8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Michal 28.1.2009 8:21

pane autore, tleskám

Pane autore, přiznám se, že ve stalkingu se nevyznám, ale poté, co jsem navštívil několik stránek věnujících se tomuto tématu, co jsem přečetl několik "právních" definic a názorů policejních psychologů, vyvstaly ve mne vážné pochyby o tom, zda skutková podstata trestného činu stalkingu je difinována s takovou přiměřeností, aby nedocházelo k porušování základních, resp. podle mého názoru základních, antropologických konstant, které se zcela přirozeně projevují tak, že mohou být vyhodnoceny jako stalking.

Pěkně jste na to upozornil, takže tleskám!

Ivo Fencl 5.2.2009 16:19

Re: pane autore, tleskám

Díky. Ivo.Fencl@iol.cz

pedro 6.7.2008 1:34

je to sice tak nějak mimo mísu

článek IF jsem si přečetl celý, hledal sdělení, ale nebylo tam ani vysvětlení ospravedlňující některý typ stalkerství, ani opak, jen plytké úryvky úvah, svědčící asi o neznalosti a zřejmě neschopnosti se vcítit do pocitů oběti, jako by IF snad znal trochu motivaci pachatelů, snad osobní (?), a nechtěl ji moc konkretizovat, ale jako obhajoba nekriminalizace stalkingu je to dost ubohé a k řešení tohoto problému nijak nepřispívající, kladem je tak jen zájem Vás diskutujících, někteří asi víte o co jde, přímo to zažila má žena a s ní i já - nakonec s ním ale odešla, takže to asi nebylo možná tak úplně ono, i když tam byly všechny znaky - nyní ale tím pravým stalkingem žije kamarádka, a nepřeju ani IF (i když trochu jo, aby se mu lépe psalo) zažít to, čím prochází a jaká je bezmoc všech, kteří jí chtějí pomoci, včetně policie. Je to ta forma se stupňující se agresivitou, kdy po základních projevech, ničení majetku s obrovskou škodou, už jsou v ohrožení všichni její blízcí, to mi připadá jako opravdu pádný argument k rychlému přijetí ještě daleko tvrdšího zákona proti stalkingu, s dnešními technickými možnostmi by bylo možné uplatnit včas i vazbu a nečekat až stalker zraní nebo zabije, zároveň  i rozpoznat méně nebezpečné formy, které možná IF měl na mysli, ale zapomněl zmínit.

každopádně doporučuji, abychom diskusi o tomto nevyřešeném problému neopouštěli, myslím, že sdělení dalších zkušeností může jen prospět

všechny Vás zdravím, Pedro

Ivo Fencl 5.2.2009 16:21

Re: je to sice tak nějak mimo mísu

Thanks

Tvrdak 28.6.2008 20:22

A k tomuto hruzostrasnemu Alzheimererovskemu blabolu....skoda slov

...takze bla, bla , bla......

messenger 14.5.2008 23:22

Bozinku

tohle snad psala zenska?

Jenda 15.5.2008 0:30

Re: Bozinku

I vy odporny sovinisto!

messenger 15.5.2008 12:55

Re: Re: Bozinku

mate pravdu, omlouvam se :)

ale uznejte ze styl uvazovani je vice zensky nez muzsky :)

X 15.5.2008 13:14

Re: Re: Re: Bozinku

To bylo třeba reklamovat dřív, teď už to moc čtenářů nepolapí.

Ivo Fencl 14.5.2008 4:43

Autor k textu

Nití článku je průběh úvahy. Ve chvíli, kdy formálně mluvím o odbočkách, si lze uvědomit, že nešlo o odbočky, ale fakticky o další schod "nahoru" - když ho sám nazvu odbočkou, ještě to neznamená, že to odbočka je. "To jsme odbočili," většinou autor napíše úplně podvědomě, jsou to jakési mimikry. Hodně lidí má náhodou právě odbočky rádo. Mají za to, že jsou v odbočce, i tam ale zpracováváni. I když se pokoušíte vyslovit pravdu, musíte být podle mého názoru trochu demagodem. I.

