26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Manifest svobody

Karel Gott se údajně mohl pochlubit ze školy trojkou z hudební výchovy. Pokud to je novinářská kachna, omlouvám se za tu nechutnou pomluvu. O Albertu Einsteinovi se zase traduje, že ve škole míval občas i dost mizerné známky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 28.1.2022 8:52

Nějak mám pocit, že těch protestujících je čím dál tím méně. Asi to bude tím, že od revoluce žádný z protestů fakticky nepřinesl žádnou změnu. I ta Letná byla na prd.

J. Fráňa 28.1.2022 9:02

Letná změnu přinesla. Teď je to horší.;-D Říkal jsem si, že někteří lidé začas začnou říkat "za Babiše bylo líp". Vláda vládne za 7 dnů týden a už to říkají i lidé do kterých bych to nikdy neřekl.;-D

J. Pavelka 28.1.2022 9:55

Každá vláda má být hodnocena nejdříve po sto dnech...Skutečně tvrdit, že "za Babiše bylo líp" je poněkud předčasné...Protestuje se dost, dokonce se šibenicemi apod...ale samozřejmě, je to "plat prtný" jak by řekl můj děda

R. Polášek 28.1.2022 10:00

Tak zrovna protestující na Letné v roce 2019 byli právě ti s vymytým mozkem a bez vlastního názoru.

J. Pavelka 28.1.2022 10:26

Nelze takto zobeňovat , a to u žádných protestujících, na demonstracích se sejdou různí lidí od frustrovanců až po uvědomělé (nebo radobyuvědomělé) občany! Mimochodem, pro ty co to vnímají, (a ne každý je takto "nadán") se jeví Babiš svým nesouladem verbální komunikace a slov skutečně téměř jako "esence falše" a mohou se divit, že to někdo tak nevnímá...Přitom mohou být někteří politici třeba zrovna tak falešní, ale takto to na nich vidět není

P. Vychodil 28.1.2022 13:30

no, když existuje profesionální organizační skupina, finančně podporovaná, mediálně podporovaná, pak se dá sehnat dostatečně veliké stádo ovčanů na jedno místo.

Letná byla typickou ukázkou. To byla totiž ta "správná, demokratická" protestní akce proti demokraticky zvolené vládě.

Zkuste zorganizovat něco podobného ohledně covidu. Nikdo nezasponzoruje (no, možná Janeček), media pomluví, označí za dezinformátory, extrémisty, atp., policie bude připravena, případně nějaká provokace bude také připravena. To se prostě nepovede, protože taková demonstrace bude "nesprávná, nedemokratická, extrémistická" akce proti demokraticky zvolené vládě.

J. Pavelka 28.1.2022 13:34

Jenže jestli jste se nevšiml, podobné protesty proti covidu probíhají stále...už se připravují další demonstrace...A myslíte, že ty šibenice byli policejní provokace?

P. Vychodil 28.1.2022 15:01

proč ne ? nemůžete dokázat ani vyvrátit, budiž mementem tzv student Šmíd...

ale já jsem mínil jiný aspekt demonstrací, ty které mainstream nadšeně podporuje a propaguje, a ty ostatní...ty ostatní totiž vždy budou mít násobně nižší účast, neb ovčané nebudou osloveni propagandou, jako to bylo v čase michprdů...

J. Fráňa 28.1.2022 8:43

Paní Šichtářová má pravdu. Největší zlo co se nyní odehrává, spočívá v tom, že vědci a odborníci co neříkají většinový názor jsou dehonestováni. Když pan Pirk řekl, že přirozená imunita chrání nejlépe, schytal to. Dnes podle počtu lidí v nemocnici vidíme, že měl pravdu, prodělanci tam téměř nejsou. Pan Beran řekl, další dávky mohou imunitu paradoxně snižovat, schytal to. Dnes, 4 dávka snižuje imunitu varuje EMA. Místo toho, aby věda byla o diskusi a předkládání argumentů, tak se oponent mediálně zesměšní a profesně likviduje. A k tomu školství, nic se nezměnilo od dob socialismu. Pořád platí, hlavně nemyslet. Maturant slyšel o algebře, ale nikdy neslyšel o povinném ručení na auto, neumí zkontrolovat výplatní pásku, nerozluští vyúčtování tepla a nechápe daňové přiznání. O manuálních dovednostech raději pomlčím. Prostě co ho jako rodič nenaučím, to nebude umět.

A. Gamrot 28.1.2022 8:39

Mám rád paní Šichtářovou a její komentáře, ale zde je ... mimo.

