16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Martin Říha 17.3.2009 13:15

Číst reakce čtenářů je pro autora poučné....

...i když ho většina seřve, co si to dovolil vyjádřit názor, a ještě odlišný od toho jejich. Je to často spíše obrázek o úrovni diskutujících, než původního článku, ale s tím už autoři, jdoucí sem "s kůží na trh", asi musejí počítat. Za reakci většina těch emotivních výkřiků opravdu nestojí. Nedokáží-li si zachovat slušnost, ačkoliv autor nikoho neuráží, je to spíše jejich problém. Nesouhlasím však ani s výrokem Ivana Breziny, že "ekolog ví, ale mlčí". Jednak ne všichni ekologové skutečně mlčí  (nemlčí ani Ivan Brezina), ale hlavně - právě proto, že vystupují málo, určují veřejné mínění o environmentalistech ti druzí. A to je chyba. M. Ř. 

Vlado Z 13.3.2009 19:24

Kteří jsou slyšet?

Máte pravdu, ale z mně nepochopitelných příčin jsou slyšet jenom ti fundamentalisté, tvrdé jádro (něco jako tvrdé jádro fotbalových fanoušků). Ti ostatní pracují- zachraňují staré odrůdy, dělají sbírky na přirozené lesy a zbírají v nich odpadky. Tudíž na exhibování vmédiích, jaksi nemají čas...

Richard III. 13.3.2009 18:44

Kdo seje vítr?

Negativní emoce vnesli do této problematiky sami "environmentalisté". Nelze brát vážně autorovo tvrzení, že většinou jsou rozumní, když nejvyšší český šéf Bursík pronáší nejen pitomosti, ale taky prokazatelné a dávno prokázané lži. Mnoho slov a žádný respekt k faktům, to je typický postup environmentalistů. Rozdmychali nenávist, protlačují špatné zákony všemi možnými i podlými prostředky, pomlouvají každého, kdo zpochybní jejich božstvo, ale jen výjimečně jsou schopni diskutovat. Zameťte si před vlastním prahem a zkuste vzít rozum do hrsti. Vyvoláváte nenávist a až většina pochopí, že nás tlačíte k průšvihům a chudobě, nikdo a nic nezabrání zlému osudu, který jste na sebe přivolali. Zatím ještě máte čas.

Tramp 13.3.2009 18:34

Nebojte se dobře to dopadne

Tak jako Václav Havel podporoval Unii Svobody a ona zašla, tak zajdou i jím podporovaní Zelení

hlava22 13.3.2009 16:15

Do kterého pytle

patří environmentalisté, kteří prosazují na základě neověřených domněnek nejrůznější zákazy, příkazy a omezení. V některých případech na se ně hodí termín masový vrah.

M.S. 13.3.2009 17:26

Re: Do kterého pytle

Patří do jednoho pytle a´t už se nazývají jakkoliv. Jedni jsou pomatenci a blouznivci, kteří zdiískreditovali ty seriozní. A o těch seriozních nemám také valného mínění, protože se patřičně nedokázali od těch neseriozních distancovat. Příkladem může být problematika biopaliv, u kterých je potřeba k jejich produkci více energie než se z nich získá, neboť jejich energetická návratnost je menší než jedna. Tudíž je produkce biopaliv nejen mrháním energie, ale naprostá zhovadilost. Jak to, že ti seriozní proti tomu důrazně nevystupují? Mají zřejmě obavu, aby i oni nebyly kriticky posuzováni zejména z hlediska např. finanční náročnosti. Ekologie přestala být vědou a stala se ideologií.

