Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Kohoutkov v restauracích
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
darny 4.10.2009 22:33A je to tady... nejdříve vodu z kohoutku ZDARMA a co tak že si přinesete odvedle od číňana žrádlo, nebo odnaproti z řeznictví sekanou včetně pečiva a o příbor si řeknete obsluze. Jen tak mimochodem, uvědomuje si autor článku, že i ta "voda z kohoutku" se musí zaplatit ve vodném a stočném? Ano, restaurace s vysokými maržemi tosnad snesou. Souhlasím s divným patronem, že restaurace je soukromý podnik a vy nemusíte souhlasit s (ne)poskytovanými službami. |
Patron Divný 4.10.2009 23:08Re: A je to tady... Ale já nesouhlasím s vámi a žádám vás, abyste se na mě neodvolával, když uvádíte tak hloupé argumenty. První dva odstavce jsou bláboly, které už tady byly několikrát vyvráceny. Až ten třetí vystihuje podstatu věci. Každý majitel si opravdu vede svou restauraci jak chce, třeba i hloupě. Je to jeho věc. Já jsem jen nesouhlasil s tím, že se z té věci dělá málem politická aféra. Jinak si pochopitelně myslím, že restauratér, který odmítá podat hostovi sklenici vody, je blb. |
Šerlok Homeless 5.10.2009 8:31Re: A je to tady... Tak s tímhle souhlasím. Souhlasím s Patronen divným. Politiky bych na blby nevolal, protože politici sami namnoze .... však to vidíme. Problém je v tom, že když vstupuji do restaurace, nevím, jestli je či není majitel blb a jestli mi ersonál k objednanému jídlu podá vodu. Pro ten případ si nosím vodu vlastní - restauratér pak nemá náklady se stočným. Ostatní režii mu zaplatím ve zkonzumovaném jídle, ale za nepodanou vodu se holt musí smířit se zmačkanou PETkou na stole, čímž současně vyjadřuji svůj na úroveň odmítnutí vody k podanému jídlu. Anebo se smířit nemusí, když mi tu vodu přinese výměnou za to, že tu PETku schovám. Pokud to dojde takhle daleko, musí se ovšem personál rozloučit se zpropitným ode mne. |
JIŘÍK 4.10.2009 22:01REAKCE NA ČLÁNEK JEDINĚ VODU Z KOHOUTKU |
Patron Divný 4.10.2009 22:15Re: REAKCE NA ČLÁNEK Ne, ze slepičky! |
Šerlok Homeless 4.10.2009 21:27Yardovi AD: Ale pokud mi s jídlem (a případně i s objednaným pitím) donesou džbánek obyčejné vody, budu to pokládat za stejně potěšující jako že je na stole čistý ubrus, popelník vysypaný a podlaha zametená. Jé, ted jsem si vzpomněl na ten židovský vtip. Jdou pan Roubíček, pan Kohn a pan Epstein do restaurace. Přijde číšník a ptá se: "Tak, pánové, co to dne bude?" Pan Roubíček: Koňak!" Pan Kohn: "Já si dám taky koňak!" Pan Epstein: "Já taky koňak. Ale poslechnou, pane Weiss, do čisté sklenice! Do čisté sklenice!" Po chvíli: "Tak, pánové, tady jsou tři koňaky, kdo z pánů si přál čistou sklenici?" |
Šerlok Homeless 4.10.2009 21:08Já chodím do restaurací s vlastní vodou v PETce. Jakmile PETku postavím na stůl (je, pravda už poněkud pomuchlaná), personál mi obvykle skleničku - a někdy i vodu z kohoutku - nabídne za slib, že PETku zase schovám. |
Šerlok Homeless 4.10.2009 21:45Re: Já chodím do restaurací s vlastní vodou v PETce. A aby nedošlo k nedorozumění: V článku je o vodě z vodovodu podávané zdarma k jídlu. Dám-li si v restauraci oběd, očekával bych, že k němu dostanu tu vodu. Nedostanu-li, vytáhnu tu PETku. |
Patron Divný 4.10.2009 21:55Re: Já chodím do restaurací s vlastní vodou v PETce. A jak dlouho už si tu PETku nosíte? Vizte můj příspěvek níže. |
