11.6.2024 | Svátek má Bruno


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Morální dilemata

Zanedlouho nás čekají volby do Evropského parlamentu a mnozí z nás budou opět stát před morálním dilematem. Teď však o těchto volbách psát nebudu – věnuji jim zanedlouho samostatný článek. Zmíním jiná morální dilemata, před nimiž mnozí z nás stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 9.2.2014 14:23

Re: Autore, vy té blbosti věříte ?

No tak k těm dvojčatům - viděl jsem pořady pro i proti, četl jsem mnohé - na netu se toho najde. Nicméně mi z toho vyšlo - i když nejsem statik - že těm konspiračním teoriím se prostě nedá věřit. Ostatně ta letadla do věží opravdu nalétla, to do Pentagonu taky a to poslední zničili za cenu sebeobětování stateční cestující. Že by taky konspirace?

A ještě - pravíte, cituji - To je potíž s těmi hodnými a slušnými lidmi, kteří berou všechny informace z masových medií - konec citátu. No, a odkud béřete ty informace Vy?

A ten zbývající text - tomu nějak nerozumím a uniká mi souvislost. Leda snad, že máte poněkud pesimistický pohled na současnou skutečnot a běh světa - pesimističtější než já

J. Kraus 9.2.2014 13:47

dokončení

A tak je to se vším. Byla zrušena armáda, základ samostatnosti, odstraněn průmysl zajišťující soběstačnost, půda v obludně velkém množství ničena nesmyslnou zástavbou i erosí, zbytek bez masivního použití chemikálií dlouhou dobu neúrodný (u chalupy kus přes cestu na asi deset let opuštěném a zarůstajícím jezeďáckém poli dělám pokusy s bramborama – oproti těm na zahrádce je jich zlomek a samé malé, není tam dodnes jediná žížala). Nikdy ještě jsme se neměli tak dobře. Co Asiat vyrobí, Evropan za mnohonásobek prodá a zbytek peněz, potřebných k udržení a zvýšení blahobytu, si natiskne. To vše za mravního rozvratu tak strašlivého a v rozsahu tak velkém, že se o něčem podobném v dějinách nedochovala zpráva. A po této přípravě přichází vědomé a programové zlo. Tomu těžko může být požehnáno, přesto je ale třeba hledět s důvěrou vpřed. Je trochu mrazivá představa, že by ještě i dnes české země mohly vyváznout jen mírně odřené, se všemi deseti miliony obyvatel. Ale to by se těm spodním deseti milionům těžko vysvětlovalo a proto je třeba hru dohrát až do konce. Přijmout a zaplatit svůj podíl spolu s Evropou a tím se vyvázat. Teprve zřícení stavby přivede omámené a nevědomé k probuzení, i když základy už dávno shnily, cizinci hospodaří ve spíži a za dveřmi je slyšet válečný pokřik nepřítele. Kdo unikne, bude muset pokračovat nějak jinak. Měli bychom věřit, že české země budou ochráněny před nejhorším a stanou se duchovním centrem prvního období příští společnosti. Těch předpovědí i náznaků je dost. Tam, kde není možná přímá zkušenost, musí stačit víra. Zkusme věřit, i tím se dá mnoho dosáhnout.

J. Kraus 9.2.2014 13:44

Re: Autore, vy té blbosti věříte ?

To je potíž s těmi hodnými a slušnými lidmi, kteří berou všechny informace z masových medií. Mimochodem, co se týče těch dvojčat, stačí se zeptat nějakého zkušeného stavebního projektanta nebo statika, co je možné a co ne. Zůstává jediná otázka, proč to někdo s těmi dvojčaty a Pentagonem udělal tak blbě. Lepší je ale mlčet, věcný pohled je společensky nevhodný. I na tu EU.

