19.6.2024 | Svátek má Leoš


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Veronika 9.10.2009 18:01

Re: Zkušenost mých rodičů s "obyčejnými Němci" v sousedním bytě, sousedním domě:

R^R^R^

Veronika 9.10.2009 17:58

Re: Tragedie

Zato ty nedospěješ nikdy!!! No a na ty Židy nereaguješ!!! To se nadá viď .To co se dělo v celé Evropě nebylo zdaleka takové jako u nás. Ale to nemůže pochopit zaprodanče!!!:-/

Hledajíci 9.10.2009 17:55

Re: Á pan Krystlík,

Proč sprostě nadáváte někomu že ma jiný názor než Vy? To je ta demokracie a svoboda? Děkuji Bohu, že jsem před 40-ti lety z ČSSR odešel, a že mě umožnil emmigraci zdárně přežít. A nejsem v ničim žoldu! Jsem svobodný člověk!

kalič ocele 9.10.2009 17:52

Nechápu to Vaše plané tlachání.

Proč by zrovna Češi měli být ctnostní andělé? Zcela chápu naše předky a válka neskončila podpisem kapitulace. Majetek sudetských Němců byl po právu zabaven. Nebýt války, Češi by Němcům nemuseli nic oplácet a čertví jestli většina těch rudochů nebyli Židé apod., těm je pomsta, touha po majetku a celková vyšinutost v chování daleko bližší.

A.S. Pergill 9.10.2009 17:50

Zkušenost mých rodičů s "obyčejnými Němci" v sousedním bytě, sousedním domě:

Do okupace, normální vztahy, zdravení se (vzájemné) na ulici, na chodbě domu. V českých krámech hovořili s prodávajícím česky, v německých německy (dtto Češi, naprostá většina byla ve smíšených oblastech bilingvální). Po vstupu okupantů: Přestali zdravit a odpovídat na pozdrav, všude si vyžadovali komunikaci v němčině. Po dubnu / květnu 1945: Najednou "uměli česky", velice slušně a uctivě zdravili. Až dokud je neodsunuli.

Jinými slovy: Charakter vytahané sexuální pracovnice.

Matěj 9.10.2009 17:46

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

Krystlík-třetiligový spisovatel manipulátor a kolaborant-však víme-koho chleba jíš toho písenˇzpívej že!?(Y)

Hledajíci 9.10.2009 17:45

Re: Černá Kniha Minulosti

A žiji již 40 let mimo pravomoc "českých vlastenců", kteři sice nadávájí na Němce / Rusy / koministy, ale chovají se stejně jako oni. Umlčují sprostými nadávkámi každého, kdo se opovaží i smaličkostmi oponovat jejich názorům. A to je dle nich demokracie a svoboda slova.

kalič ocele 9.10.2009 17:44

Á pan Krystlík,

ten obrhajzl v německém žoldu stále omílá stejnou falešnou písničku.

luboš 9.10.2009 17:43

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

Musím odporovat, protože plány vládnoucí strany vůči Čechům charakter genocidy měly, jen k nim naštěstí pro náš národ nedošlo. Myslím si, že po tolika letech nemá cenu jitřit tyto rány, vidíte sami, že i  po tolika letech jsou na obou stranách stále živé. Staré chyby bychom měli napravovat tolerancí a pochopením, ne vznáčením nároků a vyhlašováním pomsty. Zatím je to jak ve Švejovi: Zabili jste mi strýčka, tak tady máte přes dršku!!

A.S. Pergill 9.10.2009 17:42

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

Napsal "člověk", který nedávno na Britských listech prohlásil, že období 1939 - 1945 bylo období, kdy se českému národu dařilo po všech stránkách nejlépe za celé dosavadní dějiny, aby bylo jasno, s kým máme tu "čest".

Hledajíci 9.10.2009 17:40

Černá Kniha Minulosti

Pan LUDVÍK Zbyněk (jachymovske KZ Číslo 0240) a pan BUREŠ Václav (jáchymovské KZ čislo 13244) a mnoho dalšich vydali na své náklady knihu ČERNÁ KNIHA MINULOSTI. Knihu jsem koupil od pana Ludvíka, v době koupě na adrese PoBox 93 02 05, D-60457 Frankfurt am Main.  V této knize se píše o panu Benešovi, také mimochodem Presidentu ČSR. V knize promlouvají lidé o vlastnostech pana Beneše, a vůbec ne pěkně.Také  o chování „českých vlatenců“ kteři se samopalem v rukách s páskou RG na rukávě vykrádali po válce dlouhá letá co se dalo, a pokračovali v tom i za vlády dělnické třidy. Vykrádali nejenom  bývalé německé majetky ale i také majetky české. Ti co s tímto nesouhlasili a hlasitě projevovali svůj nesouhlas skončili ve vězení jako zrádci českého národa. Jsou tam popisovány hovadské činy „českých vlastenců“. A pan Beneš vše svými dekrety uzákonil.