JK 4.10.2009 16:28voda na stole je téma pro někoho, kdo nemá rád některé české hospody takové, jaké jsou, resp. cítí potřebu ostatním říkat, jak se to má správně dělat. Jsem rád, že je u nás typ hospod, kde přinesou pivo (a ne vodu) hned, jak si člověk sedne. A že je typ restaurací, kde přinesou naopak bez vyžádání vodu. Jsem rád, že je mnoho typů hospod a restaurací. Věta "Výchova restauratérů k automatickému podávání vody z vodovodu je během na dlouhou trať" je pro mne děsivá věta ve stylu bolševických dob. |
Han 4.10.2009 18:30Re: voda na stole Nejhorší hospoda je, kde Vám přinesou vodu z vodovodu (a to "zdarma") - rovnou ve Vašem pivu. |
občan 4.10.2009 20:20Re: voda na stole to se dneska už nedělá. Na pivu je minimálně 100% marže a desítky se skoro netočí. Všichni už pijou lepší pivo, kde by se ta voda poznala ... |
Šerlok Homeless 4.10.2009 20:58Re: voda na stole V hospodách čtvrté cenové, kde si nelze ani nic jiného objednat, než desítku piva určité značky, je přinesení piva bez objednávky vcelku přirozené. Autorka evidentně neměla na mysli zrovna tuhle kategorii hospod, asi ji ani nenavštěvuje. Kromě cenové kategorie je v tom ještě jeden drobný rozdíl: Držím-li se zásady, "co jsem neobjednal, to neplatím", pak přinesením karafy vody zdarma na stůl číšník zřejmě nic nepokazí, na rozdíl od neobjednaného jídla či pití, které později bude chtít zaplatit. |
portwyn 4.10.2009 22:57Já chodím do hospod na jídlo pivo nepiju. A kecy typu "Když nepiješ pivo, nejsi Čech" považuju za buranství (neberte to osobně, vím, že Vy jste to nenapsal). Vodu z kohoutku si v hospodě nedávám, mám ale za to, že přinést ji na požádání hostu (tedy ne neplatícímu homelessákovi) je vlastnost každé slušné hospody stejně jako nabídka např. soli nebo pepře. |
Patron Divný 4.10.2009 15:51Lidi, mějme rozum a nezakládejme Hnutí Těch, Kteří Chtějí Pít Vodu. Když přijdeme do nějaké restaurace, zejména poprvé, tak nás tam může zklamat spousta věcí. Špína, mizerné jídlo, pomalá obsluha, nehorázné ceny... a třeba také to, že nám nedonesou sklenici obyčejné vody, když o ni požádáme. To je samozřejmě trapas, ale není to o nic větší trapas, než když dojíme a dopijeme a pak půl hodiny čekáme, až k nám někdo přijde a dovolí nám, abychom mu odevzdali své peníze. Podle toho si tu restauraci vyhodnotíme a učiníme rozhodnutí: buď tam ještě někdy zajdeme, nebo ne. Jen z toho všeho nevytrhávejme tu vodu a nedělejme z ní bezmála politický problém. Restaurace není veřejná služba, je to soukromý podnik. Jeho majitel má právo se rozhodnout, jaké služby nám poskytne a jaké ne. A my máme právo se rozhodnout, jestli ty služby bereme nebo ne. Pokud ne, tak naše peníze zůstanou v naší kapse. Na vybranou máme. |
Šerlok Homeless 4.10.2009 21:35Re: Lidi, mějme rozum Nezakládejme Hnutí Těch, Kteří Chtějí Pít Vodu? Proč ne? Odmítal bych to jako dejme tomu politické hnutí, které by to chtělo vynutit mocensky. Ale proč se vzájemně neinformovat například o úrovni restaurací (případně - jak si tu vodu vynutit) ? |
Šerlok Homeless 4.10.2009 21:46Re: Lidi, mějme rozum Vodu k jídlu, samozřejmě. |
Patron Divný 4.10.2009 21:52Re: Lidi, mějme rozum Ale jo, informujme se - tam nedávají vodu, tam jsou malé porce, tam mají špinavé ubrusy - proč ne? Ale s tou vodou je to taková zajímavá věc: ještě před rokem nikomu nechyběla. Malé porce nebo špinavé ubrusy, ty lidem vadily před rokem, před pěti lety, před deseti lety... Ale to, že někde nedávají vodu, je zčistajasna fundamentální problém, vyřazující nás z evropské civilizace, až teď. Čím to? To je právě ten důvod, proč za tím cítím smrdět politiku, víte? |
aida 4.10.2009 22:00Re: Lidi, mějme rozum No, oni už to založili - vodovodu, viz. zde |
