18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hobo 10.10.2009 11:33

Re: Malým je pravda k ničemu

V čem vidíte budoucnost evropské civilizace? Jak jste vysoký (abych věděl, k čemu je vám pravda)?

Pak si můžeme popovídat nebo zjistit, že není o čem.

Hobo 10.10.2009 11:21

Re: Klaus bude upálen a český národ povstane

Jaká, myslíte, je moje ideologie?

(Než jsem poslední svůj příspěvek dokončil, spěchal jsem pomoci manželce a rozlil si kafe na PC. I kašlal jsem na všechny pravdy, zařval, abych naopak přivolal já manželku na pomoc, jakžtakž dokončil a odeslal text, vypnul PC a staral se o svůj majetek. Ó, ty boží pravdy, ty dávají zabrat! ;-D)

Jiří Heincl 10.10.2009 11:13

Re: Pavel Vandas

Až na poslední slovo, s vámi souhlasím. Přesně jste ukázal zásadní rozpor v článku.

M.S. 10.10.2009 11:10

Re: Klaus bude upálen a český národ povstane

Ne zcela s vámi souhlasím. Na historii(ale nejen na ni) nelze pohlížet přes ideologické brýle. Ať už pravicové, levicové, katolické či jiné, jak se tomu dnes často děje. V případě Husa a husitství se to takto posuzovalo téměř vždy. Proto i v minulosti tak rozdílné postoje. Od doby temna po obrození, 1. republiku, až dnešek.Klaus má do Husa hodně daleko, jako my máme dnes daleko k husitsví.

Klogína 10.10.2009 11:08

Re: Husitské revoluční hnutí - náš vzor !!!

Nevím, kudy se ubírají Vaše myšlenky, Větší vlastenče. K tomu dubisku na východě nás poměrně očividně tlačí prof. Václav Klaus. Nechápu, proč se ve svém příspěvku zmiňujete o ing. Jiřím Paroubkovi? Nebo že by byla tak blbá a vůbec tomu všemu nerozuměla? Je to možné. Od té doby, co jsem na internetu viděla ztopořený Mirka Topolánka úd, mám všechno trochu rozmazané.

Jarda-NL 10.10.2009 10:59

Titulek měl být "Moc pěkný článek"

Omlouvám se, byl to překlep. "Moc pěkné článek" zní ironicky, jako od Sudetského Němce, tak jsem to však nemyslel.

Malý Aston 10.10.2009 10:58

To jsem zvědav, nějak to musí Klaus vyřešit!

Když jsem včera psal něco podobného a citoval Lojzu Jiráska nebyl jsem pochválen ba naopak. Klaus musí celý svůj problém nějak vyřešit, může rozhodnutí oddalovat, může se ještě chvilku odvolávat na Ústavní soud ale čas se mu klukovi ušatému krátí. A tak jsem také zvědav jak to ukončí. Má dvě možnosti. Podepsat a tvářit se že to nepodepsal, nebo se vrhnout do hradního příkopu a obětovat se za nás všechny jako to udělal Honza z Husince. Upalování již není moderní. Skok do hradního příkopu za přítomnosti televizních štábů celého světa, to by byl čin hodný našeho Václava.:-P

Jarda-NL 10.10.2009 10:56

Moc pěkné článek

Nesouhlasím s Vámi úplně ve všem, ale ve většině ano. Také si myslím, že v současné době je pro Čechy a ČR nejvýhodnější Lisabonskou smlouvu podepsat. I když si jsem vědom nedostatků této smlouvy.

http://chudacek.blog.idnes.cz/c/104533/Suverenita-Ceske-republiky.html 

Hobo 10.10.2009 10:52

Re: Klaus bude upálen a český národ povstane

Souhlasím s vámi, vidím to stejně. Polemizoval jsem s větou, že "autor subjektivně posuzuje historii, aniž by ji znal." Na historii podle mého nelze pohlížet jinak než subjektivně, neboť i známá a dokazatelná fakta lze interpretovat různě podle subjektivních názorů.

Jak jinak, když ani v současnosti to neumíme jinak. Však stačí číst interpretace výroků dnešních politiků. Jak to myslel? Co tím chtěl říci? Jaké má úmysly? Místo otázek se však přichází rovnou s odpověďmi.

Paralela Hus - Klaus je určitě subjektivní. Ale jak jinak? I mně se vynořila. Naneštěstí Klaus má nesporně do Husa hodně, ale hodně daleko.

hlava22 10.10.2009 10:43

Právní stát.

4. artikul požaduje tuším trestání smrtelných hříchů padni komu padni. Tedy požadavek právního státu, který se mohl leckomu zajídat ale nesmysl to rozhodně nebyl,

Takže pane Vandasi, je opravdu pěkné, že jste ochoten pro pomíjivý prospěch opustit i samotné základy své víry.