Podlehla mýtu Rosseauova pojetí člověka, který je dobrý a špatného z něj udělá systém. To je přece základní premisa levičáku - nemůžeš za to ty, ale systém. Takový člověk nemá pak snahu se zdokonalovat, být vědom své nedostatečnosti - třeba ve vzdělání, není schopný reflektovat své vlastní chyby a selhání. To je hlavní příčina psychiatrických onemocnění a frustrace dneška. Když se sejde víbe takových pitomců, kteří si myslí, že neexistují pro ně hranice a zábrany ... tak zbytek úpí. A sebelepší zřízejí jde do kytek, Ovšem systém, škola, politici omezují tvou naprosto skvělou a čistou duši ....;-D Z těch vajec vychází pak levicové třeštění dneska, proboha. Tím mně paní hluboce zklamala. Považoval jsem ji za pravicově smyšlejícího člověka. Právě školství je nyní na houby, neboť se s ní stále více stává džungle, kde se snaha něco naučit stojí na posledním místě řebříčku, kde mantinely chování začínají být sprosté slovo. Nevaž se, odvaž se. Distanční vyúka a inkluze dávají škole ránu z milosti. On určitý dril a snaha je potřebná, aby si děti osvojily minimálně základy čtení, počítání apod. Bez opakování tohle jednoduše nejde. A bez píle, snahy a pracovitosti a práce na sobě .... je pak vše špatně. Naše školství se tak stále více propadá a není divu, že z něj vychází mnoho polovzdělanců, kteří vytvářejí systém už nyní.

J. Pavelka 28.1.2022 9:59

Škola má být obojí, obsahovat jak hru tak i (nezbytné minimum) drilu...Jako příprava na život...Tady nejde o to, že - s s nadsázkou řečeno - nemusím věsdět, kde leží Slovensko, protože si to kdykoli můžu najít na Internetu

R. Polášek 28.1.2022 10:25

Souhlasím.

F. De Winter 28.1.2022 7:56

30.1.2022 v 15 hodin na Václaváku. Demonstrace za svobodu.

Ať očkovaní či neočkovaní přijďte, jede do tuhého.

[>-] Svoboda, rovnost, bratrství. [>-]

P. Dvořák 28.1.2022 8:03

Vážený pane, to jste se o nějakých 230 roků zpozdil a o nějakých 1000 km netrefil.

:-)

V. Církva 28.1.2022 8:24

Za jakou svobodu se bude demonstrovat? Proti potratům nebo za svobodu internetu?

(Předpokládám že Covid už je pasé když i u nás se očekává 1.března ukončení opatření.)

P. Dvořák 28.1.2022 8:30

Možná se bude demonstrovat za svobodu ukončit si opatření, kdy se mi to líbí a ne 1. března podle vlády.

:-)

V. Kosiner 28.1.2022 9:25

Co to je za blbost, "Kdy se mi to líbí"? Já chci hned, soused za týden, soused přes ulici za měsíc! Tak kdy?

F. De Winter 28.1.2022 8:46

Napovídalo se toho už dost. Mě zajímají činy a ne řeči.

Především je třeba vykolíkovat vládě hřiště. O to jde.

V. Církva 28.1.2022 7:46

Co se týká toho že nemáme být "ovčani", ale máme přemýšlet a hledat i jiné varianty, a to včetně smyslu a způsobu života (ono ale když máte vzdělání prodavač těžko se budete živit jako chirurg, nebo ekonomka), ale i odporu proti některým hloupým zákonům, to bych souhlasil (jakkoliv člověk žije v nějakém prostoru kterému se musí adaptovat).

Jen nesouhlasím, že to souvisí s výchovou k autoritám, limitům a poslušnosti. Odredovaný učitel nic takového nedělá! Paní Šichtařová si nevšimla, že dnes už není problémem přehnaná úcta k autoritám. (nejen) dnes je problémem hloupost, stádovitost a znevažování vlastní historie i přirozených autorit!

"Tak proč jenom se škola vojenským drilem snaží z našich dětí vyrábět neodmlouvající a chodící Ottovy slovníky, sedající si před autoritou paní učitelky na zadečky?"

Tady paní Šichtařové odpovím. Protože je už příliš darebáků bez limitů co jen dělají binec a místo práce se buď flákají, nebo flákají v nějakých politických neziskovkách, co nám chystají sebevraždu Evropy. Nemyslím si, že třeba Carola Racket se ve škole naučilo sedat si před autoritou! Naopak světu dnes vládnou socialističtí liberálové co nerespektují historii, nemají úctu, nechápou že osvědčené metody fungují spolu s modernizací a novinkami celkem dobře, jsou vedeni 60tníky!

Liberálové celého světa (socialističtí určitě, libertariáni částečně) běžte všichni do pr....!!!

