16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šerlok Homeless 5.10.2009 8:31

Re: A je to tady...

Tak s tímhle souhlasím. Souhlasím s Patronen divným. Politiky bych na blby nevolal, protože politici sami namnoze .... však to vidíme. Problém je v tom, že když vstupuji do restaurace, nevím, jestli je či není majitel blb a jestli mi ersonál k objednanému jídlu podá vodu. Pro ten případ si nosím vodu vlastní - restauratér pak nemá náklady se stočným. Ostatní režii mu zaplatím ve zkonzumovaném jídle, ale za nepodanou vodu se holt musí smířit se zmačkanou PETkou na stole, čímž současně vyjadřuji svůj na úroveň odmítnutí vody k podanému jídlu. Anebo se smířit nemusí, když mi tu vodu přinese výměnou za to, že tu PETku schovám. Pokud to dojde takhle daleko, musí se ovšem personál rozloučit se zpropitným ode mne.

Patron Divný 4.10.2009 23:08

Re: A je to tady...

Ale já nesouhlasím s vámi a žádám vás, abyste se na mě neodvolával, když uvádíte tak hloupé argumenty. První dva odstavce jsou bláboly, které už tady byly několikrát vyvráceny. Až ten třetí vystihuje podstatu věci. Každý majitel si opravdu vede svou restauraci jak chce, třeba i hloupě. Je to jeho věc.

Já jsem jen nesouhlasil s tím, že se z té věci dělá málem politická aféra. Jinak si pochopitelně myslím, že restauratér, který odmítá podat hostovi sklenici vody, je blb.

portwyn 4.10.2009 22:59

Re: Lidi, mějme rozum

To je pravda.

portwyn 4.10.2009 22:57

Já chodím do hospod na jídlo

pivo nepiju. A kecy typu "Když nepiješ pivo, nejsi Čech" považuju za buranství (neberte to osobně, vím, že Vy jste to nenapsal).

Vodu z kohoutku si v hospodě nedávám, mám ale za to, že přinést ji na požádání hostu (tedy ne neplatícímu homelessákovi)  je vlastnost každé slušné hospody stejně jako nabídka např. soli nebo pepře.

darny 4.10.2009 22:33

A je to tady...

nejdříve vodu z kohoutku ZDARMA a co tak že si přinesete odvedle od číňana žrádlo, nebo odnaproti z řeznictví sekanou včetně pečiva a o příbor si řeknete obsluze.

Jen tak mimochodem, uvědomuje si autor článku, že i ta "voda z kohoutku" se musí zaplatit ve vodném a stočném? Ano, restaurace s vysokými maržemi tosnad snesou.

Souhlasím s divným patronem, že restaurace je soukromý podnik a vy nemusíte souhlasit s (ne)poskytovanými službami.

Patron Divný 4.10.2009 22:15

Re: REAKCE NA ČLÁNEK

Ne, ze slepičky!

JIŘÍK 4.10.2009 22:01

REAKCE NA ČLÁNEK

!!JEDINĚ VODU Z KOHOUTKU>-!!

aida 4.10.2009 22:00

Re: Lidi, mějme rozum

No, oni už to založili - vodovodu, viz. zde

Patron Divný 4.10.2009 21:55

Re: Já chodím do restaurací s vlastní vodou v PETce.

A jak dlouho už si tu PETku nosíte? Vizte můj příspěvek níže.

Patron Divný 4.10.2009 21:52

Re: Lidi, mějme rozum

Ale jo, informujme se - tam nedávají vodu, tam jsou malé porce, tam mají špinavé ubrusy - proč ne?

Ale s tou vodou je to taková zajímavá věc: ještě před rokem nikomu nechyběla. Malé porce nebo špinavé ubrusy, ty lidem vadily před rokem, před pěti lety, před deseti lety... Ale to, že někde nedávají vodu, je zčistajasna fundamentální problém, vyřazující nás z evropské civilizace, až teď. Čím to?

To je právě ten důvod, proč za tím cítím smrdět politiku, víte?

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:46

Re: Lidi, mějme rozum

Vodu k jídlu, samozřejmě.

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:45

Re: Já chodím do restaurací s vlastní vodou v PETce.

A aby nedošlo k nedorozumění: V článku je o vodě z vodovodu podávané zdarma k jídlu. Dám-li si v restauraci oběd, očekával bych, že k němu dostanu tu vodu. Nedostanu-li, vytáhnu tu PETku.

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:40

Re: Sprcha

A kdo tvrdí, že na to nemám? Udělám slušnou tržbu za jídlo. To chci zapít vodou z vodovodu. Jsem-li odmítnut, vytáhnu tu PETku. Kdybych zrovna nepapal drahé jídlo, to by se to vyhazovalo ...

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:35

Re: Když

Já si pro ten účel nosím PET lahev s vlastní vodou.

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:35

Re: Lidi, mějme rozum

Nezakládejme Hnutí Těch, Kteří Chtějí Pít Vodu? Proč ne? Odmítal bych to jako dejme tomu politické hnutí, které by to chtělo vynutit mocensky. Ale proč se vzájemně neinformovat například o úrovni restaurací (případně - jak si tu vodu vynutit) ?

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:27

Yardovi

AD: Ale pokud mi s jídlem (a případně i s objednaným pitím) donesou džbánek obyčejné vody, budu to pokládat za stejně potěšující jako že je na stole čistý ubrus, popelník vysypaný a podlaha zametená.

