26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Kolik pohlaví má člověk?

Už na první pohled je otázka týkající se počtu pohlaví nesmyslná. Člověk jako živočišný druh Homo sapiens je přece odjakživa dvoupohlavním živočichem. Každé malé dítě ví, že existuje pohlaví mužské a ženské.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Burda 13.1.2021 14:40

Vždyť už jsou snahy o označení "osoba, co porodila".

Je mi jedno, s kým kdo večer uléháa vedle koho vstává. Stačí, když jsou na to oba (všichni) přiměřeně staří a rozumní. S gayem ani lesbou na pivo nepůjdu - protože nepiji pivo; na guláš klidně.

Pokud mne ale potrebuje přesvědčovat, že on je normální, nebude ani guláš - přesvědčuje totiž sebe a potřebuje psychiatra.

P. Burda 13.1.2021 14:33

"Zde je jen jedna kadibudka! Komu se to nelíbí, ať se... Znečišťování okolí se trestá uřízkou!"

Povinné označení míst, kde zpátečníci mají většinu. Jen misto třech teček bude konkrétní činnost. A jak rychle by stačila jedna budka - i pro dva nekompatibilní najednou.

P. Burda 13.1.2021 14:25

Pokud bordelmamá přijímá novou správcovou provozovny...

P. Burda 13.1.2021 14:23

Někdo to má s určením pohlaví jednoduché. Je holčička a líbí se jí chlapečci; je holčička a líbí se jí holčičky; je chlapeček a líbí se mu holčičky, nebo je chlapeček a líbí se mu chlapečci. Ti ví, co jsou i co se jim líbí - a když se jim líbí obojí, mají větší výběr.

Jiní jsou na tom hůř. Fyzicky jsou chlapeček, ale touží být holčičkou, nebo jsou holčička a chtějí být chlapečkem. Ti mají problém, protože dokud jen chtějí být tím druhým, musí užívat sluzby pro ty první (pán by v ženské šatně plival zuby dřív, než by řekl, že se cítí ženou (a kdyby to stihl, stejně by mu nevěřily, čumilovi); žena by v pánské šatně sice možná byla vítána, ale jako žena; jako budoucí chlap by nikoho nezajímala). Po operaci jsou ale "to nové" pohlaví - žena je ženou a muž mužem. Pokud trvá na tom, že je trans, tedy byl něco a je neco jiného, nechť se odebere do poustevny a vrátí se, až bude mít v sobě jasno.

Fluidní... jsou na tom stejně. Služby podle toho, co mají fyzicky.

Kdo není spokojený s výběrem žena/muž, měl by projít "uřízkou"; kdo nemá nic, ať jde, kam je mu libo.

Je jen jedna skupina, která by mohla chtít zvláštní ohledy - ti, kterým se vyvinuly vnější orgány oboje, nebo žádné. Které písmenko v tom LGBABC...XYZ patří jim? Že by žádné, protože oni se snaží žít život nejlépe, jak mohou, neřvat, že jsou jiní, ale stejní, nechtějí větší práva, než má kdokoli jiný?

Mám úctu k těm, co žijí svůj život, nikomu neubližují, naopak pomáhají, a svoji jinakost nedávají (nenutí) k obdivu. Každý jsme nějak jiný.

P. Janoušek 13.1.2021 14:04

A můžou být pod B i bifteky? A tataráky? A Bernard?

P. Janoušek 13.1.2021 14:02

A víte pane Koutný, že si to myslím podobně? A dle mého názoru je v tom i správná míra tolerance.

J. Urban 13.1.2021 13:53

Ja teda mam jedno pohlavi a vsichni v mem okoli rovnez. Jsem spokojeny, dekuju za optani.

P. Moravčík 13.1.2021 13:51

Tak len aby sa nám tu budhisti a hinduisti moc nerozmohli;-). Ale je to fakt vymoženosť, keď sa psychický problém dá riešiť operáciou. Aj keď tá možnosť, že sa zoznámite s celkom peknou ženou, cez svadobnú noci si ju vybalíte... tak ten šok môže byť veľmi nepríjemný.