Zbourali v Jičíně kasárna. Staré budovy uměřených proporcí, splývající harmonicky s okolím, jinak to dřívější stavitelé ani neuměli, a místo nich budou nějaké postmoderní obludy, které vlastně nikdo nepotřebuje. Pěší pluk č.74 hraběte z Nobili, s jakou hrdostí to staří Jičíňáci vyslovovali, pak čsl. 22. pěší pluk Argonský, mám ještě po otci jeho čestnou medaili a od pana Peška nahrávku jeho plukovního pochodu. Dostal pásky s nahrávkami plukovních pochodů všech čtyřiceti osmi pluků + čtyř pluků horských od Rudolfa Urbance, který je natočil někdy na sklonku osmašedesátého a pak od toho všichni dali ruce pryč. Po smrti pana Peška odvážil jsem se nesměle oslovit pozůstalé, že bych si rád něco zkopíroval, aby to nezapadlo. Reakce žádná. Loňskou inauguraci presidenta Zemana komentoval ze studia hlasatel s nějakým snad plukovníkem. Při odchodu čestné jednotky ohlásil, že odchází „za zvuků fanfár“. Plukovník ho opravil, že je to jeden ze sokolských pochodů. Ve skutečnosti to byl Defiliermarsch od Aubrechta, který za Rakouska hrály při slavnostních příležitostech ty útvary, které neměly pochod vlastní a proto byl tak oposlouchaný a zdiskreditovaný, že za republiky už se takřka nehrál. Před válkou by byl velitel hudby za jeho výběr k takovéto události degradován. Bývali jsme v těch vojenských pochodech už dávno za Rakouska světová velmoc.

J. Www 9.2.2014 12:44

Re: Co je bagatelní?

Hrnec za 30 000Kč, je podezřele levný. Koupil jsem si na prodejní akci hrnec, za 48 000Kč-kvalitní!! Jsem s ním naprosto spokojený!!

Navíc ,jsem k němu zcela zdarma obdržel vlněné zdravotní ponožky, které automaticky likvidují bakterie. Ještě rok a budu to mít všechno splacené.

P. Brodský 9.2.2014 11:49

Re: Kéž byste měl pravdu, pane Kosejk

Ve věci vztahu k EU se komunisté s ODS naprosto shodují. A stejně tak ve vztahu k Václavu Klausovi. Komunistě jsou dnes velkými obránci NÁRODNÍ suverenity před imperialistickým Bruselem, a multikulturními Cikány a Sudeťáky.

J. Lukavsky 9.2.2014 10:47

Co je bagatelní?

"důchodce, který po celý život poctivě pracoval a pak pro nějakou bagatelní chybu přijde o všechno a skončí na ulici."

Že si důchodce vypůjčil postupně 1,5 milionu je bagatelní chyba? Bagatelní chyba je špatně zaparkovat nebo zapomenout zaplatit pokutu za černou jízdu v autobuse. Řada těch tragedií je ale způsobena naprostou ztrátou soudnosti a stylem života "peníze budou, my nebudeme". Stát by ale musel tyto lidi nejdříve zbavit svéprávnosti, a pak by stejně jejich dluhy přešly na jejich děti. Myslíte si, že za komunistů by ten dluh prostě zacvaknul stát nebo ho vymazal? Když si můj spolupracovník půjčoval na řadovku 150 000 (tenkrát jsme měli platy 1250 Kč/měsíčně) tak musel mít ručitele (to jsem byl já) a ten by to cvakal za něj, kdyby dlužník třebas zemřel.

Problém je, že hrdý občan je alergický na státní omezení a kontroly a buzerace, ale když udělá evidentní kravinu... státe postarej se!

Nevím kolik % z těch 70 000 důchodců v exekuci je v tom vlastní vinou. Takový hrnec za 30 000? No nekupte to!

Určitě by ale měla být nějaká státní omezení na půjčky např. nad ... 000 písemný souhlas partnera a u důchodce i dětí jako ručitelů.. atd.

