18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:22

Re: naštěstí

Občas se nějaký magor určitě našel. Jenže tenkrát se to neřešilo tlacháním na netu, ale pěstním klínem. Technický pokrok má svý nevýhody.

Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:19

lyidjfbvk

No jo, ekofašos jsou banda.

JJ 15.12.2007 17:36

Zda se, ze potrefene husy

- tedy potencialni husy potrefene timto clankem - se jeste nedostaly k internetu, jinak si nedovedu vysvetlit tan klidny a souhlasny ton vetsiny prispevku, ke kterym se rpidavam :-)

Pro zajimavost prikladam odkaz na clanek, ktery "resi" energeticke problemy:

http://www.techtydenik.cz/detail.php?action=show&id=2284&mark

nejsem schopen "odhalit" jak moc je to sci-fi, nebo realita :-)) Co ostatni?

VH 15.12.2007 18:07

Re: Zda se, ze potrefene husy

Ekomudrcové jsou duchem ještě na Bali, proto asi dnes nereagují. K Vašemu odkazu na www stránku mohu jen povzdechnout : Energetickou koncepci měla naše republika naposledy za vlády komunistů. Což je hrůza.

Talián 15.12.2007 18:36

Re: Zda se, ze potrefene husy

Jednotlivá tvrzení v článku mají podporu v materiálech vydávaných na technických vysokých školách se zaměřením na energetiku. Problém aplikace je v tom, že by bylo nutno dosáhnout dohody řady investorů, kteří budou preferovat především svoje zájmy. Jen pro zajímavost: Za 2. sv. války se vyráběla velká množství syntetického benzinu z uhlí v Mostě ( již zmíněná redukce CO vodíkem na metan a dál na metanol, pak sekundární výroba složitějších uhlovodíků, vše dle učebnice chemie pro střední školy ). Po celou dobu existence byl provoz terčem náletů, ale pro malé rozměry byl jen ojediněle zasahován. I po totálním zničení byl provoz do 14 dní obnoven, neboť zařízení není nijak komplikované.

jirka.s. 15.12.2007 20:09

Re: Re: Zda se, ze potrefene husy

A nemáte, prosím Vás, náhodou nějaký odkaz na nákladnost této výroby? Děkuji!

JJ 15.12.2007 23:28

Re: Re: Re: Zda se, ze potrefene husy

Bohuzel jsem jen dostal odkaz na zmineny clanek a stacil jsem jej jen precist (a dat ho sem), nic vic nevim...

Talián 16.12.2007 8:53

Re: Re: Re: Zda se, ze potrefene husy

Cena produktu se odvíjí od ceny energie, která je pro produkci potřebná. Pokud budeme odebírat el. energii ze sítě v ceně 5 Kč/ kWh, vyjde to draho ( viz tabulkovou hodnotu energetického obsahu 1 kg benzinu × účinnost ). Pokud bude postaven provoz s vlastním zdrojem ( je reálné 0,5 Kč/kWh ), bude to cenově zajímavé. Odborný odhad říká, že na starém zařízení z doby válečné by cena produktu byla okolo 60 Kč/L. To zařízení pracovalo ještě nějaký čas po válce, než se stabilizovaly dodávky ropy. Prakticky celá spotřeba LPH pro Luftwafe se vyráběla v trojúhelníku Most-Chemnitz-Dresden ( viz info Most ). Politický tlak proti produkci syntetických paliv lze očekávat velice silný, neboť by to ohrozilo celosvětový petrolejářský byznis. Problém není technický ( viz odkaz na článek ), ale politický. Dnešní ceny PHM byl odvěký sen petrolejářů a vzít si ho nedají, dokud poslední studna nevyschne.

jirka.s. 16.12.2007 11:31

Re: Re: Re: Re: Zda se, ze potrefene husy

Mockrát děkuji! :-)

Wlasta 17.12.2007 8:44

Re: Re: Zda se, ze potrefene husy

sice pozdě, ale. Výroba benzínu probíhala hydrogenací dehtů a olejů z nízkotepelné karbonizace, nikoliv syntézou.

mueller 15.12.2007 20:25

To je vsecko zcela realne,

pro komponenty jaderne se stavi prvni prototypove elektrarny, cast chemicka (ADAM-EVA) je standardni chemie, ktera se uz dela davno. Vtip je v prisunu tepla mediem o vysoke teplote z toho jaderneho reaktoru, takze se nemusi spalovat cast uhli, aby tu energii dodala. Ostatne, kdyz mate dost lacine energie, muzete delat treba naftu ze vzduchu, vyperete ze vzduchu CO2, z vody udelate vodik (pyrolyzou za vysoke teploty, treba) a nasyntetizujete si, co chcete. Tedy: technicky je to realne, jenom chtit.

