4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Lze šířit nenávist?

Podněcování k nenávisti je u nás trestný čin, rovněž veřejné hanobení etnické skupiny, národa, jeho řeči nebo náboženství je u nás trestné, zveřejnění i jen domnělých nenávistných názorů mnohé weby trestají vyloučením z diskuse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 8.7.2021 23:05

Je pěkné, jak se všichni ohledně té předsudečné nenávisti tomu tématu očkování proti kovidu vyhýbají. To také o něčem vypovídá... :-P

J. Jurax 8.7.2021 19:15

Záleželo by na tom, jaká předsudečná nenávist by byla zakázána a jak by se vlastně definovala.

Kupříkladu předsudečná nenávist k Židům není žádná nenávist, ale přirozená obrana čistoty árijské rasy, na kterou má každý Árijec nezadatelné právo, že. Tedy měl, kdysi.

Stejně tak nenávist k buržoazii nemůže být předsudečná a tudíž zakázaná, když jde o přirozený cit dělnické třídy onou buržoazií celá staletí vykořisťované. Buržoazie musí být proto nenáviděna a tato nenávist budiž podporována! A kdo si troufne buržoazii nenenávidět, toho musí nenávidět dělnická třída. A na takového dopadne její železná pěst! Nejenom kdysi.

No a podobně nenávist ke starým bílým heterosexuálním mužům je naprosto legální a žádoucí. Můžou za všecko a jsou rasisti! Na tom se shodne hnutí BLM a též LGBTQ, gender a levicoví aktivisté, jakož i progresivní feministky, progresivní mládež a černé příslušnice US demokratické strany (na Bidena se to zatím nevztahuje); a tihle všichni se samozřejmě nemohou mýlit a tudíž se nemýlí! Aktuálně dnes.

A nenávist proti odpůrcům boje proti kysličníku je taky legitimní - viz nenávistí zkřivená tvář svaté Gréty při projevu ke světovým či jakým papalášům poníženě naslouchajícím ... to je přece ta správná, zdravá nenávist. A taky žhavá současnost.

Ś. Svobodová 8.7.2021 18:40

Tu správnou nenávist šířit a podněcovat lze. Dokonce i za peníze daňových poplatníků. Např. vůči voličům některých stran a prezidentů. Dále vůči Rusku a Putinovi. Nenávidět lze i bílé heterosexuální muže nebo odpůrce ekoterorismu.

V. Novák 8.7.2021 18:11

V Německu za císařství žádná velká nenávist k Židům nevládla. Ani za Výmarské republiky. Spousta Židů bylo mezi vojáky a důstojníky, bojovali za Německo - a bylo jim to po 33. roce na dvě věci. Asimilovaní Židé spoluvytvářeli německou kulturu.

Takže dá se šířit nenávist.

P. Adámek 8.7.2021 16:24

To máte těžké. Považuji za jednoznačné, že bez antisemitských projevů Hitlera a dalších činovníků NSDAP by všechny následné (a souběžné) antisemitské činy, počínaje norimberskými zákony, neprocházely u obyvatelstva tak snadno. Masová hnutí proti skupinám obyvatel nemají bez veřejných projevů nenávisti šanci. Ostatně i k šikaně ve školní třídě musí někdo ponoukat.

V. Kuhaj 8.7.2021 15:07

Ve starověkém Římě proběhly vzpoury křesťanů? Jaké?

V. Novák 8.7.2021 18:22

Zničení Alexandrijské knihovny a vraždění pohanských filosofů, třeba. Ale těžko říct, jestli to byla vzpoura, když ji vedl biskup - přítel císaře.

Pak se taky hodně mydlili mezi sebou.

J. Ptáček 8.7.2021 11:08

Nenávist očima dvou našich intelektuálů: "Nenávist, neznalost, zásadní nedůvěra, to je psychický svět komunismu. Lékařská diagnóza by řekla, že je to patologický negativizmus".

Karel ČAPEK, 4. 12. 1924

"K vytvoření šťastného života pracujících je třeba nenávisti."

Zdeněk JIČÍNSKÝ, 1956

L. Beneš 8.7.2021 13:59

Měl zajisté na mysli třídní nenávist. Promítl tento postoj také do ústavy České republiky?

D. Bowman 9.7.2021 13:17

Hezký výběr citátů....které mi byly utajeny. Díky.

Čapek měl recht. Už i Marxovo "učení" je jen opozice ke světu....takový statnismus, o kterém mimochodem napsal pár básniček. Jediný recept, který předkládá je zrušení soukromého vlastnictví, což je podobný nesmysl jako již vyvrácené teorie o shrinking markets a teorie hodnoty práce .

K. Křivan 8.7.2021 9:27

Levice je založena na závisti a nenávisti. Proto nenávidím levici.

