29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Moudrá tečka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Trhlík 26.12.2010 19:28

Re: Komu to chceš nakecat, šmejde?

A vám se něco nelíbí?Co jste dělal Vy?Já jsem napsal pravdu a je škoda,že se diskuse nezúčastňují i pamětníci těch dob.Jinak opravdu z Vás čiší jen nenávist,zloba a primitivismus.Je vidět,že jste tu dobu neprožíval a nevěřím,že právě Vám komunisté ublížili.Průměrně vzdělaný člověk asi vypadá trochu jinak.Potřetí opakuji :móresy-město Chropyně okres Kroměříž.Ještě dodatek,kdysi tam působil král Ječmínek.Tak hodně úspěchů a hledejte dál.Já si za svými názory stojím i bez nadávek.Nemám se zač stydět.To Vy mimo nadávání jste mne ještě nepřesvědčil.Tak si "bublejte" s těmi,kteří jsou  podobně schopni "diskutovat",jako Vy.

J. Slanina 26.12.2010 19:09

Re: Komu to chceš nakecat, šmejde?

Re: krach zákona:

Autor: M. Trhlík Datum: 12.12.2010 15:45

Pane Slanino,velmi intenzivně se zajímám o třetí odboj,několikrát jsem navštívil i skanzen Vojna,mám spousty materiálu z té doby.Patřil jsem i mezi ty,kteří na špačkárnách několik měsíců sloužili na Táboře Vojna.Mohu Vám odpovědně garantovat,že vojáci vybraní pro střežení těchto objektů,nebyli "elitně" vybíráni.Sloužila tam řada vojáků s nevábnými posudky a bez příslušnosti ke KSČ.

J. Slanina 26.12.2010 19:02

Re: kdyby aspoň

Tož toto je spíš už na Černovice. Tak dědek prý byl kulak a tobě svěřili pro ten správný třídní původ hlídání uraňáků ze špačkárny. Prosím tě, neblij si do vlastní huby.

M. Trhlík 26.12.2010 18:48

Re: kdyby aspoň

Názory respektuji,protože můj děda patřil ke kulakům,které komunisti ožebračili.Co nemohu respektovat je primitivní nadávání bez doložení faktů.Copak se dá diskutovat i s Vaší větou:Z toho.co tady předvádíš coby glosátor nad věcí stejně čiší rudobolševičtina na sto honů? To je pod úroveň normálního myslícího člověka.Jak je vidět tu Chropyni potřebujete jako sůl.Nebo jsem Vás zase "bolševicky" urazil?

J. Krásenský 26.12.2010 18:23

Re: kdyby aspoň

Ano věřím, a tato organizace se jmenovala KSČ, dnes KSČM.

M. Trhlík 26.12.2010 18:14

Re: kdyby aspoň

Pane Slanino,nevidím žádný důvod Vašeho napadání, v tomto směru.Jak jsem se k vojskům VS dostal,jsem Vám napsal.Žádný z nás nevěděl,kam je nasměrován.Prostě byl jsem na vojně a velice bych si přál,kdyby se ozval někdo z pamětníků,aby potvrdil,jak se dostali oni k této službě.Vy jste věděl u čeho budete sloužit?Tím jak jste se vyjádřil,jste znovu dokázal,jak jste jednoduchý a dá se říci mstivý.Co jste udělal Vy?Myslíte si,že k vojskům VS jsem šel za odměnu proto,že můj otec prožil skoro 4 roky v koncetráku?Vůbec se nedivím tomu,že jste v oblibě jen u lidí,kterým dělá dobře Vaše neustálé nadávání a napadání lidí,kteří mají jiný názor.Prostě jak už jsem psal jednou,zůstal Vám pozůstatek po komunistech na které neustále nadáváte,že t ten,kdo má jiný názor je darebák.Mým zvykem,není chlubit se nějakou činností,proti bolševikům,ale také jsem po celý život byl považován za kverulanta.Proto jsem skončil i vojenskou službu jako vojín,oproti řadě dnešních významných politiků,kteří se honosí hodnostmi major,i když je také získali v období ,kdy vládli komunisté.Ještě jednu připomínku.Pokud Vás otec naučil tomu,že koho si nevážíte,máte mu tykat,či psát s malým písmenem,já jsem byl veden vždy ke slušnosti.To asi nevíte co to je.Proto bych Vám doporučil,když už jste na té Moravě,zastavte se v Chropyni,tam se vždy chodilo na móresy.A myslím,že už mi nemusíte odpovídat.