J. Jurax 13.1.2021 13:47

Ano. Poradí.

Třeba Járovi Cimrmanovi dlouho tajili, že je chlapeček, aby donosil šatstvo po starší sestře. A jaký z něho vyrostl génius!

Nicméně není dosud prozkoumáno, zda přesto nebo právě proto byl géniem.

J. Jurax 13.1.2021 13:42

No, nevím ... nemůžete přece dítě ovlivňovat svou klasifikací jeho pohlaví a genderu. Omezujete tím jeho nezadatelné právo si vybrat a deformujete jeho psychiku.

Ale zatím se to ovlivňování jen případně odsuzuje, ale netrestá. Jsme teprve na začátku.

J. Jurax 13.1.2021 13:31

"To že jsou mezi námi lidé, kteří nezaviněně mají ve svém genderu zmatek uzná snad i pan Uzel. Je dobré těm lidem pomoci a nezesměšňovat je."

To nesporně. Jenže oni se nesmí zesměšňovat sami. Ono třeba nemocní stižení dospělosti enurézou nebo aspoň inkontinencí mají taky docela dost problémů, ale pochody hrdosti nepořádají a též neprosazují tezi, že počuranost je normální.

Ś. Svobodová 13.1.2021 13:28

Budhisté a hinduisté věří, že je to vzpomínka z předchozí existence. Ti opravdoví trans už se rodí s tím, že jsou ve špatném těle a je dobře, že jim dnešní medicína může pomoct.

J. Jurax 13.1.2021 13:19

Obhajoba takové práce taky musí být zajímavá ...

V. Kolman 13.1.2021 13:18

Vidím to pane Dvořáku podobně jako vy.

Já také nepořádám pochody "hrdosti" na to, že jsem heterosexuál (že se mi líbí ženy). Ať jsou stejnopohlavníci rádi, že už nejsou za svojí (nezaviněnou) 4% odchylku usmrcováni, žalářováni, či jinak pronásledováni - to si opravdu nezaslouží. Ale "chlubit" se svojí odlišností a otravovat jí své okolí........ Proč? Komu a čemu tím prospějí?

J. Jurax 13.1.2021 13:17

Dlouho s tím nevydržíte. Jen co se dopracuje eurolegislativa a začnou chodit kontroly.

Už dnes můžete být na sociálních sítích tvrdě odsuzován jako zpátečník omezující svobodu libovolného pohlaví mít svou vlastní kadibudku.

J. Jurax 13.1.2021 13:13

Inu, může. Záleží ovšem na jaké univerzitě, fakultě a katedře.

Ale být bakalářkou, ba i magistrou přes plastiku stydkých pysků musí být zajímavé. Živě si představuju pracovní pohovor takové uchazečky o zaměstnání, kde se komise táže "Slečno, jaké bylo téma Vaší diplomové práce a jak jej využijete ku prospěchu naší firmy?"

J. Ganaur 13.1.2021 12:27

;-D;-D;-DR^

P. Moravčík 13.1.2021 11:38

Ale nie, ja reagujem na poznámku pána Moravca, že brambor bude vždy brambor:-). Nemá to nič spoločné s predmetom záujmu, ale so snahou vydávať dve rovnaké veci za rozdielne. O nič iné mi nešlo.

J. Hejna 13.1.2021 11:26

Fakt, pane Čejko?

V. Povolný 13.1.2021 11:26

Docela zábavný článek, ostatně jak se od autora dalo čekat. Mám jen trochu méně zábavnou připomínku: pane doktore, to že "Vagina nemůže mít nic společného s plastikou stydkých pysků" neznamená, že na toto téma nemůže vzniknout univerzitní vědecká práce. Bohužel.

J. Hejna 13.1.2021 11:24

" o dalších a dalších nových pohlaví"

Dobré, ale na konci citovaného chybí ch.

