22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Klička 3.3.2008 9:55

Re: reakce na diskusi

Ano, nikdo za nic nemohl.Jak krásné a hlavně typicky české! Především však falešné, jako myšlení naprosté většiny z nás. Vzpoměňme si na ty, kteří s písní na rtech budovali socialismus, provolávali slávu Stalinovi a Gottwaldovi, pravidelně se zúčastňovali všemožných oslavných průvodů, bez sebemenšího studu odsuzovali ke smrti nezákonné odsouzené. To nebyla pomýlenost na kterou se dnes vymlouvají. Možná to byla z větší části zbabělost, z menší typická česká vyčůranost. Z nemalé části však nelidskost a zrada hodnot. Lidé, kteří se takto chovali, a bylo jich velmi mnoho, si dnes na nic nepamatují, operují chybějící lidskostí, oslavují "vítězný únor". Jsou pořád stejní. Zbabělci, kariéristé, odporné lidské kreatury. Opět jich není málo a to ve všech politických stranách a mezi jejich příznivci.Naučme se nazývat události a věci pravými jmény a požadujme po novinářích aby psali pravdivě a ne pouze tak, aby vyvolávali emoce u naprosto neinformované většiny českého národa.

čtenář 3.3.2008 8:35

Filip-Falmer zase

vykřikoval, že vrah zůstane vrahem atd. Jednak zrovna od něj to velmi sedí, ale nápadné bylo, jak se mu přitom třás hlas. Je to jasný. On je bez sebe strachy. KSČM se totiž stále hlásí k myšlence třídního boje proti nám všem. Nyní, po vyznamenání Mašínů je možné, že nějaká odvážná část mládeže si z nich vezme příklad, Filipa zapíchne a ještě za to dostane medaili. V podmínkách třídního boje nic až tak nelegitimního. Vedle seděl Dolejš a byl taky celej zelenej. Žádnej div.

Kecal. 3.3.2008 8:44

Re: Filip-Falmer zase

Něco na tom bude.R^

Zulu 3.3.2008 9:54

Re: Filip-Falmer zase

Čtenáři, málo čteš! Třídní boj zuří v plné síle. Důkaz: duch příspěvků, plných nenávisti vůči jakýmkoliv levicovým názorům.

Anonym 3.3.2008 8:31

Obávám se, že neschvalování vyznamenání bří Mašínům polovinou národa není zbabělost,

je to podle mého názoru spíše postoj národa, který měl a má dost daleko k terorismu a zejména jeho metodám boje.

Ano, třetí odboj byl a sehrál svou historickou úlohu. Zaplať pánbůh za něj. Ano, komunismus byl režimem nesvobodným a zločinným, a je třeba obdivovat každého, kdo s ním bojoval.

Kdyby Mašínové provedli atentát na kteréhokoli vysokého představite režimu, vážil by si jich dnes beze sprou celý národ. Byli by se stali symbolem jako Gabčík s Kubišem. A většina z nás by si přála, aby byli vyznamenáni.

Ale ouha: metoda jejich boje je přece jen dost vzdálena mentalitě našeho národa. Boj muže proti muži, ano. Ale podžíznout spoutaného? (I když to byl ochránce zákona.) Komu to pomohlo? Okrást stát o peníze, ano. Ale zastřelit disponenta podniku? (To nebyl ochránce zákona, jen obyčejný člověk.)  Komu to pomohlo? Diverzní akce, ano. Ale použít ukradené peníze do začátku svého nového života ve svobodném světě? Komu to pomohlo?

A tak se zmítám ve stejných pochybnostech jako ta zavrhovaná polovina národa. Ale opravdu se nedomnívám, že neschvalování vyznamenání bří Mašínů je ve skutečnosti projev zbabělosti.  Mě osobně jsou jejich činy nesympatické. Ale vidím to tak, že druhá polovina národa, která v Mašínech vidí hrdiny, má také právo na svůj názor. Jen nevím, proč se o to tak zběsile do krve hádat.

Václav 3.3.2008 9:09

Re: Obávám se, že neschvalování vyznamenání bří Mašínům polovinou národa není zbabělost,

Jen malá poznámka. Lze si celkem snadno zjistit, že obyčejnému člověku v té době komunisté zbraň do ruky nedali. Kromě ozbrojených složek mohli tenkrát držet zbraně jen pečlivě prověření příslušníci strany, členové Lidových milicí apod. Soudruh Rošický těmto kritériím vyhovoval. Kdyby nepadl na chlapíka, který se vyznal v boji zblízka, tak věřím tomu, že by bez skrupulí střílel. Stal by se oslavovaným hrdinným milicionářem, jezdil by po školách a pindal věci typu "muž s koženou brašnou nesmí projet".