J. Slanina 26.12.2010 17:51

Re: kdyby aspoň

Zkusil jsi někdy respektovat názor někoho, komu bolševici jako ty zkurrrvili celý život? Z toho co tady předvádíš coby glosátor nad věcí stejně čiší rudobolševičtina na sto honů.

M. Trhlík 26.12.2010 17:49

Re: kdyby aspoň

Pane Slanino,Vaši"moudrost"a zdravý rozum,jsem poznal již dříve.Čemu,kdo věří je jeho věc,Já Vám nevymlouvám Vaše názory,protože  jste mne ještě ničím nepřesvědčil,že umíte něco víc,než lidem,kteří nejsou ochotni uznávat Vaši neomylnost ,nadávat.Jste typický představitel bolševiků,který kope v jiné barvě.Prostě ten,kdo není ochoten respektovat Váš názor je darebák.Tak nějak to zavedli komunisté.

J. Tolman 26.12.2010 15:19

Byla to Česká republika

kdo žádal EU, aby zákonem zakázala schvalování popírání komunistických zločinů. To jsou ale paradoxy. 

J. Tolman 26.12.2010 15:14

Připomeňme si

13.1.2010

Prezident

Václav Klaus udělil milost lidem, kteří patřili do okruhu přátel či známých

zavražděného Františka Mrázka a uprchlého podnikatele Tomáše Pitra.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=657821

J. Slanina 26.12.2010 15:00

Re: Nejsem

Tak tobě se nelíbí nadávky, šmejde? (_!_) byste měli, vy bolševici líbat Havlovi za to jeho "Nejsme jako oni".

J. Slanina 26.12.2010 14:54

Re: kdyby aspoň

"Ten dotaz,který jste položil ,jsem si dovolil položit své učitelce občanské výchovy jako student a byl jsem tvrdě usazen."

A za odměnu jsi byl vybrán hlídat vězně v uranovém lágru, viď, trhlíku?

J. Slanina 26.12.2010 14:50

Re: kdyby aspoň

A tys tomu taky věřil, když sis pročítal na špačkárně rudé právo?

J. Slanina 26.12.2010 14:48

Re: Komunismus měl být odsouzen už v roce 1990

Tak ty bys, komoušský šmejde, rád věděl jak se podíleli ti "čestní chlapi" na nějakých represích? Tak tady to máš, hyeno: http://www.totalita.cz/seznamy/1969_obeti.php

BTW: Docela rád bych viděl, kdyby ses tak dostal do ruky otci Danuše Muzikářové.

J. Slanina 26.12.2010 14:40

Re: Není to zas tak jasné

Jasně, blážo, budeš první, kdo té svini bude vyměňovat pampersky?

J. Slanina 26.12.2010 14:26

Re: Vážený pane Neffe,

 "...konstanty zůstávají neměnné a jednou z nich je povaha komunisty, který i před popravčí četou bude chválit systém, který ho zabíjí, když mu předtím vybil celou rodinu."

Svatá slova, pane Vodvářko. Doporučuji novu knihu Ivana Klímy  "Mé šílené století".

L. Severa 26.12.2010 13:02

Re: Komunismus měl být odsouzen už v roce 1990

To asi nevíte, že při výročí srpna v r. 89  v Brně přijeli na náklaďácích ze kterých na Masarykově ulici vyskákali a začali mlátit kolemdoucí hlava nehlava. Kdo šel zrovna z práce měl smůlu.

J. Ráž 26.12.2010 12:56

Re: Komunismus měl být odsouzen už v roce 1990

Pardóóń--ne v devadesátém, ale v šedesátém devátém roce. Bylo to v Brně 21.srpna 1969 na Šilingrově náměstí.

