26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavel 16.8.2010 7:48

Re: za slovo demokratura

Pane Vlku, možná to chcete mínít dobře, ale nezlobte se, připadá mi velmi hloupé uvádět, že  byste pokládal za vhodné profackovat Karla Kryla! K tomu raději nemám slov!

V. Pavel 16.8.2010 7:40

Kdy bude možné v ČR začít s obecnou mravností?

Pane Bílý! Především vysoce oceňuji Vaše angažované a společensky nadstandardně hodnotné příspěvky! Je to zde něco nevídaného v moři pokleslých osobních nenávistných agresí, udavačství, či jiného primitivismu, které zde, bohužel, zřetelně převládají. Je na místě si uvědomit, že intelektuální i mravní pokleslost nepřehlédnutelné části přispěvatelů tohoto fóra velmi reprezentativně koreluje s mravní a intelektuální úrovní reálných českých občanů. Bez změny obecné mravnosti k lepšímu nelze žádný podstatný a potřebný pokrok v ekonomice českého státu očekávat. Máme nejdražší elektřinu a naftu v EU, nejdražší pozemky, nejdražší nové byty a k tomu nejnižší odměny vyplácené za poctivou práci. Přitom řada "užitečných idiotů" z řad voličů tzv. "pravice" adoruje novou vládu za program masivního plošného zvyšování daní a přitvrzení v neustálém "utahování opasků". Je podle mne zřejmé, že v obecném mravním marasmu, kdy vytunelování státu je prezentováno jako "úspěšná ekonomická transformace " a rozkradení majetku státu  jako "úspěšná rychlá realizace" zmíněné transformace, nelze očekávat pouhý začátek prosazování mravnosti alespoň skončením s lhaním a zahájením nazývání věcí veřejných pravými jmény, dokud v čele českého státu bude setrvávat Václav Klaus.    

V. Vlk 15.8.2010 23:47

za slovo demokratura

by měl někdo dostat pár facek. A to ze tuhle hnusotu  říkal i Kryl, svědčí o tom, že i nadaní lidé mají své mantinely, přes které jejich mozek nepřejde.

J. Matuška 15.8.2010 18:32

Re: Ono by se to pane četlo úplně jinak,

Chtěl bych to vidět, kdyby rozhodující slovo tehdy měli lidé jako pan Hofhanzl. /Za trest už bylo tu "kládu" přelouskat./ V roce 1948 byly zřízeny Akční výbory. Postiženi byli tisíce lidí. Nenávist vůči komunistům u mnoha  trvá do dnes. Jak s V. Havlem nyní většinou nesouhlasím, s jeho heslem "Nejsme jako oni" souhlasím i dnes. Pan Hofhanzl žije minulostí.

Poznámka o paní Reedové je také trefná. Pobavila mě, když se zmiňovala v televizi o zbourání Paláce kultury, na jeho místě by postavila Chobotnici. To jsou ti praví...

V. Kusý 15.8.2010 15:23

Re: Kajan

Ač na jiných místech k Vašim závěrům skeptický, zde souhlasím naprosto.Inženýři lidských duší nikdy nic nedosáhli.

V. Kusý 15.8.2010 15:18

Ono by se to pane četlo úplně jinak,

kdyby člověk nevěděl, že jste od začátku byl u toho, když se to peklo.Paní Reedová také začala být jediná poctivá až vypadla z pražského magistrátu.

M. Bílý 15.8.2010 15:01

Takže znova!

Velmi dobrý článek pana Hofhanzla i mnoho diskuzních příspěvků k němu se zabývá  vývojem politické situace u nás po roce 1989 a jejím současným stavem, které hodnotí jako demokraturu, tj.  tuhou státní centralizaci s ryze formálními prvky demokracie (definice je od pana senátora Přemysla Sobotky z jeho přednášky Jak dál v EU a pozice ČR z 09.02.2007). Hned v úvodu poznamenávám, že jak článek, tak i definici demokratury je nutno chápat statisticky t.j., že neplatí pro celý rozsah společnosti. Situace je ovšem natolik alarmující , že je třeba hledat, co možná nejrychleji, její řešení.

