie z MF dnes a tak se odstřihl od svazácké minulosti.

T. Vodvářka 25.12.2010 7:07

Vážený pane Neffe,

většinou s Vašimi příspěvky souhlasím, dnes to nelze. A to i v den paradoxně nejvhodnějším k odpuštění. Mezi komunismem a nacismem je jeden podstatný rozdíl, který je zřetelný i v případě paní Polednové. Nacionání socialismus byl po válce jasně definován jako zrůdná ideologie, proběhl Norimberský proces, kde byly pojmenovány hlavní zločiny. Každý, kdo by chtěl znovu oživit tento politický směr, musí nutně narazit na 4 typy jeho zločinů a musí se s nimi vyrovnat. V případě komunismu - stejně zrůdné ideologie - však nebylo pojmenováno nic, jsme naopak svědky jeho apologetizace z úst jedinců, kteří by v normální společnosti museli být nutně zticha. V parlamentu zasedají ve jménu této ideologie i bývalí věznitelé nevinných, soudí se lidé, kteří byly označeni za kariéristy /co byli jiného proboha?/ a v klidu dožívají příslušníci StB, kteří udržovali tento systém.

A nyní se objeví - po 20 letech !!! - možnost, jak alespoň částečně ukázat těm komunismem postiženým, že existuje světská spravdelnost, že jsou možnosti státního aparátu, jak potrestat zločince komunismu. Mám za to, že aspoň některé z bývalých politických vězňů mohla vazba paní Polednové ujistit, že vše, co dělali, nebylo zbytečné.

A nyní k meritu. Předkládáte Váš pohled, že byla odsouzena, že to stačí a že její věk je důvodem, proč si neodpyká celý trest. Ne. Ze dvou důvodů:

1. Její trest není trestem pro ni samu. Jde o to, aby příští JUDr. Polednové věděly, že pokud budou naživu a provedou něco nejen nezákonného, ale zrůdného ve jménu výše popsané neodsouzené ideologie, mohou celý svůj život strávit ve vězení. Že se nesmějí dopustit vraždy z místa svého rozhodování úplně stejně, jako každý občan.

2. Podmínkou odpuštění je upřímná lítost. Odpuštění kajícníkovi existuje již 2000 let a to i za největší zločiny. Nikdy jsem neslyšel, že by JUDr.Polednová litovala svých činů a aspoň jednou řekla na adresu JUDr.Horákové něco pozitivního. Proto měla dokončit svou pozemskou pouť za mřížemi.

M. Stuchlik 25.12.2010 8:27

Re: Vážený pane Neffe,

Souhlas

V. Heidlerová 25.12.2010 23:54

Re: Vážený pane Neffe,

Mezi nacismem a komunismem je veliký rozdíl, který spočívá v tom, že komunismus byl systém mnohem zrůdnější, nejzrůdnější, jaký kdy na světě byl a přivodil nejvíc lidských ztrát, kamufláž historie a pokřivení lidských duší v mnoha generacích, trval podstatně déle - a vlastně v různých formách stále trvá - a svět to toleruje. Komunismus je nutno soudit dnes a denně.

J. Blažek 26.12.2010 7:44

Re: Vážený pane Neffe,

Stojí za přečtení a trochu hlubší zamyšlení, nejen povrchní odsudek.

http://zpravy.idnes.cz/propustena-brozova-polednova-byt-horakovou-nepriznala-bych-se-psn-/domaci.asp?c=A101223_1503935_domaci_bar

T. Vodvářka 26.12.2010 12:08

Re: Vážený pane Neffe,

Vážený pane Blažku, na Váš popud jsem si přečetl rozhovor s JUDr. Brožovou, měl jsem popravdě strach, že jsem cosi před napsáním mého příspěvku přehlédl. Naštěstí, některé konstanty zůstávají neměnné a jednou z nich je povaha komunisty, který i před popravčí četou bude chválit systém, který ho zabíjí, když mu předtím vybil celou rodinu.

