3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
huhu 20.9.2006 14:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Vízek - pokračování

za rámeček si to členství nikdo nedá, ale podstatné je jak se kdo chová po r. 89. Před r. 89 se může vymlouvat na kdeco, ale po r. 89 je to svobodná vůle

třetí 20.9.2006 11:27

Re: Re: to Vízek - pokračování

Samozřejmě ministr V.Tlustý.

Šerlok Homeless 20.9.2006 10:33

O jaké hysterii to autor mluví?

Komunisté nic (bohužel) neriskují, než právě onu "antikomunistickou hysterii" - pohrdání ostatních. Demokratická společnost je natolik velkorysá (já říkám - bohužel, k její škodě), že je nechá být, takže kdo má dostatečně silný žaludek může být komunistou: Demokracie jej nechá na pokoji a kdyby se to obrátilo, má šanci, že jej komunistická diktatura vynese do výšin (třeba jako Slánského).

Blb zůstane blbem a kdo ke stáru nezmoudří, budí jen útrpnost. Vidím že autor nám pomáhá připravovat světlé zítřky - jako kdysi.(Y)

list 20.9.2006 14:07

Re: O jaké hysterii to autor mluví?

S tim Slanským - hezký dvojsmysl;-)

frisco 20.9.2006 10:21

trouba?

Soudruh Vízek, který po sametové revoluci strávil určitý čas jako reprezentant části voličů v pohodlných škamnách v parlamentní enklávě na Male Straně opětovně se snaží si zasloužit návrat a trousí svá postkomunistická moudra. Vžádném případě se však nejedná o troubu, je to vypočítavý jedinec, který zvolil řady soc-dem místo návratu do náruče rodné strany.

Mard 20.9.2006 12:03

Re: trouba?

Co učil pan Vízek? Dějepis? Občanskou výchovu? Pochybuji že člověk s jeho duševním aparátem by byl schopen učit matematiku nebo nějakou jinou exaktní vědu. On je svým založením "melhóba", po česku "cancal"!

jarda 20.9.2006 10:09

trouba

Trouba Vízek se zřejmě ani v kamenolomu dostatečně nepoučil, nejspíš tam měl být dodnes a neslintat veřejně nesmysly. Možná by udědlal líp kdyby si sám nafackoval aby se mu rozsvítilo.

Karel 22 20.9.2006 9:55

Jsou Fidel Kastro s Lukašenkem diktátoři?

Soudruh Vízek se mylně domnívá, že se KSČ změnila i se svým názvem. Vzpomínám si na jeden pořad, ve kterém  soudruzi (byl tam tuším i STBák Filip) byly dotázáni takto: "Jsou Fidel Kastro s Lukašenkem diktátoři?".... Nevypadlo z nich ani ANO ani NE. Hlavně toho hodně nakecali a šili sebou jak kocouři na horké plotně. Doporučuji shlédnout soudruhovi Vízkovi a jemu podobným.

Toť mé skromné polénko pod kotel antikomunistické hysterie.

Arab 20.9.2006 10:03

Re: Jsou Fidel Kastro s Lukašenkem diktátoři?

Vísek se nedomnívá,Vízek je blbej.

Arab 20.9.2006 10:04

Re: Re: Jsou Fidel Kastro s Lukašenkem diktátoři?

Pardon,Vízek.

liberal shark 20.9.2006 9:53

Vízek nepochopil

Z vyjádření představitelů KSČ(m) jasně vyplývá, že stále usilují o znovuzavedení "diktatury proletariátu" - tj. fašismu a pouze současné podmínky tomu momentálně nepřejí. Důvody k "antikomunistické hysterii" tedy stále existují. Komunista = fašista, kumunista = lupič, komunista = vrah.

jirka původní 20.9.2006 9:56

Re: Vízek nepochopil

já se obávám, že pan Vízek to chápe, ale nepřipouští, že by tomu někdo uvěřil.Mimo to jemu se to líbí a schvaluje to , protože třídní boj je podle něj dobrá věc

jirka.s. 20.9.2006 9:44

Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

Poslední tvá odpověď na můj obvyklý dotaz:Jaký je tvůj názor, soudruhu, na článek soudruha Kojzara v Haló novinách z 5.5. tohoto roku?"  byla zhruba tato: Články soudruha Kojzara nečtu již asi 30 let a tudíž nemohu odpovědět na něco, co neznám" Fakt, že jsem ti téměř po každé inkriminovaný článek přiložil do diskuze, jsi naprosto přešel. Je to přesná ukázka koministické demagogie, kterou tak dokonale ovládáš.

