28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Logické problémy multikulturalismu

Multikulturalismus je situace, kdy různé kultury existují v rámci jednoho státu, a to tak, že není usilováno o sjednocení těchto kultur do jedné kultury, ale naopak je podporováno jejich paralelní zachování či samostatný vývoj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VLK 8.2.2006 18:09

Re: Re: KONEČNĚ VYSVĚTLENÍ

Bohuzel jste se setkala pouze s urcitou minoritni islamskou kulturou. Uz muslimove ve Francii jsou neco jineho, natoz ti v Maroku, v Keni ci dokonce v Saudske Arabii. Ti tam samozrejme nejsou ve vetsine potencionalni teroriste, ale dozajista se podstatne lisi od tech asimilovanych Kanadanu muslimskeho vyznani.
Sch.glosátor 8.2.2006 10:37

Multikulturalismus je přirozený, ale....

Populace Země je přirozeně multikulturní. Problém spočívá zda a v jaké míře má  definované společenství obývající nějaké území vyznačující se dosud nějakou mírou kulturní odlišnosti a suverenity,  zahrnovat kultury celé planety. Zda multikulturalismus nejen v rámci planety, případně kontinentů, ale států, regionů, obcí, ulic, domů, rodin, jednotlivců.
Proto učiňme test. Pokud multikulturalismus považujeme za žádoucí, buďme důslední a požadujme, aby se vztahoval nejen na stát a obec, ale i na jednotlivce. Kdo jako jedinec není věrným obrazem všech planetárních kultur, není autentickým multikulturalistou.
Provokativní otázka : Nejsou leckteří "multikulturalisté" v reálu "monokulturalisty"  zneužívajícími multikulturalismus, který za tím účelem vytvářejí,  jako nástroj k prosazení vlastní kultury ?
richard 8.2.2006 10:20

multikulturalimus svoji podsatou a praxí - viz Evropa

je hlavně nejstrašlivější zločin proti lidskosti všech dob, atheističtí komunisté a  fašisté, stejně jako náboženští fanatici všech vyznání mají na svědomí velké zločiny, mnohdy i šokující zločiny - ale ani ten nejzhovadilejší komunista, fašista, popř. náboženský fanatik NIKDY nesáhl svému VLASTNÍMU národu - kmeni, chceme-li -  na jeho kolektivní právo na život -právě toto multikulturalismus učinil a činí.
zcr 8.2.2006 9:44

autore,

dekuji za velmi presny clanek - zejmena postreh o nekompatibilite nabozenstvi s ideou multikulturalismu trefil do cerneho
vobora 8.2.2006 9:14

pane

jestlize vsechna hlavni nabozenstvi jsou monoteisticka, nemuze to preci predstavovat prekazku jejich klidne koexistenci. Vzdyt se ta nabozenstvi v zasade lisi jenom tim, jake maji pro jedineho Boha jmeno. To je, jako kdyby se Cesi a Nemci rvali kvuli tomu, ze cesky Buh se jmenuje Jan a nemecky Hans. Ruzne kultury spolu mohou koexistovat, moderni doba je k takovemu souziti vsak nevhodna. Staci se podivat na Prahu z doby Rudolfa II, kde zila nemecka, ceska a zidovska komunita v pohode. Do dnes z tohoto obdobi nase kultura cerpa. V multikulturni spolecnosti vsak mohou zit jen takove entity, ktere o zivot v multikulturni spolecnosti usiluji a jsou ochotny pro nej taky neco obetovat. Islam zcela otevrene usiliuje o ovladnuti sveta, takze o tom, ze by se chtel s nekym o zivotni prostor doborovolne delit nemuze byt ani reci.
zcr 8.2.2006 9:42

Re: pane

voboro, Vy jste mne rozesmal - to myslite vazne, co jste napsal? Prvni veta je perla nad perly.
janoryna 8.2.2006 10:09

Re: pane, ty kultury

nežily spolu, ale vedle sebe. byla praha česká, německá a židovská, navíc oddělena hradbami. a to je něčem jiném a v "tolerantním" středověkém islámském světe to bylo némlich to samé.
Pavel T 8.2.2006 9:12