Hobo 10.10.2009 10:38

Re: tu hobo :

Ale tak je to přece vždycky - většina se drží majetku, resp. "onoho pozemského." Hus byl ve své době většinou národa pochopen - jinak by to vzbouření nepřišlo. Bohužel ti upálení už to vzbouření korigovat jaksi nemohou a vzbouřenci nedosahují úrovně svých učitelů. Základní problém je, zda je nutno potlačovat učení, jež poukazuje na nepravosti, nebo hledat způsob nápravy. Jsem pro druhou cestu. Ona ta první, jak historie opakovaně ukazuje, k dobrému nevede. Vzpoura vyzvedává lůzu. Husitství není Hus.

Nebo máme vzdávat veškeré pokusy o nápravu věcí vezdejších?

Nesouhlasím zcela s tvrzením, že "filosoficky pojaté myšlení a schopnost se jím řídit většinou narazí na nepřipravenost většiny ve významu např. kulturní i jiné zaostalosti", ono narazí spíše na odpor těch, kteří nepravosti páchají. Většina Čechů "filosoficky pojaté myšlení" pochopila. A pochopili i ti, na které mířilo.

I ti dnešní "preláti" chápou. Moc dobře chápou. Máme jít za nimi, aby nás měli rádi?

děteněkam 10.10.2009 10:33

Pavel Vandas

"Všeobecně nastoupený směr k omezování zastupitelské demokracie, s přesunem pravomocí na nikým nevolené orgány bruselské byrokracie, omezení suverenity rozhodování v zahraniční politice a obraně, ale i zjevné nespravedlnosti, nemravnosti a hlouposti diktované evropskými institucemi mne čas od času pobuřují."

A proto chci Lisabonskou smlouvu.

Blbec!

kanonýr 10.10.2009 10:24

Re: EUropa

Pro takovéto články a reakce na ně stojí za to občas si na NP něco přečíst.

A doporučení odlišovat Husa a jeho učení od husitů by si měli vzít k srdci především někteří novináři.

DS 10.10.2009 10:22

Re: Milý vlastenče, zdá se mi, že - byť by byla jen atrapou na sociální demokracii - je dnešní ČSSD

S.Š velmi se mýlíte!V Klaus nikdy nechtěl vystoupit z EU o NATU ani nemluvím.V Klaus podporoval stavbu radaru a řekl to Putinovi do očí.V Klaus se jen bojítoho co i mnoho lidí,kteří prožili život pod kuratelou komunistů a SSSR.Až vstoupí v platnost LS stanem se odkladištěm  nepohodlných islamistů ktrými se nechala zamořit  západní Evropa a kteří se množí jako koťata.Nepracují jsou na dávkách a vychovávají své potomky k nenávisti k bezvěrcům.Další velké nebezpečí je,že až se domluví Německo a Francie s Ruskem,klidně nás vymění za plyn a ropu.My už dotoho nebudeme mít co mluvit.Stejně jako nás za mír předali Hitlerovi a pro další mír Stalinovi.Já se toho bojím také a i když jsem starý a nedožiji se toho,nechci takovou budoucnost pro své děti a vnoučata

arch.JJ 10.10.2009 10:19

Re: tu hobo :

.......Tehdy nám to, že jsme se drželi pravdu, možná opravdu přineslo ona trápení, ale to přece není důvod, abychom se dnes podrobili a "drželi hubu a krok."

....jednak není jisté, zda tenkrát jsme se drželi pravdy, předpokládám, že autor myslel většinu  populace, spíše to vidím takto : Jako vždy se jen někteří drželi tohoto myšlení, jiní jako obvykle a ve velkém počtu se drželi majetku. Pochopit takto filosoficky pojaté myšlení a schopnost  se jím řídit většinou narazí na nepřipravenost většiny ve významu např. kulturní i jiné zaostalosti. Že potom dochází k mnohé manipulaci, je zřejmé i dnes. (ČSSD, někdy i jiné strany, abych byl spravedlivý). Doba husitská nás poznamenala všechny naprosto silně. Její neblahý vliv se promítnl silně do všeho pozdějšího, včetně národního obrození, např.Jirásek.