Proto ti odpověď usnadním. Tentokrát mi bude opět (jako po čtrnácté) stačitˇ: 1. ANO,souhlasím s článkem soudruha Kojzara, 2. NE, nesouhlasím s článkem soudruha Kojzara. Jsem jenom zvědav, jak se s tím správně po soudružsku popereš.

A kdyby ses chtěl rozkecat poněkud více, tak si odpusť umenšování vlivu KSČ, číslovku 6335 a jiná tvá oblíbená témata a drž se jenom toho kamenolomu a odpověz mi i na jednu z dalších mých otázek, cos tam vlastně dělal a kolik násad od krumpáče jsi tam zlomil. Můj dosavadní tip je, že jsi tam dělal buď předsedu odborové organizace nebo jsi opatroval jako oči v hlavě Marxovy a Leninovy spisy v podnikové knihovně. Spletl jsem se snad?

jirka.s. 20.9.2006 9:45

Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

Na rozdíl od těch druhých

Je 5. května. Před jednašedesáti lety začalo Pražské povstání,

a vlastně několik předešlých dnů revoluční situace byla už v řadě dalších míst, či dokonce Rudá armáda byla v osvobozeném Brně a Ostravě a americké síly se připravovaly na obsazení Plzně. Možná, že bychom měli být přesní - povstání začalo výzvou Českého rozhlasu odvysílanou ve 12.33 a rozšířilo se rychle. I když mnoho mužů a žen se přestěhovalo do sklepa, aby někteří dokonce s kritickými připomínkami na adresu těch, kteří šli bojovat, většina obyvatel Prahy stavěla barikády, bránila je, anebo jinak pomáhala jejich obráncům. Tisíce hrdinů se dokázaly postavit mnohem silnější moci a snad žádný z nich se necítil v té chvíli hrdinou. Zahynuly jich tři tisíce sedm set a dalších pět set tentokrát sovětských vojáků padlo v hlavním městě aneb jeho okolí.

jirka.s. 20.9.2006 9:46

Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

Zač bojovali ti, kteří se postavili nacistickým ozbrojencům? Za sebe, jistě, ale to by nebyla úplná odpověď. Především za všechny ostatní Pražany a obyvatele své vlasti, ať již žili kdekoli, i za ty, kteří se ukrývali po celou dobu povstání ve sklepích. Mezi těmi, co bojovali dokonce i u rozhlasu, byli můj otec a matka. Ani oni se nikdy necítili hrdiny. Na to jsem si vzpomněl při demonstraci na Letenské pláni, kdy sem několik stovek autobusů přivezlo antikomunistické demonstranty z celé republiky, aby tu vypověděli svou nenávist. Mnozí se také cítili hrdiny, protože jejich odpor, často i se zbraní v ruce, poškodil nově vznikající společnost. I ti mladší, kteří přijeli, pod vlivem těch prvých také živili svou nenávist, ač vůbec nemohli pochopit, proč... A v té souvislosti mě napadla otázka, možná dnes kacířská, ale přece jen otázka: Nechá se srovnat hrdinství těch na barikádách a těch, kteří zapalovali stohy a vraždili podřezáním protivníka v padesátých letech? Ti z května 1945 šli bojovat pro to, abychom všichni mohli už konečně svobodně vydechnout, i za ty, kteří se schovávali za kamny. Ti z padesátých let, kteří před několik dny společně se svými souputníky demonstrovali na Letné, vyhlásili válku své zemi proto, že jejich rodiny či oni osobně ztratili moc a majetek, anebo přicházeli z druhé strany hranic s úkoly, za které byli dobře placeni, ti hrdiny být nemohli. Dostávali často úkoly, které měly ublížit. Bojovali za sebe, nikoli za ideály. To dnes se zpětně domýšlejí jiné důvody a z těch, kteří vraždili či kradli, ničili či ubližovali, se dělají hrdinové boje za demokracii a svobodu.