Hlavní problém je neochota k toleranci

Autor to sice krásně až vědecky rozebral, ale to zásadní myslím nezdůraznil-hlavní problém v multikulturalismu nastává, pokud jedna kultura není ochotna tolerovat druhou, respektive má tuto netoleranci zakódovanou už v sobě samé. To je současný problém islámské kultury, která je dle mého názoru s multikulturalismem vnitřně nekompatibilní. Multikulturalismus ve své absoltuní formě vlastně nikde na světě neexistuje - ani v Janečkem zmiňované Americe. Všude totiž existuje domácí kultura, která je více či méně preferovaná - třeba jen státními svátky. Opravdu zajímavý problém ovšem vznikne, až se v nějaké zemi ze současných kulturních minorit stanou majority, respektive stanou se z volebního hlediska opravdu významnými. Vždyť proč by měli muslimové či dejme tomu budhisté slavit nějaké Vánoce? A proč by volným dnem měla být sobota a neděle, vždyť přece v muslimských zemích je volný den pátek? A co takové Velikonoce? Hinduisté budou prosazovat zákony na ochranu krav... Židé a muslimové vybití nečistých vepřů... Ne, kultury si skutečně navzájem často protiřečí a to je něco, s čím se multikulturalismus jen težko bude vyrovnávat. Chci vidět to nadšení třeba pána Janečka, až mu nejvyšším ajatolláhem USA bude vysvětleno, že volno na Vánoce se ruší a do kalendáře se přidává ramadán...
Hovorka 8.2.2006 8:47

Pojem multi-kulti propagují hlavně

pseudofilosofové a novináři místo adekvátního pojmu multietnicita. Jsou většinou nevzdělaní nebo hloupí. Jakou kulturu může vytvořit náboženství-společnost, které zakazije zobrazování živých tvorů? To i kromaňonci s jesynními kresbami byli na tom lépe :-) . Ti novináři si nedovedou představit, co by byla antika bez soch, obrazů, dramat a jiné literatury než náboženské. Asi to vůbec neznají :-( . Naprostý souhlas s autorem: proti intolelerantnosti lze zvítězit jedině větší intolerantností.
Hawk 8.2.2006 15:10

Re: Pojem multi-kulti propagují hlavně

No, oni ti islámci zas až tak nekulturní nebyli....Koukněte jen tak namátkou na tohle a pak zasvěceně pište.
 
VLK 8.2.2006 17:56

Re: Re: Pojem multi-kulti propagují hlavně

Ano, anticka vzdelanost dosla do zapadni Evropy pres Byzanc, Bagdad a Toledo. Bez muslimu by behem tech stoleti, kdy v Evrope vladl temny stredovek, veskera anticka moudrost zahynula a nedoslo by k zadne renesanci a vyvoji dnesni civilizace. Proto se nechci vyjadrovat k tem nazorum, ze muslimove si dnes prozivaji pubertu jako my ve stredoveku ci rannem novoveku.
Hovorka 9.2.2006 9:16

Re: Re: Pojem multi-kulti propagují hlavně

Pisete v minulem case :-)
Hawk 9.2.2006 10:35

Re: Re: Re: Pojem multi-kulti propagují hlavně

No, pro mne je např. 14.stol. minulost . Vy je řadíte jinam?
StandaT 8.2.2006 8:37

To janeček

Snažíte se, ale teorie v praxi neplatí. Multikulturalismus může platit pouze ve společnosti holých zadků.
Aleš 8.2.2006 7:11

xenofobie a netolerance

 A to si autor opravdu myslí, že ve stále globalizovanějším světě  je možné vytvářet ostrovy "čisté české kultury" ? 
Jiri Janecek USA 8.2.2006 8:09

Re: xenofobie a netolerance

autor je neco jako obyvatel gheta (takove CR v malem) - nikde nebyl, mimo kamosu v krcme nikoho nepoznal, jine "kultury" tak z Hollywoodu, a ted nam napise LOGICKOU essay na multiculturalism.
GLOWI 8.2.2006 9:29

Re: xenofobie a netolerance

Zda se mi, ze ctete mezi radky az moc. Kdepak je zminovana nejaka "cista ceska kultura"?
Petr Brodský 8.2.2006 16:08

Re: Re: xenofobie a netolerance

A jak podle Vás vypadá ta nemulti západní kultura? Patří k ní třeba mormoni v Utahu?
honzak 8.2.2006 7:03

nemožnost multikulturalismu

popsal již Jaroslav Hašek ve světoznámé scéně "sapér Vodička versus pan Kákonyi" (Szopronyi uczta 16). Zároveň ukázal, že pravou příčinou nesváru kultur je ženská, v tomto případě paní Etelka Kákonyiová, bytem tamtéž.
V našem reálném prostředí se propagátoři multikulturalismu diskvalifikují sami. Svými minulými i současnými činy a do nebe volající neschopností své vznešené ideje prakticky realizovat. 
Patrně budou spřízněni s patologickým grafomanem a utopickým socialistou Janečkem, který svými výpotky zamořuje minimálně páteřní datové sítě.
Loki_F 8.2.2006 5:33

Výborně, pane autore

Váš článek mi udělal opravdouvou radost.
Zásah přímo do černého. Zdravím. };-)
Jiri Janecek USA 8.2.2006 1:09

LOGICKE PROBLEMY ANTIRASISMU

TI MUSLIMOVE V POROVNANI K CESKYM XENOPHOBUM A RASISTUM VYPADAJI STALE LEPE A LEPE.
Middle East - Jeruzalem - po staleti toleroval jina navozenstvi - az prisel vyvoleny stat Israel a najednou je tu boj civilizaci!
 