Pani JUDr. Polednová žije ve svých lžích nadále a patrně s nimi i zemře. Ve svém rozhovoru se staví do role - já nic - to oni. Je docela možné, že mohla být skutečně tak hloupá a naivní v roce 1950, kdy jí propaganda posadila do křesla pmocné prokurátorky /zřejmě stejně byla pomýlená i v dalších procesech /. Člověk má právo udělat chybu, a to i velkou. Po seznání své chyby však člověka dělá lidskou bytostí její přiznání, omluvy a napravení chyby /což v případě JUDr. Horákové nešlo, ale v jiných případech ano/. Navíc, stáří sluší moudrost a ten kdo klepe na bránu už by neměl lhát. JUDr.Polednová však zůstává zatvrzelá ve svých konstrukcích, lžích, ve své zrůdné ideologii, kterou každý človek, kdo umí číst a přemýšlet, musí považovat za to nejhorší, co lidé vymysleli.

Socio, kterékoliv, musí tyto lidi eliminovat, v případě přestoupení zákona trestat. Jinak se stane, že se pes urve ze řetězu a končí to Kambodžou, Severní Koreou, případně méně razatně Československem v období 50. let. Proto měla být paní Polednová být v kriminálu až do konce svého trestu. Ona totiž vůbec nic nechápe a měl jí být poskytnut čas, aby si to uvědomila.

J. Slanina 26.12.2010 14:26

Re: Vážený pane Neffe,

 "...konstanty zůstávají neměnné a jednou z nich je povaha komunisty, který i před popravčí četou bude chválit systém, který ho zabíjí, když mu předtím vybil celou rodinu."

Svatá slova, pane Vodvářko. Doporučuji novu knihu Ivana Klímy  "Mé šílené století".

J. Bořický 25.12.2010 0:37

Nejsem

si už tak jistý,jestli je úplně v pořádku,že byla udělena milost,přestože neprojevila sebemenší lítost nad tím,že přispěla k justiční vraždě.

B. Uhlich 25.12.2010 1:23

Re: Nejsem

Já si spíš nejsem jist, zda ta osoba vůbec po těch letech ví, o co tady vůbec jde.....  neberte to jako polemiku, já spíš považuji za obrovský problém, trestání viníků po tak strašně dlouhé době....  ta bába je vlastně viná jen tím, že dodejchala do dnešních dnů.... všichno ostatní grázlové si pěkně v klidu umřeli a nikdo je nikdy nesoudil....a to ani před 20ti lety, kdy to snad už možné bylo a přesto tady kdosi s někým uzavřel dohodu, že nikdo potrestán nebude...... to asi na celé věci nejpodivnější, ne?

J. Bořický 25.12.2010 2:48

Re: Nejsem

Máte pravdu,že vedle M.Štěpána byla pouze ona potrestána.Že měla být obžalována dříve,ano. A nejen ona. Délka od doby činu by neměla být však brána v potaz.Soudíme nacistické zločince po ještě delší době.A vezou je k soudu třeba na invalidním vozíku.Nevidím zde žádný rozdíl.Všichni viníci však nejsou mrtví.Mnozí si užívají v klidu tučné penze a někteří jsou navíc činní v politice. (viz.jáchymovský bachař)  Také mám podezření ,že před 20 lety došlo k podivné dohodě.

Pokud jste slyšel  rozhovor Polednové s novinářem po jejím propuštění ,tak ona má pocit,že  byla na ní spáchána křivda,že jí zavřeli a že jde o politický proces.

J. Blažek 26.12.2010 8:22

Re: Nejsem

Ano, cítí to tak a zajímavé je, že jí není schopen nikdo věcně a prvnicky odborně, bez nadávek oponovat.

J. Slanina 26.12.2010 15:00

Re: Nejsem

Tak tobě se nelíbí nadávky, šmejde? (_!_) byste měli, vy bolševici líbat Havlovi za to jeho "Nejsme jako oni".