8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Komu dnes vadí maršál Koněv?

Proč socha maršála Koněva nevadila třicet let a dnes najednou vadí? Co se změnilo v postkomunismu? Zažili jsme už některé nesouhlasné projevy se sovětskými památníky, ale vždy to bylo jaksi kultivované a logické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 3.9.2019 16:55

Re: S největší pravděpodobností to kec je, i když je třeba

Zásadní je, uvědomit si, že nacisté jsou jen národní socialisté a socialisté se nikdy(!) nechovají racionálně, ale vždy jen v duchu svých vykolejených představ.

P. Portwyn 3.9.2019 16:44

Vzhledem k tomu,

jak si tu někteří pochvalují rozumné nacisty a pohodovou budoucnost Čechů pod nimi, tak by se měl zbourat i ten pomník Američanům. Páč ti taky hnali Němce domů, dokonce se zrádcovsky vítali s barbarskými asiatskými hordami, které naši árijští ochránci pouze vinou shody okolností nedokázali zadržet.

Pěkně ta německá propaganda zabrala. V 89. tu ještě byla okupační vojska SSSR, ale tohle by nenapadlo ani nejzarytějšího antikomunistu.

P. Portwyn 3.9.2019 16:29

Re: Možná by těm mlamojům, kterým je národ k smíchu,

Dvacet kilometrů odsud jsou Ležáky.

Víc nenapíšu, ctím pravidla slušné diskuze.

M. Varadinková 3.9.2019 16:26

Re: Ale to bylo už v Egyptě,

A není třeba chodit až do starého Egypta. Co třeba Islámský stát a starověké památky v Sýrii či Iráku? Na neživých památkách, historických sochách apod. si vybíjejí svoji dnešní momentální zlost jen barbaři.

V. Petr 3.9.2019 16:16

Nemáte tak úplně pravdu, mnoho Čechů se tak říkajíc,

"dalo k Němcům" a bylo jim to umožněno. Ostatně "Protektorát" byl formálně autonomní součástí Říše.

V. Petr 3.9.2019 16:10

Zjednodušujete, Buňačenko si myslel, že pokud zachrání

Prahu, bude nějak vzat na milost. Když viděl, že to nepůjde, pokusil se dostat k Američanům!

V. Novák 3.9.2019 16:06

Re: Není.

Poddaní druhé kategorie pro ně byli už Volksdeutsche, tedy Němci z nově okupovaných území.

Ale můžete se kolébat nadějí, že (pokud byl dědeček Winter rasově vhodný), mohl byste být poddaným třetí kategorie a buzerovat poddané nižších kategorií. Kdybyste ovšem dostatečně lízal pr.el poddaným druhé a první kategorie - k vůdcům byste se nejspíš tak blízko nedostal...

J. Sedlář 3.9.2019 16:06

Re: Mně takové sochy vadily vždycky.....

Na cestě do Berlína Praha nebyla. Dovzdělat a pak se vrátit k diskuzi.

Co nám udělalo RUSKO v 89 ? Tady bych chtěl dovzdělat já. Díky

V. Petr 3.9.2019 16:03

Ono je to jinak, když vidí DNEŠNÍ Evropu, tak se jim

ta Hitlerova zase nezdá tak špatná...

I. Semrád 3.9.2019 16:01

Re: Není.

V podstatě souhlas (i když je to co by bylo, kdyby), ale je dobré si připomenout, že Hitler byl zabejčenej psychopat, už z Vídně neměl rád Čechy (viz Mein Kampf), a měl v jistém období prakticky neomezenou moc. Pravda choval se i pragmaticky, když to považoval za nutné.

V. Novák 3.9.2019 16:00

Re: Ale to bylo už v Egyptě,

Jo, třeba Thutmose III. si takhle přivlastbil stavby, co nechala postavit jeho macecha Hatšepsut. Faraóni strašně kradli...

A v Římě to byl přímo trest - damnatio memoriae, zahlazení paměti.

P. Zinga 3.9.2019 15:58

Re: Není.

A to je to, co dnes mnozí litují, že Hitler nevyhrál válku...Protože být "majordomem" je už něco...

V. Novák 3.9.2019 15:58

Re: Celá destiletí nás klamali.

Totéž s Vlasovci osvobozujícími Prahu - Buňačenkova 1. divize ROA byla poprvé nasazena v půlce dubna 1945 na Odře. Buňačenkovcům to přišlo příliš nebezpečné a tak se bez souhlasu německého velení odebrali (tedy dezertovali) do Čech a v Praze narazili na Němce, kterým se jejich dezerce a druhá zrada nelíbily.

Povstání začalo 5. května, 7. odešli na jihozápad k Američanům. Ovšem ti taky nebyli dvojitými zrádci nijak nadšení a podle dohod z Jalty je vydali Sovětům.

