17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
loula 30.11.2006 15:24

Re: Re: Re: EKOLOGISTICKÉ ÚLETY

Spihlas, a těm všem vévodí starosta za Prahu 5, tuším Jandík. Alespoň opodle fotky to vypadá.

František I. 30.11.2006 16:41

Re: Re: Re: Re: EKOLOGISTICKÉ ÚLETY

Jančík. A do jatek by mohl jít s panem Paroubkem.

mc 7.12.2006 19:08

Re: EKOLOGISTICKÉ ÚLETY

Alk 30.11.2006 13:07

Obchody

Když si s rodinou vyjedu na víkend do přírody - třeba na celou sobotu a neděli na vodu pod stan, potom potřebuji někde nakoupit. Když už musím nakupovat, tak vezmu velký nákup nejméně na čtrnáct dní - ten jen tak v nákupní tašce neodnesu. Takže pro to musím jet autem. Kdybych šla pro takový nákup u nás do obchodu - to toho chcete tolik atd. Nevraživé pohledy ostatních nakupujícíh - to sem nemůžete chodit každý den jako ostatní? Nemohu, když jedu do práce, ještě je zavřeno, když jedu z práce už je zavřeno. Navíc nemají to co chci, ale musím vzít co je a to je kolikrát měně kvalitní, než když si mohu vybrat.

Například majitel s oblibou nakupuje levnější joguty, prodává je za cenu dražších. Naše rodina preferuje Holladnia jogury když jsem se na ně ptala, řekl mi, že by to nikdo nekoupil - bodejť by ne, když si k doporučené ceně přidá pětikorunu. Místo toho tam jsou jogury s různým obsahem škorbů, sóji, želatiny a malým obsahem mléka a jogurtové kultury. Když si vezmu, že sója obsahuje látky podobné ženskému estrogenu, tak si říkám, že by se asi některé ženy co nemohou přijít do jiného stavu divily,kdyby věděly, že nevědomky pojídají antikoncepci. V některých potravinách je prý až pětinásobná denní dávvka.

Takže si rozmyslím, co budu následujících čtrnáct dní vařit a nakoupím podle toho. Pečivo a drobnosti dokupuji průběžně. Nevím jak ostatní, ale mě OPRAVDU nebaví nakupovat každý den. Takže vítám tu možnost, že mohu někam zajet a nakoupit na čtrnáct dní dopředu a potom čas, který bych strávila v obchodě ve frontě (ať už na obsluhu, nebo u pokladny), strávit užitečněji - třeba s dětmi.

honzak 30.11.2006 14:01

Re: Obchody

je smutnou pravdou, že jste mezi ženami bílou vránou. Ty černé jsou většinou v hypersuper v tranzu. Asi jako chlap na autosalonu. S tím, že kapacita autosalonů je mnohem menší, než kapacita hypersuper.

Josef 30.11.2006 15:42

Re: Re: Obchody

Jen s tim rozdilem, ze zeny v tech hyper vykupuji ty nejlacinejsi sojojogurty, kdezto muzi v tech autosalonech posilhavaji po karach, ktere je zadluzi na leta !!

Mílinka 30.11.2006 14:56

Re: Obchody

Díky Alko, souhlasím s každou tvojí větou, protože to líp napsat neumím. Pan Bursík zřejmě takové starosti nemá, protože na nakupování má "lidi".

František I. 30.11.2006 16:39

Re: Obchody

Soja obsahuje látky podobné ženskému estrogenu?!!! Už jsem slyšel hodně hovadin, ale tato je taková korunovaná. Tady paninka nadává na škroby, ale jistě má v taštičce housky a chleba také plný škrobů. Mimochodem, od té doby, co se do výrobků přidává soja, znatelně se snížil výksyt rakoviny tlustého střeva. Mimochodem v USA je sojová bílkovina povinou součástí výrobků určených pro školní mládež. A želatinu bude panička jistě pojídat či popíjet v geladrincích, až ji začnou bolet klouby. A bude tatáž želatina, nebo jen o něco hůře stravitelná, než ta v tom jogurtu. Ne, že bych chtěl kritizovat hochy z Hollandie, ale jejich výrobky mají nižší trvanlivost. Proto se majitli ani nedivím, že je nemá. A ty penízky navíc platíte za to, že výrobci se musí na někom napakovat, protože řetězce zkrouhnou cenu na minimum a navíc platí většinou až po třech měsících. Takže zaplatit za to musí ten téměř nejníže postavený. Tedy ten malý obchodníček. Když připočteme sockomoušské nesmysly v oblasti hygieny či veteriny, které úředníci od malých narozdíl od velkých tvrdě vyžadují, nedivte se, že platíte více. Takže si jďěte stěžovat k panu Fenclovi, Zdgarbovi, Mládkovi a dalším narudlým šibálkům.