Ludva 16.12.2007 8:27

Re: To je vsecko zcela realne,

Technicky to dělají rostliny od pradávna.

mueller 16.12.2007 13:43

Re: Re: To je vsecko zcela realne,

No, samozrejme. Ale trva jim to, neboli vyteznost na jednotku plochy je technicky spatna. Preje jenom takovy reaktor ...

Emil XX 16.12.2007 21:23

Re: Zda se, ze potrefene husy

Ten článek je něco mezi SCI fi a realitou. Vysokoteplotní reaktory byly opravdu postaveny ale vyžadují další vývoj.

A další vývoj se zelení snaží, bohužel úspěšně, blokovat.

rana 15.12.2007 16:07

Magor Algore

se nechal slyset - pry je cas abychom uzavreli primeri s planetou. Na takove projevy defetismu a zradcovstvi jsou tresty. Nedivim se, ze Al Gore je zastancem zruseni trestu smrti. Obavam se pouze, ze az jednou dojde jeho spoluobcanum trpelivost  vyemigruje k nam.

Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:15

Re: Magor Algore

Už má u nás pátou kolonu.

Slovan 15.12.2007 15:06

Bursik v solarnim vozitku na Bali

Tak jsem poslouchal na CRO 1 Bursika, jak si pochvaloval solarni vozitko ve kterem ho nechali na Bali svezt (opakovane predvadeli i ve zpravodajstvich TV), na zaver sveho blaboleni vyrkl zajimavou vetu - vozitko ma dojezd 400 az 600km, ja to doted chapal tak, ze to vozitko jede ciste na solarni energii ale pravda bude asi nekde jinde, jede se na baterie ktere jsou dobijeny(evidentne nedostatecne) ze solarniho panelu, dobiji se tedy elektrinou ze site a ta se tedy musi vyrobit, nejcasteji spalovanim uhli, jaka je pak celkova ucinnost takoveho vozitka a nakolik zatezuje zivotni prostredi. Skoda ze nerekl, kolik to vozitko ujede bez solarniho panelu ciste na baterky. Skoda ze reporteri ho nechaji tlachat a nepolozi mu aspon trochu technicky fundovanou otazku.

Zeleni oslici lezou v zime na komin elektrarny a nepocitaji s tim, ze tam bude vitr a zima a jeste mektaji o tom, ze maji horolezecky vycvik a tahnou s sebou lezeckou vystroj, pritom lezou po kramlich ktere maji kolem sebe zabranu proti padu. Tragicke je, ze individua ktera nedokazou pripravit akci tydenniho pobytu na kominu(na ktery jim elektrarensti hasici navic tahali horky caj) nam chteji diktovat co mame delat a jeste tragictejsi je, ze pro to naleznou mezi volici podporu. Nechapu, proc je pri tom predcasnem slezeni novinari patricne nevysmali.

pavel 99 15.12.2007 15:27

Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

"...Skoda ze reporteri ho nechaji tlachat a nepolozi mu aspon trochu technicky fundovanou otazku...." - a jak by se do jejich technicky nevzdělaných hlav dostala technicky fundovaná otázka?

brana 15.12.2007 16:24

Re: Re: Pane 99

vsichni maji ve fundusu hlavy pouze 69;-D

cb 15.12.2007 19:43

Re: Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

Reporter a technicky fundovanou otazku? Ts. Ts.

Karel 15.12.2007 19:06

Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

Že Vy jste na hodinách fyziky nedával pozor, a nebo jste už toho hodně zapomněl :-). Takže přibližne: na 1 m čtverečni dopadá cca 1 kW sluneční energie, ovšem na rovníku, v poledne a bez mraků.  Účinnost fotovoltaických článků se pohybuje kolem 15 %, takže máme 150 W (za ideálních podmínek!).

Škoda 100 mívala výkon 35 kW, čili kdyby měla elektromotor, bylo by potřeba asi 230 čtverečních metrů (tedy 15 x 15 m) fotovoltaických článků (na rovníku, v poledne a plocha by musela být neustále kolmá ke spojnici se sluncem).

Honza42 15.12.2007 20:39

Re: Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

No je to trochu lepší, protože při ustálené rychlosti 80km/h postačí nějakých 15kW. Takže dejme tomu půlka. Takže by stačil vlek 2 široký a 50metrů dlouhý. Trochu mimo předpisy, ale co by člověk pro životní prostředí neudělal.

