15.6.2024 | Svátek má Vít


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Kultura coby pramen politiky

Stručné a výstižné bonmoty o principech politiky jsou většinou dost staré. Většinu pravidel, kterými se politika řídí, objevily už generace před námi, protože lidská povaha se napříč plynoucími věky zas tak moc nemění. V 21. století jich vzniká jen málo. Ale když už vzniknou, jsou důležité a vyplatí se nad nimi meditovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 5.5.2020 21:32

Nesmí. Ale stává se to.

J. Jurax 5.5.2020 21:26

Ano.

Pak ovšem i tento Váš názor je tedy kecoprd.

V. Halašta 5.5.2020 19:11

No a?

A jen tak mimochodem, pane Zigo, nikde nediskutuji o pojmu "veřejná služba". Řeč byla o slovu "veřejný", což může být i veřejný dům. A v diskuzi používám pojem "veřejnoprávní", což je synonym pojmu "veřejné služby".

A i v dalším se zcela míjíte s podstatou článku a naší diskuze.

P. Zinga 5.5.2020 19:03

Pro pana Halštu o pojmu "veřejná služba":Veřejná služba je služba ve veřejném zájmu, kterou poskytuje nebo objednává a financuje či spolufinancuje složka veřejné správy, tedy stát nebo územně-samosprávný celek (v Česku kraj nebo obec). Jejím specifickým znakem je, že pokud by nebyla finančně podporována veřejnými subjekty, nebyla by poskytována na trhu vůbec nebo by byla poskytována v nižší kvalitě či rozsahu.

Už to víte, jaký je rozdíl mezi ČT a privátnimi?

P. Brich 5.5.2020 19:01

S kterým máte nejlepší zkušenosti, vachmajstře z putimské četnické stanice?

Už jste dostal medaili za odhalení Švejka a Pružinského?

P. Brich 5.5.2020 18:56

S kterým máte nejlepší zkušenosti, vachmajstře putimské četnické stanice?

Už jste dostal medaili za odhalení Švejka a Pružinského?

J. Sedlář 5.5.2020 18:47

Asi se neřídil tou radou, kterou tady zas1rá diskuze. Jednou vynechal a jak to dopadlo.

J. Sedlář 5.5.2020 18:45

Neodbíhat od tématu. Zabývat se na jaké téma je článek a ne jak jeho autora vydí Téma. Jde-li Vám o to KDO píše více nežli CO píše, pak doporučím "rady" zdejšího tro(t)lla Viktorína.

V. Petr 5.5.2020 17:44

Za první republiky bylo NEMYSLITELNÉ, aby byl poslanec stíhán za verbální trestné činy, viz soudruh Gottwald.

V. Petr 5.5.2020 17:43

ANO!

ALE soukromá firma nesmí pronásledovat své zaměatnance za to, že někde něco tvrdí ve svém volném čase!

V. Halašta 5.5.2020 16:50

Důslednější vyváženost zajišťuje (nebo by měla zajišťovat) rada pro ČT, která nahrazuje činnosti majitele.

V. Halašta 5.5.2020 16:41

Já se nikde neoznačuji za znalce zákonů ale existuje gůgl. Věta o financování neplatí až tak docela. Dalo by se možná i říct, že financování ČT je - na rozdíl od soukromých stanic - transparentní. Soukromé stanice totiž platí každý při zakoupení inzerovaných produktů. Nebo je někdo dotuje, zřejmě právě pro manipulaci divákem.

Triky propagandistů samozřejmě nijak nezpochybňuji ale (v souznění s vyzněním článku) říkám, že mohou být a mají být terčem naší kritiky stejně u soukromých i věřejnoprávních kanálů.

P. Victorin 5.5.2020 16:21

Pane Brichu! Neodkládejte návštěvu lékaře! Pomůže vám. Uvidíte!

P. Victorin 5.5.2020 16:20

Pane Brichu! Navštivte svého lékaře! Pomůže vám. Uvidíte!

P. Victorin 5.5.2020 16:19

Pane Brichu! Neodkládejte návštěvu lékaře! Pomůže vám. Uvidíte!

P. Victorin 5.5.2020 16:18

Pane Brichu! Neodkládejte návštěvu lékaře! Pomůže vám. Uvidíte!

P. Brich 5.5.2020 15:55

Máte pravdu, pane Halašto, zákon v tom nečiní rozdíl. Ale nenašel jsem v tom zákoně nic o tom, jak vyváženě mají diváci sledovat vysílání zpravodajství. Kouzelnictví propagandistů spočívá v době předkládaných zpráv a informací, která se dělí na hlavní a vedlejší vysílací časy, kdy hlavní časy jsou využívané pro informace, které chci do diváků dostat a vedlejší pro vyhovění zákonu o vyváženosti, přičemž se používají ještě vhodná kritéria, jako např. různé cinknuté výzkumy.