Jé, ted jsem si vzpomněl na ten židovský vtip. Jdou pan Roubíček, pan Kohn a pan Epstein do restaurace. Přijde číšník a ptá se: "Tak, pánové, co to dne bude?" Pan Roubíček: Koňak!" Pan Kohn: "Já si dám taky koňak!" Pan Epstein: "Já taky koňak. Ale poslechnou, pane Weiss, do čisté sklenice! Do čisté sklenice!"

Po chvíli: "Tak, pánové, tady jsou tři koňaky, kdo z pánů si přál čistou sklenici?"

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:08

Já chodím do restaurací s vlastní vodou v PETce.

Jakmile PETku postavím na stůl (je, pravda už poněkud pomuchlaná), personál mi obvykle skleničku - a někdy i vodu z kohoutku - nabídne za slib, že PETku zase schovám.

Šerlok Homeless 4.10.2009 21:05

Re: Neotravujte.

Já nosím vlastní vodu v PETce. Jakmile PETku postavím na stůl (je pravda už poněkud pomuchlaná), personál mi obvykle skleničku sám nabídne výměnou za slib, že ji zase schovám.

Šerlok Homeless 4.10.2009 20:58

Re: voda na stole

V hospodách čtvrté cenové, kde si nelze ani nic jiného objednat, než desítku piva určité značky, je přinesení piva bez objednávky vcelku přirozené. Autorka evidentně neměla na mysli zrovna tuhle kategorii hospod, asi ji ani nenavštěvuje.

Kromě cenové kategorie je v tom ještě jeden drobný rozdíl: Držím-li se zásady, "co jsem neobjednal, to neplatím", pak přinesením karafy vody zdarma na stůl číšník zřejmě nic nepokazí, na rozdíl od neobjednaného jídla či pití, které později bude chtít zaplatit.

občan 4.10.2009 20:20

Re: voda na stole

to se dneska už nedělá. Na pivu je minimálně 100% marže a desítky se skoro netočí. Všichni už pijou lepší pivo, kde by se ta voda poznala ...

jm0 4.10.2009 20:13

Re: Sprcha

čistě technicky: nejsou zadarmo. pouze neplatíte přímo na místě.

jm0 4.10.2009 20:09

Hmmm a nemusi byt k agreementu alespon dve strany?

ano, musí. a protože Mika s vodou druhá strana poslala  do háje, tedy nepodařilo se vynegociovat NA, musí Mike unárně použít BATNA. easy.

68 4.10.2009 19:31

Re: Neotravujte.

Pokus.

A.D. 4.10.2009 18:46

Re: mávnutí kouzelného proutku

Tento zvyk - jakož i mnoho dalších dobrých zvyků nejen v pohostinství - zmizel s odchodem do penze té předválečné generace. Té generace, která byxla ještě vycvičená v prvorepublikových podnicích tehdejšími majiteli. V sedmdesátých letech tahle generace začala odcházet do důchodu a jejich nástupci byli již vyhcování v komunistických učňácích - podle toho to taky vypadalo.

Han 4.10.2009 18:30

Re: voda na stole

  Nejhorší hospoda je, kde Vám přinesou vodu z vodovodu (a to "zdarma") - rovnou ve Vašem pivu.:-)

Pavel 4.10.2009 18:08

Re: mávnutí kouzelného proutku

Cože???

JK 4.10.2009 18:02

Re: mávnutí kouzelného proutku

No a pustil jste se do toho demonstrativního učení s kraválem i někdy za bolševika?

Glosátor 4.10.2009 17:38

Re: nealko

Jenže ne dva litry za 15 Kč, ale za 3,90 Kč v akci. Pak rozprodat žíznivým za 15 Kč za 2 deci a roztomilý vývar cca 140 Kč/2l (to počítám i s dopravou) je na světě. Máte pravdu, žádná kořalka se na světě neprodává tak draho, zisk (nikoli marže) je 35 násobek 3500%!!!) a i kdyby ta voda stála 14 korun, tak stále neuvěřitelných 1000%.

Proto si vodu na výlety nosím s sebou, protože platit za 2 deci pro manželku 20 Kč stejně jako za 2,5 násobek piva pro mě je nehorázná zlodějna.

Ale nutno přiznat, že někde jsou minerálky (zvláště v menším balení) skoro stejně drahé, jako víno a pivo - asi tak 1:1.

JK 4.10.2009 16:45

Re: Je půvabné, jaké pobouření

Autorka směšuje pojmy slušná restaurace a restaurace, kde automaticky dostanete vodu z vodovodu. Naštěstí je dost podniků, kde vodu dávají a dost těch, kde ne, a nebo dávají něco jiného. Autorka nechť kritizuje ty své oblíbené, kde vodu dávají a tam jim může říkat co a jak. Do těch ostatních chodit nemusí a také jim nemusí říkat, jak to mají dělat.

JK 4.10.2009 16:28

voda na stole

je téma pro někoho, kdo nemá rád některé české hospody takové, jaké jsou, resp. cítí potřebu ostatním říkat, jak se to má správně dělat. Jsem rád, že je u nás typ hospod, kde přinesou pivo (a ne vodu) hned, jak si člověk sedne. A že je typ restaurací, kde přinesou naopak bez vyžádání vodu. Jsem rád, že je mnoho typů hospod a restaurací. Věta "Výchova restauratérů k automatickému podávání vody z vodovodu je během na dlouhou trať" je pro mne děsivá věta ve stylu bolševických dob.