29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VTR 8.6.2007 12:33

Re: "U příležitosti podobných událostí u nás"

Pergille, nepsal jsi, nebo některý z Tvých předků, rostomilý plátek vydaný Rudým právem v srpnu 1969, který se jmenoval NEPROŠLI???

J.Mach 8.6.2007 17:26

Re: "U příležitosti podobných událostí u nás"

Pergille, ony ty vaše komentáře nikdy nebyly příliš inteligentní, ale tento váš komentář je do nebe volající ukázkou hloupé zavilosti. Píšete o věci, o které nic nevíte, ale máte dojem, že je to teď trendy, že? Ale co je módní, nemusí vůbec být pravdivé. Ta agresivita opravdu není vyprovokována policií, ale je, nevím proč, v těch lidech. On málokdo totiž je agresivní jen tak, potřebuje nějakou záminku, nejlépe ušlechtilou. A ono je to trendy, být proti globalizaci. To se pak ničí, když je to tak ušlechtilý cíl. A proti referendu jsou střídavě všechny strany stejně, podle situace, ale toho jste si nestačil všimnout. A jste převědčen, že referendum je tak báječná věc? Ono je to toiž o něco složitější, než jste schopen pochopit a referendum se dá použít pouze v málo případech, jinak jde spíše o zneužití.

jezevec 9.6.2007 1:53

Kontrolní otázka pro Pergilla:

Kolik policejních provokatérů spráskali a posléze pochytali ti mírumilovní demonstranti, mezi něž se vluzují a jejichž ušlechtiolým nenásilným myšlenkám takto strašlivě škodí?

Představte si například že by přišel týpek se zápalnou lahví na bohoslužby do kostela, kolik vteřin by tam přežil, než by byl zpacifikován a předán policii. Kolik takových je z demonstrací za posledních deset let? Můžete zahrnout i zahraničí.

Standa 8.6.2007 6:44

Agresivita

je samozřejmě v genech lidstva. Co novináři a podobni lidé nemají v genech - je jít ke kořenům věci. Článek je typickým povrchovým klouzáním-surfováním na problému. Takhle 98% novinářů, publicistů atd. se snaží smáznout problémy někam pryč. Sami vidíme, že nejsou popsány příčiny vzniku a návrh na jejich odstranění, pouze se hodnotí důsledky něčeho a ještě se špatnou premisou. Čeští novináři, publicisté a pod. jsou na tom velmi špatně, ale mají nos nahoru a myslí si o sobě, že jsou nejlepší a ti praví pro výklad, jako vykládači koránu.

pozorovatel123 8.6.2007 6:53

Re: Agresivita

Není toto také poněkud povrchní?

Netřeba 8.6.2007 6:34

Agresivita je v genech.

Jinak by člověk, jakožto velice slabý článek přírody, v evoluci neobstál. To, že se nerveme denně na ulicích nebo při jakémkoliv konfliktu se sousedy, je dáno především tím, že víme jaká je odplata. Tou je trest - pokuta, nucené práce (pardon, veřejně prospěšné), vězení. Společnost tedy tuto primární atavistickou agresi potlačuje jinou agresí, ale sofistikovanou, organizovanou, dobře vycvičenou a vytrénovanou a hlavně zaštítěnou právními normami. Právními normami uznávanými tou kterou společností.

Naše tzv. euro-atlantská společnost se považuje za nositele veškerého pokroku a civilizace, takže veškerá její agrese je prý nezbytná a správná. Ve skutečnosti je to ale od věky věků tak, že vítěze nikdo nesoudí.

"KDYBY" to u Midway, u Kurska, v Normandii atd. dopadlo jinak, jistě by nebyl žádný Norimberský proces. A o agresi bychom dnes měli naučené zcela jiné fráze, než jaké slýcháme od blouznivých pacifistů.

Claudio 8.6.2007 6:15

Ne! Není to o genech!

 Zdaleka vůbec nejde o projev genové výbavy. Patřičné instituce a orgány, by se měli v prvé řadě zaměřit na původce organizování těchto "bitev". V první řadě by si měli kompetentní uvědomit, že cílem je destabilizace společnosti. Jakýkoliv nepokoj, výtržnost skupin mládeže ať na fotbale, demonstracích, schůzkách G8 či podobně nejsou dílem náhod! Je to cílené a organizované.

 Je směšné řešit až důsledky namísto příčin. Jistěže k tomu musí být politická vůle a odvaha státních činitelů. Pochopitelně, že rudá, hnědá a zelená mládež, která se takových bitev účastní nepřijde na "bitevní" akci náhodou. Připravují se na ně dlouhodobě a určitě mají zastánce ve starších ročnících svých stranických kolegů.

 Ať mi nikdo nevykládá, že se to neví! Víme to všichni a přesto se neprojevuje v podstatě nikde v žádném státě ochota vypátrat a usvědčit hlavy těchto akcí. Pohádky o genech jsou nesmysly nehodné seriozního novináře!!

pozorovatel123 8.6.2007 6:58

Re: Ne! Není to o genech!

