29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Milan 8.6.2007 11:03

Souhlas

Souhlasím. Z mého pohledu není tentokrát  co dodat.

Sch.zlomyslný glosátor 8.6.2007 10:14

Přinejmenším z části je to v genech.

Ne válka, ale zvýšená agresivita. Přidejte si k tomu frustraci z osobní neúspěšnosti v dnešním složitém světě. Typickým představitelem je neúspěšný chudý mladý muž s s charakteristickými rysy nezdrženlivosti a impulsivity. Je stavěný k podání krátkodobého výkonu při lovu nebo v boji. Problém je v tom, že dnešní společnost pro něho nemá takové využití jako v minulosti, kdy byl spotřebováván například ve válkách. Kromě toho, v našich kulturních podmínkách, nároky na prosté přežití jsou nižší a chybí přirozená rizika. Právě vyhledávání boje je  motivací účasti na násilných nepokojích a příčinou i násilné kriminality. Co s tím je na obsáhlou diskusi. Jednou z možností je umožnit vybíjení agresivity a vzájemnou redukci bez ohrožení ostatní společnosti.Jsem toho názoru, třebaže mnozá nebudete souhlasit, že stát by neměl bránit lidem, kteří se dobrovolně chtějí navzájem pozabíjet a k tomu by měl stanovit pravidla chránící nezúčastněné. Třeba v nějaké aréně. Současné zákony jsou pozůstatky zákonů zajišťujících, aby se výkvět bojeschopných mužů  nespotřeboval předčasně, ale aby byl uchován pro spotřebování ve válce. Pro vedení moderní války jich není tolik třeba a spotřeba je nižší než produkce.  Ale z dlouhodobého pohledu je stav vždy vyrovnaný a očasná nerovnováha se vyrovná. Můžeme si být jisti, že způsobem, který se nám nebude líbit. Pokud se toho dožijeme.

Sch.zlomyslný glosátor 8.6.2007 10:15

Překlepy si opravte sami

;-)

Rudý BAron 8.6.2007 11:28

Re: Přinejmenším z části je to v genech.

souhlasím.Napsal  bych to přibližně stejně.

Důkazy vidět lze všude kolem.Od těch "nevinných" jako je činnost Klubů vojenské historie, vzpomínkové akce na různé bitvy, až po stovky až tisíce airsoftových fanatiků, což jsou lidé, kteří dobrovolně a s nadšením oblékají atombordel a lítají po lesích střílejíce po sobě plastovými kuličkami...( patřím mezi ně, tak trochu částečně, rodina úplně ).

A bohužel, až po hooligans, kteří raději chodí křápat lebky baseballovými pálkami na stadiony nebo po "anarchisty" programově vyvolávající rvačku, kde se objeví.

Mimochodem, anarchisté jsou zdaleka nejnebezpečnější.Sice nepoužívají bomby jako v Rusku za cara, ale teď v Roztocku bylo viděl, že už přišli na chuť upalování lidí v míře více než velké... 

Sch.nekorektní glosátor 8.6.2007 11:35

Ano.

Když si navzájem chtějí křápat lebky, nevidím rozumný důvod proč jim v tom bránit.

Saša 8.6.2007 11:39

Ano.

Ritualisované formy válečného střetu jako fotbal a hokej už zjevně nestačí.

Sch.nekorektní glosátor 8.6.2007 12:31

Nepochybně.

Protože neplní významou úlohu -  redukci.

Byg 8.6.2007 12:57

Re: Přinejmenším z části je to v genech.

S vybitím agresivity souhlasím, ale v dnešní době existují jistě technologie jak si vybít agresivitu, aniž by bylo komukoli ublíženo. Ovšem ještě lepší by bylo ty lidi naučit, jak agresivitu rozptýlit a na její místo dostat něco jiného, např. moudrost a soucit ;-). Což jistě není lehký úkol.

Sch.glosátor 8.6.2007 15:08

Což jistě není lehký úkol.

Jako převést žraloka na vegetariánskou stravu.

vládík 8.6.2007 10:10

Argumentovat umím

Alespoň předpokládám. Co je mi to platné. Mohu argumentovat tak na Psu, čímž mnoho nezmůžu.

Kdo jsme my, kteří jsme uměli argumentovat? Kde jste mohl argumentovat (a nebát se vyhazovu). To přece není pravda. My jsme uměli (na čestné vyjímky) držet hubu a krok. Já jsem argumentoval - a vím, co mě to stálo.