A tak jsem znovu musel sklonit hlavu před barikádníky z května roku 1945, kteří na rozdíl od těch druhých byli skutečnými hrdiny.

5. května 2006, Jaroslav KOJZAR

jarda 20.9.2006 10:12

Re: Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

Kde se prohoha rodí takovéhle zhovadilé myšlenky - myslím že sodruh Kojzar je fiktivní postava protože tahle blbej snad nikdo být nemůže.

jirka.s. 20.9.2006 10:30

Re: Re: Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

Jardo! Soudruh Kojzar je čilý a živý až až. A není blbý, je nebezpečný.

třetí 20.9.2006 11:51

Re: Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

Ano, souhlasím s článkem Jaroslava Kojzara.

jirka původní 20.9.2006 9:50

Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

Vážený, snad si nemyslíte, že by Vám tento soudruh odpověděl. To se nestane. On Vám spíše napíše , že nejste demokrat a že vůbec nevíte co je to svoboda slova a pluralita názorů. A pak Vám napastuje , že byl obětí a že pracoval v kamenolomu ( neřekne jako co, na to si dá pozor) a udělal to všechno pro naše světlé zítřky. A všechno co v životě udělal bylo pro výchovu svých dětí , aby se měli lépe než on..........a stranu rozvracel zevnitř. Nenapsal by nic jiného. Doufám, že jsem ho zastoupil celkem obstojně, i když postrádám komunistickou dikci a sloh.;-)

Martin 20.9.2006 10:21

Re: Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

- Můj děda zemřel za komunistů při práci v kamenolomu!

- Neříkej, a jak se to stalo?

- Spadl ze strážní věže...

:-D:-D:-D

jirka původní 20.9.2006 10:22

Re: Re: Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

;-D;-D;-DR^

jirka.s. 20.9.2006 10:33

Re: Re: Re: Tak soudruhu Vízku, PO PATNÁCTÉ!!!

A Vízek do něj strčil? Tohle mi, Martine, nedělejte, málem jsem také spadl, sice jenom ze židle, ale při stavu mých kostí....;-D;-D;-D;-D;-D

jimmy keen 20.9.2006 9:34

Jó, jenom zatím, drahý soudruhu Vízku

Kuba a Severní Korea jsou místem k následování pro většinu našich bolševiků, k tomu si stačí přečíst pár článků v Haló novinách, takto stranickém tisku oné udajně demokratické strany nejpokrokovější a nejhumánnější, jen trochu revoluční. Že se komunistických stran ve většině evropských zemí nikdo  neděsí je spíše kvůli tomu, že jaksi občané těchto zemí ten komunismus v praxi nezažili. Naprosto nechápou, o čem to je. Zažil jsem to na mnoha diskusích. Nejzábavnější jsou otázky typu: Když jste teda ty komunisty nechtěli, proč jste nevolili opozici? Jinak jako byvší bolševik jste pouze zažil to, co vaše strana, do níž jste vstoupil dobrovolně, prováděla jiným, takže vaše lkaní nad bědným osudem normálnho dělníka v kamenolomu jest poněkud pokrytecké ve strovnáním s údělem otroka v uranových dolech. A potom, strana jest přece dělnická, tak co si stěžujete. Chcete se snad ve své intelektuálské pýše vyvyšovat nad poctivou dělnickou práci. Strana vám pouze umožnila to, o co se všichni bolševici snažili, abychom všichni byli dělníci. Vy jste ale musel dobře studovat marxismus-leninismus, zejména kapitolu taktika a strategie revoluční strany v podmínkách buržoazní demokracie a pak jste se pravděpodobně účastnil duchaplné diskuse nad Leninovým výrokem, že kapitalista nám prodá provaz, ne kterém ho potom oběsíme. Tak je to správné, soudruhu, protože teď nám můžete vykládat teorie o hodných a demokratických bolševicích, kterých se nemáme bát. Kléma líčil podobné zkazky.