Souhlasím, je to řízené někým v pozadí. Ale není to pouze projev touhy být vůdcem stáda? A to je standardní genové vybyvení všech skupinově žijících savců.

Harry 8.6.2007 10:08

Re: Re: Ne! Není to o genech!

Souhlas. Praclovek si kazdy tyden vyplavil dokonale adrenalin: budto utikal o zivot pred medvedem nebo naopak vlastnorucne zabil jineho zivocicha pro potravu, vc. nekoho z konkurencni tlupy lidi (take casto i pro potravu). Proto jsme tak udelani, potrebujeme to, ale dnes si normalni clovek ani prase nezabije sam, udela to za nej reznik. Proto je asi ta obliba hororu, akcnich filmu a her. No a nekteri to chteji sami prozit aktivne, nejen se divat.

withson 8.6.2007 23:03

Re: Re: Ne! Není to o genech!

Mimochodem u zvířat se tomu říká beta-samci, mladí samci, kteří nejsou schopni zaujmout místo na vyšší části sociální hierarchie, tedy nemají možnost se pářit, se spojují a terorizují okolí...

MILA 8.6.2007 5:46

valku mame v genech a neni jiste jestli je to zle ci dobre

tak to vypada ze lide musi zborit a hodne trpet aby se vzmuzili a udelali zase neco dobreho, jak se rika dobre bydlo pali, jakmile se dopracujeme k nejakemu vrcholu, tak bud zlenivyme nebo udelame neco aby to prislo vnivec, zkratka se zacneme nudit. Neco jako staveni hradu na plazi, postavime, hrde se k tomu postavime, fotocku si  udelame, a pak to sami rozkopame.

A pak postavime jeste vetsi a lepsi, a  tak furt dokola

Kanuk 8.6.2007 4:40

Nic nového pod sluncem

Zdaleka nejsem kudlanka nábožná, ale v Knize Mormona jsem našel zajímavou stať:

The Book of Mormon, Helaman, 6.

17. For behold, the Lord had blessed them so long with the riches of the world that they had not been stirred up to anger, to wars, nor to bloodshed; therefore they began to set their hearts upon their riches; yea, they began to seek to get gain that they might be lifted up one above another; therefore they began to commit secret murders, and to rob and to plunder, that they might get gain.

Přibližně: 17. Slyšte, Bůh jim tak dlouho žehnal bohatstvím světa, že nezačali nepřátelství, války ani krveprolití; proto se soustřeďovali na svoje bohatství; začali hledat jak vydělávat aby jeden mohl být výš než druhý; proto začali tajně vraždit, krást a loupit; aby získali majetek.

Nevypadá to jako “Nic nového pod sluncem”?

Borek@exil 8.6.2007 3:50

případně "dravec".

Kanuk 8.6.2007 4:47

Re: případně "dravec".

Kdybychom chtěli slovíčkařit, tak "dravec" je pták, tedy "raptor", "predator" je "šelma", český výraz pro tu skupinu už jsem zapomněl. Ale lid obecný to nebere tak doslova. 

Borek@exil 8.6.2007 6:46

Re: Re: případně "dravec".

Dravá zvěř je množina darvých zvířat. Dravé zvíře = dravec. Na Svatého Řehoře šelma sedlák, který neoře.

Kanuk 8.6.2007 7:12

Re: Re: Re: případně "dravec".

S tou dravou zvěří máte sice pravdu, ale to je asi terminologie lidová. Přírodopis má šelmy psovité a šelmy kočkovité a třídu(?) ptáků dravci. Berte to ale, prosím, jen jako akademickou debatu, protože na tom houbec záleží.

Borek@exil 8.6.2007 7:26

Re: Re: Re: Re: případně "dravec".

A kam patří "predátor"?

Borek@exil 8.6.2007 7:27

Re: Re: Re: Re: Re: případně "dravec".

Na Svatého Řehoře predátor sedlák, který neoře!

Trotl 8.6.2007 12:28

Re: případně "dravec".

Hezky jste si vyhráli s jedním slovem. Obsah už tak zajímavý zřejmě nebyl. Nu což.

rdu 8.6.2007 12:42

Re: případně "dravec".

Označení "šelma" se v češtině používá pro savce. Pro ostatní řády (ptáky, ryby, hmyz...) se ve stejném smyslu užívá označení "dravec"

Petr H 8.6.2007 2:41

Mně taky nejde do palice,

co vlastně chtějí.Dám jeden příklad za všechny.Taková Jaques jako "antiglobalistka" zapalovala Prahu a rvala se s policajtama při zasedání MMF a WB v Praze,aby zase na druhou stránku stejně zapáleně podporovala typickou ukázku "globalismu" jako je EU.Rozumí tomu někdo?Já teda ne,leda že to nemají tihle antiglobálisti v makovici v cajku a jenom se chtějí porvat a aby měli vzpomínky na pubertu "jak se tenkrát s tím poldou na tý supr demošce nalitej porval".To je v pořádku,ale na druhou stránku by tím pádem měli dostat taky pěkně přes držku,aby si to fakt pamatovali.:-)