IS 3.3.2008 10:28

Re: Re: Myslivci měli také zbraně, aniž byli komunsity !,

SOB 3.3.2008 23:03

Re: Re: Obávám se, že neschvalování vyznamenání bří Mašínům polovinou národa není zbabělost,

S tou zbraní - nevím, kde to zjistit. Můj děda nikdy komunista nebyl, ale fungoval v penzi jako tehdejší "ochranka", protože doprovázel pokladníka s penězi na výplatu. Pistoli k  tomu účelu dostal. Tak nevím...

Kazan 3.3.2008 9:37

Re: Obávám se, že neschvalování vyznamenání bří Mašínům polovinou národa není zbabělost,

Hele Anonyme, Mašíni neměli už v Dederonsku ani dost peněz na to aby si koupili jízdenku navlak či kousek chleba. Takže nevíš o čem mluvíš.

Pozoruhodné je ale, že obyčejní lidé v Dederonsku jim chleba dali a dokonce je ten sedlák odvedl ke trati a poradil jim jak si nasednout na vlak se zmrzlými bramborami. Ve zbaběleckém Česku by je určitě někdo komunistům prozradil a vydal. Byli jsme a stále ještě jsme zbabělci.

Libor.w 3.3.2008 8:27

Medaili si zaslouží.

Mašínové si jistě medaili zaslouží a premiér věděl co dělá když jim jí udělil.Věděl že rozzuří všechny zastydlé bolševiky a opatrnické pacifisty kteří by se radši nechali pověsit než by použili v sebeobraně zbran proti teroristické vládě která neváhala věšet nevinné občany jen tak ostatním pro výstrahu.To se měli sami dobrovolně vzdát a doufat že za tzv.záškodnictví dostanou minimálně 20 let?Ten bezbranný policista by je sám bez váhání postřílel jen kdyby mohl,Byla to jak rádi říkají komunisté třídní válka a ve válce se používají výjmečné metody boje.Mašínové byli v právu.

Haf 3.3.2008 9:33

Re: Medaili si zaslouží.

R^R^R^Třídní boj vyhlásili komančové. Pokladník i soudruh se zbraní byli nepřátelé Mašínů a navopak. Nic složitýho, nechtěli dopadnout jako Švéda a jiní ...  byl to boj vo život >-

horduch 3.3.2008 8:27

hlavní

komunistická ideologie jak ji pamatuji to byl jen BOJ ,o zrno  s imperialisty ,s počasím za světlé zítřky o všechno

KUK 3.3.2008 8:12

zakladni pravni fakty

S oceněním Mašínů nesouhlasím ne kvůli tomu, proti komu bojovali, ale proto, jak bojovali.

Kriminální čin totiž zůstává kriminálním činem bez ohledu na to, jak mravný je momentálně vládnoucí režim. A podříznutí (sic!) bezbranného a omámeného muže, stejně jako loupežná vražda či žhářství, jsou a musí zůstat zločinem za každého režimu.

zk 3.3.2008 8:15

Re: zakladni pravni fakty

Kolikrát to sem ještě pošlete, jednou to snad stačí. V boji se na právo nehraje!!

Mephisto 3.3.2008 9:34

Re: Re: zakladni pravni fakty

Ale ano, i v boji se dá bojovat čestně... nebo podřezávat svázáným a omámeným krky...

KUK 3.3.2008 8:11

zakladni pravni fakty

S oceněním Mašínů nesouhlasím ne kvůli tomu, proti komu bojovali, ale proto, jak bojovali.

Kriminální čin totiž zůstává kriminálním činem bez ohledu na to, jak mravný je momentálně vládnoucí režim. A podříznutí (sic!) bezbranného a omámeného muže, stejně jako loupežná vražda či žhářství, jsou a musí zůstat zločinem za každého režimu.

DS 3.3.2008 10:01

Re: zakladni pravni fakty

pane KUK je vidět,že nemáte ani ponětí co to byla byla vláda komunistů.Zeptejte se nějakého nekomunisty,který v té době žil.Nechte si vyprávět příběhy lidí z Jáchymovských lágrů,příběhy lidí,kteří prošli vyšetřovací mašinérií v komunistickém domečku na Hradčanech,lidí kteří přes noc přišli o existenci,majetek ,lidskou důstojnost o rodinu a zdraví jen proto,že nesouhlasili s tím co komunisté dělali,nebo se k nim prostě nepřidali.Stačilo aby vás někdo neměl rád,udal vás a nařknul z čehokoliv/třeba z vyprávění vtipu,nebo poslechu SvobodnéEvropy/ a mučení,kriminál,nebo pracovní tábor vás neminul.Postavit se té zmagořené lůze na odpor byla sebevražda a neskonalé hrdinství.Kdyby ti lidé nebránili komunistickou zvůli,nic by se jim nestalo. V Německu Mašínům ,přesto že riskovali vlastní životy pomohlo mnoho slušných lidí a tím jim zachránili život.Jak dopadli Mašínovic spolubojovníci a rodiny je všeobecně známo.VRAZI JSOU  A ZŮSTANOU KOMUNISTI pro každého slušného člověka.Věřit komunistům po těch zkušenostech co s nimi máme může jen úplný blbec

Jiří Chýla 3.3.2008 8:07

Pane Reiniší, přečtšte si článek Ivana Medka

v sobotních LN a zkuste se na chvilku zamyslet, zda právě v tom, co Medkovi na Mašínech vadí, není důvod, proč podstatná část našich obyvatel v Mašínech hrdiny nevidí.

