5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Geronimo 15.12.2007 16:06

Re: Souhlas

A vy se divíte? Dnes? Při všech těch asertivních humanitně vzdělaných blbech , osobnostech nezatížených znalostmi, co lezou ze škol? Když se budu živit psaním románů nebo do novin, mlátit do klávesnice a své výplody posílat po netu do redakce, taky budu zělěnej jako vodník. přece je hezčí mít kolem vilky na samotě u lesa krajinu jako od Lady, luhy a háje, a ne aby mi idylu hyzdily nějaké komíny nebo průmyslové stavby. Nějakej ten stoh  a venkovskou idylu připomínající žebřiňák bych ještě snesl, ale jinak mi kromě vlastního Touarega nesmí nikdo smrdět pod nos. Energie z větru a slunce, jídlo bio, vodu z Alp! Jak na to? Přece schválit patřičný přírodní zákon!

pavel 99 15.12.2007 15:27

Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

"...Skoda ze reporteri ho nechaji tlachat a nepolozi mu aspon trochu technicky fundovanou otazku...." - a jak by se do jejich technicky nevzdělaných hlav dostala technicky fundovaná otázka?

Slovan 15.12.2007 15:06

Bursik v solarnim vozitku na Bali

Tak jsem poslouchal na CRO 1 Bursika, jak si pochvaloval solarni vozitko ve kterem ho nechali na Bali svezt (opakovane predvadeli i ve zpravodajstvich TV), na zaver sveho blaboleni vyrkl zajimavou vetu - vozitko ma dojezd 400 az 600km, ja to doted chapal tak, ze to vozitko jede ciste na solarni energii ale pravda bude asi nekde jinde, jede se na baterie ktere jsou dobijeny(evidentne nedostatecne) ze solarniho panelu, dobiji se tedy elektrinou ze site a ta se tedy musi vyrobit, nejcasteji spalovanim uhli, jaka je pak celkova ucinnost takoveho vozitka a nakolik zatezuje zivotni prostredi. Skoda ze nerekl, kolik to vozitko ujede bez solarniho panelu ciste na baterky. Skoda ze reporteri ho nechaji tlachat a nepolozi mu aspon trochu technicky fundovanou otazku.

Zeleni oslici lezou v zime na komin elektrarny a nepocitaji s tim, ze tam bude vitr a zima a jeste mektaji o tom, ze maji horolezecky vycvik a tahnou s sebou lezeckou vystroj, pritom lezou po kramlich ktere maji kolem sebe zabranu proti padu. Tragicke je, ze individua ktera nedokazou pripravit akci tydenniho pobytu na kominu(na ktery jim elektrarensti hasici navic tahali horky caj) nam chteji diktovat co mame delat a jeste tragictejsi je, ze pro to naleznou mezi volici podporu. Nechapu, proc je pri tom predcasnem slezeni novinari patricne nevysmali.

VladaPing 15.12.2007 15:03

Tragedii ovšem je, že z toho komína nespadli....

to by se ČEZ prohnul.....

Na náhradách.....

Pavel Červinka 15.12.2007 15:02

Re: Re: Re: Není CO2 jako CO2

Co se týče v současnosti velmi populární a prosazovaných tepelných zdrojů na biomasu, že tato biomasa je využívána ve zdrojích především v zimě, což jaksi není zrovna v našich podmínkách vegetační období. Jelikož ovzduší nezná hranic, tak se koncentrace uhlíkatých sloučenin v ovzduší udrží poněkud déle. S velkou pravděpodobností budou potom ve zvýšené míře rozpuštěny ve vodních plochách a srážkách.  

Pavel Červinka 15.12.2007 14:53

Re: demagogie

Pane Kiebele jaké demagogie ? To, že je jaderná energie nejlepší řešení ? Nebo fakt, že dýcháním uvolňujeme skleníkové plyny. Nebo žeby to v minulosti, kdy hospodařských zvířat bylo  více to bylo jinak ?

vita 15.12.2007 12:55

Re: soudruh svoboda

Ještě VUML byste mohl zmínit. Sice máte tu kliku, že o obém víte pendrek, ale jako nadávka se to hodí, co?

A jako obvykle u podobných příspěvků - argument žádný, označená demagogie nikde, jen takové plácnutí. Ani ne do vody - spíš do vzduchu. Pokus o plácnutí. A nevyšel...

samo 15.12.2007 12:51

Re: "Míra naší ekologické stopy je hlavně suma našich peněžních výdajů."

Chyba,bydlí pod mostem.Nebo lépe, bydlí pod stromem, most musel někdo vyrobit.

tris 15.12.2007 12:25

Re: "Míra naší ekologické stopy je hlavně suma našich peněžních výdajů."

Nemusí být nutně v balíku, může pracovat méně a užívat si více volného času :)

Karel 15.12.2007 12:18

Souhlas

Dnes není odpornější ideologie, než ta zelená. Doufám, že to lidem dojde dřív, než bude pozdě! Nedochází to ale našim novinářům a veřejnoškodícím médiím, to jsou všechno melouni!  

tris 15.12.2007 12:18

elektrarna

Nejvíc mě pobavilo, že aktivisté slezli z komína, protože se jim nepodařilo spustit....elektrocentrálu... tedy asi nafťák....protože tam moc foukalo. Proboha, proč si s sebou nevzali větrník?