portwyn 4.10.2009 22:59Re: Lidi, mějme rozum To je pravda. |
Libor 4.10.2009 15:00Když mi v restauraci nadají vodu z kohoutku, tak jdu na záchod a napiji se tam a když je utržený, tak si jí naberu ze záchodové mísy. A nebo si objednám kohoutí bujón a to je teplá voda z kohoutku a tu si nechám vychladnout a pak ji vypiji. A nebo si vodu, ale i jídlo přinesu z domova a mám domácí stravu. Člověk si musí umět poradit. |
Patron Divný 4.10.2009 15:10Re: Když A není jednodušší do té restaurace nejít? |
Libor 4.10.2009 15:11Re: Když A nebo tak a doma si natočit kýbl vody a vychlastat jí. |
Šerlok Homeless 4.10.2009 21:35Re: Když Já si pro ten účel nosím PET lahev s vlastní vodou. |
Lotras 4.10.2009 12:43A proč ne minerálka Matoni je dnes už jen stabilizovaná směsná voda ....vždyť už před 5 roky bzlo řečeno pravdivě Mattoni už není |
lucinapes 4.10.2009 12:03a proč by to nemohl být couvert? tak jako vám v italské nebo dobře míněné rádobyitalské restauraci nabídnou večku s bylinkovým máslíčkem? Vždť by se měla dávat na stůl pokaždé čerstvá, ne aby tam stála od otevření do zavření i se spadlýma mouchama. Pro nechápavé - přinesla by se s příbory, na stole by byla jen v době, kdy jsou stoly prostřené k obědu nebo večeři - podle stylu a úrovně restaurace. Koneckonců ubyly (nebo by měly ubýt) popelníky, tak by práce personálu tolik nepřibyla. A pokud by někdo chodil do restaurace (nebo hospody) jen na vodu, při ohleduplnosti našich číšníků bych se nedivila, kdyby mu ji odnesli pře¨d nosem. |
portwyn 4.10.2009 10:18Je půvabné, jaké pobouření vzbuzuje v některých diskutujících názor, že slušná restaurace nabídne hostu k jídlu vodu z kohoutku. Pravděpodobně jsou zvyklí na podniky, kde se i za párátko platí extra, protože to párátko dělá 10% ceny jídla Sám bych si vodu z kohoutku tady v Hradci nedal, místní není dobrá. O pár km dál v NM n. M. už ano...ale mám za to že pokud si host s útratou dejme tomu 200 Kč řekne o sklenici vody, tak to tu hospodu opravdu nezruinuje. Je to jen o ochotě a o slušnosti. |
JK 4.10.2009 16:45Re: Je půvabné, jaké pobouření Autorka směšuje pojmy slušná restaurace a restaurace, kde automaticky dostanete vodu z vodovodu. Naštěstí je dost podniků, kde vodu dávají a dost těch, kde ne, a nebo dávají něco jiného. Autorka nechť kritizuje ty své oblíbené, kde vodu dávají a tam jim může říkat co a jak. Do těch ostatních chodit nemusí a také jim nemusí říkat, jak to mají dělat. |
petr 4.10.2009 9:07nealko My jsme snad jedinej stát v Evropě, kde je "nealko" dražší než alkohol.Co říci na to, že když přijdu do restaurace a podívám se na nápojový lístek, může mě něco trefit. Bona Vita 2dl. 18Kč.Plzeň Ürqell třetinka za 16 Kč.Pak se divíme, že mládež si raději dá pivo než nealko.Koupit v supermarketu dvoulitrovou flašu přeslazené limonády za 15 Kč a udelat z toho deset dvoudecek za patnáct korun , celkem slušnej výdělek. |
Glosátor 4.10.2009 17:38Re: nealko Jenže ne dva litry za 15 Kč, ale za 3,90 Kč v akci. Pak rozprodat žíznivým za 15 Kč za 2 deci a roztomilý vývar cca 140 Kč/2l (to počítám i s dopravou) je na světě. Máte pravdu, žádná kořalka se na světě neprodává tak draho, zisk (nikoli marže) je 35 násobek 3500%!!!) a i kdyby ta voda stála 14 korun, tak stále neuvěřitelných 1000%. Proto si vodu na výlety nosím s sebou, protože platit za 2 deci pro manželku 20 Kč stejně jako za 2,5 násobek piva pro mě je nehorázná zlodějna. Ale nutno přiznat, že někde jsou minerálky (zvláště v menším balení) skoro stejně drahé, jako víno a pivo - asi tak 1:1. |