A co chceme od mládeže, má-li za vzor "kulturu" (řazeno "vzestupně") Topolánkovu, Klauzovu, Patoubkovu, Rathovu......

doktor 8.6.2007 10:04

Agresi sice máme v genech,

ale už desítky tisíc let nás formuje KULTURA. Mínění autora, že "většina těch mladých lidí, kteří se podobných akcí aktivně, tedy i s kamenem, zápalnou lahví nebo železnou tyčí v ruce zúčastňují, na jinou formu výměny názorů zkrátka nemají. Oni nedokáží, tak jak to dokázala mládež kdysi, argumentovat, vyvracet názory autorit, svými čistými úmysly odzbrojovat a přesvědčovat. Oni jen dovedou kvalitně cokoli ničit" ovšem sedí jak ulitá také na politiku velmocí při střetu s odlišnou kulturou, a na mínění většiny diskutérů na Psu, jak zprovodit ze světa islámské nebo sionistické fundamentalisty, nepřizpůsobivé skupiny, národy, které mají odlišné tradice a hodnoty, než zrovna MY. S teroristy, komunisty, islamisty, Bělorusy, Kubánci, Korejci nebo třeba tenisty, se přece NEJEDNÁ. Všechny ty současné válečné i neválečné ("bojovnické" podle Bushe) střety stojí každoročně tisíce lidských životů. Nesvádějme to na mládež. Ta jen následuje své politické i občanské vzory.

vládík 8.6.2007 10:06

Re: Agresi sice máme v genech,

R^

kdokoli 8.6.2007 10:09

Re: Agresi sice máme v genech,

Pozor - kultura sice existuje desitky tisíc let, ale její formující vliv není dědičný. Každou novou generaci je třeba formovat znova od nuly. Říká se tomu výchova a vzdělávání. Pokud při výchově daného jedince, skupiny či celé generace dojde k selhání, obdržíme smrtelně nebezpečnou zvěř - ba něco horšího, protože zvířata narozdíl od lidí dědí i instinkty sociálního charakteru.

doktor 8.6.2007 11:00

Re: Re: Agresi sice máme v genech,

Omlouvám se za poučování, ale kultura se z generace na generaci předává t.zv. memy, které vnímáme podvědomě i vědomě (včetně písemných a jiných objektivních záznamů), takže se mluví nejen o evoluci biologické, ale také kulturní. Problém je, že kultura působí mnohem rychleji, než biologická evoluce, a navíc má jen nepevné zpětné vazby, které by korigovaly její negativní vlivy - na příklad vražedné ideologie. Jsou názory, že počátek kultury byl také počátkem konce lidstva.

Harpyje 8.6.2007 10:38

Re: Agresi sice máme v genech,

Tato část mládeže, která se aktivně účastní na násilných protestech pod záminkou lepšího světa, má určitě jiné politické a občanské (jestli vůbec) vzory!

jd 8.6.2007 10:00

-

Demonstranti sami strhavali zakuklenym z obliceje ty jejich hadry a skandovali "ukazte tvar".Jsou to stale stejna stada   agresivnich mladiku, kteri to provozuji jako turizmus nebo sport. Jsou vzdy proti vsemu, hlavne, ze se mohou rvat a pak se s tim mezi sebou chvastat.Proste muzsti. A protoze dnes uz nemusi povinne na  vojnu, tak na stary kolena budou vzpominat, priklasovat, vymyslet si, proste blbe zvastat jak jini dedkove o vojne..

Sch.nekorektní glosátor 8.6.2007 10:32

A protoze dnes uz nemusi povinne na vojnu

Ne na vojnu, ale do války. Aby tam hrdinně padli za krále,  vlast  a tak podobně. Jako ti z druhé strany. Zdá se, že to co nám stále bolestněji chybí, je právě válka. Neměli bycho opravit heslo "Dejme míru šanci" na "Dejme blbům šanci" ?  Problémy jsou tři : 1. Jak umožnit blbům aby se dobrovolně pobíjeli, 2. Jak ochránit nezúčastněné. 3. Jak to prosadit v podmínkách multikultipseudohumanismu. K 1.a 2. můžeme najít inspiraci v gladiátorských zápasech. Sledovanost by byla jsitě větší než "Superstar" a všech seriálů dohromady. To by mělo dobrý vliv na ostatní, kteří by čuměli do bedny nebo řvali v ochozech, nedělali randál jinde.

Honza42 8.6.2007 9:37

Válka je něco jiného než uvolnění agrese.

Skuteční agresoři jsou někde v teple a řeší si tím své mocenské ambice. Vojáci na bojišti žádnou touhu po boji či krvi nevykazují. Ale když jdou pomalu do útoku tak dostanouí včelku zo zad. Takže je to spíše ze zálohy organizovaný masakr.

Doby, kdy jel král někde v čele vojska jsou zkrátka dávno pryč.

jd 8.6.2007 10:09

Re: Válka je něco jiného než uvolnění agrese.

v diktaturach takovi jedinci s kriminalnimi sklony mnohdy udelaji velkou karieru, kdyz se zlociny prikryji plastikem ideologie. Napr. Mielke z NDR zabil pri demonstracich policajty, otce rodiny, nikdy nebyl za to souzen. Stejne tak Gottwald zapalil v ozralosti cizi majetek, nebyl trestan, stal se prezidentem.Takovych pripadu bylo.....

mou 8.6.2007 9:22

zajímavé

Článek se dotýká ožehavého problému násilí jen z jedné strany. Ano, je tu jistě cosi v lidské povaze, co nás žene do "boje".