M.S. 10.10.2009 10:15

Re: Klaus bude upálen a český národ povstane

Dělat paralelu mezi Husem a Klausem je určitě subjektivní pohled. Některé objektivní názory a historické znalosti se vyskytují (ojediněle) i v diskusi. Je ostudou národa, že o Husovi tak málo ví. V této diskusi to nelze napravit. Za největší mýtus je považovat Jana Husa za revolucionáře. Kritizoval církev, chtěl ji reformovat, ale nebojoval proti ní. Hus byl například ten, který dobrovolně odevzdal Wicklefovi spisy když to bylo arcibiskupem nařízeno(na rozdíl od jiných). Ještě z Kostnice nabádal Jakoubka ze Stříbra k umírněnosti, když kázal pod obojí.

brána 10.10.2009 10:10

Re: Všehny ty historické paralely

Chápu případy upalování z nenávisti, pane Kostelecký, ale z náklonosti a lásky. Nejste náhodou vyznavačem starobrahmánské morálky?

brána 10.10.2009 10:06

Re: Malým je pravda k ničemu

takjako naše pověstná schopnost postavit se proti všem, když jde o budoucnost evropké civilizace?  Václav Klaus stejně tak jako Jan Hus je napadán za reformní snahy a stává se psancem, zcela opuštěn bezbranným národem. Jde o zdrcující propad zájmů západní civilizace.

lordpavka 10.10.2009 9:50

Rovnoprávní

v Evropě nebudeme nikdy.Skopčáci se po 65 letech dočkali a bez válčení to vedou. A Frantíci,ti žabožrouti,se vezou s nima.A levičáci evropští si myslí,že to budou ovládat oni. A my a další malí budeme jen čumět s otevřenou hubou a čekat,co spadne se stolu. Že nás utřou jak zpocené čelo už ukázali několikrát. Holt demokracie se už v EU nenosí. Buď budete skákat jak my chceme,nebo znovu a LÍP (PO NAŠEM)!!! Nejhorší je,že ti,co jsou ve vedení už 25-30 let,se tam tak ňák nadefinovali sami na věčné časy a nikdy jinak. ;-P;-D;-D

Hobo 10.10.2009 9:44

Re: Ano, zvlášť odporné je, že se

R^R^

Hobo 10.10.2009 9:43

Re: Klaus bude upálen a český národ povstane

Přijďte se svým objektivním pohledem! Velmi se těším.

Budete první!

fox 10.10.2009 9:33

Re: Ano, zvlášť odporné je, že se

Přesně tak.A ten blbec(Hus)chtěl reformu církve,místo aby se připojil k obchodu s odpustky za Eura.

TF 09 10.10.2009 9:32

Re: EUropa - krize a přesuny výrob

Zatímco v 50. letech bylo v USA na 30 firem, které vyráběly televizní technologie, v roce 1987 zbyla jen jediná – ZENITH. Když rozmontujete počítač, do jehož monitoru právě teď koukáte, snadno zjistíte, že asi 95 % součástek v něm je z Číny, Japonska nebo přilehlých států. Jenomže ekonomika je hlavně o tom, že se věci a peníze otáčejí.

Lidé pracují, vydělávají za svou práci peníze a za ty peníze si zase koupí jiné věci, které se vyrábějí v dalších továrnách. Jenomže s odsunem výroby z Ameriky spolu s ní odcházela i práce. Střední třída, nejpočetnější skupina obyvatelstva začala chudnout.

V 80. letech vyhlásil president REAGAN tzv. ekonomiku služeb. O co šlo? Byla uměle vytvořena pracovní místa ve sféře služeb a ta byla zaplňována nezaměstnanými z výroby, kterých rychle přibývalo. Tím, že si všichni budou navzájem prát prádlo, půjčovat videokazety nebo podávat na sebe žaloby se ale stát neuživí !

 Odchodem výrobních odvětví také klesala konkurenceschopnost Ameriky. Tak se stalo, že Čína, která vyrábí výrobky pro půl světa začala vzkvétat, zatímco Amerika, kde se vyráběly zbraně a speciální výrobky pro pár speciálních zákazníků chudla.

Hobo 10.10.2009 9:32

Re: EUropa

Nu, já bych autora tak nedegradoval, úvaha je jistě velmi dobrá a nutno ji brát v úvahu. Autor nekecá, ale přemýšlí.

Přesto jsem přesvědčen, že ani dnes - jen z důvodu, že nevidíme do budoucnosti - nelze podléhat demagogii a lži. A ta opět není na naší straně.

Nemohu souhlasit s žádným tvrzením, že se máme chovat, aby to bylo pro nás výhodné (toť otázka, co je výhodné!), že nemáme propásnout příležitosti mlčet, že máme skákat z oken, když všichni kolem již skočili.

Tehdy nám to, že jsme se drželi pravdu, možná opravdu přineslo ona trápení, ale to přece není důvod, abychom se dnes podrobili a "drželi hubu a krok."

Doporučuji odlišovat Husa a jeho učení od husitů a toho, co následovalo po Husově upálení.

