16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
picc 28.12.2009 8:30

Re: ono je to o jiném citátu ze Švejka

Nacismus byp jasně  specifikován jako nepřijatelný společenský  systém.  TO bohužel nelze říci o komunismu.'!!

picc 28.12.2009 8:25

Re: nevyssi stupen vyvoje komunismu je MAFIE

Postbolševický marasmus.  To je doba kdy staré občanské a křestanské principy jsou vytrhány a nové pravidla ještě neplatí.  Jaké to budou pravidla nyní v době  bolševizace  Evropy to neví snad ani Bůh.

Oponent 28.12.2009 8:21

Re: Ano,

Já jsem se s některými, kteří třeba neuměli zavelet vlevo vbok, také setkal a ani já jsem vojenskou přípravu nijak "nežral". Znal jsem dokoce takové lidi dva - oni však byli natolik zaujati vědou, že je nějaké vlevo vbok vůbec nezajímalo. A dodnes ještě působí na přírodovědecké fakultě jako vysokoškolští profesoři a jsou uznávanými odborníky ve svých oborech.

Mistr Jan Hus 28.12.2009 8:16

Re: Ano,

Za komunistů se musel človek přihlásit, udělat zkoušky a potom celou dobu řádně studovat po dobu 4 - 6 let. To až za DEMOKRADŮ, je možné "vystudovat" celou školu během prázdnin. ;-D;-D;-D

Haui1 28.12.2009 8:14

Re: Ano,

Obávám se, že se mýlíte. Studoval jsem na vysoké s jedním, který prošel jen díky stranické knížce, bez ní by neměl šanci. Na vojenské přípravě nedokázal ani zavelet vlevo vbok, tak když na něho přišla řada, byl raději přeskočen.

Mistr Jan Hus 28.12.2009 8:13

Re: Mnohé je jinak

R^R^R^R^R^R^R^R^ přesně tak!!!

Divící se 28.12.2009 8:07

Re: nevyssi stupen vyvoje komunismu je MAFIE

Hodně divná definice bolševizmu a MAFIE jqko nejvyššího stadia komjunismu. ... Teď jen ještě taková drobná otázka: A co je vlastně nyní u nás v Česku?

Oponent 28.12.2009 8:03

Re: Ano,

A máte pro to nějaké důkazy? Tak tomu snad mohlo být na některých humanitních směrech, nikdy a nikde tomu tak však nebylo na medicíně, veterině, přírodních a technických vědách. Zde když někdo dostal titul, tak musel skutečně něco umět! Ale i v humanitních (kecavých) disciplinách žádný důkaz z nějaké prestižní univerzity či techniky nemám.  Na studium VŠ tehdy odcházela malá část populace a blbec byl na tehdejších  VŠ hodně brzo odhalen a ze školy odejít. (Studium na udělení tituli na RSDr. na "vokovické Sorboně" do toho nezahrnuji).

Sago 28.12.2009 7:58

Re: Autor lže !

pokud se střední školou míní i 4leté průmyslovky, tak stipendium existovalo, podmínka byla průměr do 2,5 - ke článku p.Hofhanzla - se mnou chodili na střední školu  děti živnostníků,německé národnosti a pod. a takové problémy neměli , takže asi jak kde

Oponent 28.12.2009 7:56

Mnohé je jinak

Jen něco stručně:

1) Jsem už také dost starý, přes 60 let a mám trochu jiné zkušenosti. Můj otec bydlel na vesnici a nemohl jít studovat ani do měšťanky, protože jeho rodiče měli velmi málo polí a neměli na jeho studium peníze, ač řídící učitel jim otcovo studium velice doporučoval. Do škol pak šly mnohem méně nadané děti bohatých sedláků. Moji rodiče byli za socialismu chudí lidé, živící se manuelní prací a mně společnost umožnila vystudovat v 60. letech přírodní vědy na VŠ. Studium bylo tehdy státem velice podoporováno: skripta stála kolem 10 Kč, jídlo v menze 2,60 Kčs, na utobusy a vlaky byly studentské slevy, bral jsem sociální a prospěchové stipendium, na fakultě panovaly mezi učiteli většinou slušné kolegiální vztahy (sem tam nějaká řevnivost taky byla), ke studentům se učitelé chovali slušně a s pochopením, na politiku se na přírodních vědách "nehrálo".