Bylo by vhodné aby si tuto knihu přečetlo hodné občanů ČR, možná by přestali hlásat ty legendy o Benešovi,  jeho dekretech, a o “českých vastencích“ rabujícich a vraždícich. Možna by přestali vykládat že to vše bylo nutné. Nebylo, těmito činy se „čeští vlastenci“ přiřadili na stranu NSADAP, SS a všech ostatních „némeckých vlastenců“.

Bylo mě 6 let, kdy si „čeští vlastenci“ v mé rodné vsi přiváželi na vozech plno majetku z Pohořelic na Moravě, kdy vyprávěli své sexuální zážitky s Němkami hnanýma z Brna do Rakouska. Sice jako 6-ti letý jsem moc dobře všemu nerozuměl, že to je hovadství srovnávající se s hovadstvím SS jsem došel až později. Takže i Češi byli bestiální hovada, a dokonce to dělali až po válce, kdy Němci byli na kolenou, kdy se nemuseli bát jejich odplaty. V době 2. Světové Války mnoho těchto „českých vlastenců“ pracovali velmi zdatně pro vítězství Hitlerovi 3. Říše, a po Vítězném Únoru zase pro KSČ. Kdyby žili dodnes, tak by byli těmi nejhorlivějšimi budovateli kapitalsimu.

Němci o tom uvažují již přes 60 let. Češi o činech „českých vlastenců“ neuvažují, byly to sice činy bestiálních hovad, ale českých.  

kalič ocele 9.10.2009 17:39

Chápu, že to víte o grázlech,

ale netuším, kde jste se to dozvěděl o těch poctivcích? Vždyť s Vámi by nikdo poctivý nechtěl dýchat ani stejný vzduch.

ok 9.10.2009 17:38

Re: Tragedie

To nejsou žádné bláboly, to jen vy chcete vidět svět co nejpřehlednější. Jenže on je zatraceně komplikovaný a nepředvídatelný. Přečtěte si Hlavu 22 - totéž se dělo v celé Evropě, jenže v Evropě není v módě popisovat tuhle "chaotickou" stránku reality. Válečných příhod ala Hlava 22 znám z rodinného vyprávění celou řadu. Svět prostě není černobílý, ani ten česko-německý.

Třeba jednou dospějete a pochopíte to.

Matěj 9.10.2009 17:36

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

Posselta vykuř a ostatním Němců se alesponˇ omluv! Nemám slov co za xindl mezi námi žije!(Y)Rv

Matěj 9.10.2009 17:34

Re: Tragedie

Toto je reakce na nick Ok nikoliv na Stanlyho s který na 100%souhlasím.R^

Tomáš Krystlík 9.10.2009 17:34

Byl odsun sudetských Němců zločin?

Ano, byl. Podle běžné definice to byla genocida. Byla počínání německého NS zločinná? Ano, byla. Bylo zacházení s Čechy za německé okupace genocidálního charakteru? Ne nebylo, pouze vůči židům a a cikánům. To jsou axiomata, ze kterých je třeba vyjít.

kalič ocele 9.10.2009 17:33

Tomu se říká vytloukání klínu klínem

nebo vyhánění čerta ďáblem.

milan 9.10.2009 17:31

Myslím,že...

tohle všechno by mohla vyřešit sjednocená evropa,ale !!!,to by musely mít všechny státy stejné povinosti i práva - což LS zdaleka nezaručuje.Francie a Německo chtšjí diktovat a to nejde. Souhlasím s V.Klausem,LS je podraz na min. 20 států ze 27ti.

kalič ocele 9.10.2009 17:25

Pěkná blbost, z čeho tak soudíte?

"Kutnohorský dekret, mnohými dnes zatracovaný, rozuměl "národem" území jazyka, nikoli natio -narození"

Takové rozlišení je Váš výmysl. Viz: "... dávat přednost v lásce cizinci před domácím je proto zvrácením náležité náklonnosti, ježto pravá láska začíná vždy u sebe sama a potom se přenáší na potomky podle příbuzenství. Protože pak národ německý, který nemá vůbec žádného obyvatelského práva v Českém království, ..."

Matěj 9.10.2009 17:24

Re: Tragedie

Podobnými bláboly už jste reagoval na můj dřívější příspěvek a tak se vás znova ptám-kolik že sudetských Němců volilo před válkou tu jejich správnou stranu?

Stanley 9.10.2009 17:24

Re: Tragedie

Už mne to srovnávání Čechů s Němci nebaví ! Dobře, tak jsme všichni stejní, až na to , že my Češi jsme nevyvraždili v koncentrácích 6,000.000 Židů, nemáme na svědomí Oradour, Babí Jar, Lidice, Varšavu, Cowentry,bombardování Londýna, Ležáky atd. Jsme všichni stejní a v 80i milionovém národě zvěrstva dělalo jen pár pomatenců : Hitler, Himller, Borman, Heydrich,Frank,Streicher, Göring, Hess a další ! Já, že vím o životě málo? Kolik Vám je? Já když prožíval protektorát, tak Vy jste ještě asi nebyl ani v plánu!