Dušan Streit 13.3.2009 15:45

No

Je to suce napsáno hezky, ale jakmile se to začne politicky zastřešovat, je z toho průšvih:

http://streit.blog.idnes.cz/c/73851/At-se-nam-ten-skomirajici-zeleny-sliz-nevrati-evropskym-oknem.html

Přírodu mám rád a zametat by si měl každý před vlastním prahem. Ale vymýšlet hovadiny jako Bursík, to je sabotáž.

jakovy 13.3.2009 14:46

jako s našima

12 slušných cigánů a 300 042 normálních. No nesmíme fšecky zatratit, že ne ? ;-)

Pavel Urban 13.3.2009 15:34

Není to příliš optimistické ?

Jste si opravdu tak jistý, že neexistují také neslušní cikáni ?

Vašek 13.3.2009 19:16

Re: Není to příliš optimistické ?

Normální  = neslušní, neboť to je u nich norma

hokič 13.3.2009 13:36

Vystihující výčtem, nikoliv vztahem k realitě dneška

Co se týká výčtu a v jistém smyslu obhajoby skupin lidí, kteří se o přírodu zajímají a starají, či si ji naopak berou jako prostředek vlastní pochybné realizace, je to velice pěkně sepsáno.

Bohužel však tento výčet, v němž všelijací ekopříživníci a ekoteroristé tvoří menšinu, nezrcadlí jejich reálný vliv. Tam je totiž ten poměr možná i obrácený. Ti slušní a neprůbojní dělají černou každodenní práci, ti bez skurpulí ovlivňují život naší země i západní civilizace na x let dopředu. A to je smutné vysvědčení jak pro ty ostatní "environmentalisty", tak pro společnost jako celek.

křovas 13.3.2009 13:04

jako ironie dobrý

Jsem environmentalista a ani o tom nevím.

5P 13.3.2009 13:18

Re: jako ironie dobrý

Já pravděpodobně také, akorát za to neberu prachy a neotravuju ovzduší.;-)

Ivan Brezina 13.3.2009 12:29

Ekolog x ekologista

Rozdíl mezi ekologem a ekologickým aktivistou je v tom, že ekolog zná a mlčí, zatímco ekologický aktivista nezná a křičí. Zásadní odlišnost mezi těmito dvěma skupinami se dá nejlépe demonstrovat na příkladech. Skoro každý muž má čas od času cosi do činění s ženskými pohlavními orgány, ale jen zlomek z nich jsou gynekologové. Většina lidí si umí přepočítat výplatu, ale zlomek z nich jsou matematici. Většina lidí na Vánoce porcuje kapry, ale jen zlomek z nnich jsou chirurgové... Zásadní problém je, že laičtí ekologisti ukradli název vědecké disciplíny, kterou svými nátlakovými akcemi diskreditují. Mezi českými ekologisty není pokud vím ani jeden ekolog.

RK 13.3.2009 13:52

Re: Ekolog x ekologista

R^

doktor 13.3.2009 14:07

Re: Ekolog x ekologista

Našly by se i další rozdíly. Enviromentalisté, jako třeba autor článku, nejsou sprostě ironičtí a nikoho nenapadají. Antiekologičtí aktivisté typu Ivana Breziny, který zřejmě Říhův článek ani nečetl, jsou jejich opakem. V jeho duchu si dovolím konstatovat, že mezi jeho soudruhy antiekologickými aktivisty není pokud vím ani jeden gynekolog. Jen amatéři.

chk 13.3.2009 14:46

Re: Ekolog x ekologista

:-)R^R^R^

Ivan Brezina 13.3.2009 15:02

Re: Ekolog x ekologista

Environmentaliste ze nikoho nenapadaji? Cetl jste treba tuhle souhrnnou studii soudniho znalce v oboru extremusmu Miroslava Marese?:

http://www.barrister.cz/strat/rexter/page.php?id=19

žaba(k) na prameni 13.3.2009 12:29

Tak jestli jsem to podle autora pochopil

Tak máme tři druhy zelenejch.

1)  Nadšence, vizionáře a blouznivce, co to myslí s přírodou, planetou, klimatem opravdu dobře. Zřejmě se jedná o cvoky, co by měli navštívit psychiatra..