J. Krásenský 28.1.2022 8:22

R^

R. Hansmanova 28.1.2022 6:53

No to je právě ten rozdíl mezi vědou a šarlatánstvím a mezi svobodou a diktaturou.

Ve vědě se názory mění, v šarlatánství zůstávaní neměnné. Vědci můžou úplně klidně zjistit, že čtvrtá dávka není dobrý nápad, i když se předtím domnívali, že je. Taková homeopatie, klimatická ideologie a víra v protivirový účinek ivermektinu se nemění, ty zůstávají navždycky stejné.

A ve svobodných zemích vláda dosti často odpíská něco, co předtím schválila. Dokonce se může vláda i vyměnit. V diktatuře se nic takového nestane. Čínská vláda nikdy nic neodpíská a kdyby náhodou ano, tak se o tom poddaní nedozvědí. A když se to dozvědí, tak s ujištěním, že viníkem byl nějaký zrádce, který už byl popraven.

Z. Koutecký 28.1.2022 2:03

Jenže, paní Šichtařová, ti ostatní kolem nás jsou, existují, a nemůžeme jen jen tak přehlížet. Naše svoboda totiž končí tam, kde jejich začíná.

P. Motyka 28.1.2022 2:40

Otazkou vsak je, pane Koutecky, jestli "ti ostatni" po svobode, kterou zde pani Sichtarova za nas pekne nekolika slovy popsala, jestli ti vsichni kolem nas po svobode touzi.

J. Krásenský 28.1.2022 4:47

Jsem si jistý, že všichni po svobodě touží. Svobodu představují volně použitelné peníze. Pro ty, co jich mají dostatek, je představa svobody jiná, než představa těch, kterým se nedostávají. Je to přízemní? Možná. Duchovní svobodu často měli vězni marxistických režimů větší, než si většina z nás dokáže vůbec představit.

Pohled paní Šichtařové je silně ovlivněný tím, že se dokázala dostatečně zabezpečit před krizí, je jí to ke cti. Žel ne všichni jsou natolik nadaní, schopní a silní, aby dokázali totéž. A kdyby tomu tak bylo, sestávala by společnost ze samých podnikatelů, makléřů, lékařů, univerzitních profesorů, hvězdných umělců? Její pohled naplňuje rčení, že "sytý hladovému nevěří".

Nicméně klade dost a dost sugestivních otázek. Například "Kolik z toho, co „musíme“, je mýtus a kolik pravda?" Žel ve chvílích, kdy se ani odborníci z jednoho oboru (například lékaři nebo epidemiologové nebo virologové) neshodnou na tom co je pravda, zbývá laikovi jen víra v jedny nebo druhé. Řečeno slovy autorky, víra v mýty jedněch nebo druhých (tím neshazuji kvalitu poznání odborníků). Tuším, že ani paní Šichtařová není schopná prokázat "svou pravdu" například o koronaviru, ale spoléhá se na mínění autorit. Tedy také věří v "mýty". To je v pořádku, a bylo by dobré, kdyby si to také sama uvědomila.

R. Langer 28.1.2022 6:33

Já svou pravdu o koronaviru stavím na tom, co mě naučili na základní škole, a evidentně mě to tam naučili dobře. Co tam naučili vás? :-P

J. Krásenský 28.1.2022 6:44

Takže se chlubíte mýty, které Vám do hlavy nasypala základní škola. Hmm...

R. Langer 28.1.2022 7:27

Hm, tak vás na základní škole učili mýty? Tak to ledacos vysvětluje. Evidentně je vás takových víc... ;-D

J. Krásenský 28.1.2022 7:41

A které ze znalostí - například o tom koronaviru - ze základní školy jste si ověřil podle vlastních získaných dat?

Škola mne naučila pochybovat.

V. Církva 28.1.2022 8:16

Většina našeho jednání je založena na zvyklostech. Žádný jedinec není schopen vše detailně prozkoumat, proto, každý rozumný člověk spoléhá na informace od odborníků, ze kterých si však především u protichůdných názorů musíme udělat vlastní závěr. Pan Krásenský má tady pravdu, včetně toho:

Tuším, že ani paní Šichtařová není schopná prokázat "svou pravdu" například o koronaviru, ale spoléhá se na mínění autorit. Tedy také věří v "mýty". To je v pořádku, a bylo by dobré, kdyby si to také sama uvědomila.

V. Církva 28.1.2022 8:18

Jo a ještě, pokud paní Šichtařová nespoléhá na mínění autorit a jen si cucá informace o koronaviru z prstu, pak je to ještě horší protože musí být logicky mimo realitu.