Náčelník Skvrnitý ocas 10.10.2009 9:29

Malým je pravda k ničemu

Že měl Hus pravdu, bylo skutečně v jeho době k ničemu. Uplynulo však sto let a jeho následovníci (Luther, Kalvín) změnili Evropu. Od jejich doby šla dopředu protestantská Evropa, katolická zaostávala.

Psí hlas holt do nebe nedoletí.

Hobo 10.10.2009 9:19

Re: to je vsechno pekne, ale

R^

Kostelecký 10.10.2009 9:16

Všehny ty historické paralely

jsou samozřejmě nesmyslné. Jana Husa upálili preláti, ale Václav Klaus by se měl upálit (vzdát funkce) sám. Údajně ve prospěch vlasti. Jak by tím mohl prospět vlasti? Udělal by tím jenom radost svým  nepřátelům a všechny ty zdánlivě dobře míněné návrhy na Klausovu rezignaci jsou pouze výplodem antiklausovské nenávisti.

Hobo 10.10.2009 9:14

Re: DOBRY CLANEK, alespon ta historie

Až na to, že přijímání pod obojí nevyšlo od Husa. Hus velmi pečlivě dbal, aby mu nemohla být dokázána hereze (i když je diskutabilní, který způsob je správný). Zajímalo by mne, k jakým cizím výrokům se to přiznával, to je pro mne opravdu novinka. Jeho velikost dokazuje právě to, že se nehájil - chtěl diskutovat, chtěl, aby mu mohli dokázat herezi - což nemohli preláti připustit.

Studuje-li se Husův život do hloubky, je zřejmé, že si nepřál být mučedníkem, ale byl si vědom, že má na výběr jen dvě cesty - podlehnout a odvolat Pravdu, nebo přijmout smrt. Jeho výběr je důkazem jeho velikosti.

Otázka, zda byl Hus kacíř by měla zodpovídána zároveň s odpovědí na otázku: "Byli jeho nepřátelé kacíři?" V tomto poměru Hus jednoznačně vyhrává.

arch.JJ 10.10.2009 9:12

....autorovi článku je třeba zde poděkovati a

....to rovnou hned dvakrát. Zaprvé, že popsal přesně to, co ten, kdo má pod čepicí a srdce na správném místě ví, nebo tuší. Tedy, že přes jistý rozpor existuje cesta přes poučení naší historií a k té je nutné se hlásit.    Zadruhé, že toto vše napsal krásnou a příkladnou češtinou.   Jeho názor vítám, neboť mám podobný, před jeho češtinou se skláním. Z mnoha příspěvků zde zveřejněných je vidět  snaha chránit svobodu Čechů, přitom tito pisatelé dávno přestali vnímat, že s ní je třeba rovněž takto usilovně chránit český jazyk. Potom je třeba se ptáti, co vlastně má býti chráněno, když naším společným bohatstvím takto pohrdáme. Zdravím autora a přeji sobě i jemu, aby tato úvaha nebyla jedinou, se kterou jsem měl možnost se zde setkat.

Samson 10.10.2009 9:09

Konecne

Gratulujem autorovi za vcelku uspesny pokus pomenovat niektore otazne veci svojej narodnej identity vo svetle vysej politickej struktury. Je to nepochybne namahave a bolestive. Bola k tomu potrebna osobna odvaha.

Myslim si, ze je treba ist este dalej. Kedze autor uviedol i svoje vierovyznanie, navrhujem mu podobnu odvahu pri prehodnoteni protestantskeho hnutia, tentoraz z hladiska islamu. Cui bono? Komu aktualne sluzili nabozenske spory v krestanskom zazemi? Skusme opustit obvykly uzkoprsy pohlad - ze islo iba o vnutornocirkevny akademicky konflikt a preskumajme globalne politicke aspekty reformacie.

Domnievam sa, ze husiti, kalvini, luterani boli v tych casoch vlastne sucastou alahovej ideologickej zaskodnickej armady. Hlasali nieco podobne ako ti z Mediny - zjednodusenie komplexnosti, zredukovanie bohato strukturovanej zidovsko-krestanskej civilizacie na model arabskej puste.

Mozno islo o to iste, ako Bourbonovcom tajne financujucim mohamedansky uder na Vieden alebo iny financujucim slovenskeho Janosika a inych "hrdinov" na strane expandujuceho islamu.

Vopred sa ospravedlnujem kazdemu uprimne citiacemu, koho sa moje myslienky dotkli. Mal som na mysli iba politicke aspekty. Uzasny pokrok, ktory priniesli protestantske cnosti, je vseobecne znamy. To, co je dodnes nedostatocne komentovane, je pozadie islamskych uspechov na usvite novoveku.