6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dětské krabice

Správné by asi bylo říkat ne dětské krabice, ale „krabice na děti“. Jen si vzpomeňte, jak se kdysi populární dětská šunka musela přejmenovat na šunku pro děti, aby si třeba někdo nemyslel, že se dělá z dětských prdýlek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 7.11.2015 19:57

Hezky vyargumentováno

ale přesto si dovoluji nesouhlasit. Argumenty pro nesouhlas jsou nasnadě.

Š. Hašek 7.11.2015 22:02

Re: Hezky vyargumentováno

Vidím to podobně.

Nebráním se babyboxů, ale nevidím v nich "spásu moderního světa".

J. Kuka 7.11.2015 19:11

A

Neni lepsim a jednoduzsim resenim nez nesmyslne babyboXy umozneni odlozeni novorozence v porodnici a zajisteni rychle a bezproblemove adopce ? Argumenty , ze BB umoznuji rychlou adopci se me zdaji zvracene .

P. Khail 9.11.2015 12:51

Re: A

Co je na nich zvráceného pokud odpovídají skutečnosti?

V. Vaclavik 7.11.2015 11:39

Lide jsou v zajeti mytu

o vetsi hodnote detskeho zivota, nez zivota dospeleho cloveka. Jen vzacne se nekdo odvazi poukazat napriklad na take zvrhlosti, jako treba to odveke pravidlo zachranit z potapejici lodi preferencne zeny a deti... takto na Titaniku napriklad zahynuli pro lidstvo nedocenitelni genialni prumyslnici, magnati, zatimco jejich zeny a deti, kterych ma moderni spolecnost na tucty, dostaly misto v zachrannych clunech. Ten zvyk byl na miste v davne primitivni minulosti, kdy v takovych pripadech slo o preziti kmenove rodiny jako takove, coz dnes naprosto postrada jakykoli smysl.

Prave narozene dite ma sice hodnotu v tom, ze z neho jednou bude clovek, ale bezprostredne po narozeni je na urovni zvirete a dalo by se rici i pod urovni zvirete, protoze pro zvirata mame nejake pouziti, kdezto pro dite vubec zadne, ani jako potravu. Lide vzlykaji nad jeho nevinnosti, cistotou, samozrejme moralni, protoze ma pod sebou nakadino, ale vsechna zvirata jsou nevinna, mravne cista, jako batolatka... ta cistota a nevinnost je totiz definicne zvirecka vlastnost a neni to nic, nad cim se rozplyvat.

Dite se stava clovekem teprve behem vyrustani, kdy nabira rozum, ktery pri narozeni nemelo ani trochu vyvinuty, neni si proto vedomo samo sebe a jeho cela hodnota je hodnota pro matku, potazmo oba rodice, protoze je to jejich dite... ale pokud ho nechteji, zadnou hodnotu nema, jedine pro dnesni dychtive kolektivisty a v zarodku pomylene lidske papusky, kteri dychti po danovych poplatnicich, ber kde ber, ktere az dospeji jsou pripraveni krvave zdimat, ale cele si to schovavaji za zasterku lidumilnosti, zatimco jsou to lido-otrokari, jeden jako druhy.

J. Jurax 7.11.2015 20:10

Re: Lide jsou v zajeti mytu

No, logické by bylo zachraňovat přednostně ženy ve fertilním věku (mohou mít mnoho dětí), pak plodné, raději mladší muže (mohou zplodit mnoho dětí), pak starší děti, u nichž je naděje, že následky katastrofy bez újmy přežijí (odvislé od typu katastrofy - kojenec či batole patrně nepřežijí delší dobu - řekněme v řádu dnů - na záchranném voru smáčeném ledovou vodou) a pak ten zbytek. Možná s určitou předností lékařů (mohou být zachráněným ku prospěchu - zase odvisle od typu katastrofy - a vědců, jejichž mozky posouvají lidstvo kupředu. Kapitány průmyslu a finančníky až úplně nakonec a politiky tuplem.

Ženy napřed leda snad proto, že obecně mohou být méně fyzicky schopné se samy zachránit - opět odvislé od typu katastrofy.

Jenže zjišťovat zda je žena fertilní a muž ještě dostatečně plodný či dítě odolné není při nějakém průseru čas. Takže děti a ženy napřed se může jevit jako rozumný kompromis. Nakonec jsme přece gentlemani, ne?

J. Urban 6.11.2015 23:07

Jakl babyboxy nepotřebuje, protože i kdyby

byl ženská, nikdo by na něj nevlezl. Všechny argumenty, uváděné tím ho-wadem, jsou samozřejmě pravda. A proti těm argumentům stojí jen jedno úplné houno, totiž zachráněný lidský život. Bože, tenhle Jakl by mohl být klidně třeba i architektem Auschwitz.

Š. Hašek 7.11.2015 21:56

Re: Jakl babyboxy nepotřebuje, protože i kdyby

Vy ovšem zřejmě také.

Takový odsudek bez špetky zamyšlení (podpořeno mluvou puberťáka) se se hned nevidí. Hodně Vás štve jméno Jakl?

M. Vondráček 6.11.2015 22:05

Poděkování autorovi :-)

Stačí napsat trochu provokativní článek s neotřelým pohledem na věc. A v tu ránu tu máte zástup vážně se tvářících odborníků všeho druhu.

Vzpamatujte se milí čtenáři a zkuste se místo hysterických odsudků zamyslet , zda autor nemá v něčem pravdu . Asi nedojdete k jednoznačnému odpovědi, ale takový už je život ...

