4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JJ 15.12.2007 23:28

Re: Re: Re: Zda se, ze potrefene husy

Bohuzel jsem jen dostal odkaz na zmineny clanek a stacil jsem jej jen precist (a dat ho sem), nic vic nevim...

Harazim Kejhák, filantrop 15.12.2007 22:11

11 tisíc ekologů na Bali

to je síla! Počítejme skromnou celodenní penzi za 120 dolárků na den a jenom 10 dní pobytu, vyjde nám náklad 13 miliónů dolarů jenom za ubytování. Přičteme teď letenku přes průměrně půl zeměkoule asi 1000 dolarů, asi 11 miliónů dolarů, stál ten výlet nejméně 24 milióny dolarů a to je určitě minimální suma, pravděpodobně to byl několikanásobek.

Výsledek tohoto happeningu není hoden ani zmínky, jenom se zanesla na Bali kanalizace výkaly těch turistů na náklady poplatníků. Ta letadla spálila také pořádné množství ropy pro nic a za nic, ožrat se ti ekologové mohli ve svých vlastních zemích.

Realista 15.12.2007 21:14

Re: Proc jsou

právě proto, že jsou na turisticky atraktivních místech! !

slovan 15.12.2007 20:59

Re: Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

Ono to vozitko melo k rodinnemu vozu nejnizsi kategorie hoooodne daleko, bylo to spis takove elektricke priblizovadlo na golf a strechu to melo protazenou hodne dozadu(fotoclanky jen na strese), navic to ukazovali kterak se to pohybuje rychlosti prudsi chuze, takze po rovine by ta spotreba energie ve stovkach W asi stacila( u nas by ale s bilanci tvrde zatocila povinnost celodenniho sviceni, navic pro emise CO2 by neslo pouzit ani svicky nebo karbidovou lampu). Mozna je to odvozene z toho, ze to dokaze jet po rovine rychlosti 40km/hod a den na rovniku trva 12hodin, takze to je teoreticky dojezd za den. Lepsi reseni by asi bylo mit dve sady baterii, jednu nasazenou v aute a druhou dobijet ze stacionarniho solarniho panelu(ale s ohledem na cenu a zivotnost baterie by to stejne asi bylo vedle -pokud by se to vyplatilo, neni duvod to nepouzivat uz dnes). Nejlepsi reseni holt je postavit solarni elektrarnu, za dotovanou cenu prodavat elektrinu CEZu a za strzeny peniz jezdit normalnim autem.

Mam dojem ,ze v australii se poradaji zavody solarnich experimentalnich aut na vzdalenost tisice km, ovsem na pravidelnou prepravu to neni.

Honza42 15.12.2007 20:46

Re: eko energie

Bohužel jste správně napsal, že tam ty ohony již jen leží. Ke tření nejsou tedy způsobilé.

Honza42 15.12.2007 20:39

Re: Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

No je to trochu lepší, protože při ustálené rychlosti 80km/h postačí nějakých 15kW. Takže dejme tomu půlka. Takže by stačil vlek 2 široký a 50metrů dlouhý. Trochu mimo předpisy, ale co by člověk pro životní prostředí neudělal.

mueller 15.12.2007 20:25

To je vsecko zcela realne,

pro komponenty jaderne se stavi prvni prototypove elektrarny, cast chemicka (ADAM-EVA) je standardni chemie, ktera se uz dela davno. Vtip je v prisunu tepla mediem o vysoke teplote z toho jaderneho reaktoru, takze se nemusi spalovat cast uhli, aby tu energii dodala. Ostatne, kdyz mate dost lacine energie, muzete delat treba naftu ze vzduchu, vyperete ze vzduchu CO2, z vody udelate vodik (pyrolyzou za vysoke teploty, treba) a nasyntetizujete si, co chcete. Tedy: technicky je to realne, jenom chtit.

mueller 15.12.2007 20:19

Re: Zdroje energie

Mozna by pomohlo trit vocas Liskovi. Kdo se hlasi dobrovolne ?

mondeo 15.12.2007 20:12

eko energie

Nač shánět liščí ohony,mohli bychom využít potenciál ,který leží ladem v poslanecké sněmovně a v senátu.Tam je těch o...ů dost a Bursík by mohl udávat tempo !!;-D

jirka.s. 15.12.2007 20:09

Re: Re: Zda se, ze potrefene husy

A nemáte, prosím Vás, náhodou nějaký odkaz na nákladnost této výroby? Děkuji!

cb 15.12.2007 19:47

Proc jsou

vsechny konference na turisticky atraktivnich mistech? Jako treba Bali? Nebo pristi Havaj?

cb 15.12.2007 19:43

Re: Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

Reporter a technicky fundovanou otazku? Ts. Ts.