2) Eko-fašisty  - fundamentalisty, co svou víru mají za jedinou správnou a všem ostatním ji musí vnutit třeba násilím. Tuhle skupinu by měla řešit speciální protiteroristická jednotka.

3) Eko-vychcánky, (nebo ekosvině) co z téhle zelené  víry vytloukají kapitál do vlastní kapsy. No a tihle nám vymýšlejí eko-daně, poplatky,  zdražení energií, znečišťují nám vzduch, a otravují život.

Je to  fakt sqělej spolek, tihle brčálníci.

Pavel Urban 13.3.2009 15:39

Tohle platí i v dopravě

Oč svobodnější a méně otravný by byl svět, kdyby zde neexistovaly tři výše popsané skupiny a mohl by tudíž být zrušen zákon o silničním provozu.

chk 13.3.2009 11:51

Na Psa velmi dobrý článek

Umírněný, věcný. To ho asi hodně diskutujících rozcupuje :-)

Jenom bych trochu poopravil ty množiny na začátku. Ekologové asi z principu nemohou být podmnožinou enviromentalistů. Snad bych raději napsal, že tyto množiny mají jistý (zpravidla neprázdný) průnik.

kok 13.3.2009 11:44

ano myslim ,ze pan Langsfeld to rika spravne

podobne bychom mohli ricirici ,ze i v ODS jsou mozna umirnene skupiny, ktere nechteji uplne zrusit zakonik prace a nahradit ho hodinovym svarcsystemem, ale treba by priznali i tydenni nebo vikendovou vypovedni lhutu a ne okmazite propousteni prace na ctvrthodinu.

lary 13.3.2009 12:47

Re: ano myslim ,ze pan Langsfeld to rika spravne

Teď jste asi propásl dobrou příležitost mlčet.

Hobo 13.3.2009 11:30

Zmatek nad zmatek

Podobnou argumentací lze ospravedlnit jakékoliv lidské seskupení včetně NSDAP. Všude jsou lidé různí. Ne všichni se ovšem přidávají k NSDAP. Připomíná mi to argumentaci dnešních (i včerejších) exkomunistů, že "nebyli všichni špatní" a že "vstoupili, aby to mohli změnit."

Několik let jsem pracoval v jedné ekologické organizaci poměrně slušného zaměření, neboť se orientovala na výchovu dětí k ekologickému myšlení. I u nich však bylo nejcharakterističtější to, že vychovávali jiné, nikoliv sebe. Každý den vycházeli ve skupinkách před dům, aby si při cigaretce zřejmě poklábosili o ochraně přírody. Jednou jsem to nevydržel, otevřel okno ve svém 1. patře, a vesele na přátele pokříkl: "Á, ekologové si šli zakouřit!"

Fakt je, že jim to nedošlo.

Dodnes si myslím, že každý si má nejdřív zamést před vlastním prahem než začne kritizovat sousedův. Už bible píše cosi o třísce v oku... Bohužel musím konstatovat, že jsem se osobně nesetkal s environmentalistickým sdružením, u kterého by to takto platilo. Ne snad že bych nehledal...

Ale vždycky mě nadchne ekologicky, který mě přesvědčuje o čistotě svých myšlenek a fouká mi přitom kouř do ksichtu. Když se mu k tomu ještě plete jazyk po pátém pivu...

Hobo 13.3.2009 11:33

Re: Zmatek nad zmatek

Oprava: ...nadchne ekolog, který... (i když i s tím překlepem to má svůj ironický význam...).

františek 13.3.2009 11:21

Pane Řího,

mám pocit, že nevíte co je ekologie a tudíž ani, kdo jsou ekologové. Ekologové jsou vědci, kteří ovládají vědu - ekologii. Věřte, že ekologové mají s enviromentalisty pramálo společného. Většinou je naprosto nesnáší. Ti, kterým říkáte enviromentalisté nebo ekologové jsou většinou mladí lidé, kteří příliš nedbali na své vzdělání a nahrazují si tento nedostatek určitým způsobem anarchie. Nejsou vzdělaní ani v ekonomii a je jim tudíž jedno, že poškozováním ekonomiky poškozují i životní prostředí. Prostě jejich nízké vzdělání způsobuje, že příliš nechápou souvislosti mezi vědními obory.