B. Hamáček 6.11.2015 23:36

Re: Poděkování autorovi :-)

Nejednoznačnou odpověď můžu mít na zavedení , či nezavedení letní nebo jakéhokoliv času , ale na lidský život ANO nebo NE. Vše ostatní jsou debilní bláboly ! Ale to Vondráček a Janyška se svým spontánním řádem nejsou sto pochopit.

K. Janyška 6.11.2015 20:47

Ano, pane Jakle, máte pravdu !!!

Moje znalosti spontánního řádu lidského světa, tedy kompozitivní teorie, hovoří o stejném... Dzp.

R. Langer 11.11.2015 14:29

Re: Ano, pane Jakle, máte pravdu !!!

Tak to máte znalosti na ho*no!

P. Papež 6.11.2015 20:38

Škoda

Škoda, že nelze Jakl odložit, raději do papírové krabice. I jen jedno zachráněné nezmrzlé dítě je výhra.

Š. Hašek 7.11.2015 21:58

Re: Škoda

Nepochopil jste článek.

Nebrat jako automatický/bezvýhradný souhlas s panem Jaklem.

J. Jílek 6.11.2015 16:39

kdo sem ty paskvily vybírá...

...

P. Dvořák 6.11.2015 18:17

Re: kdo sem ty paskvily vybírá...

Pro hlupáka každý hlupák.

J. Farda 6.11.2015 20:08

Re: kdo sem ty paskvily vybírá...

V předchozím článku jsem psal o svém podezření na potencionální profesní fachidioty. Myslíte v tomto případě reálného laického idiota Jakla? Ano-li, připojuji se k Vám!

H. Balzám 6.11.2015 16:16

Bohužel,

tento článek je jenom další důkaz toho, že prezidentu Klausovi radili úplní pitomci.

R. Langer 6.11.2015 16:22

Re: Bohužel,

No, spíš je to důkaz, že každý se může mýlit.

J. Kanioková 6.11.2015 17:46

Re: Bohužel,

není nad paušalizaci..

H. Balzám 6.11.2015 17:49

Re: Bohužel,

Vycházím z konzistentně hloupých názorů, které tu pan Jakl prezentuje. Určitě bych ho neposuzoval podle jednoho tématu, ve kterém s ním nesouhlasím.

J. Kanioková 6.11.2015 17:54

Aha, taktže když někdo nemyslí souhlasně s vámi,

je pitomec.. Že je sousta těch, kteří s ním jindy souhlasí, to je jak ? Že má na toto téma jiný názor, než většina zdejších diskutérů, to pro vás znamená co ? Možná zná spoustu dalších významných informací, o kterých my třeba nevíme... Já s ním tentokrát nesouhlasím, ale jindy prakticky vždy.. to je špětně ?

Lidi nemohou mít různé názory ? Jste fakt demokrat ?

H. Balzám 6.11.2015 19:31

Re: Aha, taktže když někdo nemyslí souhlasně s vámi,

Samozřejmě že má nárok na názor, jenže názor je jak díra do řiti, každý ho má a málokterý chtějí lidé opravdu vidět. Zná a ví leda houby, tohle nebyla žádná vědecká studie podložená výzkumem, ale komentář někoho, kdo je mi šumák, k něčemu, čemu zjevně nerozumí. No a protože z deseti jím napsaných článků jich je možná sedm takových, učinil jsem si zase já svůj názor na toho člověka a na kvalitu jím dodávaného poradenství. Toť vše. Ale jen ať píše, jak jinak by dokázal lépe přesvědčit lidi o tom, jaký je?

Ś. Svobodová 6.11.2015 16:15

Pan Jakl má jasnou představu.

Zřejmě za zavřenými víčky vidí ty desítky bezstarostných mamin odkládající dítě do krabice a následně odtančících na diskotéku a k dalšímu páření. Nebere bb jako pomoc dítěti, ale jako podporu bezstarostnosti. Taky pohled. Ostatně jak se říká: "Podle sebe soudím tebe".

Š. Hašek 7.11.2015 22:00

Re: Pan Jakl má jasnou představu.

Pan Jakl nikde nepsal o zákazu babyboxů, ani naházel matky do jednoho pytle.

Ach jo, dnes již asi nelze napsat článek, který by se lišil "vod televize", aby jeho autor nebyl ihned skoro lynčován.

V. Kusý 6.11.2015 15:53

Autorova slova mne dovedla k myšlence

na instalaci "politikboxů".Já sám bych o pár vhodných adeptech věděl.

P. Švejnoch 6.11.2015 19:16

Re: Autorova slova mne dovedla k myšlence

To je pěkná blbost!!!

Babyboxy mají to dítě udržet při životě... :-)

Z. Rychlý 6.11.2015 14:34

I když Zeman občas vyznamenává kdejakého blba,

tak v případě pana L.Hesse udělal rozumnou věc.

J. Kanioková 6.11.2015 17:47

:))))))))))

Z. Rychlý 6.11.2015 14:21

Děti se po staletí odkládají.

Takže bejby krabice jsou dobré řešení. Možná, že část těch odložených dětí by pozvedla policejní statistiku dětí v igelitovém pyli, ale já bych byl raději pro ty babyboxy.

Anonymní porod by to jistě vyřešil mnohem, mnohem lépe, jenže asi zas tak anonymní není, nebo ten postup není rodičkám dostatečně znám. Kdyby opravdu byl - nebylo by v babyboxu nejspíš žádné dítě.

Kecy o morálce bych přenechal inženýrům lidských duší. Až jednou vypěstujeme dokonalého člověka - nebude babyboxů zapotřebí. I kdyby  nakrásně ty krabice vedly k nezodpovědnému chování, tak těch 170 "nezodpovědných" matek republiku nezruinuje. A miminkům je v nových rodinách jistě dobře.

Jsem pro.