Karel 15.12.2007 19:06

Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

Že Vy jste na hodinách fyziky nedával pozor, a nebo jste už toho hodně zapomněl :-). Takže přibližne: na 1 m čtverečni dopadá cca 1 kW sluneční energie, ovšem na rovníku, v poledne a bez mraků.  Účinnost fotovoltaických článků se pohybuje kolem 15 %, takže máme 150 W (za ideálních podmínek!).

Škoda 100 mívala výkon 35 kW, čili kdyby měla elektromotor, bylo by potřeba asi 230 čtverečních metrů (tedy 15 x 15 m) fotovoltaických článků (na rovníku, v poledne a plocha by musela být neustále kolmá ke spojnici se sluncem).

Mamlas 15.12.2007 19:05

Zdroje energie

V TV nějaký vrchní grínpísák tvrdil, že je nutné utlumovat výrobu energie z uhlí. Jako budoucnost uvedl biopaliva. Následky ve formě zdražování potravin díky vyššímu využívání biopaliv, kdy zemědělci raději prodají obilí výrobcům biopaliv kvůli výkupní ceně, jsou zde již nyní. Na produkci potavin a biopaliv máme prostě moc malou planetu!

A liščí ohony a ebonitové tyče? Začnětě chovat lišky kvůli produkci ocasů a uvidíte ten ryk ochránců zvířat! :-D

Talián 15.12.2007 18:56

Re: Re: Re: Akorat Vam tam

Jen na okraj. I kdybychom se rozhodli, že dostavíme Temelín, nebo jinou JE, bude problém najít dodavatele. Výroba komponent, montáž, vyzkoušení a spouštění vyžaduje hodně speciálně vyškolených lidí. Pro Program A1 trvalo 12 let, než bylo dosaženo potřebného stavu. Byl využit během výstaveb VVER 440 a VVER 1000. To končilo kol roku 1995. Pak došlo k rozptylu cca 8 až 10 tis. klíčových pracovníků. Dnes jsou dávno mimo hru a to definitivně. Tato situace je ale podobná i v dalších zemích vyrábějících původně JE. Situace je taková, že existuje řada pokročilých projektů JE, ale budou chybět personální kapacity u všech potecionálních výrobců. Také školy nikoho pro tyto aplikace nepřipravují a tak se bojím, že odklad záměru bude cca 15 let.

Talián 15.12.2007 18:36

Re: Zda se, ze potrefene husy

Jednotlivá tvrzení v článku mají podporu v materiálech vydávaných na technických vysokých školách se zaměřením na energetiku. Problém aplikace je v tom, že by bylo nutno dosáhnout dohody řady investorů, kteří budou preferovat především svoje zájmy. Jen pro zajímavost: Za 2. sv. války se vyráběla velká množství syntetického benzinu z uhlí v Mostě ( již zmíněná redukce CO vodíkem na metan a dál na metanol, pak sekundární výroba složitějších uhlovodíků, vše dle učebnice chemie pro střední školy ). Po celou dobu existence byl provoz terčem náletů, ale pro malé rozměry byl jen ojediněle zasahován. I po totálním zničení byl provoz do 14 dní obnoven, neboť zařízení není nijak komplikované.

Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:22

Re: naštěstí

Občas se nějaký magor určitě našel. Jenže tenkrát se to neřešilo tlacháním na netu, ale pěstním klínem. Technický pokrok má svý nevýhody.

Kyklop 15.12.2007 18:19

naštěstí

Naštěstí pralidé a naši předchůdci neměli mezi sebou ekology a ochránce přírody. Protože jinak bychom psali diskuze ohořelým klackem na zdi jeskyní.

Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:19

lyidjfbvk

No jo, ekofašos jsou banda.

Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:17

Re: Re: Souhlas

Já mám taky víceméně humanitní vzdělání, ale ekomagor nejsem.

Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:15

Re: Magor Algore

Už má u nás pátou kolonu.

VH 15.12.2007 18:07

Re: Zda se, ze potrefene husy

Ekomudrcové jsou duchem ještě na Bali, proto asi dnes nereagují. K Vašemu odkazu na www stránku mohu jen povzdechnout : Energetickou koncepci měla naše republika naposledy za vlády komunistů. Což je hrůza.

PiláT 15.12.2007 17:51

Re: Re: "Míra naší ekologické stopy je hlavně suma našich peněžních výdajů."