Ivo Fencl 14.5.2008 4:44

Re: Autor k textu

No, tak tedy demagoGem...

zdeněk 13.5.2008 22:37

článek jsem přečetl celý :-)

žádná niť, žádný názor jen odbočky, nepodstatné  naznačování, opakování téhož...

Pokud si chce autor zachovat čtenáře, měl by k němu být citlivý! Dá se napsal článek o ničem který se čte jedním dechem. Ovšem toto není ten případ.

zajicek8 13.5.2008 21:09

Zkusenost

Ja myslim, ze by vas tyto literarne radobyhumorne uvahy presly v okamziku, kdy byste byl objektem deletrvajiciho uporneho stalkingu.

Muj zazitek je stary 20 let a jeste dnes na mne pada hruza z meho vytrvaleho stinu. Po dobu ctyr mesicu neustale dva metry za mnou, ale pouze do chvile kontaktu s osobou jineho pohlavi. Pak okamzite nasledoval nikym nezvany vstup do konverzace. Nepomahalo nic - domluvy, vymluvy, ignorace, bitka, zmizeni na delsi dobu. 

Ivo Fencl 13.5.2008 21:18

Re: Zkusenost

Nezažil jsem to, nemám na to : -)), nicméně bez legrace: uznávám, že to pak člověk asi pochopí... 

šárka 19.9.2008 11:59

Re: Zkusenost

Já rozumím a souhlasím. Měla jsem krásný 7-mi letý vztah. Pak to prostě nevyšlo, ale v době, kdy jsem od svého expřítele odcházela(bylo mi 28let), netušila jsem, že se 2 roky klidně nevyspím a pořád se budu otáčet a rozhlížet. Od kytek, proseb, dopisů a smsek, které začínaly, jak mě miluje a končí nejhoršími nadávkami došel během 2 let k postávání pod okny, čekání na mě po práci, vyhrožování, psychickému vydírání. Pořád jsem jen vysvětlovala a domlouvala a doufala, že to skončí. Vyvrcholilo to, když nejdříve fyzicky napadl mě a asi o měsíc později kolegu z práce. Podotýkám, že v této době jsem neměla žádný vztah s mužem, protože jsem si nemohla dovolit, někoho ohrozit. Policie nepomohla. PRÁVĚ PROTO, ŽE NĚMĚLA JAK.Nebyla na něj žádná právní páka. Psycholožka také nepomohla, ale aspoň mi profesionálně poradila, jak s ním jednat a mluvit. Přespávala jsem u kamarádek, měnila své zvyky a zdaleka se vyhýbala místům, kde se můžeme potkat.Přestal sám od sebe.Dnes žiju zatím 3 roky v klidu.Když vidím a čtu, jak stalking někdy končí, jsem šťastná, že jsem měla tolik štěstí, rodinu a přátel, kteří pomohli. V této chvíli mám přítele a jsem šťastná. Ale mám problém s muži. Někde hluboko se bojím a nevěřím.Přesto se necítím jako oběť.A rozhodně jsem pro, ABY STALKING BYL TRESTNÝM ČINEM. A autorovi bych ráda vzkázala, že po přečtení jeho článku, jsem měla pocit, že já jsem mrcha, která mu ubližovala, protože on byl přece zamilovaný.Celý článek je jen úvaha a hodně jednostranná, hodně mužská, hodně odlehčená.Takové letní čtení, ne zamyšlení nad problémem.A stalking problém je.A domluva?Tuším bod 5.Když člověku něco zatemní mozek, ať už láska, peníze, smrt blízkého, nebo drogy, tak se prostě s ním nedomluvíte...

Ivo Fencl 5.2.2009 16:32

Re: Zkusenost

Toto jsem četl až roku 2009. Mám ten názor, že ženy pronásledují milovaného muže méně často i méně dlouho, z čehož logicky vyvozuji, že pod slovem láska vnímají ženy něco trochu jiného než muži, a to i ve chvílích spříznění. Lze to jen těžko definovat, ale já si myslím, že u žen je láska víc propojena se sexualitou, čímž je přenosnější. Skutečně zamilovaný muž je jistě přitahován i sexuálně, ale navíc disponuje něčím, co zřejmě v pravěku ženě zajistilo "trvalý dozor" : -) Ale bez legrace!  

wopič 13.5.2008 19:13

Tak která...