P. Zinga 3.9.2019 15:53

Re: Aby bylo jasno

Jako Plzeň neosvobodil gen. Patton.

J. Sedlář 3.9.2019 15:49

Re: Zajímavý úhel pohledu

Mate tam chyby, máte v prvním slově dvě mezery,jednu pomlčku a dále už celý zbytek textu navíc. Pak to Vaše sdělění začíná dávat smysl.

V. Novák 3.9.2019 15:43

Re: Osud soch

Sám neví... Jen si tak plivnul, když se to smí...

V. Novák 3.9.2019 15:42

Re: Možná by těm mlamojům, kterým je národ k smíchu,

Nevěříte Heydrichovi?

J. Vintr 3.9.2019 15:40

Re: Nad nacistickým Německem

Ty statisíce tun leteckých bomb na německý válečný průmysl, ty byly podle vás jen takovým mírovým laškováním ...

A to, že od září 1941 posílali Rusům tisíce tun válečného a jiného materiálu zřejmě také s válkou vůbec nesouviselo ...

J. Vintr 3.9.2019 15:29

Re: Není.

Kdyby Němci vyhráli válku, tak by jich bylo tak málo na správu a hlídání zemí, které obsadili, že by zaručeně neměli roupy likvidovat konsolidovanou fungující zemi s loyálním, němčiny znalým a kulturně blízkým obyvatelstvem. Spíš je pravděpodobné, že by Čechy v Říši povýšili na jejich úroveň a zapojili by je do kolonizování ostatních zemí.

J. Vintr 3.9.2019 15:21

Re: Mně takové sochy vadily vždycky.....

Přesně tak, kdykoliv zaregistrujete rozdíl mezi naší životní úrovní a životní úrovní bohatších zemí na západ od nás, vzpomeňte si s vděčností na to, že nás "osvobodila" Rudá armáda...

I. Semrád 3.9.2019 15:18

Stalinský pohůnek Koněv

...mi vadí.

Tedy, vadí mi oslavné připomínky na něj (u nás) v podobě pomníků, názvů ulic a podobně. Ať si mu staví pomníky (tam kde ještě nejsou) v Rusku, třeba ve Vjazmě,m pokud chtějí.

V historických pojednáních si zajisté imperiální maršál Koněv místo zaslouží, stejně jako jiní významní pacholci, ať už ruští či jiní.

A. Alda 3.9.2019 15:17

Není.

Dokonce se už zpracovávaly i seznamy lidí k vysídlení na východ. V obcích zabraných v roce 1938 a v obcích podél těchto nových hranic. Fakt to není kec. Počítali s tím a připravovali se na to.

A. Alda 3.9.2019 15:14

Za tak moc utajeno to nebylo.

Hlavně proto, že se na to přišlo už dávněji před zánikem obou císařství, v 90. letech 18. století.

Akorát nevzdělaní Hitler (úspěšně dokončil pouze základní školu) a Rosenberg (ruský architekt) a Goebbels (doktor romantického dramatu) a podobní o tom nevěděli. Gymnasista Heydrich nic nového neobjevil, jen potvrdil dřívější antropologická zjištění.

I. Mertl 3.9.2019 15:10

Re: Patrně úplně poprvé s Vámi souhlasím.

Fuj, zubatá na mne sáhla!

M. Varadinková 3.9.2019 15:07

Re: Osud soch

Nemám žádného guru na Hradě a emoce nerozdmychávám. Naopak tvrdím, že je škodlivé udržovat a oživovat ty staré, historické emoce.

Takže co jste tu vlastně chtěl sdělit?

S. Prosek 3.9.2019 15:06

Re: Zajímavý úhel pohledu

Ne - myslim, ze se to vztahuje na ceske povidalky jako jejich syndrom SMICH! Jste pane toho dukazem.

M. Varadinková 3.9.2019 15:04

Re: Celá destiletí nás klamali.

Média a někteří politici. Lhaním, překrucováním a bagatelizováním role Sovětského svazu na osvobození většiny naší země. Stejně jako komunisté zapírali a bagatelizovali roli Američanů na osvobození její západní části.

Zajímavé, že obojí propaganda se shoduje v adoraci "samoosvobozujících se Pražáků", ač právě to je ta největší pitomost. Proč se tedy neosvobodili dříve, proč čekali až na konec války, když to dokázali tak hezky zvládnout sami?

A. Alda 3.9.2019 14:58

Ale to bylo už v Egyptě,

že se vysekávaly kartušové hieroglyfy s jmény faraonů.

V. Petr 3.9.2019 14:58

S největší pravděpodobností to kec je, i když je třeba

počítat s tím, že nacisté se ne vždy chovali racionálně.

V. Patkoš 3.9.2019 14:58

Re: Osud soch

O rozdmýchávání emocí, zloby a nenávisti toho vy a váš guru na hradě víte dost.