2) Zdá se, že podle autora za strašné nepořádky v Plzni, případně i jinde ve školství, mohou podle autora bývalí a snad i současní  komunisté. Ale to přece tak není. Může za to současné korupční prostředí v celé České (prý dermokratické) republice, které s bývalými mocipány nemá 20 let po převratu co do činění. Vždyť většina těch prominentních rychlostudentů jsou členové, respektive funkcionáři,  ODS!  Korupce a mafiánské způasoby peostoupily celou českou politiku a ODS snad nejvíc.

Sklíčený 28.12.2009 7:44

Ano,

vše vámi napsané je pravda. A ti rychlokvašky z Plzně nejsou nic nového. To se dělo i v minulé době. Převážná většina komunistů ověnčenými tituly, byli podvodníci, jako ti dnešní.

kirast 28.12.2009 7:35

Člověk by si měl uvědomit, že spravedlnost neexistuje.

Změnit poškozené generace (byť ne jejich vinou) není možné. Jediné, co je možné udělat, je vymřít. Zní to pesimisticky, ale s námi zemřou i ti, co se naučili žít, celý život žili a zbytek života se budou žít jako dobytek. A pokud se podaří udržet alespoň takovou svobodu, jakou zažíváme dnes, je veliká naděje, že po vymření alespoň dvou generací, budou naši potomci opět žít v relativně slušném světě slušných lidí.

Komik 28.12.2009 7:35

Re: ono je to o jiném citátu ze Švejka

S posledním odstavcem Vašeho příspěvku beze zbytku souhlasím. Každého z nás, kdo část života prožili v socialismu ten blbý systém nějak poznamenal (i lidi jako já, kteří byli konformní součástí mlčící masy), ale vymlouvat se na něj dvacet let poté, je už pouze alibismus (asi jako vymlouvat se v Německu roku 1965, že za něco může nacistický systém.

L. Pixa 28.12.2009 7:28

Autor lže !

V padesátých letech nemohl dostat stipendium na střední škole.Stipendium na středních školách prostě NEEXISTOVALO.Proč tak evidentně lže ?

KK 28.12.2009 7:19

Re: Čekal jsem

Naprosto souhlasím s Komikem a hluboce obdivuji Dřevorubce, který na základě věcné poznámky dokáže Komika okamžitě zařadit a prokádrovat. Doufejme, že jeho soudruzi nezačnou kádrovat zase, třeba sekerou.

Mistr Jan Hus 28.12.2009 7:17

Re: Velmi rád čtu Vaše články,

Ale Bém přece není žádný komunista, ne? Je to přece jenom DEMOKRAD, proto se tak i chová. ;-D

Mistr Jan Hus 28.12.2009 7:15

Společnost vedená jako dobytek - to myslíš posledních 20 let, ne ?

;-D

Tomas Pansky 28.12.2009 6:26

Ja si autora clanku velmi vazim. Nicmene, stalym opakovanim slov o...

... minulosti jeste k zadne pozivitni zmene nikdy nedoslo. Potrebujeme lidi, kteri reknou A (tohle se stalo) a proto je treba B (jaka je naprava).  Jenze autor jeste nikdy, coby politicky cinovnik - ted tedy za Konzervativni stranu, zde na Psu nenastinil mozne a potrebne reseni. Skoda. To nic neubira na me osobni ucte. S pozdravem, top0625top@hotmail.com

J. Bakulová 28.12.2009 6:14

Vážený pane Hofhanzle,

mohla bych se podepsat pod každou Vaši větu, je to tak, jak píšete. Přesto mám jednu výhradu: být takto spravedlivý člověk je pro jeho okolí obtížné, jsme jen lidé s chybami. Když jsme nechtěli spolupracovat, měli jsme víc možností, emigrovat například, nebo nějakým způsobem podvádět. Bohužel, při onom podvádění nám vnikl do krve ten jed, o kterém zde píšete, nenazvala bych ho zrovna bolševismem, ale málo platné, cti nám nepřidává. Takoví jsme byli a bohužel i zůstáváme, ale já věřím, že slušní lidé nikdy nedělají nečestné věci a chytří se uměli a umí vyhnout konfrontaci s blby

drak 2 28.12.2009 5:55

Velmi rád čtu Vaše články,

:-Dbohužel, jste jen jedním z mála bojovníků proti nastavenému systému, který toto jednání umožňuje.

A že se ho pohrobci komunistického zřízení naučili dokonale využívat, vylepšili ho a smějí se nám do očí(v současné době nejviditelněji Bém a jeho sqadra) , svědčí o tom , že současní mafiozové jsou pevně ukotveni ve svých pozicích.

      Díky za pěkný článek!

picc 28.12.2009 5:26

Mravy versus krize.

