4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jak se vyhnout povolební morální kocovině

"Proč vlastně volíš stranu, která nemá šanci dostat se do parlamentu a jen tím předáš hlas socanům?" Ani už nespočítám, kolikrát jsem tuto otázku v posledních týdnech slyšel. Jak to s tím zahozeným hlasem vlastně je?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 25.10.2013 21:22

Hlavní problém SSO

Osobně vidím hlavní problém SSO v jisté sebeuzavřenosti. Mají řadu racionálních myšlenek, ale nepřipouštějí si, že velkou část těch, kteří s nimi souhlasí a já sám se k tomu také hlásím, už mají "pod střechou". Pokud nezmění způsob komunikace i toho, jak chápou politiku, tak se prostě dál nedostanou. Politika musí být i show, která přitáhne pozornost těch, kteří se o politiku jako takovou příliš nezajímají.

Jako příklad uvedu vznik Hlavu vzhůru. SSO iniciativu Bobošíkové a spol. bryskně odmítla a dál se o věci odmítala bavit. Rozhodně nechci doporučovat, aby se SSO připojila k HV, ale IMHO se jednalo o šanci, jak na SSO před volbami přitáhnout pozornost médií. Stačilo ohlásit pár schůzek a po nich vystoupit s jasnými stanovisky. Nejen, že se tak SSO mohla dostat na titulní stránky, ale také mohla prezentovat nejen svoje myšlenky, ale také své výhrady proti projektu HV. SSO by se tak mohla dostat výš i v předvolebních průzkumech a šance na vstup do PS by mohla být reálnější.

P. Vítek 25.10.2013 22:33

Re: Hlavní problém SSO

Pravda.

Oni maji milion-mit tak prachy na mazanyho managera a postavit to na zavisti k urednikum.Na to povl slysi.Strasny,mit pravdu na sve strane a nejde to prosadit.

B. Rybák 27.10.2013 11:29

Re: Hlavní problém SSO

Ano. Jejich neochota komunikovat s ostatními (pravicovými) stranami i s voliči a vytvářet členskou základnu, je politická hloupost, která hraničí se sabotáží pravice. Zarážející je i jejich (naštěstí nerealizovatelný) populismus referendový a místopředseda pan J. Payne je neřízená střela. Vlažná reakce (dobře informovaných) EU-hujerů na ně potvrzuje, že z nich strach nemají (podobně jako z "konzervativců" pana Jocha).

J. Vyhnalík 27.10.2013 14:54

Re: Hlavní problém SSO

Zas až tak bych to nezjednodušoval. SSO by se neměla uzavírat, ale na druhou stranu chápu nechuť nechat se sežvýkat stranickým světem plným kompromisů, do kterého naši politickou scénu zformoval poměrný volební systém. Eurohujeři je ignorují záměrně, protože vědí, že dokud se budou tvářit, že neexistují, nebudou muset diskutovat o systémových chybách, které EU sebou nese. Navíc se eurohujeři mohou cítit silní v kramflecích, dokud většina populace vnímá dotace, coby moderní inkarnaci létajících pečených holubů, mají k dispozici artilerii, kterou v očích průměrného voliče kritiku EU rozstřílejí. Je fakt, že to nemůže dobře skončit, ale průměrný volič potřebuje, aby ho krize praštila bejsbólkou přes hlavu, aby pochopil, že něco nefunguje a i potom si většina průměrných voličů klidně nechá namluvit, že ti, kdo krizi způsobili je před ní chrání.

SSO dosáhla slušného volebního výsledku a teď už by ji média a průzkumy neměly ignorovat. Důležité je si uvědomit, že nejde o to se přetahovat o pár voličů s piráty, ale oslovit celou populaci.

Pokud jde o Jiřího Payna, ten nikdy nebyl žádná ovce a vždycky měl svoji hlavu a svoji cestu. I proti komunistům bojoval neústupně a po svém. Jenom si říkám, jestli si ho občas nepletete s jeho jmenovcem Janem, který na NP občas také publikuje a jedná se o čistého eurohujera.

