14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Absurdní seznam

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zuzana W 12.1.2007 2:52

Re: Pravda je, že by to skutečně chtělo doplnit o seznam komunistů.

Jak 'doplnit'? Seznam soudruhů měl jít první, následován seznam jejich estébáků, lidových milic a dalších 'složek' - a pak teprve možná ty donašeče, ale kdo dnes řekne, kdo z těch lidí byl vydírán (podle mne naprostá většina) a kdo byl dobrovolným práskačem? Imho ti dobrovolní ani v seznamech nejsou.

AndyO 12.1.2007 1:33

kardinál Tomášek asi ne

ale Pavel Kohout ano. V Kosatíkově knize, kterou autorizoval, je o tom pěkné povídání- STB z té nadšené akvizice ve svazácké košili moc nadšená nebyla;-P

jezevec 12.1.2007 0:39

kdo s kočkami do spolku se dá

bude asi myši darmo ubezpečovati, že jest také jejich dobrý přítel . . . . (K.H.Borovský, 1848)

doxa 12.1.2007 0:18

Nejde o to, že podepsal, ale že lhal

pametnik 12.1.2007 0:10

Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

"Copak se kardinál Tomášek, novinář Hejma, herec Kanyza nebo bývalý pétépák Kristofori k StB sami hlásili?"

To nevim, asi ne. Ale do Komunisticke strany (dnes oznacovane jako zlocinecka organizace) se lide hlasili sami. Uvidime nekdy take jejich seznamy?

Taky pametnik 12.1.2007 0:50

Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Nemas tak docela pravdu. KSC mela tky funkcionare urcene k tomu, aby verbovali do strany. Na priklad mlade lidi, na vojne, v ruznych zajmovych organizacich. I za mnou byli, rek jsem jim, ze verim v Boha otce vsemohouciho a ne Lenina i kdyz taky vsemohouciho. Byli i takovi kteri tam vstoupili, lepe receno byli vstoupeni protoze meli strach rict ne, vjadru hodni lide kteri se za to ohavne clenstvi stydeli.

ovšem 12.1.2007 0:58

Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

kam zařadit "jásající" svazáky a pionýry jejichž řady šly do statisíců? Kampak se poděli tito dnešní 55 a nahoru? 

Co dnešní pan prezident? Byl i on protestujícím či podporovatelem nemravného společenskeho systému? Co soudci? Co průmyslový či jiní baroni? Kde najednou vyrostlo těch 10 tisíc euromilionářů? Ze vzduchu??

honzak 12.1.2007 6:05

Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

milý vole!

do pionýra, ČSM a SSM se nevstupovalo, tam byl člověk vstoupen.

Vašek 12.1.2007 7:24

Re: Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Opravdu těžko se v těch dobách mohlo vedoucímu říci "Ne" na větu "Tebe chceme do strany!", když vám děti každý rok nosily ze školy stužku nejlepšího žáka a vy jste věděl, že svým "Ne"  je připravíte o možnost studia na středních školách (v tom byli soudruzi opravdu mistři, jak si o rodinách posílali zprávy na ta "správná místa"). Opravdu těžko soudit.

Croco 12.1.2007 15:53

Re: Re: Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

...je to otázka svědomí..a toho jak jej nastaviti...Milý pane,dnes mám radost,že rodiče nad pěknými stužkami svých dcer přivřeli své oči.O vysněných studiích se nám opravdu mohlo jen zdáti-byť s výborným prospěchem...Stačilo říci tak málo...Děkuji svým rodičům za jejich NE ! A navíc"všechno špatné je k něčemu dobré"! Všem co zde soudí hájí se a mají JASNO..přeji více světla do jejich dnů.R^

moker 12.1.2007 14:37

Re: Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Nevím proč někoho napadáš mlý vole? Nikdo nemuse do pionýra, natož do SSM když jsem v 53 roce ve škole při vstupování do pionýra vysmrkal do šátku - neskoušel to již nikdo až v 87 si mě předvolal šéf že budu muset do KSČ proto že musí každý rok dva zamstnace dotlačit.Zase jsem řel že když teda budu muset z podniku odejí raději odejdu,měl rozum a nebyl fanatik naverbuji někoho jiného.A naverboval a to jsem dělal v podniku kde se daly vydělat na tu dobu vélké peníze.Tak že kdo nechtěl-nemusel ale mohl počítat s tíž že ho to taky pěkně zasáhne a jeho rodinu také.Nebylo to hrdinství ale vzdor proto,že jako dítě pamatuji dobře padesátá léta a myslím že dost diskutujících ne.

plor 12.1.2007 19:10

Hrdino, sekáš v textu jednu chybu za druhou...