LOGICKE PROBLEMY ANTIRASISMU Antirasismus je situace, kdy různé rasy existují v rámci jednoho státu, a to tak, že není usilováno o sjednocení těchto ras do jedné rasy, ale naopak je podporováno jejich paralelní zachování či samostatný vývoj. Všechny rasy jsou považovány za rovnoprávné a stejně hodnotné, hodnoty uznávané lidmi jedné rasy nemají prioritu nad hodnotami lidí jiné rasy. Rasou se zde myslí soubor etnických znaků (jako barva kuze), náboženství, morálních pravidel, sociálních charakteristik, stravovacích a hygienických návyků, různých zvyky a rituálů, typických názorů atd. Z uvedené definice je vidět, že už pojem rasy je značně vágní a ideologie antirasismu by zde mohla být napadána, že se opírá o něco tak neurčitého. Nicméně asi každý ví o čem je řeč, když hovoříme třeba o křesťanské, islámské nebo čínské rase, a proto se nebudu věnovat kritice antirasismu v tomto bodě, zvláště když lze provést kritiku mnohem zásadnější.
Tato kritika tvrdí, že idea antirasismu je vnitřně rozporná a prázdná.
JM 8.2.2006 6:58

Re: LOGICKE PROBLEMY ANTIRASISMU

Pokud "soubor etnických znaků (jako barva kuze)" dle Vas, pane, automaticky indikuje "náboženství, morální pravidla, sociální charakteristiky, stravovací a hygienické návyky, různé zvyky a rituály, typické názory, atd", vítejte mezi rasisty. Položil jste velmi laciným způsobem rovnítko mezi multikulturalismem (jak jej vcelku správně, myslím, pochopil autor článku) a Vaším "antirasismem", takže vznikl blábol. Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, pokud by to nebyl nebezpečný blábol.
Jiri Janecek USA 8.2.2006 8:20

Položil jste velmi laciným způsobem rovnítko mezi multikulturalismem (jak jej vcelku správně, myslím, pochopil autor článku) a Vaším "antirasismem

Blahopreji - IQ 100?
vymenil jsem jen dva kmeny slov - kulturu za rasu - jinak je to originalni clanek.
Myslim ze jsem dost jasne dokazal ze autorovo mysleni je podobne rasistum z 50 let - musi byt segregace - cerni a bili - nemohou zit dohromady - apartheid jako v Izraeli?
 
soubor etnických znaků, náboženství, morální pravidla, sociální charakteristiky, stravovací a hygienické návyky, různé zvyky a rituály, typické názory, atd", vítejte mezi rasisty
umite si predstavit prosperujici rozdelenou ameriku na bile a cerne v 2006?
umite si predstavit prosperujici 100% anglosaskou ameriku "English ONLY" v 2006?
JM 8.2.2006 9:48

Re: autorovo mysleni je podobne rasistum z 50 let - musi byt segregace

Myslim ze jsem dost jasne dokazal ze autorovo mysleni je podobne rasistum z 50 let - musi byt segregace...
Nic jste nedokázal. Svévolně jste naložil s textem článku. Kultura a rasa jsou dvě nesouměřitelné kategorie a jejich zaměňování by mělo být trestné.
Navíc: můžete mi prosím ukázat místo, kde se autor článku dovolává nutnosti segregace?
Článek se nezabýval otázkou souvislostí mezi prosperitou a multikulturalismem, takže si Vaše otázky dovolím ponechat bez odpovědi.
Stredocech 8.2.2006 9:05

Re: LOGICKE PROBLEMY ANTIRASISMU

Proboha, on už islám je RASA????  Takže Arab v Saudské Arábii, černoch v Nigérii k mongolské rase patrící Indonésan a třeba i těch pár českých muslimů jsou jedna rasa, vymezená třeba proti Polákům, Číňanům a americkým Afroameričanům???
Eva 8.2.2006 12:31

Re: Re: LOGICKE PROBLEMY ANTIRASISMU

Pane Janečku, když v článku o železárnách zaměníte slovo železo slovem cukr, bude pro Vás jistě snadné dokázat, že ten článek je úplná blbost.
Dragon 8.2.2006 13:45