Článek sám i ohlasy na něj ovšem neřeší komplexněji, jak se z tohoto marazmu dostat. Návrhy dílčích řešení níže uváděné,byť míněné sebelépe, případně fundovaně pojaté nemohou na celkové situaci s hydrou objímající svými chapadly velkou část společnosti nic změnit  Je nutno začít od obecné představy a postupně ji v detailech propracovávat. Tuto obecnou představu jsem ve svém příspěvku z 14.08.2010 17:05 nazval "pracovně" (omlouvám se za tu "drzost") DRUHÉ_NÁRODNÍ_OBROZENÍ a uvedl, že výsledkem tohoto obrození, musí být (ideově a ekonomicko-politicky) systém ( zejména v počátku) se silnými sociálními prvky, ale za žádnou cenu systém socialistický, který se udržuje při životě produkováním chudých a hlavně pseudochudých s falešným prohlašováním, že je tu od toho, aby chudobu odstranil.

Je zřejmé, že to není úkol pro čtenáře Neviditelného psa. Ti mohou dát jen, pokud možno hlasitý a důrazný, impuls k  jeho relizaci. Je to práce pro lidi z oblasti t.zv. třetí kultury, jak ji ve svých knihách popisuje pan MUDr. František Koukolík DrSc.On sám by mohl být jedním z nich. Víte o dalších? A pak je tu ještě problém financování. Bohužel české Rockefellery a českou šlechtu jsme si sami zničili. Tak jak?

K. Janyška 15.8.2010 10:52

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Pokrytče, lháři a útěkáři od nezodpovězeného ! Co je to kompozitivní teorie nevíte a ne a ne to přiznat ! Mylím, že jste lhář přímo patologický ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 10:36

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Janyško! Nemyslíte, že bychom si neměli vyhrazovat veškerý prostor pouze pro sebe? Osobně  výměnu názorů s vámi nepokládám pro sebe za zajímavou a proto s ní zde končím .

K. Janyška 15.8.2010 10:28

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Člověče, Pavle, Vy jste úplný mimoň a je opravdu s podivem, že se s takovými znalostmi pouštíte do debaty o Hayekovi pod vlastním  jménem ! Úplně se znemož'nujete ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 10:09

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Janyško! Hayek ve své knize předložil právě Komparativní analýzu a nikoliv teorii! Právě proto, že jste ani tuto základní skutečnost nepochopil, vám přátelsky doporučuji nechat si věc někým schopnějším vysvětlit!

K. Janyška 15.8.2010 10:03

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Co to melete, architekte ? Kompozitivní teorii ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 9:46

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Janyško! Nemám nic proti neškodným hlupákům, když však neobtěžují! Zkuste se zamyslet nad svou rolí v tomto diskuzním fóru, ano?

PS Místo komického napomínání si třeba nechte někým psychicky zdatnějším vysvětlit Hayekovu Cestu do otroctví a v ní uvedenou komparativní analýzu, když jste o její existenci již slyšel, jak se zde opakovaně rád chlubíte.

K. Janyška 15.8.2010 9:40

Re: K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Pavle, jděte do háje s tím moralizováním !!! Morálka je výsledkem lidské aktivity, ne naopak ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 9:11

K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? II.

Na druhou stranu začínající poctiví skuteční soukromí malí podnikatelé, kteří ve vyspělých tržních ekonomikách tvoří "gró" státní ekonomiky, byli u nás nedomyšlenou účelově nemravně rychle provedenou transformací socialistické ekonomiky na tržní, ve většině dokonce zlikvidováni. Fatální důsledky na stav státní pokladny se táhnou zcela zákonitě dosud. Permanentní "utahování opasků" obyčejných občanů, vč. matek, dětí a důchodců, samozřejmě nic napravit nemůže a také nenapraví! To si nenalhávejme! Pokud o těchto skutečnostech nezačneme vyslovovat nepříjemné pravdy třeba pouze z ohledů na nedotknutelnost autority současného nejvyššího představitele státu vyžadovanou jím samým a jeho příznivci, kterých není zanedbatelný počet, zcela logicky a zákonitě nelze ani definovat reálné cesty ke skutečnému zlepšení naší neuspokojivě výkonné ekonomiky. Je potřeba, aby nová "pravicová" vláda hledala právě zde cesty ke zlepšení situace! "Utahování opasků" a zvyšování daní u nás přece není nic nového! Vlastní praktická zkušenost by nás již měla dostatečně poučit o tom, k čemu byly takové nejprimitivnější ekonomické kroky dobré?

V. Pavel 15.8.2010 9:10

K čemu je zvyšování daní a "utahování opasků"? I.

K "20. letému opoždění", zmíněném ve včerejší zdejší večerní diskuzi váženým panem Bílým, chci vyjádřit názor, že na skutečně neuspokojivém polistopadovém vývoji u nás se podle mne podílejí tyto dva faktory. 1) Negativní dopad prožitých cca 47 let v diktaturách na morálku českého a slovenského národa; 2) Špatné podmínky pro poctivé podnikatelské aktivity. 