Mám však za to, že právě tato přirozená a vlastně i pro přežití potřebná lidská vlastnost, je "někým" záměrně a promyšleně využívána. V první řadě jsou to zájmová, dalo by se říci politická uskupení. Ať už to byli zfanatizovaní Němci v křišťálové noci,  pracující, kteří "žádali " co nejpřísnější trest pro "zrádce lidu " v procesech padesátých let ( I to byla agrese a každý, kdo se pod něco podobného podepsal, má na rukou kapku krve ), či  v jednou z níže uvedených příspěvků připomenuté protesty  při zasedání MMF v Praze.Vyvolání podobných akcí může vést k dvěma důsledkům. Za prvé - chtěli jste to, my jsme jen udělali to, co jsme jako vaše vláda povinni udělat - tedy třicátá léta v Německu, nebo za druhé - vidíte, co ti chuligáni, násilníci apod. dělají, ale my vaši politikové vás občánci ochráníme.

Druhou skupinou, která využívá této lidské vlastnosti, totiž agresivity, jsou média.

Není nic jednoduššího, než dopřát pár vteřin slávy někomu, kdo by byl jinak celý život nepatrným zrnkem v miliardách ostatních. Média hledají senzace a co je zajímavější než boj. A´t už v Afghánistánu nebo třeba v ulicích Paříže. V klidu svých domovů můžeme sledovat něco jako akční film a ve skrytu duše se radovat, že nás se to netýká.

Petr Kohout 8.6.2007 7:46

Výtržníků a násilníků je pouze omezený počet

a jejich porážka v Praze od ministra Grosse v bojích o palác kultury a následující střetnutí ve Skandinávii (postřelený demonstrant) a Itálii (policista v sebeobraně demonstranta zabil) přineslo na několik let uklidnění.

Naštěstí nejde o "válku v genech", pouze o směs agresivity a zbabělosti bohaté a nemakající části mládeže - stačí se energicky postavit a ani je nemusíme pobít všechny, stačí prvního a máme opět pět let klid.

křovas 8.6.2007 9:11

Re: Výtržníků a násilníků je pouze omezený počet

ano a také bych jednou za volební období do náhodně zvoleného křesla našeho parlamentu pustil elektrický proud, aby si všichni poslanci a senátoři uvědomili, že službě vlasti se má obětovat život :-) 

elektrická mrkev 8.6.2007 16:52

Re: Re: Výtržníků a násilníků je pouze omezený počet

Ha haha to je nápad!!!! Aspoň by  se tam neodvážil kandidovat kdejaký  hadr se skládacím metrem místo páteře :-D

fox 8.6.2007 9:22

Re: Výtržníků a násilníků je pouze omezený počet

Jak s článkem,tak s Kohoutem možno souhlasit.Chtějí-li adrenalin,krev a smrt ať je tedy mají,když jim to dělá dobře.Pokud by policie spustila ostrou střelbu a 10% jich zabila,bude je to bavit ještě víc a budou ubývat!!!!

Lerak 8.6.2007 10:56

Re: Výtržníků a násilníků je pouze omezený počet

Váš názor je i názorem mým. Není k tomu třeba sáhodlouhých tirád. Díky.

občanka-16087481 8.6.2007 7:43

máme válku v genech-?

nemáme

kdokoli 8.6.2007 10:11

Re: máme válku v genech-?

Agrese je pudová reakce na pocit ohrožení, eventuálně beztrestnosti. Takže máme ...

A.S. Pergill 8.6.2007 6:56

"U příležitosti podobných událostí u nás"

se jednoznačně prokázalo, že za většinou pouličního násilí jsou policejní provokatéři (bylo opakovaně svědecky doloženo, že policie právě ty nejagresívnější jedince pouštěla skrze kordony a zasahovala proti demonstrantům až poté, co se zase vzdálili z místa činu; mimo jiné).

Dalším významným faktorem je odcizení politiky voličům: Ať je zvolen kdo chce, je jednání z voleb vzešlé vlády přibližně stejné (= výsledek voleb je nulový). A je to především ODS, která úporně brání vzniku obecného zákona o referendu, přestože tento institut máme zakotven v ústavě (a politici ostatních stran jí, bez ohledu na jinak "závažné ideologické rozpory", v tomto úspěšně sekundují).

Jiřina Godalová 8.6.2007 9:29

Pergile, zase jste si zapomněl vzít prášek a tak nám tady LŽETE a LŽETE a LŽETE ...

;-D (Y)

Synkretik 8.6.2007 11:42

Re: Pergile, zase jste si zapomněl vzít prášek a tak nám tady LŽETE a LŽETE a LŽETE ...

Nevšiml jsem si, že by A. S. Pergill někdy lhal. Naopak, mívá k tématu nejvíce co říci. A. S. Pergille, díky za vaše příspěvky a nenechte se odradit.