Cartouche 8.6.2007 2:00

xxx

Ve starověku to fungovalo tak, že se část mladých mužů překypujících hormony sebrala a šla si je vybít na úkor jiného kmene. Tím se mimojiné částečně reguloval podíl příliš agresívních jedinců. V civilizované společnosti to většinou funguje tak, že mladí muži překypující hormony mají již civilizační zábrany, které jim zabraňují vybíjet si své hormonální problémy na jiných lidech (nebo věcech). U některých skupin s nízkým IQ však takové zábrany neexistují.

zdeněk 8.6.2007 1:38

také s takovými protesty nesouhlasím

Vlastia 8.6.2007 1:28

clovek

Tento clanek je moc peknej, opravdu napsanej od cloveka, kterej to ma v hlave sporadane. Ja osobne mam 24 let. Potrebu nasili necitim a nesnasim silova reseni. Bohuzel si casto potvrzuji svou domnenku, ze lide jsou skutecne zvirata...

Trotl 8.6.2007 3:25

Re: clovek

Bohužel musím s vámi nesouhlasit. Zvíře nonverbální násilí používá v krajním případě. (Ochrana potomků nebo hlad u predátora.) Člověk však dokáže používat násilí pouze pro své potěšení. (docela zvrácené, bohužel přiznejme si to.) Takže mezi predátory, je velmi úspěšný právě člověk. Neznám zvíře, které by bylo agresívnější a tím také úspěšnější.

Borek@exil 8.6.2007 3:48

Re: Re: clovek

Troufám si usuzovat, že mně zatím neznámé slovo "predátor" je zkomolenina anglického "predator" a znamená to prostě "šelma" (sr. "chuligán"...Rusové neumějí "H", takže z "hooligan" udělali "chuligán"..a to se zabydlelo i v boševisované češtině).

Borek@exil 8.6.2007 3:51

Re: Re: Re: clovek

..případně synonymum "dravec".

Lukáš 8.6.2007 14:31

Borkovi@exil a jiným jazykovým puristům

Je beruška šelma? Nikoli, antož šelmy, jak vám poví každý biolog, jsou bez výjimky savci. Je to predátor? Jistě, ana požírá jiné hmyzáky. Neodvažuji se pochybovat o Vašem širokém rozhledu nadhledu, takže Vaši neznalost slova predátor považuji za špatnou vizitkou Vašeho učitele biologie, jenž, byv zřejmě jazykový purista (eh, nebo spíše jazykový čistotník?), zatajil vám termíny jako biologie, evoluce, symbióza, fotosyntéza a stovky dalších a nahradil je slovy ryze českými, kterými se ovšem nikde jinde nedomluvíte. Byla to od něho skutečně zavrženíhodné. Nebo že bych Vašemu učiteli biologie křivdil, a tím nesmyslným jazykovým hnidopichem jste byl Vy osobne? Ne, tomu nevěřím! (PS.: Ano, slovo dravec je hezké české synonymum běžně užívaného odborného termínu predátor.)

Borek@exil 8.6.2007 19:23

Re: Borkovi@exil a jiným jazykovým puristům

Biologii jsme ve škole probírali kocem padesátých let minulého století. Slovo "predátor" se v učebnicích nevyskytovalo. Vyskytuje se vůbec toto slovo v současných učebnicích biologie?......prosím o informaci o názvu učebnice a datu vydání, děkuji předem.

Ivanhoe 11.6.2007 19:46

Re: Re: Borkovi@exil a jiným jazykovým puristům

Tak například Papáček a kol.: Zoologie. Scientia, Praha 1994. Schváleno MŠMT ČR dne 30.3.1994 pod čj. 13 855/94-23 k zařazení do seznamu učebnic pro gymnázia a další střední školy.

Jako dlouholetý učitel biologie Vás mohu velmi bezpečně ujistit, že termín predátor je ve výuce biologie běžně používán, a vztah predátor - kořist  je probírán v rámci učiva ekologie (což mimochodem není nauka o demonstrování za plotem jaderné elektrárny nebo blokování hranic, je to zcela seriózní biologická disciplína) jako jeden ze základních typů mezidruhových vztahů mezi živočichy (kteréžto vztahy jsou zase velmi důležitým biotickým faktorem prostředí).

Zkrátka vše se vyvíjí, odborné nároky rostou, kdo dnes neví to, za co by ještě před 50 lety dostal Nobelovu cenu, letí s pětkou od tabule. Nemůžete se domnívat, že to, co jste bral ve škole koncem padesátých let, neexistuje. Brali jste například pojmy fytofág, endoparazit, stenoekní druh, klimaxová fáze, semipermeabilní membrána, kutikulární transpirace (a porovnání jejího objemu s transpirací stomatární), endodermis, synapse, feromony, Jacobsonův orgán, ... ? To vše jsou pojmy, jejichž znalost je vyžadována u maturitních zkoušek i u přijímacích zkoušek na vysoké školy biologických oborů. Bez ironie i bez legrace. Není to sranda dneska studovat.