„Za inflací mravů následuje inflace hospodářská a tím i inflace měny..."

To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek.

picc 28.12.2009 5:22

Re: nevyssi stupen vyvoje komunismu je MAFIE

Je - státní mafie. Principy gulagů provražděné a prolhané do vedení jednotlivých státních a řídících struktut státu.

To je, bolševismus.

picc 28.12.2009 5:17

Principy morálky i v ekonomii.

Právě jsem dočetl, Ekonomii dobra a zla, od Sedláčka. Tak zde přeposílám jeho rčení, které platí i v ekonomii:

"Příliš bujaře jsme odběhli od principů morálky, na kterých měla ekonomie stát."

Každá svoboda, která neznamená spravedlnost je podvod. A spravedlnost, která není postavena na tom jediném souboru pravidel, který je znám, co lidstvo pamatuje může vytvořit nanejvýš svobodu pro lumpy.

Peter 28.12.2009 3:46

Re: ..ještě bude dlouhá, ta cesta.....

Plny souhlas Sven. Cestmire, chci se pripojit a preji Tobe a Tve rodine hodne stesti a zdravi v nadchazejicim roce. Zustal jsi rovnym chlapem. Petr-Toronto.

ranbow 28.12.2009 3:06

ono je to o jiném citátu ze Švejka

O tom jak se jeden dostal z vojny protože dělal dědičně zatíženýho. Takže  pak všichni kteří seděli s ním v cimře,  si to pro všechen případ napsali na papírek asi takhle:Otec alkoholik. Matka prostitutka. I. sestra (utopila) II. sestra (vlak) Bratr (s mostu) Dědeček † ženu, petrolej, zapálil. II. babička (cikáni, sirky) † atd.

A jeden, když to začal taky přednášet štábnímu lékařovi, už se nedostal ani přes bratrance a štábní lékař, poněvadž už to byl třetí případ, mu řekl: ,Ty chlape, a tvoje sestřenice z otcovy strany se vrhla ve Vídni s šestýho patra, ty jseš strašně zanedbaného vychování, a tak tě spraví korekce.

Hádám, že u mnohých by to taky spravila ta korekce, než se budeme všichni 20 let  vymlouvat že za to může 40 let komunismu. Což se plzeňských práv týká tuplem..

Sven Australan 28.12.2009 2:45

..ještě bude dlouhá, ta cesta.....

Vážený pane Hofhanzle, kdybych byl občanem České republiky, volil bych Vaši Konzervativní stranu. Nejen proto, že jsem konservativec, ale protože Vám rozumím a i mé osudy a naší rodiny jsou té Vaší podobné. Problemem je, že občanům je milejší status quo, protože množství z nich má rodinné máslo na hlavě. Za Protektorátu Heydrich nalomil množství páteří a bolševik je jen dolomil. Ozdravění bude (možná ?) trvat jednu, nebo dvě generace, nepřijde-li nová pohroma - rudí Čínani, nebo muslimi.  Je smutné o tom uvažovat, ale je to tak !  -  Ve vedlejší rubrice NP (Politika), je zajímavý článek a debata o zdevastaci Šumavy. Při diskusi jsem si dovolil se na Vás odvolat, protože na toto thema jsem četl článek od Vás, tehdy otištěný v našich sydneyských Novinách (vydávaných Vratislavem Bejšákem Colloredo-Mansfeldem). Přeji Vám i Konzervativní straně Č.R. úspěch (lidé by neměli volit ty dvě velké, ty jen hrají ping-pong) a Vám i Vaší rodině hodně zdraví a pevnou naději v roce 2010  !  Sven ze Sydney.

Drevorubec 28.12.2009 2:06

Re: Čekal jsem

Tak ja vam Komiku odpovim: protoze jste jeden z tech o kterych je rec! T jenom tak aby se vam pripomelo, kdo jste zac!

Petr M 28.12.2009 1:43

Dotaz?

Ano, velmi dobre popsano. Jak z toho ale ven?Ti mocni si jen prevlékli kabaty a pokracuji v boji o moc a tunelovani. Sami si vetve nepodrezou pod sebou!!!

Komik 28.12.2009 1:14

Čekal jsem

dobrý článek o plzeňských právech a zatím je to paján na autora. Jako komentář by byl asi nejlepší citát z klasika:

"Jéžišmarjá", vykřikl nadporučík Lukáš, "a proč mi to vlastně všechno vyprávíte?".

sociolog 28.12.2009 0:51

nevyssi stupen vyvoje komunismu je MAFIE

jak autor, jako obvykle, presvedcive prokazal.