M. Sedláček 8.7.2021 12:42

R^

J. Soukup 8.7.2021 9:17

Lze. Zcela legálně, prostřednictvím demokraticky zvolené parlamentní strany. Jinak spousta hezkých souvětí.....;-(

J. Joudová 8.7.2021 14:00

Mohl byste upřesnit, která parlamentní strana podle Vás šíří nenávist vůči komu a jak konkrétně?

J. Jurax 8.7.2021 18:39

Každá ke svým konkurentům v boji o moc, koryta a vládu nad penězotoky. Ovšem šíří ji decentně.

Ś. Svobodová 8.7.2021 19:04

Vyberte si jakou chcete. Vůči migrantům, podnikatelům, voličům, Rusku?

M. Sedmík 8.7.2021 9:05

"Odsuzujme konkrétní trestné činy vyvolané blbou a zaslepenou nenávistí, nebavme se s hloupými nenávistníky, ale nehrajme si v rámci předběžné opatrnosti na internetové nebo politické Koniáše."

Hitlera s jeho vizemi nikdo nebral vážně, dokud je nezačal brutálně realizovat. Proto jsou v Evropě po WWII trestány i výzvy k trestným činům. Nastavená laťka je věcí společenské domluvy, a souhlasím s autorem, že se to vo poslední době značně přehání.

K. Křivan 8.7.2021 8:38

Je nenávist neopodstatněná, stará, prastará, a levicovými vládami tolerovaná. Nenávist vzniklá ze závisti k těm lepším, vzdělanějším, pilnějším a inteligentnějším. Nenávist k Židům. Tu všichni levičáci tolerují a omlouvají.

Je nenávist opodstatněná, 14 století stará, opodstatněná čtrnácti stoletími islámských výbojů, válek, vražed, ničení civilizací a kultur, vraždění na ulicích, atd....atd.

Proti této opodstatněné nenávisti vytáhly levicové, fašistické vrchnosti (je rozdíl mezi vrchností a vládou) do zuřivého boje. Nic nového pod sluncem. Protektorát, ČSSR, SSSR, .... trest smrti za poslouchání zahraničního rozhlasu. Nepřítel naslouchá, .... i dnes. Jenže dnes je za to placen. Novinami, televizí, rozhlasem. Cenzoři.

J. Kubíček 8.7.2021 8:25

Nechápu, jak se může trestní právo zabývat lidskými emocemi.

L. Beneš 8.7.2021 14:13

Ano. To je opravdu nepochopitelné. Onen paragraf byl vymyšlen proto, aby se ulomil hrot kritice namířené proti čemukoli z konání jiných (např. skupin lidí) tam, kde státní establishment nechce sám z pohodlnosti nebo pokrytectví zasahovat. Příklad: Budete-li kritizovat příslušníky jisté etnické skupiny, že vám dělají v noci v ulici bordel a vy nemůžete spát nebo se nechcete na jimi natropený chlív dívat, lze váš názor označit za projev předsudečné nenávisti a vy budete za to potrestán. Bude-li ovšem takový bordel nebo chlív dělat váš stejně starý soused, s nímž jste chodil na ŘK náboženství, nejedná se o předsudečnou nenávist, ale jenom o vaše kverulantství a neschopnost uznat jeho právo na odlišný způsob života.

J. Nevrkla 8.7.2021 8:10

Nejsem si jist, jestli bude možno beztrestně nenávidět nadnárodní kapitál a globalizaci, základní prvky současného vývoje.

J. Jurax 8.7.2021 18:43

Nenávidět bude lze, neboť je to mantra levičáků a neomarxistů. Slovně. Ovšem cokoliv proti nim dělat bude trestné.

P. Hák 8.7.2021 7:45

"...zveřejnění i jen domnělých nenávistných názorů mnohé weby trestají vyloučením z diskuse. Všichni tak nějak cítíme, že je to asi správně..."

No já to teda jako "asi správné" necítím ani náhodou.

Protože když se vylučuje z diskuze za komentáře "dítě potřebuje mámu a tátu" nebo "to je zas komedie, to jsem zvědav, co novináři vybájí", je to zvůle. "Domnělá nenávist" je totálně gumový pojem páchnoucí totalitou na sto honů.

J. Svoboda 8.7.2021 8:20

Proč vám to teď nesmázli? Že vy nás taháte za fusekli ;-D

Pěkný den.

K. Křivan 8.7.2021 8:42

Protože tady nejsou fašističtí cenzoři z iDnes a lidovek. NP je poslední výspa demokracie.

J. Svoboda 8.7.2021 9:19

Není.

Pěkný den.

J. Pokoutný 8.7.2021 10:20

Tak se vraťte na Deník N nebo Blisty a nekalte vodu, osobo.

P. Milan 8.7.2021 10:46

Poslední ne, ale jedna z posledních.

https://dfens-cz.com/

K. Křivan 8.7.2021 16:46

Ano, DFENS je taky v pořádku.

P. Hák 8.7.2021 13:04

NP nemusí patřit mezi "některé weby" - ta citace není tak dlouhá, aby se to nedalo najít.

Pěkný den.