...jestli by pro čtenáře nebylo lepší, kdybys v tej partaji bejval byl...

exulant 12.1.2007 2:12

Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Ano pane takypametnik, mate pravdu. Znam pripady kdy slo o nabidku jako od mafie - kterou bylo tezko odmitnout. Uz jen aby "inteligent" inzenyr vysel s delniky kterym delal sefa. Ja sam mel v sedesatych letech problem se tomu vyhnout, a to jsem politicky aktivni nikdy nebyl a byt "politically incorrect" patrilo k memu chovani. Stacilo neco dobre udelat.Pokud jde o spolupraci s StB, je to podobne. Kdyz mi prisly poprve do ruky Cibulkovy seznamy, prvni jsem zacal hledat jmena ktera jsem tam cekal (a taky tam byla) a to byli dobrovolnici. Zcela urcite. Pak tam byla jmena ktera jsem necekal protoze to byli lide pred kterymi jsem si nedaval moc pozor co zrovna rikam a vim ze to nikomu nehlasili. Ale kdyz se divam zpatky, u rady vim kdy asi byli prirazeni ke zdi se slovy "podepises a my ti to promineme" nebo "podepis a muzes jit domu". A zustali slusni lide.A znam pripad, kdy nekdo v roce 1966 ci zacatkem 67 mel jet na rocni staz na univerzitu do Kanady a pred odjezdem si s nim dal rande prislusnik bespecnosti v civilu a chtel na nem spolupraci az tam bude.On odmitnul s vedomim ze ho nepusti - a oni ho pustili. A v seznamech jeho jmeno neni.Zato tam je jmeno jeho kolegy ktery odjel ve stejnou dobu take a bylo jasne ze na nej hlaseni podaval jak tento zjistil po svem navratu do Prahy. Tady neni cerne a bile, ale spousta sedive barvy. Jak se clenstvim v partaji, tak v seznamech spolupracovniku StB. Malokdo muze rict,jak by se zachoval po tydnu vyslechu v Bartolomejske.

siskin 12.1.2007 4:25

Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Souhlasim s vami a myslim si, ze by bylo dobre, aby ti, co podepsali po nekolikadennim vyslechu v Bartolomejske, sami s tim prohlasenim prisli a ja si je omluvim. Se zbytkem si nehodlam komplikovat zivot. Beru to tak, ze kazdy z nas je v zivote ruzne "zkousen" a ne kazdy projde.

Pegas 12.1.2007 5:35

Re: Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Kdo stojí o omluvení panem Šiškinem?

exulant 12.1.2007 7:05

Re: Re: Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Pegase, roztahni kridla a odlet nekam na pastvu. Ten siskin ma pravdu. Ja znam pripad, kdyz se objevily Cibulkovy seznamy, tak jeden byvaly spolupracovnik prisel a presne toto udelal. My vsichni (nebo vetsina) vedeli, ze byl v 50tych letech nejakou dobu drzeny na Pankraci. A to se na nej jeste neprovalilo ze tam je jeho jmeno. A vsichni ho pochopili a byl omluven. Vite vy jak by jste se zachoval? Myslim na tom Pankraci.

JT 12.1.2007 7:10

Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

Exulant píše:...A znam pripad, kdy nekdo v roce 1966 ci zacatkem 67 mel jet na rocni staz na univerzitu do Kanady a pred odjezdem si s nim dal rande prislusnik bespecnosti v civilu a chtel na nem spolupraci az tam bude.On odmitnul s vedomim ze ho nepusti - a oni ho pustili. ..