Paul Sulc 9.10.2009 17:19

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Mluvil jsem o tom , ze zblbnutelne svine jsou vsude, nehleode na cas. Cesi nemaji andelska kridla a Nemci nemaji rohy, je to 50/50. Prvni republika? prectete si oba dili ''Boj o Hrad'', taky to bylo svinstvo, i s Tatickem.A z Nemci bylo tehda zle zatoceno.Zaplat pambu ze jsem v USA a ne v te zumpe v Cesku.

kalič ocele 9.10.2009 17:18

V tom případě jsou Němci negramotní skoro komplet.

Kolik z nich se domluví česky? Prostě němí Němci, poslušná děladla původně nalákaná na práci do Čech ;-P

oh 9.10.2009 17:14

Re: Vyrůstala jsem

Ano. Odsun se nevztahoval na Němce, kteří zůstali věrní ČR. Velká většina těch největších zvěrstev při odsunu sudetských Němců se děla při tzv. divokém (neorganizovaném státem) odsunu v době, kdy německá správa už nefungovala a česká ještě nefungovala - představoval ji často jeden pověřený úředník bez opory ve fungující policii nebo armádě a ozbrojenou moc zajišťovaly tzv. Revoluční gardy. V souvislosti s RG můžete narazit na pojem "Rabovací gardy" - to je sice přehnané, ale někdy to pravda byla.

kalič ocele 9.10.2009 17:07

Re: Tragedie

Kdyby jen Číňanů ... Jenže když byl jen každý desátý Němec slušný, tak se s těmi ostatními devíti neslušnými svezl také. Kolektivní vina je uplatňována zcela běžně a spravedlnost je často hodně zamlžený nejasný pojem, stejně jako slušnost.

Jerome 9.10.2009 17:02

Re: Z dnešního ohledu je odsun tragedií, která tuto zem zbavila její podstaty:

Milý Josefe K, postesknout si na národní princip je tradice od  doby kritické reflexe filosofa Rádla, který stál v blízkém vztahu k TGM.  Ovšem národnostní uvědomění vůbec umožnilo, že existujeme. Evangelík Palacký, katolík Dobrovský a řada jiných běžně hovořili německy, ale dějiny české kotliny pamatovaly také jiné vztahy. Kutnohorský dekret, mnohými dnes zatracovaný, rozuměl "národem" území jazyka, nikoli natio -narození. Mluvilo se latinou a svobodní lidé, nepřipoutaní k půdě, nebo lennímu pánovi, byli především EVROPANÉ. Germanizace, maďarizace a rusizace přišly později a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. To jsme zdědili, a dějinná pokořování jsou zakódována snad geneticky. Současné Slovensko, a vztah k Maďarsku,nebo pobaltské země a vztah k Rusku jsou jen  následkem příčin ne tak historicky vzdálených. Těžko se na ně hněvat. Na křivdy neplatí domlouvání, ale jen dlouhý čas. A nedráždit.  Římské tábory u Rýna jsou dnes "kulturními památkami" a starověký Babylon - hrozný to žalář etnik, je dnes Mekkou archeologů. Ale vyprávějte to lidem, co milují vášně a emoce a chaos....a jsou z toho živi.

Gyula 9.10.2009 16:59

Zložitý problém

Je to všetko veľmi smutné, zároveň veľmi zložité a kontroverzné. Možno, keby sa odsun robil selektívne, mali by ste teraz s Nemcami podobné problémy, ako my s Maďarmi (presnejšie s väčšou časťou ich politických predstaviteľov, ktorí podnecujú vášne a stupňujú požiadavky).

ok 9.10.2009 16:57

Re: Tragedie

Češi - obyčejní lidé? Sotva!

Já vám odpovím: každý človek je jedinečná bytost bez ohledu na národnost, někdo je kriminálník, někdo je dobrý člověk. Třeba to jednou pochopíte.

Naše rodina za války zažila několik dobrých Němců, samostatně myslících lidí neovlivněných ideologií. To je přece jasné, ne? Pokud to nechápete, víte toho o životě hodně málo.

Jste ve střehu před Němci, a nevidíte, že vám po nohavicích leze už deset malých číňanů.

oh 9.10.2009 16:56

Re: Tragedie

To je právě ono. Sudeťák, který se dobrovolně dal do služeb rakouského desátníka s knírkem, býval horší než skutečný Němec. Dělal totiž všechno proto, aby dokázal, že je opravdu Němec a skutečně oddaný německé věci. A důsledky pak dopadly na všechny, i na ty nevinné.

oh 9.10.2009 16:49

Re: Po sté a první snad jediné řešení sudetoneměckého sporu.

To si můžete celkem snadno zjistit. Výsledky voleb z předválečné ČR nejsou tajné, takže kolik sudetských Němců podporovalo Konráda Henleina a jeho stranu je celkem jasné. A dovolím si tvrdit, že k vítězství zla většinou bohatě stačí, když "slušní lidé" nedělají nic. A pokud to vyjádřím hodně tvrdě, vlastně jen bylo vyhověno hlasitě vykřikovanému přání "Heim ins Reich!", jen vzhledem k výsledkům války asi poněkud nečekaným způsobem.