Ludva 15.12.2007 12:12

Ekoteroristé znečišťují nejvíce

Největší podíl na současných emisích CO2 mají protijaderní ekologisté, kteří po Černobylu v podstatě zastavili rozvoj jaderné energetiky. Ještě dnes třeba rakouští "magoři" brání stavbě našich dalších jaderných elektráren a jsou plně zodpovědni za CO2, který by se nemusel vypouštět, kdyby se dostavil Temelín na projektovaný výkon a postavily Blahutovice. Teď to brzdí i Bursík. Jinak souhlasím, že mluvit o znečištění CO2 při koncentraci v atmosféře 0,04 %, když přitom vydechujeme 4-5% a ještě se to dá použít na umělé dýchání, je přnejmenším neznalost.

Jindřich 15.12.2007 12:11

Re: Re: Taková je doba, hnědá, rudá a dnes zelená

Milane ,donutil jsi mě vyprodukovat aspoň větu ,že s Tebou naprostp souhlasím.

milan 15.12.2007 11:57

Re: Taková je doba, hnědá, rudá a dnes zelená

ABSOLUTNE PERFEKTNE VYSTIZENO OC KRACI....AL GORE = ALL MAGORE=JET GÖBELSEM DNESKA-TEM VSEM AKTIVISTUM SLO VZDY JEN OTO ZA NECO BOJOVAT ,JESTO JET TO VETSI ZABAVA NEZ PRACOVAT-COZ SKORO STEJNE VSICHNI TI POLEPSOVATELE SVETA NEUMI....VYLEZT NA KOMIN JE VETSI SPEKTAKL NEZ PRACOVAT VE FABRICE ,KDE TEN KOMIN STOJI....SOUDIM ZE EKONACISTY JE ZAPOTREBI POTIRAT NA SOUSI ,NA MORI I VE VZDUCHU...>->->->->-

Pumprlidentlich 15.12.2007 11:45

Re: soudruh svoboda

Z rudého práva kopírují hlavně zelení. Meloun se ozval (Y)

Honza42 15.12.2007 11:44

"Míra naší ekologické stopy je hlavně suma našich peněžních výdajů."

Ano, přesně to je i mým názorem. Každý totiž nakonec utratí všechno co vydělá. A v ceně výrobků je vliv na životní prostředí již promítnut. (Vstupy energií, surovin, investiční náklady - tedy opět energie a suroviny....) Takže mně z toho vychází, že ekologicky smýšlející obyvatel se pozná podle toho, že je neskutečně v balíku. Nemá auto, nelétá letadlem, cestuje pěšky nebo na kole, bydlí ve skromném malém bytě.........Ostatní o tom jenom povídají.

PiláT 15.12.2007 10:43

Re: Samá stopa Vy detektive,

Detektiv hlásí, že nemá dost přesná data, aby mohl spatra sepsat dizertační práci, ani dost umu, aby jí vměstnal do diskusního

příspěvku. Smyslem poznámky o kompenzačních zdrojích byl fakt, že

speciálně větrné elektrárny je vyžadují a cena jejich výstavby za kg

strojařských výrobků, a tedy i ekologická stopa je srovnatelná s obecnou strojařskou konstrukcí. Tedy že VE svojí existencí si vynutí další ekologickou stopu, která není přímo patrná z velikosti dotace.

PetrK 15.12.2007 10:32

Re: Ale pane Kiebele,

vždyť vy jich máte plný kýbl!

Peta 15.12.2007 10:30

Re: soudruh svoboda

Vážené D.M. pokud ta vaše poznámka o Rudém právu není jen takové klišé. Tento článek se s Rudým právem, které znám já (na gymnasiu jsme jej odebírali povinně) vůbec nedá srovnat. Podle pravopisu (obě velká písmena v názvu), soudím, že RP znáte jen z vyprávění.

PiláT 15.12.2007 10:28

Re: Re: Není CO2 jako CO2

Polena se ani moc neztratila, rozpětí dvou generací je v mezích přesnosti použitého modelu. Smyslem této části komentáře bylo oddělení CO2 v aktivním oběhu od CO2 fosilně uloženého. Navíc v přirozených porostech (tropické pralesy) je množství fixovaného uhlíku je konstantní na 1 ha porostu a nepříliš vysoké. I v běžném lese velká většina (víc než 90%) uhlíku skončí v opadu (a je rozložena houbami) nebo prodýchána rostlinami.

D.M. 15.12.2007 10:17

soudruh svoboda

Pane )soudruhu) Svobodo, neucil jste se takhle psat v Rudem Pravu? Takovou snuskou demagogie se mohlo pochlubit jen zminovane Pravo pred rokem 1989.(Y)

M. Zima 15.12.2007 10:17

Samá stopa Vy detektive,

ale na ty kompensační zdroje u "neřiditelných" elektráren se budete muset podívat jinou lupou. To máte nějak rozmazané.