Tak která slečna vám odmítá odpovídat na maily, nepřijímá vaše dárky a z domu se plíží radši zadním vchodem? Nazvala vás otravným úchylem, že od nás chcete pofoukat bebíčko a ujistit se, že jste normálně myslící muž, jen trochu víc zamilovaný?

Teda pardon, ne vy, ale ten váš kamarád kamaráda.

Ivo Fencl 13.5.2008 19:20

Re: Tak která...

Teď už bohužel žádná. Dávno konec. Jsem... mrtvý.

: -)

  

X 15.5.2008 13:16

Re: Re: Tak která...

Metaforicky řečeno? Asi ano. (nejsme v českém Pulp Fiction, komiksu Lucky Boy)

Michal 13.5.2008 17:49

Ano, chápu, hlupákům článek není srozumitelný

Už dlouho se pozastavuji nad tím, že delší pojednání na internetu není pochopeno. Zvláště pak v reakcích je mi zřejmé proč. Mentálně deformovaná neschonost myslet a soustředit se na delší text je typickou ukázkou čtenáře internetu, který se knihám musí zásadně vyhýbat. Nenachází tam totiž své oblíbené krátké věty, oblíbené fráze a odstavce, které neunavují a jako dehydratovaná polívka v kostce a stručně říkají vo co go. Což se pak lehce intepretuje jako vlastní názor. Speciálně viditelná vlastnost pseudointelektuálů.

Zvláštní však je, že právě takoví internetoví čtenáři jsou rozozleni a primitivně agresívní nad všemi jinými projevy, než které oni sami očekávají.

Článek je sice delší, nicméně poukazuje na všechny problémy, která s tématem souvisí a nutí rozhodně k zamyšlení. Rozhodně ne ale ty, kteří na to opravdu nemají a aniž by článek četli, tak ho šmahem kritizují.

Zdá se, že Neviditelný Pes už nemá tolik inteligentních čtenářů, co měl. Časy se mění a vychytralých hlupáků je stále víc a víc ...

Tisifoné 13.5.2008 18:24

Re: Ano, chápu, hlupákům článek není srozumitelný

Tak dost. Tohle není pravda. Vytipuji Vám levou rukou z poslední doby deset článků, esejí, fejetonů, povídek, nanopovídek a črt, u kterých diskuse dokazuje, že nemáte pravdu. Samozřejmě - internetové čtení má svoje zvláštnosti: psychologické, technické, dokonce i fyziologické. Ale s úrovní čtenářů Neviditelného psa to není tak černé, jak to tady předkládáte. Konkrétně v případě I.F. (autora kritizovaného článku) mají komentátoři oprávněné kritické poznámky. Napsal už lepší články, klikněte si na zdejší vyhledávač.

messenger 14.5.2008 23:25

Re: Ano, chápu, hlupákům článek není srozumitelný

No nezlobte se ale zrovna ja nemam problem precist sahodlouhe filozoficke traktaty, ale to se musi autor taky trochu snazit... nemam vubec ale vubec chut proplitat se takovym chaosem jako tady sepsal pan Fencl...

LJG 13.5.2008 17:27

stalking

V článku to bylo z té romantické strany (ale douhéééé) takhle to vypadá v tragické krajnosti:

Třiatřicetiletou Michaelu Maličkou zabil její kolega z práce po několikaměsíčním pronásledování. Mladá žena nechtěla mít se spolupracovníkem intimní vztah, ale Petr Drápal nebyl schopný se s tím smířit. Psal jí maily, posílal dárky. Nezabíralo to, tak jí začal vyhrožovat. Poškozoval její auto, podle svědectví kolegyň plival ženě do obličeje.

Michaela se obrátila na policii. Násilník pak od soudu odešel s podmínkou a 200 hodin veřejně prospěšných prací.