J. Ráž 26.12.2010 12:52

Re: Komunismus měl být odsouzen už v roce 1990

Nikdo, kdo byl v lidových milicích nemohl být čestný chlap, když měl inteligenci nad hranicí debility. Milicionáři byli cvičeni jako represivní jednotky pro zásahy na bezbranném civilním obyvatelstvu..svých spoluobčanech. Tomu říkáte čestní chlapi? Jeden z těchto čestných chlapů mne když jsem šel po ulici v devadesátém roce zmlátil bílým pendrekem jen proto že na otázku kam jdu jsem odpověděl, že mu potom nic není. A pak další takoví čestní chlapi nás dvacetileté kluky hnali pendrekovou uličkou a kopali do nás. Ano: MÁTE PRAVDU - OPRAVDU TO BYLI ČESTNÍ CHLAPI!!!

T. Vodvářka 26.12.2010 12:08

Re: Vážený pane Neffe,

Vážený pane Blažku, na Váš popud jsem si přečetl rozhovor s JUDr. Brožovou, měl jsem popravdě strach, že jsem cosi před napsáním mého příspěvku přehlédl. Naštěstí, některé konstanty zůstávají neměnné a jednou z nich je povaha komunisty, který i před popravčí četou bude chválit systém, který ho zabíjí, když mu předtím vybil celou rodinu.

Pani JUDr. Polednová žije ve svých lžích nadále a patrně s nimi i zemře. Ve svém rozhovoru se staví do role - já nic - to oni. Je docela možné, že mohla být skutečně tak hloupá a naivní v roce 1950, kdy jí propaganda posadila do křesla pmocné prokurátorky /zřejmě stejně byla pomýlená i v dalších procesech /. Člověk má právo udělat chybu, a to i velkou. Po seznání své chyby však člověka dělá lidskou bytostí její přiznání, omluvy a napravení chyby /což v případě JUDr. Horákové nešlo, ale v jiných případech ano/. Navíc, stáří sluší moudrost a ten kdo klepe na bránu už by neměl lhát. JUDr.Polednová však zůstává zatvrzelá ve svých konstrukcích, lžích, ve své zrůdné ideologii, kterou každý človek, kdo umí číst a přemýšlet, musí považovat za to nejhorší, co lidé vymysleli.

Socio, kterékoliv, musí tyto lidi eliminovat, v případě přestoupení zákona trestat. Jinak se stane, že se pes urve ze řetězu a končí to Kambodžou, Severní Koreou, případně méně razatně Československem v období 50. let. Proto měla být paní Polednová být v kriminálu až do konce svého trestu. Ona totiž vůbec nic nechápe a měl jí být poskytnut čas, aby si to uvědomila.

M. Trhlík 26.12.2010 11:16

Re: kdyby aspoň

Pane Mayere.z dnešního pohledu to vypadá úplně jinak.Bohužel v té době byl tento proces "předhozen" lidu,který reagoval daleko výrazněji,než by měl.Když tomu věřilo tak málo lidí,proč chodila k soudu žádosti statisíců lidí,aby byl Slánský a spol. co nejtvrději potrestán.Kdo v té době věřil,že doznámí bylo vytlučeno? Promítněte si dnes daleko nesrovnatelnou kausu Drobil a co se k tomu vyrojilo názorů.Ten dotaz,který jste položil ,jsem si dovolil položit své učitelce občanské výchovy jako student a byl jsem tvrdě usazen.Každá doba přináší plno chyb a nepravostí.Nebo si myslíte,že lidé,kteří se narodili po listopadu 1989,mohou mít stejné pocity jako ti,kteří jej prožili přímo?Opakuji znovu,že tím neospravedlňuji chování tehdejších soudců,už k vůli nepřiměřeným trestům.Pokud by knížka vydaná k tomuto procesu byla předložena bez patřičného komentáře dnešním lidem,jaký by asi měli názor?Jen si připomeňme jak rozdílně byly vysvětlovány dějiny.Každý režim si dějiny vysvětluje podle potřeby a bohužel teprve čas ukazuje,že vše nebylo tak,jak bylo popisováno.A není to jen doba nedávná,ale celé úseky v letech dávno minulých.

O. Mayer 26.12.2010 10:51

Re: kdyby aspoň

Co na tom chcete osvětlovat. Např. Slanský se přiznal k založení celého protistátního spikleneckého centra. Vy tomu snad věříte? 