P. Vítek 25.10.2013 20:52

Mozna trosku od veci-omlouvam se

http://www.vladimirhucin.cz/?q=node/766

M. Kosejk 25.10.2013 17:01

:)

A znáte někoho, kdo tvrdí, že bude hlasovat proti svému svědomí a integritě? V tajné volbě? :)

Víte, já tím jen chci říct, že já na věc nahlížím diametrálně odlišně - a už jsem to hodil ODS, i když mi ekonomický program SSO je bližší. ODS momentálně vnímám jako jedinou relevantní politickou sílu, která může dělat v PS opozici levičákům a populistům. To mi říká moje vlastní svědomí  - a nebylo by v souladu s mou integritou, abych jednal jinak.

Tak to mám já. Autor článku to má jinak. A představte si, že i voliči KSČM jednají v souladu se svým vlastním svědomím.

J. Forman 25.10.2013 13:00

:-))

Tady se teda sešel diskusní sranda kroužek. Díky za zábavu.

R. Houška 25.10.2013 13:24

Re: :-))

dycinky k službám

V. Vaclavik 25.10.2013 11:46

Vselike volebni taktizovani toliko pro hovada dobre jest.

Tolik k motu tohoto clanku.

Jak jsem tu cetl diskuzni prispevky nize, vidim ty i na jinych mistech v posledni dobe mnohokrat zminene ''prekazky'' udajne diskvalifikujici Svobodne - Jakl, Klaus a nakonec i Mach sam. Kdo tady cte prispevky (pod uvodniky pana Neffa neco napisu jen hodne vyjimecne), zna muj nazor na V. Klause - ze svou politickou karierou prokazal pravici medvedi sluzbu - ale jeho asociace se Svobodnymi me nevadi. I kdyby byla stale aktivni, stejne nebude hrat predni roli, nebude udavat ton, ci takt.

Je nesmysl brat se idealisticky o naprostou cistotu vsech zucastnenych a vylit pritom z vanicky vodu i s ditetem (navic jeste pres nejakou osobni animositu jako u toho Jakla). Osobne me vic vadi libertarianismus (Murray Rothbard) a mam potize s Ronem Paulem. Zastavam totiz pozici Randove a kazdy kdo zna jeji praci zna jeji nazor na Rothbarda, ktery plne sdilim. Ale to me nezastavi dat hlas Svobodnym i tak.

Dam ho ovsem s obavami az s uzkosti, ze jestlize se Svobodni nekam do te politiky dostanou, dopadne to nejspis spatne a to hodne spatne. Dlouho jsem proto byl rozhodnuty vubec k volbam nejit, ale nakonec pujdu. Pujdu protoze verim, ze se Svobodni se tentokrat k zadne prakticke politice stejne jeste nedostanou, ale bylo by dobre, aby prekrocili tu hranici peti procent, protoze to na ne bude mit dobry efekt politickeho dospivani. A kdovi, treba se behem pristiho obdobi vynori nekdo, kdo ukova nejaky vice uceleny, dlouhodoby program.

Jednotlive jsou to pekne cile, ale mel by tam byt mnohem sirsi programovy zaber a ten by mel byt deleny na okamzite a strednedobe a dlouhodobe cile a mel by obsahovat strategii jeho naplnovani. Jedna se totiz (anebo by se melo jednat) o podstatnou zmenu politiky spravy spolecnosti a ne jen o nejake pristipkareni, perestrojkareni na stavajicim systemu. Jinak to skonci spatne a Svobodni pohrbi sance na zmenu na dlouhou dobu, ucini svobode medvedi sluzbu ala Klaus a nase pravice.