J. Jurax 9.2.2014 1:57

Re:

Nalezněte tedy jiný výraz pro označení existujícího jevu, jenž by ve Vaších očích nebyl slovním paskvilem.  Ujišťuji Vás, že budu-li onen jev odsuzovat, vždy jej rád označím Vámi navrženým termínem.

J. Jurax 9.2.2014 1:54

Re: můžeš protestovat

Ano. V prvním případě by šlo o rasismus a v druhém o jednání zcela politicky nekorektní. A v obou případech o dyzgrymynaci  :-(

J. Jurax 9.2.2014 1:51

Re: Buď jste slepý nebo nechcete ani vidět ani slyšet

Ano, EU je lepší než Rusko. Zatím ...

J. Jurax 9.2.2014 1:49

Re: p.s.

To by nebylo špatné ... :-) ... proto nám to matička EU nikdy nedovolí ...

J. Jurax 9.2.2014 1:48

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

No, nevím, zda Rusko směřuje k demokracii, ale EU nesměřuje ani tak k diktatuře, jako do perdele ... ledaže by se chtěla před tím neodvratným - pokud se sama výrazně nezmění - směřováním v nouzi zachránit diktaturou, samozřejmě jen pro naše dobro.

J. Jurax 9.2.2014 1:43

Re: Válečné dilema

Ne satanisté nám hrozí, ale socialisté, multikulti a levičáci, co ovládají EU a snaží se i o USA, když už tam mají Obamu ...

J. Jurax 9.2.2014 1:40

Re: Autore, vy té blbosti věříte ?

No, zjevně věří, i když je to opravdy pyramidální blbost. Asi ze stejného šuplíku jako žvásty, že dvojčata v NY zničila CIA, GWB nebo světové židovstvo nebo čertvikdo, jen ne islámští teroristé, aby vznikl důvod k útoku na Irák a/nebo islám ...

V. Vaclavik 9.2.2014 1:22

Lide chyceni mezi dvema zly

Vetsina lidi v takovem pripade resi, jak zlo si maji vybrat, jen vyjimecni se s takovym vyberem nesmiruji a hledaji cestu k dobru a prave proto jsou vyjimecni, protoze jsou schopni rozpoznat dobry system (vsechno v tomto ohledu uz bylo vynalezeno, staci to jen objevit v pracich jinych velikanu) a nikdy neprestanou verit v dobro a ze muze zvitezit.

Bohu-zel, pan Drapal jako verici v Boha si nemuze dovolit rozpoznat jako dobry individualisticky, soukromy system kapitalismu, protoze tento system neni obetni, neni soucitny, neni plactivy, neni modlivy, jako ten krestansky... Lide v takovem systemu ovsem mohou byt soucitni, mit dobrou vuli vuci ostatnim, a vskutku si takovymi mohou dovolit byt. System zalozeny na jednani s obcany na ciste dobrovolne bazi a tudiz na dobre vuli vuci nim, v techto obratem dobrou vuli budi. Tady plati ta odveka lidova moudrost - jak se do lesa vola... Nase falesna, protoze nasilne vynucovana solidarita, v lidech naopak a uplne logicky, dobrou vuli nici.

M. Kosejk 8.2.2014 22:49

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

Á, sorry, ten poslední odstavec jsem napsal úplně blbě.... Prostě jsem chtěl říct, že máte stejně vyhrocené vidění světa jako euronáckové, eurohujeři, pravdoláskaři, sluníčkoví lidé - akorát inverzní.

M. Kosejk 8.2.2014 22:35

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

Vážený pane, jasně jste napsal, cituji: "Mám-li si vybrat mezi Putinovským Ruskem a genderuvou EU volím Rusko."

A ano, tohle reprezentuje rozdíl osobnostních hodnot mezi mnou a vámi.