V. Grycz 26.12.2010 9:37

Milost mají dávat oběti zkočinu

a ne president. Minimálně by se jich měl ze slušnosti zeptat.

M. Gavlák 26.12.2010 8:52

Re: Komunismus měl být odsouzen už v roce 1990

... přesně tohle říkají i kamarádi z SS a SA - byli to správní hoši, co si šli občas vystřelit ze sapíku, jinak se jen mužně cvičili - na co asi?

M. Gavlák 26.12.2010 8:48

Neboli, je dobře, že z toho svině vždy vyklouznou.

Kdyby ta ženština utrousila jediné slůvko omluvy, pak snad, ale ona je zaťatá komunistka... Zbývá jen doufat, že se bude smažit v pekle...

J. Blažek 26.12.2010 8:28

Re: Komunismus měl být odsouzen už v roce 1990

To bych rád věděl, jak se členové Lidových milicí podíleli v 60. až 80. létech konkrétně na nějakých represích. Znal jsem pár těch lidí, kteří byli z fabrik a byli v Lidových milicích. Vím, že se jednalo o čestné chlapy, kteří se jednou za rok při cvičení sešli, bydleli třeba v přírodě ve stanech, drželi chlapskou partu a vystřelili si ze samopalu, toť vše. Žádné represe ani jiná alotria neprováděli.

J. Blažek 26.12.2010 8:22

Re: Nejsem

Ano, cítí to tak a zajímavé je, že jí není schopen nikdo věcně a prvnicky odborně, bez nadávek oponovat.

J. Blažek 26.12.2010 7:44

Re: Vážený pane Neffe,

Stojí za přečtení a trochu hlubší zamyšlení, nejen povrchní odsudek.

http://zpravy.idnes.cz/propustena-brozova-polednova-byt-horakovou-nepriznala-bych-se-psn-/domaci.asp?c=A101223_1503935_domaci_bar

J. Blažek 26.12.2010 7:29

Není to zas tak jasné

Aston píše: V případu Brožové-Polednové padl řádný rozsudek. Ono to zas tak vůbec jasné není. Paní Polednová v rozhovoru po propuštění řekla na dotaz: Co říkáte na milost, kterou jste dostala od prezidenta? No, že konečně! A kdyby asi nebylo Štrasburku, tak bych se nedostala ven vůbec. Já ve vězení vůbec neměla být. Už jste někdy viděl, aby prokurátor, který nebyl ani dozorový prokurátor a byl u procesu z příkazu - a nebyl ještě hotový právník - aby byl potrestaný, a přitom o soudcích Nejvyššího soudu se vůbec nemluví? O nikom! Soudci jsou dobří a o mně se mluví v televizi, že jsem Miladu Horákovou odsoudila. A také na další dotaz: Nejste si tedy vědoma, že byste v té kauze udělala něco špatného? ..... Ne. Poslechněte, když vám někdo předloží spis, ve kterém se píše o zbraních a já nevím o čem ještě... Já byla novicka a hrůzou byla celá vyplašená z toho, co to je za trestnou činnost. Přitom Milada Horáková byla právnička a mohli jste snad slyšet z toho procesu, co mluvila. Být na jejím místě, tak bych především řekla, že to, z čeho je obviněna, není pravda. Ona se přiznávala. Prokurátor je vinen a není vinen žádný ze soudců. A ten, kdo na mě podal oznámení, byl sám členem strany, později než já. Já jsem vstupovala do strany v šestačtyřicátém roce, a to proto, že jsem nechtěla, abych znovu musela prožít nezaměstnanost, krizi, válku a tak dále. ...... A takto hovořila i u soudu. Jenomže soud ji odsoudil na základě spekulace "že musela cosi vědět". Vidím tu udělenou milost taky trochu jinak: Udála se 3 měsíce před jejím propuštěním, kdfyž už její případ byl předán k soudu pro lidská práva do Štrasburgu. Nehrozila tam náhodou Česku velká ostuda?

E. Seibert 26.12.2010 0:33

Kdyby učinila "pokání" tak by se dalo mluit o milosti

taktosi myslím, že tam mohla dožít

uvidíme, jak dopadne soud s Vondruškou -Minkovickým bachařem....