Zajímalo by mě, pane Halašto: označení např. pravicový extremista, xenofob, apod. je hodnotící komentář nebo informace zpravodajského charakteru?

Mj. poslední věta o vymáhání peněz ČT platí. Když jste takový znalec zákona, pane Halašto, v jakém paragrafu je povinnost občanů platit ČT?

Děkuji za vysvětlení.

P. Aron 5.5.2020 15:36

To bičování byla pochopitelně nadsázka. Ale je to stejný princip. Zákony platí stejné pro veřejnoprávní média stejně jako pro ta soukromá. O takové maličkosti, že FB o který jde hlavně nedodržuje ani vlastní pravidla, protože blokuje nikoliv za neslušnosti či vulgaritu nebo skutečné šíření nenávisti ale za pouhou kritiku podle toho jak se cemzorovi zlíbí. Ale pozor na dvě věci, které se směšují. Právně je FB soukromá společnost ale působí ve veřejném prostoru. A princip činnosti : FB nezveřejňuje něčí články či příspěvky jako noviny ať už tištěné či eletronické. Jsou pouze platforma pro uživatele. Takže oni z principu nemluví do toho co si kdo zveřejní ale cenzurují. A to je v rozporu se zákonem.

V. Povolný 5.5.2020 15:30

Tématiko, co vám vlastně na Kechlibarovi vadí? Že je schopen napsat smysluplný článek? Že má jiné politické názory než vy? Že se tím živí - tady jste ale vedle.

Tak zkuste napsat něco sám. Uvidíte, jestli se vám penízky pohrnou a jestli to bude fajn.

P. Aron 5.5.2020 15:27

Přitom i u nás přituhuje. Policie by chtěla například stíhat poslankyni Karlu Maříkovou za to, že přirovnala jisté migranty k invazivním druhům. Hamáček už zřizuje speciální útvar pro stíhání šíření nenávisti na internetu :-( A šíření nenávisti jak dnes víme může být jakákoliv kritika kohokoliv a čehokoliv.

V. Církva 5.5.2020 15:17

Jasně o tom článek je. Ani soukromý sektor nežije ve vzduchoprázdnu a nemůže třeba vraždit lidi, protože je to nezákonné. V případě veřejnoprávní televize jsme ale nuceni to platit, takže tam by logicky měla být vyváženost důslednější.

V. Halašta 5.5.2020 14:41

Pane Brichu, strhněte tu požární zeď!

Co znamená, že se neoznačují jako veřejné? Chodí tam jen zvaní nebo co? Ne. Neznamená to nic. Jsou veřejné stejně jako ta veřejnoprávní ČT a stejně tak vytvářejí kulturní background i přímo politické preference.

Nota bene jim to skutečně už ukládá ákon, konkrétně § 31, odst. 2 a 3 zákona č. 231/2001.

P. Staronový 5.5.2020 14:21

Pak tedy nevím, co máte na mysli pod tím označením "pravicová sféra". Leda snad ty lidi, kteří se za pravičáky nebo liberály vydávají.

Z. Lapil 5.5.2020 14:20

Tak. Slušnost je i mé oblíbené slovo.

P. Staronový 5.5.2020 14:19

Věci, které nejsou proti ZÁKONŮM soukromá firma dělat smí.

Horší je, že maže pod nátlakem státních orgánů.

P. Brich 5.5.2020 14:18

Základy jsou ve výchově.

P. Brich 5.5.2020 14:16

A k tomu slouží svoboda slova, životní zkušenosti a též vzdělání postavené na logickém myšlení.

V. Halašta 5.5.2020 14:11

" „lžou, jako když tisknou“. Dělají to proto, aby vypadali před veřejností lepší, než ve skutečnosti jsou. Své jednání, si přitom ospravedlňují osobitým vnímání práva. Kritériem je pro ně totiž pouze být zvolen, nebo jmenován do funkce. Čertovo kopýtko je v tom, že tím své okolí povzbuzují k témuž, a tak se záhy v celé společnosti začnou uplatňovat ty nejhorší lidské instinkty."

Jo, v tomhle je fakt úspěšný.

V. Petr 5.5.2020 14:06

No, u některých lidí je fotovoltaika něco jako "těsný pumový rozptyl" plukovníka Cathcarta z Hlava 22.

Něco jako image bez rozumného smyslu.

V. Petr 5.5.2020 14:01

Premiér je v celku úspěšný premiér...