A vaše presentace vypovídá o stejně inverzním ideologickém vidění světa, jaký je tak příznačný pro euronácky, eurohujery, pravdoláskaře, sluníčkové lidi... či jak jim kdo říká - akorát je inverzní. :)

M. Kosejk 8.2.2014 22:27

Re: Buď jste slepý nebo nechcete ani vidět ani slyšet

Nerozumím. Čtu si tady, to, co kritizujete - a vůbec netuším, jak tomu chcete zabránit v podmínkách středoevropské země s otevřenými hranicemi. "Chránit suverenitu" je jen takové heslo. A to, co přisuzujete EU, je často jen důsledkem suverénních rozhodnutí členských států.

J. Krásenský 8.2.2014 22:21

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

Á, osobní útok. Jedna z metod jak se vykroutit. A nebojte se, ta spokojenost se členstvím v EU Vás přejde. Je to jen otázka času. Volba není, zda být v EU či s Ruskem. Ale současný trend v EU a současný trend v Rusku naznačuje, kam kdo směřuje. Rusko k demokracii, EU k diktatuře.

J. Krásenský 8.2.2014 22:15

Re: Buď jste slepý nebo nechcete ani vidět ani slyšet

To už jsem napsal. Proč uzavírat hranice, Jaký by to mělo smysl? Jen si stále chránit suverenitu, tak jako to dělají jiné suverénní státy. Třeba USA, Británie, Francie či německo. Nic víc a také nic míň.

M. Kosejk 8.2.2014 22:14

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

Jste jako ti vaši "euronáckové" - jen inverzní. K EU mám mraky výhrad - ale jsem v ČR, která je členem EU, spokojenější, než kdybych musel do Ruska. Nevypovídá to o něčem? :))) Rusko není říše zla, EU není říše zla.

M. Kosejk 8.2.2014 22:07

Re: Buď jste slepý nebo nechcete ani vidět ani slyšet

Ano, důsledky by to mělo. Sám o tom píšu. Zároveň vám říkám, že tohle je spíš otázka na ty demagogy, co si snaží honit body na populistickém návrhu na referendum na vystoupení z EU. A co kdyby lidi řekli vystoupení "Ano!"? To třeba Mach už neřeší. A jistě, kdybychom přestali být členy EU, mohli by nám jejich sankce být jedno - jenže my potřebujeme spolupracovat s členskými státy (jde tam drtivá většina našeho obchodu - a nejsme Island) a jsme členy dalších mezinárodních oraganizací.

A znovu se ptám: Jak chcete ochránit českou společnost před trendy evropské společnosti, aniž byste uzavřel hranice?

J. Krásenský 8.2.2014 21:47

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

To říkali bolševici o táboru míru také. A stejně jako euronáckové opakují "v referendu jsme se jednou rozhodli..." jen slovo referendum nahrazovali jménem měsíce "únor".

J. Krásenský 8.2.2014 21:45

Re: Buď jste slepý nebo nechcete ani vidět ani slyšet

Pokud náš stát přestane respektovat unijní dohody a přestane respektovat unijní právo přijdou snakce, soudní dvůr a penále. Takto se z EU nevystupuje. Jakási možnost prý existuje v "lisabonské smlouvě" avšak uvidíme, až bude chtít vystoupit stát slabší než Británie. Zatím EU trestalo své členské státy za špatné výsledky voleb - Rakousko, Maďarsko.. a referend Irsko, Nizozemí... A to je víc než varující. Jak odříznout náš stát od EU? Ostnatý drát je jen Vaše fantazie... Stačí jen a pouze chránit vlastní suverenitu.  Nepoklonkovat ani EU ani německu, například stačí mít vlastní energetickou strategii a poslat do háje soubor opatření ku zvýšení plánovitého udržitelného rozvoje EU... Pokud máte dojem, že bez EU se hroutí svět, tragicky se mýlíte.

J. Kanioková 8.2.2014 21:25

Předně ... nesnáším to věčné strašení - buď a nebo!