Pokud jde o ad 1), je patrně neoddiskutovatelné, že nápravu osobní morálky každého jednotlivého občana českého státu lze čekat až od budoucích generací. Druhou věcí je, zda morálka občanů ČSR po r. 1918, kdy se nově založený stát stal zakrátko 10. nejvýkonnější ekonomikou ve světě, byla opravdu o tolik lepší, než morálka občanů dnešních? Domnívám se, že tomu ani nemuselo tak být a že proto by pro nás a naši vládu mělo být meritorním zaměřit se cíleně na zmíněný důvod ad 2). Zde totiž bychom nápravu odkládat nemuseli a neměli! Je však zapotřebí přestat si lhát a začít aspoň nazývat věcné skutečnosti správnými jmény! Tedy přestat si navzájem nalhávat známé šovinistické hlouposti o "geniálních českých originálních vlastních cestách" a začít o nás mluvit pravdu! To však jistě souvisí i se zmíněným bodem ad 1). Pokud však přestaneme o uplynulých 20. rocích lhát, musíme správně označit podmínky vytvořené pro poctivé podnikání na začátku 90. let, jako špatné a demoralizující. Bohužel, tyto podmínky přetrvávají. Není přece v pořádku, když  protekčně dosazený představitel prakticky státního podniku který ani nezaložil, má příjmy ve stylu Rockefellera za monopolní prodej produktu jako je pro každého zcela nezbytný elektrický proud a že rovněž velmi slušné příjmy mají vrcholoví manažeři ve státem dotovaných firmách, které přitom trvale neprosperují, jakými jsou ČD, ČSA, ČTV a další. 

K. Janyška 15.8.2010 9:03

Kajan

Nic jiného, než typické Hoffhanzelovy vzdušné zámky, nepočítající s tím, že lidé jsou lidé a ne andělé a nesmyslně se pokoušející opravovat minulost, která je neopravitelná !  Návrhy pro budoucnost jsem od Čendy nikdy nečetl ! To je podstatně složitější a tam se pozná síla a kvalita člověka ! Dzp.

V. Pavel 15.8.2010 6:55

Mravní odkaz Tomáše a J. A. Bati.

Standardní úrovni zdejších diskuzí se vymyká včerejší večerní výměna názorů mezi pány jménem Bílý, Vandas a Štrobl. Jak obsahem, tak formou. Obsah o kterém diskutují je hluboký a jimi praktikovaná diskuzní forma je kultivovaná. Osobně se stavím na stranu úrovně a stylu diskuzí představovanou jmenovanými. Naopak u diskuzí které zde reprezentují nejmenovaní představitelé hlouposti a nesnášenlivosti, jejichž tématem bývají primitivní a často vulgární osobní výpady na druhé, pociťuji smutný údiv nad tím, mezi jakými spoluobčany je v Česku 20 let po pádu komunistické moci nutno žíti. K nejvýraznějším představitelům konfrontačních osobních výpadů, kteří smysl diskuzí spatřují např. v neustálém zpochybňování identity některých účastníků a jak bývá u primitivů oblíbené i jejich psychického zdraví, dovolují si druhé dokonce nesmyslně označovat za "parazity" a podobnými zhovadilými přívlastky, mohu přirozeně pociťovat pouze pohrdání. Jako realista si však uvědomuji, že spektrum osobností zde zúčastněných diskutérů výstižně reprezentuje existující skutečné občany České republiky. Nezbývá než doufat, že morální a intelektuální úroveň reálných občanů Česka se snad aspoň v budoucnu začne někdy vylepšovat. Obecné mravy určitě souvisí také s dosaženou hospodářskou úrovní. Proto bychom zlepšování životní úrovně měli sledovat, avšak nikoliv pouze některých vyvolených, kteří většinou bezpracně nemravně bohatli a stále bohatnou na úkor převládající části občanské veřejnosti, pro kterou zbývá již 21. - tý rok po "něžné revoluci" pouze stále aktuální "utahování opasků", nýbrž pro všechny občany našeho svobodného státu. Jako se samozřejmostí sobě vlastní činili Tomáš a Jan Antonín Baťové, správně připomenutí  v diskuzi mezi shora vyjmenovanými třemi pány.

M. Bílý 15.8.2010 6:12

Re: Dle čeho vybírá redakce NP články k publikaci?