Re: Re: Re: LOGICKE PROBLEMY ANTIRASISMU

Uz jsem to panu Janeckovi rikal nekolikrat: schizofrenie je vazna porucha a je treba s tim neco delat. Jestli mas  Janecku pocit, ze te stale pronasleduje nejakej univerzalni superzid, je to jen projev paranoickeho bludu. Misto rejdeni na internetu si zajdi za psychiatrem, jiste ti rad pomuze.
JK 8.2.2006 1:08

Je to slozite

Dobry clanek. Problem je, ze pojem "kultura" je vskutku vagni, kdekdo si ho vyklada po svem. Jednim z dulezitych prvku kultury je jeji vazba na prostredi, v kterem ta ktera spolecnost zije. Proto kultura Eskymaku je nezbytne jina nez kultura treba Papuancu. Pojem multikulturalismu je sam o sobe nesmyslny. Stejne jako treba multinabozenstvi. Existuji vedle sebe ruzna nabozenstvi a jedinec si muze pripadne zvolit to, ktere odpovida jeho duchovnim potrebam, tezko vsak byt katolikem a muslimem zaroven. Uvnitr spolecnosti mohou existovat ruzna nabozenstvi, ale nad nimi musi prevladat kultura tolerance, jinak bude ta spolecnosti zit v napeti a pripadne vaznem konfliktu. Stejne tak kultura je souborem mnoha ruznych hodnot, ale musi mit jednotici zaklad, coz je prave ta kultura. Dulezitou funkci kultury je pomahat jedinci i spolecnosti zit a uspesne prezivat v danem prostoru. V tomto smeru je i globalismus velmi nebezpecny, nebot nerespektuje lokalni specifika. Celou planetu muzeme nejlepe ochranovat tim, ze se starame dobre o svuj vlastni dvorek a nabadame sousedy, aby tak cinili i oni. Tam, kde kultura zdegeneruje, rozpadne se i spolecensky zivot a dojde k ohrozeni dane oblasti. Pokud ale nekde jinde zustane kultura zivotadarna, zustava tam i nadeje na celkovou obrodu.
Jiri Janecek USA 8.2.2006 3:56

Pojem multikulturalismu je sam o sobe nesmyslny

Multikulturalism je snad jediny zpusob jak prezit v globalni ekonomiji - to je prave ta tribal (doba kamena) mindset - ja a muj klan se ohradime - postavime zed - tomu se brani muslimove.
Multikulturalism je ziti ruznych kultur paralelne - nic noveho - chce to tolerance, mit zajem, rozhled. Jak to pracuje - New York, Seattle, Los Angeles, Miami - v nekterych mestech jako Miami je anglosaxon minority.
Kazdy kdo trochu cestoval a zil delsi dobu v jine kulture snad tento problem nema.
A kdo tento problem ma tak at se odstehuje do gheta, ohradi se ostnatym dratem, vypne media, a zije jako nekde se stredoveku. To se v americe da - jsou tady Amish a vselijake nabozenske sekty aka Waco, Texas - a muze se i stat presidentem.
Jiri Janecek USA 8.2.2006 1:06

LOGICKE PROBLEMY ANTIRASISMU

 
Tato kritika tvrdí, že idea antirasismu je vnitřně rozporná a prázdná.
Za prvé, myšlenka antirasismu je vnitřně rozporná v tom, když tvrdí, že v dané společnosti neexistuje a nesmí existovat nadřazená rasa. Totiž antirasismus se za takovou nadřazenou rasu sám vydává, když stanovuje určité uspořádání společnosti a přisuzuje si právo mluvit o rovnoprávnosti ras. A nejen vydává, tam kde získají stoupenci antirasismu politickou moc, prosazují svoje názory i mocí zákonodárnou i mocí výkonnou. Kdyby snad nějaký zastánce antirasismu tvrdil, že jeho myšlenky či hodnoty jsou rovnocenné jiným konkurenčním, nebylo pak ovšem jasné, proč bychom měli takovým myšlenkám či hodnotám dávat přednost před jinými, nebyly by totiž ani pravdivější ani lepší než jejich konkurence.
Za druhé, v rámci multirasní společnosti může existovat rasa, která popírá koncept antirasismu. Nicméně ideologové antirasismu přiznávají, že hodnoty a názory produkované touto oponující rasou jsou v dané společnosti platné, protože nemohou existovat hodnoty a názory prioritní. Což je ovšem opět logický spor, neboť se připouští pravdivost dvou protikladných výroků, tj. že antirasismus je i není správný zároveň.