To je prostě nehorázné strašení, černobílé varianty. To si připadám jak ve středověku. Rusko chci mít nejen geograficky, ale hlavně politicky co nejdál, o tom žádná. Ale EU přednost nedávám, protože je to jako s demokracií, voliči tam navolí ty, kteří umí ušlechtile kecat. Proto tam má, a vždycky bude mít většinu levice, bohužel. Proto se odtamtud dá těžko kdy očekávat skutečná racionalita.

Je mi jasné, že pan Drápal se té většinové levici v EP bude bránit, ale je to tak. Největší zastoupení v EP má APP, což je v podstatě KDU-ČSL. V jejich programu - Sociálně tržní hospodářství na evropské a světové úrovni, musí být založeno na principu environmentální udržitelnosti. Spolu se Schulzovými socialisty S&D už jen tyto dvě strany mají 61 %. A to tam jsou i komunisti a zelení.. takže.. Nedělám si iluze, že se to po blízkých volbách podstatně změní. Obzvlášť v momentální kritické nezaměstnanosti, všude to kvasí nespokojeností, jenže těmto lidem nikdy nevysvětlíme, že stát jim žádnou materiální pohodu nezajistí ! Naopak by měl stát do ekonomických záležitostí zasahovat naprosto minimálně.. Lidi budou stále víc skákat na špek levicovým slibotechnám, co budou tvrdit nesmysly..

Tudíž spoléhat na EU je hodně naivní, pokud nebudou voliči většinově volit silné kritiky systému EU, což by mohlo být nadějí, že se něco změní. Obávám se, že ne, že to čím dál víc jede ve prospěch zájmů nadnárodních institucí, "globalizace".

M. Kosejk 8.2.2014 20:46

Re: Kéž byste měl pravdu, pane Kosejk

Komouše by to potěšilo určitě :))

M. Kosejk 8.2.2014 20:45

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

To vaše srovnání je naprosto nemístné. U EU platí ta dobrovolnost stále.

M. Kosejk 8.2.2014 20:43

Re: Buď jste slepý nebo nechcete ani vidět ani slyšet

Vystoupit z EU jde prakticky tak, že ČR přestane respektovat unijní dohody, přestane platit příspěvky a přestane respektovat unijní právo. A tanky z Bruselu nepřijedou - ale bude to mít důsledky, jako každé rozhodnutí. Ale tuhle otázku dávejte spíš těm demagogům, kteří loví voliče na slib referenda o vystoupení z EU. 

A jak chcete od evropské společnosti ČR odříznout, to netuším. Snad jen ty ostnaté dráty na hranicích.

J. Krásenský 8.2.2014 20:00

Re: Buď jste slepý nebo nechcete ani vidět ani slyšet

Který autokrat je horší Barroso nebo Putin? Oba s komunistickou minulostí, Putin zvolený Barroso vyvolený.

Jak lze vystoupit z EU? Povídejte. Mnozí euronáckové navrhují trestat neevropské smýšlení. Trestat odpůrce homosexualizmu je už v EU možné a v některých státech pro ně připravují koncentrační tábory korektně zvané sanatoria. Ve více členských státech mohou rodiče a pěstouni přijít pro nevhodné smýšlení o děti vlastní či svěřené. To se ovšem netýká chráněných menšin jako jsou muslimové a romové. Ti mohou týrat své ženy a bít děti amají své okrsky kde právo šaria stojí nad právem členské země.

J. Krásenský 8.2.2014 19:51

Re: Pane Kosejk, příslušnost k EU V PRAXI funguje

K táboru míru a socializmu jsme se přidali stejně dobrovolně jako k EU. Co naplat že v obou případech se pro členství vyjádřila výrazná menšina občanů.

P. Brodský 8.2.2014 19:39

Kéž byste měl pravdu, pane Kosejk

Aby Vaše ODS z toho nenáviděného EU parlamentu již konečně vypadla. Snad pak budou její voliči spokojenější.