To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Netřeba 12.1.2007 7:37

Re: . . . To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Tak to jste byl vy, co nasypal písek do toho dokonale promazaného stroje! Bravo! Hned na to, přibližně třicet dva roků, stroj změnil otáčky.

To už jste ovšem řídil z Kanady.

zatím 12.1.2007 8:59

Re: Re: . . . To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

co Vy jste sabotoval bolševiky tím, že jste splachoval hajz líky v práci dvakrát za sebou ?

JT 12.1.2007 9:52

Re: Re: . . . To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Nevím, jak jste starý (nebo staří oba dva) a jaké máte vlastní zkušenosti z té doby. Blížil se rok 1968 a STB byla tak trochu znejistělá.

Její agent se představil populárním jménem Novák a kroužil vyhýbavě pořád kolem důvodu schůzky v renomované STB lokalitě  kavárně Adria.  Když jsem ho poukázal na Státní komisi pro techniku, nebo jak se te orgán jmenoval, odmítl to, že prý to na to nemají právo. Na mou přímou otázku, co vlastně ode mne chce, promluvil dlouze ve smysu, že vlastně nic.. A tak jsem odejel nikoliv do Kanady, ale do Paříže. Tamní čs. velvyslanectví pořádalo pravidelné schůzky se stážisty. Zúčastnil jsem se jen jednou, takře velvyslanectví zaslalo mému zaměstnavateli zprávu, že pro mou neúčast považují mou stáž za soukromou, což byla vlastně pravda, vyjednal jsem si ji sám. Věřil byste, že něco takového bylo tehdy možné? Nemusíte, Vaše reakce jasně ukazuje, kdo asi jste.

Netřeba 12.1.2007 10:51

Re: Re: Re: . . . To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Víte houby, kdo jsem. Ale vůbec bych se nedivil, kdybyste byl v Cibulkových seznamech agentů StB. Měl jste jet kamsi, kontaktoval vás pracovník StB, což byla svým způsobem verbovka ke spolupráci a nakonec jste také kamsi vyjel. Máte velké štěstí,  že  vás ten StBák  nezaregistroval jako agenta bez podpisu spolupráce a nenapsal na vás několik nic  neříkajících zpráv.

Dneska byste honil po soudech fantoma jménem "Spolupráce" a protože nejste Bohdalka nebo chartisti evidovaní v "Z" seznamu ( který za Sachra byl zmizen), skončil byste pravděpodobně stejně jako Kanyza. Zdůrazňuji: nikdy jste nikoho neprásknul.

A nějaký p it om ec pod nickem "Zatím" by vám dával stupidní otázky týkající se dvojitého splachování h aj z líků.

Helax 12.1.2007 11:02

Re: Re: Re: Re: . . . To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Váš příspěvek je zcela nekvalifikovaný. Nepište prosím o něčem, čemu vůbec nerozumíte.

Netřeba 12.1.2007 12:07

Re: Re: Re: Re: Re: . . . To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Asi máme každý jiné zkušenosti z jiné doby a jiné republiky. Nicméně rád se nechám poučit od odborníků, ne-li přímo od profesionála. Jenom mi není jasné,  z které strany barikády. Přeji příjemný víkend.

Helax 12.1.2007 12:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: . . . To mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Ve Vašem předchozím příspěvku jste napsal tři odstavce naprostých nesmyslů. Máte k tomu snad nějaký důvod?

moker 12.1.2007 14:47

Re: Re: Re: Co vime dnes o dobrovolny clenech zlocinecke organizace?

S tou Bartolomějskou souhlasím psychické a fiz.mučení bylo běžné a při propuštění povinost podepsat papír o slušném zacházení a kdo by se chtěl zase vrátit do díry a nechat mlátit,tak to bylo vite to vůbec vy kteří se pomalu té sebraky STB zastáváte?

plor 12.1.2007 19:18

Re: Re: Re: Re: Mokere, ta gramatika...

.. už jsem ti to přece psal výš.

Měls v tej partaji být. Kvůli nám, čtenářům.