dino 13.3.2009 10:47

Třídění je to pěkné,

ale má jednu drobnou chybu na kráse - podle mého mínění to totiž byl právě autor, kdo tímto tříděním "nacpal všechny do jednoho pytle". Mimo jiné se pokusil vzbudit dojem, že ekologové jsou podmnožinou environmentalistů. Nejsou. Odlišují se svou odborností a tím, že chtějí dělat dobře svou práci, nikoliv politiku. Chtějí poznávat, nikoliv ovládat. A z většiny počinů pravověrných environmentalistů, laických, nepoučených a přírodní zákony popírajících (ale horlivých až fanatických) se jim jěží srst. Skauty, trampy a sportovce bych také amnestoval. Poučený návštěvník galerie nemusí sám malovat jako Michelangello, a poučený návštěvník přírody ještě nemusí být přírodovědec. Patrně však jeden nepovede kursy olejomalby a druhý nebude přednášet o zvláštnostech v  metabolismu sukulentů. Je možné, že autor významový posun slova "environmentalista" prostě nevnímá a nepřijde mu podstatný. Mně však ano. Odmítám sdílet společnou množinu s lidmi, kteří založili svou dráhu na šíření neověřených zpráv, jednostranné interpretaci faktů (když už nejdou ani "upravit", ani popřít) a podivné filosofii s jediným cílem: ve jménu vlastní touhy po moci a a prospěchu vylekat neznalé, ovládnout vylekané a dehonestovat ty ostatní. Ne, díky. Myslím, že o přírodě něco málo vím. A proto - nejsem environmentalista.

westík 13.3.2009 10:41

Pro nick Enik:

na vlastní oči jsem četla zprávu skupiny environmentalistů, kteří pro svou vlastní SZ vypracovali zprávu o tom, jak výstavba "větrníků" hyzdí přírodu s návrhem, aby při stavbě se přihlédlo také k jiným věcem, než k dosažení % alternativních zdrojů energie. Jiná věc je, co s touto zprávou vedení SZ udělolo -asi ji Bursík and Company  strčili do "šuplíku" :-/ Jak jsem poznalo hafo příznivců  SZ, myslím , že u většiny není nutné jejich "zanícení" svádět na zlý úmysl - prostě se to dá vysvětlit blbostí !

Zebra 13.3.2009 11:21

Re: Pro nick Enik:

Aleale, takovej chytrej čoklík a neví jistě, že zloduši Bursík  et consortes jakoukoliv nepříznivou zmínku podrývající jejich rafinovaný program vyhubení lidstva důsledně likvidují včetně jejich původců. Spíš bych čekal, že svým bystrým čichem objevíte a vlastními packami vyhrabete jejich čerstvé hroby !

Taky bych zanícení nesváděl jen na zlý úmysl. Třeba takoví zanícení volnotržní deregulační kalusofilní čoklíci to s námi jistě myslí jen dobře. Anebo jak jste říkala vy.

Enik 13.3.2009 12:09

Re: Pro nick Enik:

Jenže výstavba větrníků a ostatní druhy alternativních zdrojů energie urychlují GO. Vůbec tedy nejde o hyzdění krajiny. Je to zcela kontraproduktivní koncepce, kterou prosazují lidé naprosto neschopní logického myšlení. Tedy ani ta skupina environmentalistů, kteří sepsali tu zprávu, neměla pravdu. Alternativní zdroje energie v podobě jak je dneska známe, a jak je environmentalisté prosazují, škodí nejen klimatu a životnímu prostředí ale i ekonomice a lidstvu obecně!