Triticum 30.11.2006 17:41

Re: Re: Obchody

Fytoestrogeny v sóji jsou a v značném množství! Označují se jako Izoflavony.

Messalina 30.11.2006 20:03

Re: Re: Obchody

Každý neupřednostňuje levnější jogurty, jsou lidi, co vyžadují kvalitu a kvalita není v náhražkách. Když chci kvalitu, koupím si čabajku a nespokojím se se špekáčkem, třebaže je plný zdravé sóji, každý ví, že je nezdravý.

EmilXX 30.11.2006 20:21

Re: Re: Obchody

Malí obchodníci mohou nakupovat přes COOP, a ten má takovou vyjednávací pozici jako hypermarkety. A ceny v obchodech na něj napojených jsou bízké cenám v hypermarketech.

Jaromír 30.11.2006 11:36

Hrozně by mne zajímalo

jak by vypadaly komentaře, kdyby autorem tohoto článku byl Václav Klaus a ne pan Bursík.

František I. 30.11.2006 12:33

Re: Hrozně by mne zajímalo

U V. Klause se dá v drtivé míře předpokládat, že by takovou hovadinu nespáchal. V porovnání s panem Pehe nebo Jelínkem je pan Bursík téměř spisovatel. Navíc s ním v některých aspektech současné doby souhlasím.

Dana Mentzlová 30.11.2006 11:25

buďme rádi, že lidé nechodí na výlety do přírody

Představte si Jižní Město, za každým oknem několik lidí. Kdyby se ti lidé vyvalili všichni do přírody, to by teprve byly ekologické škody!

Představte si ranní nátřesk v metru a tihle lidé jak dupou po lesní cestičce.

Buďme rádi, že televize váže o víkendu lidi v domech. Procházky v hypermarketu jsou z ekologického hlediska poměrně neškodné. Lidé nic nerozdupají, jsou tam odpadkové koše, úklid a ostraha.

Ladislav N. :-))) 30.11.2006 12:59

Re: buďme rádi, že lidé nechodí na výlety do přírody

 ;-D ;-)R^ .... Bingo!!

honzak 30.11.2006 13:56

Re: buďme rádi, že lidé nechodí na výlety do přírody

Velmi pěkně a trefně sepsané! Obávám se však, že politický turista by Váš jemný humor nepochopil....

Sysa 1.12.2006 12:08

Re: buďme rádi, že lidé nechodí na výlety do přírody

Naprosto souhlasím s tímto názorem. Znám z vlastní zkušenosti, co dovedou lidé napáchat při procházkách v přírodě. Je dobře, že pozornost těchto lidí je odvedena jinam. Je to velmi ekologické chování .

Saša 30.11.2006 11:05

Kdyby si člověk chtěl vymyslet srandovní článek o těchhle fanaticích,

stěží by se mu povedl napsat takovou srandu, jakou tu napsal Bursík.

Petr Zenkl 30.11.2006 10:44

připomnělo mi to jeden vtip

Článek mi připomněl jeden vtip, tuším že od Renčína, kde se manželka ptá manžela: "Táto, ten Jára Cimrman a Bedřich Smetana žili doopravdy nebo je to nějaká legrace?" (za doslovné znění neručím, už je to dost dávno, co jsem ho viděl).

Uvést jako příklad "chrámů konzumu", kam lidé chodí o víkendech korzovat, vedle velkého Tesca či Aholdu i Lidl, to svědčí, mírně řečeno, o neznalosti tématu o kterém píšu. Nevím, možná někde stojí nějaké větší Lidly, ale ani tak si nedokážu představit, jak by zrovna tam někdo chodil na víkendovou procházku. Nebo má někdo z přítomných jinou zkušenost? Rád se nechám poučit.

František I. 30.11.2006 10:49

Re: připomnělo mi to jeden vtip

Bohužel to tak je. My socalismem odchovaní chodit do samošek na sídlištích či centrální Jednoty na vískách, jsme ideální zákazníci řetězců. V Řecku, má-li se postavit cosi jako Lidl, vypisuje magistrát obecní referendum. Výsledkem velice často bývá velmi zřetelné ne.