PetrK 15.12.2007 10:16

Re: Nejlepší bude

zasadit stromy a pak na ně vylézt, jak by to chtěli ekologisté. Je s podivem, jak veškeré TV přijaly za své tvrzení, že Prunéřov je největším producentem CO2, ale opomněly uvést, z jakého instalovaného výkonu. A podobných pitomostí bylo více. Zeleným  pak doporučuji, aby svou lásku k přírodě prokázali akcemi za očistu přírody od plastů a jiných svinstev, a to vlastnoručně, nejen hubou.

Petr Kiebel 15.12.2007 10:13

demagogie

No na to ze nadavate na ekologisty,tak pouzivate uplne stejne pitome argumenty a demagogicke hovadiny...

I-Worm 15.12.2007 10:04

Re: Není CO2 jako CO2

ale přece jenom se v té vytvořené biomase ztratila ta polena (která, pokud jsem strom zasadil já, spálí teprve moje děti). A fakt také je, že kdyby se čas, věnovaný lezením na komín, věnoval sázení stromků, přínos pro životní prostředí by byl větší. Nehledě na to, že při lezení na komín je produkce CO2 větší, než při sázení stromků. Nicméně rozhodující je obdiv opačného pohlaví, a tak lezení na komín vyhrává.

PiláT 15.12.2007 9:49

Není CO2 jako CO2

Nazelenalí aktivisté mají pravdu že je rozdíl mezi  CO2 kolujícím v přírodě (když spálím poleno uvolním CO2, který byl do polena uložen relativně nedávno a ve své podstatě byl součástí současného koloběhu, když spálím uhlí, uvolním CO2, který byl mimo současný koloběh). Tím bohužel běžně presentované pravdy končí. Není pravda že:

 - stromy produkují kyslík a proto je potřeba chránit lesy, ve skutečnosti rostliny produkují kyslík úměrně vytvořené biomase a vytvořený kyslík bude spotřebován při rozkladu této biomasy. Je ale úplně jedno, kdo tu biomasu rozloží jestli houby a bakterie nebo já při obědě. Lesy je potřeba chránit jako spolutvůrce klimatu

 - obnovitelné zdroje vždy šetří přírodu (zmenšují ekologickou / CO2 stopu). Přírodu mohou šetřit pouze v případě, pokud nevyvolávají další náklady. Například u elektráren je lhostejné, jestli ekologická stopa vznikne během provozu (spalováním uhlí) nebo při výstavbě použitím nákladných technologií. Jediné podstatné je, jaká bude ekologická stopa ve vztahu k vyrobené elektřině.  Pokud vyrábíme výrobek nákladným způsobem velmi pravděpodobně zanecháme větší ekologickou stopu, jejíž velikost si můžem ověřit pohledem na závěrečný účet. A je to. Ekologická stopa výroby elektřiny je velmi přesně korelována s cenou za výrobu, dotace obnovitelných zdrojů vedou pouze k výstavbě zařízení, která svojí stopu vyryjí z okamžiku výstavby, a nikoliv při provozu a velikost nadbytečné stopy je úměrná velikosti dotace. Vlastně u elektráren je to ještě horší, pokud svojí neřiditelností vynutí výstavbu kompenzačních zdrojů.

 - míra toho, jak chráníme přírodu, je naše  "ekologické chování" (používáním ekologických a bio-produktů, tříděním odpadu etc). Míra naší ekologické stopy je hlavně suma našich peněžních výdajů. Je totiž jedno, jestli jednou letím do Austrálie (cca 2x1000 litrů paliva = cca 2500 litrů ropy) a pak pilně třídím plasty pro recyklaci nebo postupně naházím 600 kg igelitu (= cca 2500 l ropy) do odpadu a on skončí ve spalovně.

vnuk 15.12.2007 8:57

ekoteroristé

Kdyby tam nepřiběhli televizní štáby tak slezli z toho komína daleko dřív

Delfin 15.12.2007 7:05

Re: Re: Akorat Vam tam

Ano, je zajimave, ze k vyjadreni potestu k vyrobe elektriny produkujici CO2 je pouzit agregat produkujici CO2 a jeste s mensi ucinnosti.

Dale je zajimeve, ze protestuji na EPRU, kde ma diky programu obnovy a utlumu dojit ke snizeni produkce CO2 na mene nez cca 50%. (odstaveni EPRU I. 4x110MW a obnova EPRU II. z 5x210 na 3x250 se zvysenou ucinnosti)

Ale souhlasim s GP, ze by se vice mohla prosazovat bezuhlikata vyroba elektriny ;-)

Historik 15.12.2007 6:57

Zwentendorf - Spusťte Rakušáci jadernou elektrárnu v Rakousku stojící ladem

Rakušáci páchají ekologické škody, když neprovozují ekologicky čistou jadernou energetiku.

http://plarmy.org/zwentendorf/index.php/Hlavní_strana

Delfin 15.12.2007 6:51

Re: Akorat Vam tam

Jen takove dopresneni - jednalo se o benzinak. Ale prej tam dosti foualo, takze vrtulku na helmu a bylo by po problemech s dodavkou energie.