            Blahopřeji Vám k perfektnímu dědictví, pokud to to jsou vaše typické nákupy. Nákup Moneta nezanechá ekologickou stopu, pouze tehdy, zajistíte-li, aby dosavadní majitel použil bankovky k vytapetování pokoje. Pokud je využije lépe, utratí je v nějakém typickém mixu výdajů (který bude obsahovat jachtu, naftu do jachty, plat kapitána, vilka na Fr. Riviéře, plat správce, výlet na Bali, etc.) Tohle je možná typický mix výdajů bývalého majitele Moneta, mix výdajů jeho zaměstnanců už bude podobný tomu Vašemu (benzin do auta, potraviny, nájem nebo hypotéka...). Nepokoušel jsem se tvrdit, že CO2 stopa libovolného utracení peněz je vždy úměrná pouze těm penězům, ale že je někdo nakonec v ekologickou stopu změní a že nakonec je jedno kdo to udělá a ekologická stopa bude podobná pro všechny způsoby utrácení peněz. Dejme tomu že velikost ek. stopy nejlepšího a nejhoršího způsobu utrácení peněz bude 1:2. Z toho plyne zajímavá konsekvence: Existuje jistá maximální hranice (např. odhadnutých 100%) po kterou lze ospravedlnit dotaci libovolné aktivity z "ekologických". Do tohoto poměru se lze zaštiťovat vysvětlením, že dotace vyvolá aktivity, které budou užitečné, nad tímto poměrem už určitě pouze vyvolá zbytečné investice.

          Trochu lepší návod je v odstavci o elektrárnách mého původního příspěvku. Ekologická stopa srovnatelných konstrukcí je docela pěkně úměrná jejich hmotnosti (vytěžení rudy na 1kg železa, jeho vytavení a zpracování na ocel, doprava a přeměna na strojírenský výrobek, jeho doprava a instalace) bez ohledu jestli z oceli vznikne jaderná nebo větrná elektrárna. Obě elektrárny mají společnou vysokou počáteční investici a nicotné provozní náklady, jsou to dost podobné konstrukce (hi-tech strojařina v tunách), ekologická stopa je  soustředěna do fáze výstavby.  A pokud cena produkované elektřiny z větrných elekráren je cca 3-násobkem ceny el. z JE, ekologická stopa je rovněž trojnásobná (a to furt pomíjím neřiditelnost větru)

Meloun 15.12.2007 17:50

Meloun se dosud neozval, meloun jsem tu já

a vidím tu 2 základní hlouposti : 1. lezení na komín (pokud to nedělá krásná paní Vašáryová v pěkném filmu).

                                                          2. Tento článek, který opravdu plete hrušky s jabkama

JJ 15.12.2007 17:36

Zda se, ze potrefene husy

- tedy potencialni husy potrefene timto clankem - se jeste nedostaly k internetu, jinak si nedovedu vysvetlit tan klidny a souhlasny ton vetsiny prispevku, ke kterym se rpidavam :-)

Pro zajimavost prikladam odkaz na clanek, ktery "resi" energeticke problemy:

http://www.techtydenik.cz/detail.php?action=show&id=2284&mark

nejsem schopen "odhalit" jak moc je to sci-fi, nebo realita :-)) Co ostatni?

Geronimo 15.12.2007 16:42

Re: "Míra naší ekologické stopy je hlavně suma našich peněžních výdajů."

Že by? Zakoupím -li Monetův obraz, diamantovou brož , profesionální elektroniku za miliony tak zanechám stejnou stopu, jako když za stejný peníz nakoupím sirnaté hnědé uhlí a spálím je v primitivní výtopně?

Geronimo 15.12.2007 16:37

Re: Re: "Míra naší ekologické stopy je hlavně suma našich peněžních výdajů."

Tohle je bohužel možné, jen pracujete-li jako OSVČ, nejlépe drobný řemeslník, který nemusí extra dbát na udržení si klientů. Zaměstnání na dva dny v týdnu nebo jen na zimu seženete těžko. I tomu řemeslníkovi se socani svou minimální daní a minimálními pojistnými snaží zatnout tipec. prostě zařadit se do proudu, držet hubu a krok. Žádná nezávislost a skromnost není žádoucí. Leda tak makat jako Bulhar, být skromnej a z přebytků podporovat nepřizpůsobivá etnika, to by snad u humanistů prošlo!

brana 15.12.2007 16:24

Re: Re: Pane 99

vsichni maji ve fundusu hlavy pouze 69;-D

brana 15.12.2007 16:20

Re: Re: Souhlas nesouhlas, zeleni me take nevzrusuji

jakkolivtivni humanismus je okrajovym folklorem. Ve svem jadru okrajovym projevem zrady vedeckotechnicke revoluce a tim jedine perspektivy spolecenske modernisace.

rana 15.12.2007 16:07

Magor Algore

se nechal slyset - pry je cas abychom uzavreli primeri s planetou. Na takove projevy defetismu a zradcovstvi jsou tresty. Nedivim se, ze Al Gore je zastancem zruseni trestu smrti. Obavam se pouze, ze az jednou dojde jeho spoluobcanum trpelivost  vyemigruje k nam.