Na jeho záměru bývalou spolupracovnici zabít to však nezměnilo nic. Letos 16. července si na ni počkal před jejím bydlištěm a umlátil ji baseballovou pálkou. Přesně jak čtrnáct dní předem avizoval. „Šlo o typické pronásledování, tedy stalking,“ říká o případu policejní psycholožka Ludmila Čírtková.

Ale zatímco například v Rakousku nebo v Německu je stalking považovaný za trestný čin, u nás tomu tak zatím není. Odborníci volají po změně a sdružení Bílý kruh bezpečí dokonce poslal příslušný návrh ministerstvu spravedlnosti.

Jenda 15.5.2008 0:28

Re: stalking

Z toho co pisete mi vypliva, ze zadny novy trestny cin nebyl potreba zavadet.

X 15.5.2008 9:30

Re: Re: stalking

Pokud vražedný útok opravdu avizoval (neznám podrobnosti), pak skutečně už nešlo "jen" o stalking. 

Lobo 13.5.2008 16:14

Obsedantně-kompulzivní porucha, mezilidské vztahy a trocha stalkingu

http://premekvihan.net/ocd/index.php?a=1&id_clanku=3&cast=1&m=3

Ivo Fencl 13.5.2008 16:52

Re: Obsedantně-kompulzivní porucha, mezilidské vztahy a trocha stalkingu

Thanks.

Ivo Fencl 13.5.2008 17:08

Re: Re: Obsedantně-kompulzivní porucha, mezilidské vztahy a trocha stalkingu

Článek o obsedantně-kompulzivní poruše jsem přečetl. S jednou věcí souhlasím. Původce stalikingu by se měl vzpamatovat a věc NEŘEŠIT. Nechat ji, ať se vyřeší sama. Nicméně spojovat obsesi se strachem, je diskutabilní. Zvláště starší lidé promítají do vztahů, a to i mladých, strach, který už znají: "Láska znamená zbavit se strachu", že. Tak se jmenovala i jedna knížka. U onoho dvacetiletého Jindry to koneckonců mohl i strach být - a obsese. Podle toho, co vypovídal. Obvykle ale nejde o hledání odpovědi na otázku nebo důvodu odmítnutí. Inteligentní "pachatel" totiž ví, že láska je iracionální, takže i odmítnutí bylo iracionální. Ne, tím se nezabývá, on jednoduše útočí. Chce objekt "dostat". Dělá totéž, co normální muž, ale má smůlu, že nebyl vybrán. Podle mého názoru nejde o žádnou poruchu, ale prostě o schopnost intenzivněji chápat lásku propojenou s velikostí ega a dokonce i vysokou sebedůvěrou. Ne, nepopírám, že jde o moji vlastní zkušenost, a tedy subjektivní. Klidně to přiznám, ostatně od té doby, co jsem dopsal román Smíš zůstat mrtev, tak jsem z jakékoli fixace "venku". Anebo se to aspoň odvažuji tvrdit!  Ivo Fencl      

Lobo 13.5.2008 18:05

Re: Re: Re: Obsedantně-kompulzivní porucha, mezilidské vztahy a trocha stalkingu

Ono je taky diskutabilní, jestli vůbec stalking je OCD. Přiznám se, že jinde než v tomhle článku jsem na takové spojení v české literatuře nenarazil.

"schopnost intenzivněji chápat lásku propojenou s velikostí ega a dokonce i vysokou sebedůvěrou" - dalo by se to interpretovat i jinak. Strach z osamění ve spojení s nízkou sebedůvěrou - "když o mě nestojí tahle, proč by o mě měla stát nějaká jiná?" Sebevědomej chlap použije nějakou racionalizaci typu kyselé hrozny nebo sladké citróny a jde sbalit nějakou jinou ženskou.

Ivo Fencl 13.5.2008 18:20

Re: Re: Re: Re: Obsedantně-kompulzivní porucha, mezilidské vztahy a trocha stalkingu

Máš-máte jistě pravdu, chodí to tak. Já třeba ale mám "v paměti" (dneska už naštěstí ne v citech) tu zkušenost, že několikrát za život není to jedno... "kterou". Je to ostatně zkušenost každého. Většina lidí ale odmítnutí poměrně rychle vytěsní i v takovém případě, asi.