D. Machová 25.10.2013 10:57

K volbám s dobrým pocitem

Po letech jdu k volbám s pocitem, že mám koho volit, protože kandiduje strana, s jejímž programem se mohu víceméně ztotožnit. Nijak mě netíží, že předvolební modely Svobodným šanci na vstup do parlametnu nedávají. Když ne tentokrát, tak v budoucnosti  se tam určitě dostanou (ale já doufám, že těch 5 % dáme)! Během posledního týdne jsem mluvila s řadou lidí, kteří váhali, co vhodí do té volební škatule, a mnoho z nich se chystá dnes a zítra dát hlas Svobodným.

Takže pod tenhle článek se klidně podepíšu.

Ś. Svobodová 25.10.2013 11:37

Re: K volbám s dobrým pocitem

Souhlasím. I kdyby se nedostali do parlamentu, za můj hlas dostanou stovku. A překročí-li i kvůli mě 3% ( a pevně věřím, že i těch 5), bude SSO inkasovat 6 mega, které pomůžou v další kampani. A za každé 0,1% nad 3 dalších 200tis. Chci aby tyto peníze dostali a ukázali, co za ně dovedou.

P. Vítek 25.10.2013 22:40

Re: K volbám s dobrým pocitem

A kdyz to nevyjde,posleme jim ty prachy primo(neprerozdelene) a vic nez stovku.Jo?

V. Kain 25.10.2013 14:09

Re: K volbám s dobrým pocitem

Politické stálice jsou rozklepané jak ratlík na mrazu.Jde jim o tuto zem a nebo sebe sama?Odpověď je jasná, jde jim o další čtyři roky pohodlného života za velice slušný peníz.Pokud by jim šlo o tuto zem a lidi kteří tady žijí tak na to měli času víc než dost.Pravda je ovšem taková,že na tu politiku kterou tady vedli a vedou jednou škaredě doplatíme.Komunisti to mají jisté.Ti mají své věrné,kteří je budou volit i kdyby na chleba nebylo.

J. Lepka 25.10.2013 10:45

Velmi hezky napsané!

Hlavně ústřední myšlenka volit podle vlastního svědomí a integrity (já říkám přesvědčení).

Pokud by měl můj hlas propadnout, pak mi může být jedno, jestli mi bude vládnout otevřená levice (soczemkomouši) nebo skrytá levice (odstop09). Mé přesvědčení mi říká volit Svobodné. Ostatní nechť si dosadí stranu dle svého přesvědčení.

R. Kříž 25.10.2013 10:24

hezke!

diky! :)

R. Houška 25.10.2013 9:54

Přátelé, pojďme si držet palce, aby tyto volby dopadly

dobře. A podle mého dopadnou dobře už jen tím, když se do sněmovny nedostane ta Popelníčkova, kremelská Lukoil-parta. A když stejný osud stihne Institutovu partu šíbrů, mačkající se v Bobokurníku, bude to jen takový bonus na víc.

R. Houška 25.10.2013 10:00

Re: Přátelé, pojďme si držet palce, aby tyto volby dopadly

Přece jen mi to nedá, vážení spoludiskutující, členové Svobodných, řekněte mi, že ten Ing. Václav Jakl, kandidující jako dvojka u nás v kraji, není brácha toho - Jakla? Že ne?!

P. Boublíková 25.10.2013 10:37

Re: Přátelé, pojďme si držet palce, aby tyto volby dopadly

U nás v JM kraji žádný Jakl nekandiduje, ani bratr, ani ujec toho zavražděnýho...

R. Houška 25.10.2013 10:55

Re: Přátelé, pojďme si držet palce, aby tyto volby dopadly

No vidíte, a jak mám já, chudák, věřit těm, co mě tu tvrdí, že se od Klause a Jakla odstřihli, když vím, že je to ten bratr? I když, znám spoustu sourozenců s diametrálně odlišnými politickými preferencemi. Uvidíme, podle činů poznáte je.