JE 3.3.2008 8:14

Re: Pane Reiniší, přečtšte si článek Ivana Medka

Vážený pane Chýlo. Po tom, co jsem měl možnost sledovat Medka v převolební pravdoláskové agitce "Občan Havel", která nebyla o Havlovi, ale byla o denunciaci Klause, mi každé Medkovo slovo smrdí lží a nenávistí!

zk 3.3.2008 8:15

Re: Pane Reiniší, přečtšte si článek Ivana Medka

Medkův otec se musí v hrobě obracet

Jarda 3.3.2008 8:03

Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

nic jiného, dnešními slovy teroristé jak vyšití. Je možné, že se v dané době sami domnívali, že tak tomu není, ale bohužel tak tomu nebylo; nebyli schopni svoje počínání vidět objektivně. Dnes si to jistě sami dávno uvědomili, ale veřejně to samozřejmě nepřipustí - ztratili by tvář (a někteří peníze za účast v "odboji").

Hodnoťte fakta: vždyť přepadli, zranili a zavraždili (!) nevinné lidi; loupili pod záminkou potřeby podpory kohosi zavřeného. Ve skutečnosti použili peníze pro svoji potřebu a když začaly docházet, rozhodli se pro útěk.

Na standardní otázky: a) proč si místo pokladníka nebo řadového policisty nevybrali vysokého funkcionáře, b) proč nedokázali utéci bez mrtvol za sebou?, jsem neslyšel rozumnou odpověď.

zk 3.3.2008 8:06

Re: Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

Vy budete asi taky hloupý puberťák, vaše otázky a hodnocení fakt nasvědčuje tomu, že o tom vůbec nic nevíte.8-o;-€

Mr. SkyFish 3.3.2008 8:11

Re: Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

Nevidím rozdíl mezi podřezáním člena SS nebo Gestapa a komunistického SNB. :-)Nevidím rozdíl mezi přepadem nacistického peněžního transportu u Kaliště v roce 1944 a postřílení členů NSDAP a SS slovenskými a ruskými partyzány a přepadem komunistického peněžního transportu a odstřel člena KSČ bratry Mašíny. :-DPokud by nějaká rudá špína argumentovala "válečným stavem", pak  ani protektorát Böhmen und Mähren, ani Slovenský stát nebyl v těch letech, kdy se likvidovali náckové s třetí říší ve válečném stavu.:-) Mašínové jsou hrdinové. R^:-)>-

zk 3.3.2008 8:16

Re: Re: Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

R^R^R^R^

muf 3.3.2008 8:31

Re: Re: Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

to, že v tom nevidíte rozdíl, ještě neznamená, že ten rozdíl v tom není. To jenom znamená, že jste slepý, chluchý  a plný nenávisti - nic víc. A takových lidí nám  může být jen líto..

F2 3.3.2008 9:27

Re: Re: Re: Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

prosím, sem s těmi rozdíly. Děkuji předem.

muf 3.3.2008 11:02

Re: Re: Re: Re: Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

opravdu to necítíš? A co kdybych přišel s myšlenkou , že z logiky věci jsou stejnými hrdiny  muslimští vrahové z Al Kaidy, kteří podřezávali jako ovce své zajatce?

MV 3.3.2008 11:14

Re: Re: Puberťáci, zloději a sprostí vrazi

!!R^R^!!

AGO 3.3.2008 7:59

Mašíni byli hrdinové.

Jestliže bylo období po roce 48 obdobím nesvobody,pak byl třetí odboj odbojem se vším všudy a bratři Mašíni byli hrdinové.Pokud proti tomu nejvíce protestují komunisté,vyznamenání dostali poprávu.

muf 3.3.2008 9:02

Re: Mašíni byli hrdinové.

už se to tu omílalo nesčetněkrát - zavraždili nevinné, bezbranné  a bezvýznamné osoby tehdejší společnosti.. něco jiného to bylo na území  bývalé NDR, kde zabili příslušníky pohraniční stráže v ozbrojeném boji - tedy při přestřelce. Stejně demagogické  je přirovnávat Mašíny ke Kubišovi s Gabčíkem. Tehdy byla válka a navíc oba jmenovaní útočili proti nejvyššímu představiteli německé moci v protektorátu. Proto jsou Mašíni obyčejní vrazi a všechen ten humbuk kolem má za úkol jenom jedno - ospravedlnit jejich vraždění..