slovan 15.12.2007 20:59

Re: Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

Ono to vozitko melo k rodinnemu vozu nejnizsi kategorie hoooodne daleko, bylo to spis takove elektricke priblizovadlo na golf a strechu to melo protazenou hodne dozadu(fotoclanky jen na strese), navic to ukazovali kterak se to pohybuje rychlosti prudsi chuze, takze po rovine by ta spotreba energie ve stovkach W asi stacila( u nas by ale s bilanci tvrde zatocila povinnost celodenniho sviceni, navic pro emise CO2 by neslo pouzit ani svicky nebo karbidovou lampu). Mozna je to odvozene z toho, ze to dokaze jet po rovine rychlosti 40km/hod a den na rovniku trva 12hodin, takze to je teoreticky dojezd za den. Lepsi reseni by asi bylo mit dve sady baterii, jednu nasazenou v aute a druhou dobijet ze stacionarniho solarniho panelu(ale s ohledem na cenu a zivotnost baterie by to stejne asi bylo vedle -pokud by se to vyplatilo, neni duvod to nepouzivat uz dnes). Nejlepsi reseni holt je postavit solarni elektrarnu, za dotovanou cenu prodavat elektrinu CEZu a za strzeny peniz jezdit normalnim autem.

Mam dojem ,ze v australii se poradaji zavody solarnich experimentalnich aut na vzdalenost tisice km, ovsem na pravidelnou prepravu to neni.

Suger 16.12.2007 7:29

Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

Já jsem si naivně myslela, že ekologičtí aktivisté budou chránit přírodu a vše živé v ní. Že budou vysazovat stromy a bránit zbytečnému kácení, ke kterému neustále dochází v českých městech. Chtěla bych například řešit kácení cca třicetiletých stromů v Kroměříži. Na sídlištích si lidé za Komančů vysadili sami z vlastní iniciativy stromy a teď Životní prostředí a Správce zeleně ve městě KM likviduje co se dá. K protestujícím občanům se chovají arogantně s argumentem, že je to pozemek města KM a nikdo jim do toho nemůže kecat. Ohánějí se také malou hygieničností jehličnanů(jehlička odpadne až za 4 roky a listí každý rok). Je sice pravdou, že výsadba nových stromků se provádí, ale ne každý se ujme a zas trvá 30 let, než z něho vyroste strom, na kterém budou hnízdit ptáci, který dá stín a chrání nás před exhalacemi. Pokácením 10 jehličnanů jenom u jednoho domu na sídlišti způsobili, že se kolem domů prohání jen prudký vítr, vmetá do oken smog, prach a popílek a v létě jsou lidé odkázáni si koupit klimatizace, aby se dalo v bytech vydržet. Alej topolů u vodní nádrže Bagrák byla letos vykácena s argumentem, že topol má životnost 30 let. Tím také byla zlikvidována populace netopýrů, která tam žila.  Proč je to nezajímá? Opravdu nevíme s manželem, na koho se obrátit. Arogance úředníků města je nehorázná. Oni mají asi estetické cítění a přesně ví, kde má co růst a kde ne. Co je na přírodě a na stromech neestetické? A kde pak máme slavné Zelené?

libor.w 16.12.2007 11:56

Re: Bursik v solarnim vozitku na Bali

protože se bojí být oponenty.V Čechách je doma tendence ke stádnosti.Mezi novináři je obvzláště veliká.Oponentní názor je zlehčován a zesměšnˇován.Je to postkomunistický relikt 'Kdo nejde s námi jde proti nám"

VladaPing 15.12.2007 15:03

Tragedii ovšem je, že z toho komína nespadli....

to by se ČEZ prohnul.....

Na náhradách.....

Karel 15.12.2007 12:18

Souhlas

Dnes není odpornější ideologie, než ta zelená. Doufám, že to lidem dojde dřív, než bude pozdě! Nedochází to ale našim novinářům a veřejnoškodícím médiím, to jsou všechno melouni!  

Geronimo 15.12.2007 16:06

Re: Souhlas

A vy se divíte? Dnes? Při všech těch asertivních humanitně vzdělaných blbech , osobnostech nezatížených znalostmi, co lezou ze škol? Když se budu živit psaním románů nebo do novin, mlátit do klávesnice a své výplody posílat po netu do redakce, taky budu zělěnej jako vodník. přece je hezčí mít kolem vilky na samotě u lesa krajinu jako od Lady, luhy a háje, a ne aby mi idylu hyzdily nějaké komíny nebo průmyslové stavby. Nějakej ten stoh  a venkovskou idylu připomínající žebřiňák bych ještě snesl, ale jinak mi kromě vlastního Touarega nesmí nikdo smrdět pod nos. Energie z větru a slunce, jídlo bio, vodu z Alp! Jak na to? Přece schválit patřičný přírodní zákon!

brana 15.12.2007 16:20

Re: Re: Souhlas nesouhlas, zeleni me take nevzrusuji

jakkolivtivni humanismus je okrajovym folklorem. Ve svem jadru okrajovym projevem zrady vedeckotechnicke revoluce a tim jedine perspektivy spolecenske modernisace.

Lobo - nájemnej parchant 15.12.2007 18:17

Re: Re: Souhlas

Já mám taky víceméně humanitní vzdělání, ale ekomagor nejsem.