J. Kanioková 25.10.2013 18:57

Klausofobie je diagnoza..

a navíc jste nenapsal, který kraj, takže jak může někdo hledat informace..

Jen málokteří lidé mohou být šťastni, aniž by nenáviděli nějakou osobu, národ nebo tvora. : Bertrand Russell

O. Prochazka 25.10.2013 17:47

Re: Přátelé, pojďme si držet palce, aby tyto volby dopadly

je.

J. Lepka 25.10.2013 10:45

Re: Přátelé, pojďme si držet palce, aby tyto volby dopadly

Pojďme hlavně volit:-)

R. Houška 25.10.2013 7:37

Autorovi bych položil jen jednu otázku? Proč tedy strana,

která se tak dokáže ubránit vlivu kmotrů, nominovala na prezidenta člověka, který byl a je léta hlásnou troubou toho, kdo kmotry vypěstoval, a dnes se hrdě hlásí ke straně, která je kmotrů a jejich bílých koní plná?

R. Houška 25.10.2013 7:39

Re: Autorovi bych položil jen jednu otázku? Proč tedy strana,

Podotýkám, že nebýt tam tato záležitost, tak podle programu by pro mě byla SSO jedinou možností na pravici.

I. Schlägel 25.10.2013 7:53

Re: Autorovi bych položil jen jednu otázku? Proč tedy strana,

Myslím, že Klausovi připisujete více schopností, než kterými disponuje kterýkoliv smrtelník. I kdyby byl Klaus obdobou Matky Terezy, vlivu kmotrů by nezabránil, i kdyby se demonstrativně upálil u pomníku Jana Husa. A Vy to moc dobře víte.

R. Houška 25.10.2013 8:45

Re: Autorovi bych položil jen jednu otázku? Proč tedy strana,

Nesouhlasím, a to zásadně. Dlouho jsem měl snahu vidět v Klausovi pouze oběť jeho vlastního narcisismu, který mu nedovolil obklopovat se schopnými lidmi, ale naopak, zabetonoval ho vrstvou všehoschopných patolízalů, ale to skončilo amnestií. Od té jsem přesvědčen, že to byl a je on, kdo tahá za všechny ty PPF a ČEZské nitky. Najednou do sebe zapadají jeho Karlovarské schůzky s různými lidmi z pomezí politiky, byznysu a organizovaného zločinu. Takže si s dovolením ponechám svůj názor a Vám ponechám ten Váš. Když historie prokáže, že to bylo jinak, pak se rád věřejně omluvím.

J. Kanioková 25.10.2013 18:59

Jste trapný.. a paranoidní !

P. Vítek 25.10.2013 22:45

Re: Autorovi bych položil jen jednu otázku? Proč tedy strana,

Vas hlas Svobodni nepotrebuji.

P. Boublíková 25.10.2013 8:02

Re: Autorovi bych položil jen jednu otázku? Proč tedy strana,

Myslíte Jakla? Ten ale onehdy také plédoval za Svobodné.

Svobodní ho sice na prezidenta navrhli, ale nakonec nekandidoval, neměl potřebný počet podpisů. Takže zase až tak moc ho neprosazovali (myslím si, že kdyby jeho kandidaturu opravdu chtěli prosadit, udělali by to podobně jako příznivci prof. Franze.)

Svobodní jsou určitým způsobem spojeni s Klausem, Mach se u Klause v ODS "vyučil". Takže jestli vám tento původ Machovy strany vadí, skutečně to není strana pro vás - mně toto všechno nevadí. Ostatně Klaus už je dnes spojen mnohem více s Bobošíkovou.

P. Lenc 25.10.2013 8:22

Re: Autorovi bych položil jen jednu otázku? Proč tedy strana,

Popsala jste to přesně.Celá rodina volíme Svobodné i za cenu "propadnutí hlasu".I když podle ohlasů je možné, že se dočkáme příjemného překvapení.