Saša 30.11.2006 11:01

To je samozřejmé,

když většina Řeků se živí odíráním turistů. Těžko kdo tam má zájem, aby si tůristi koupili k snědku něco levného a v dostatečné množství: do taverny je nutno je zatáhnout. A odrbat.

Kdyby u nás byla referenda na souhas s postavením hypermarketů, dopadla by téměř vždy v jejich prospěch.

František I. 30.11.2006 12:29

Re: To je samozřejmé,

Řekové jsou spokojení. Turista příjde, odejde. Řek a jeho krámek zůstává. Zato u nás drobné obchody chcípají jeden za druhým. A spolu s nimi i drobní místní výrobci.

Ladislav N. 30.11.2006 13:03

Re: ...drobné obchody chcípají jeden za druhým... a spolu s nimi i drobní místní výrobci.

Ovšem ti drobní výrobci tady "chcípají" díky socialistickým vládám a jejich vysoké odvodové a daňové i buzerační zátěži, zvláště pak za posledních 8 let. Rozvoj drobných živností vyžaduje nejdřív nakopat socialisty do jejich škromachovsky vyžraných zadnic...

hodne neRath 30.11.2006 13:18

Re: Re: ...drobné obchody chcípají jeden za druhým... a spolu s nimi i drobní místní výrobci.

presne... to neni nezajem obyvatel, to je zelezna pest KSCSSD ve prospech vsech pracujicich

honzak 30.11.2006 13:59

Re: Re: ...drobné obchody chcípají jeden za druhým... a spolu s nimi i drobní místní výrobci.

"vyžraných zadnic"? Nebylo by vhodnější použít přídavné jméno odvozené od jiného slovesa? Samo nakopání je už dlouhou dobu potřebné.

tris 30.11.2006 12:00

Re: Re: připomnělo mi to jeden vtip

Takže většina (bohatší) má právo zabrániy menšině(chudší) v nakupování v levnějších obchodech? A jako proč?

krmič 30.11.2006 15:20

Re: Re: připomnělo mi to jeden vtip

Xakru, pochopil jste text? Jak ho chápu já, tak autor komentáře píše o tom, že Lidl má v podstatě malé krámky, kam nikdo nemůže chodit na procházku. A ptá se, jestli znáte jiné Lidly. Já tedy ne, všechny ty, které jsem viděl, jsou jenom něco jako trošku větší venkovské samošky, žádný přepych, spíš ubohost.

I-Worm 30.11.2006 11:19

Re: připomnělo mi to jeden vtip

představte si, že to tak skutečně je. Dokonce k tomu i před časem vybízela jedna reklama v rozhlase!

Eva D. 30.11.2006 20:56

Re: připomnělo mi to jeden vtip

On to totiž pan Bursík jaksi motá. Hyper a super není totéž, Lidl je typický diskont, tam se toho opravdu moc nenaprocházíte.

Může se ale stát cílem vaší vycházky, to je fakt. To se třeba týká různých starých žen či nemocných, jak jsem si na vlastní zkušenosti ověřila. Když je vám často špatně, motá se hlava, chodíte o holi, do lesa a na luka se i bojíte. Ale cestou do hyper či super se bát tolik nemusíte ( snad by někdo zavolal záchranku), obchody mají být vybaveny i defibrilátory a o velký vozík se dá dobře opřít .. Nedělám si legraci, všimněte si po ránu ve všední den, kdy  super a hyper plní tuto sociální funkci. Přitom, courat tam můžete dost dlouho a prodavačky Vás nebudou uvádět do rozpaků, jako v malém krámku, kde byste překáželi. Jen nesmíte vyrazit ve špičce.

Procházet se dá v i nákupní střediscích, kde mohou být jak hyper a super, tak malé specializované krámky či kino, restaurace, kavárničky. Je to, pravda, takové umělé náměstí s ulicemi, ale vždyť tam nikdo nikoho chodit nenutí.

Ať si pan Bursík nakupuje kde chce, až budeme mít na parádní bio krámky a suši bary, třeba hyper super zaniknou. Já, běžná česká učitelka, zatím na výběr nemám. Ale  zase s kolegyněmi pomáháme recyklovat prostřednictvím "sekáčů". Jenže z donucení. Jestlipak tam pan Bursík a zelení taky chodí?  Re-use, reduce, recycle, pane Bursíku! ;-D

Pazúr 30.11.2006 10:25

A jejda,

Bursíkovi se asi zachtělo být novodobým Ježíšem - vyhání kupčíky z chrámu :-P;-P:-D