Milan 20.9.2006 9:32

Ještě jednou díky

Přečetl jsem si reakce na Váš příspěvek. Pouze křik a klouzání po povrchu. Nevím, zda někdo s diskutujících odpoví alespoň na jednu Vaši otázku. Vždy bylo totiž snažší méně přemýšlet a více mluvit. A nejlépe křičet. Ani já nemám odpovědi schované v rukávu. Vzhledem k faktu, že Vaše otázky směřují k podstatě problémů naší společnosti, budu o nich uvažovat.

jirka původní 20.9.2006 9:44

Re: Ještě jednou díky

spíš uvažujte o tom, proč byl rok 48 , proč zemřelo tolik lidí, proč devastovali morální hodnoty proč nebyla svoboda slova ...to jsou ty správné otázky a neklouzejte po povechu. bolševici se nemění. Pokud si to myslíte, jste buď mladý a nezažil jste jejich osvícenou vládu, nebo jste hloupý a to potom škoda slov.

Milan 20.9.2006 12:59

Re: Re: Ještě jednou díky

Pane Jirko, nad Vámi navrhovanými otázkami jsem už jistě někdy přemýšlel. Potíž je v tom, že  odpovědi na ně neshledávám jakkoliv inspirující při řešení aktuálních otázek společnosti. Naopak si myslím, že mají pouze dobový rozměr narozdíl od nadčasových otázek na konci článku pana Vízka.

Je docela fajn, že člověk je alespoň v přemýšlení a úsudku absolutně svobodný. Já si proto ponechám svůj způsob a nebudu vám vymlouvat ten Váš. Jenom si říkám, zda si nakolíkujete příliš malý dvorek.

S úctou Milan

baci 20.9.2006 9:18

nazor a virtuální rozhovor

Dnešní doba rozdělena na 100 a100 " halb und halb"kličkuje mezi srovnáním totalitní režimů nacismu a komunismu.Jedna strana klade rovnítko mezi nacismem a komunismem a druhá hovoří o jejich naprosté rozdílnosti.Václav Bělohradský se kloní k druhé variantě:

"S dnešním „postkomunistickým antikomunismem“, s mladofrontním diskurzem, s honičkou na českého komunistu nechci mít nic společného. Jen idiot může cpát komunismus a nacismus pod jednu, ve studené válce narychlo postavenou střechu s názvem „totalitarismus“ a pak klást křivé rovnítko mezi lidi, kteří bojovali za sociální rovnost, za emancipaci dělnické třídy, a rasisty, kteří vyhlazovali Židy a Slovany a budovali árijskou říši od Uralu až k Atlantiku."

Proto si dovoluji s ním polemizovat .

"Patřím mezi ty idioty,kteří cpou komunismus a nacismus pod jednu střechu..Myslím si ,že budu v dobré společnosti-jako H.Arendtová v Původ Totalitarismus nebo K.Poppera v jeho Otevřené společnosti a její nepřátelé,myslím si,že by mohl zde býti i Orwell a jeho 1984,který psal těsně po válce.Dáleby zde mohl býti i R.Aron a v neposlední řadě vynikající historik z Harvardu R.Pipes,který dokonce psal že bez bolševismus a komunismu by nebylo nacismu./Vixi,Rusko, historie starého režimu a Dějiny ruské revoluce/Tento pán se dokonce stal tvůrcem Reaganovy doktríny o říši zla."      http://baci-blog.blogspot.com/

jimmy keen 20.9.2006 9:39

Re: nazor a virtuální rozhovor

Doplním: Komunismus = nacismus a to jsou společné symptomy: jedna strana - vůdčí, totalita ve všem od politiky po sport a kulturu, hledání nepřítele, agresivita doma i navenek, umlčení  a likvidace oponentů, státem řízená ekonomika, vytvoření nadčlověka (v komunismu tzv. sovětský člověk), úsilí o světovládu,  a jako perlička státní organizování pochodů všecho druhu.

Milan 20.9.2006 9:18

Díky pane Vízku

Díky za váš dnešní příspěvek. Dobře napsáno přesně vyargumentováno.

jirka původní 20.9.2006 9:31

Re: Díky pane Vízku

přesně tak děkuji za tento vylhaný příspěvek.