Ten měsíc bych redakci prominul. Horší je, že my jsme to nechali "ležet" 20 let!!!

M. Bílý 15.8.2010 5:54

ŠUNEMANKA ABIŠAGA je ...

... uváděna v ekumenickém překladu, ale omlouvám se je to v První Královské (nikolv v Druhé, citoval jsem zpaměti a sekl jsem se), kapitola 1., verš 3. V Bibli Kralické je to Abizag Sunamitská, děj je pochopitelně stejný. Zbytečně jsem naši diskuzi zasvinil, ve snaze nebrat  se moc vážně. Jinak souvislosti jsou v Biblickém slovníku A. Novotného pod heslem Abizag. Ještě jednou se omlouvám.

M. Pivoda 15.8.2010 1:14

Dle čeho vybírá redakce NP články k publikaci?

Téma Hoffhanzlova článku je velmi závažné, docela adresné a dle dosavadního ohlasu čtenářů velmi žádané. Může mi v tomto případě někdo rozumně vysvětlit, proč tak důležitý článek ležel v redakci NP jeden měsíc nečinně? (Pod článkem je uvedeno datum napsání!)

Jsem teď už tři týdny za velkou louží, sleduji proto české problémy poněkud s odstupem.

P. Vandas 14.8.2010 22:12

Re: Dík za odezvu, pane Vandasi! (17:25)

 I já končím, tak tu, dobrou noc.

J. Štrobl 14.8.2010 22:09

Re: Dík za odezvu, pane Vandasi! (17:25)

Věřím, že pozdě nebude. Vymazat jednu kulturu není až tak jednoduché. Nicméně pro mne je dneska pozdě, tak Vám přeji dobrou noc a těším se na další smysluplné debaty.

P. Vandas 14.8.2010 22:00

Re: Dík za odezvu, pane Vandasi! (17:25)

Jak prosté, milý Watsone. To je přesný zásah, ono až budeme konfrontováni ve fatálním střetu  s Islámem, nic jiného nemáme. Ještě rádi se kolem křesťanství semkneme, neb nic jiného  co by nás spojovalo není. Jen, aby nebylo pozdě.

P. Vandas 14.8.2010 21:56

Re: OK, pane Vandasi! (19:22)

 Jen tak od boku, ty co už jsem jmenoval výše. Borna, Anderleho, Sýse, Koukolíka,Cílka určitě některé ze zemské šlechty, Šternberk je mi obvzlášť sympatický. Marka Ebena, ne proto že je známý, ale pro jeho zásadové postoje v manželství i v životě, Grušu,Vaculíka a nebudu to přehánět, ještě Pirka.

P. Vandas 14.8.2010 21:47

Re: Pane Vandasi! (20:30) Ne Šamanka Abišaga, ale Šunemanka Abišaga...

 No jistě, to bylo snadné vítězství. Teď jsem si otevřel ekumenický překlad a tam jsou mně známá jména úplně jiná. I ten Eliáš je zde jako Elíša. Kralickou Bibli, se kterou jsem vyrůstal,u sebe nemám , neb si ji ode mne půjčila dcerka, do nemocnice.

J. Štrobl 14.8.2010 21:30

Re: Dík za odezvu, pane Vandasi! (17:25)

Řekl jste to velice krásně. Ale na počátku byla otázka jak spustit druhé národní obrození. Nebyla by jednou z cest návrat ke křesťanství?

P. Vandas 14.8.2010 21:26

Re: Pane Vandasi! (20:30) Ne Šamanka Abišaga, ale Šunemanka Abišaga...

 Tak, to jsem ze sebe udělal pěkného troubu, a to si namlouvám, že Bibli dobře znám. To jméno mi povědomé není, nebo je to jiný překlad Kralické Abigail?

P. Vandas 14.8.2010 21:23

Re: OK, pane Vandasi! (19:22)

No jistě, že jej znám. Vzpoura deprivantů, je velmi zajímavá. Nevím, však zda by mne považoval za důstojného partnera. Jinak sám už delší dobu připravuji text na Vámi dotčené téma, ale nemám dost času na soustředění, abych jej dokončil a zde zveřejnil. Trochu jste mne popostrčil.

M. Bílý 14.8.2010 21:21

Pane Vandasi! (20:30) Ne Šamanka Abišaga, ale Šunemanka Abišaga...

...to je biblická postava z druhé Knihy Královské. Račte tamtéž. Uvedl jsem ji s poznámkou, že je to pro odlehčení při naší debatě o bibli.Srdečně zdravím!