P. Dvořák 13.1.2021 11:21

To je obchodní politika. Vy ji směšujete s předmětem zájmu, což je lék proti bolesti.

P. Moravčík 13.1.2021 10:50

To je pravda, ale za iné peniaze.

V. Kolman 13.1.2021 10:41

Na chalupě mám kadibudku pro všechna pohlaví a na LGBTQ+- blbnutí zvysoka s**u!

Tak jednoduché to je;-D;-D;-D;-D;-D

T. Hraj 13.1.2021 10:34

Já vím, já tomu rozumím. Chtěl jsem spíš upozornit na absurdní kontradikce právě v rámci gender studies. Jako třeba že homosexualita je vrozená a tudíž neměnná vs. že vše je jen sociální konstrukt či pocit a pohlaví si tak vybíráme každé ráno dle nálady.

B. Rameš 13.1.2021 10:34

Když jste se slušně zeptal, pokusím se vám odpovědět. Samozřejmě, jde o můj osobní názor.

Nuže, před nějakými dvaceti a více lety jsem absolutně neřešil, kdo s kým a jak sexuje - pokud šlo o jednoho až n dospělých svéprávných jedinců, bylo mi to jedno (a je mi to jedno dosud). Měl jsem bi kamaráda a dalšího vyloženě homo (ne že by to do něj někdo řekl, vypadal spíš jako někdo, kdo se prohání na Harleyi). Postupem času se ovšem začínala objevovat čím dál častěji propagace, někdy až glorifikace sexuálního lišismu (to je takový můj novotvar, znamená to uznání odlišnosti jako automatické pozitivní hodnoty). Patří mezi přirozené lidské reakce, že nemáme rádi, když se někdo činí lepším, než my. Pravděpodobně by bylo možné mávnout rukou a říct si "no tak mají problémy, přejme jim trochu toho zviditelnění". Jenže: jednak je člověk (mne v to počítaje) dosti egoistické zvířátko, druhak všeho moc škodí. Viděl jste homo Cyrana v British National Theatre? Nárůst počtu, zejména pubescentních, osob, které, jak píšete, mají zmatek v genderu, s tím podle mě přímo souvisí - zeptejte se ve školách, kolik takových jedinců za poslední generaci přibylo.

Skutečnost, že heterosexuální partnerství mají také svoje problémy, je zřejmá a tzv. domácí násilí (ať už fyzické, či psychické, často obojí) je pochopitelně odpudivá věc. Nicméně mám pocit, že k němu dochází i v nehetero svazcích a to v míře přinejmenším stejné.

P. Dvořák 13.1.2021 10:33

Ale pořád vás po něm přestane bolet hlava nebo klouby.

P. Dvořák 13.1.2021 10:31

Lidé, kteří nezaviněně mají ve svém genderu zmatek a veřejně tím provokují, se zesměšňují sami.

Řeknu to jinak: Gayové, lesbičky, transsexuálové . . . . . atd. mně vůbec nevadí a nemám s nimi společenský, jazykový ani jakýkoliv jiný věcný problém.

Ovšem když začnou pochodovat městy, nahrazovat prvomájové průvody a zastavovat dopravu, jsou to pro mě zasraný buzny.

M. Koutný 13.1.2021 10:12

Ne. Má chodit do práce či školy, do hospody nebo do kina, kam se mu zlíbí. Ale NEMÁ obtěžovat okolí svými intimními záležitostmi. Sex patří do ložnice, ne na ulici. Na to jsou mj. zákony, když už někdo nemá dobré vychování. (Bohužel zjevně platí jen pro někoho.)

A existuje spousta mezistupňů mezi koncentrákem a adorací úchylek. Žádný extrém není dobrý a kyvadlo má tendenci houpat se mezi úvratěmi. Čím více budou lidé nuceni trpět totalitu "menšin", tím větší je nebezpečí, že se naštvou tak, že se rozhodnou pro ty koncentráky.

P. Moravčík 13.1.2021 10:08

Poruchy psychiky mávajú nepríjemné následky všeobecne.